بازدید 7354
۱

کرملین امکان احیای شوروی را ناممکن خواند

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه، امکان احیای اتحاد جماهیر شوروی را ناممکن خواند و ادعای معاون وزیر امور خارجه آمریکا در این مورد را رد کرد.
کد خبر: ۱۰۹۲۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۱ 08 December 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا پسکوف روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: ویکتوریا نولند معاون وزیر امور خارجه آمریکا از امور مربوط به روسیه آگاه است و از نکات ریز جمهوری‌های شوروی سابق اطلاع دارد.

وی افزود: اطمینان دارم که نولند همانند ما و سایر کارشناسان، این واقعیت را خوب درک می‌کند که ایجاد دوباره اتحاد جماهیر شوروی امکانپذیر نیست.

ویکتوریا نولند معاون وزیر امور خارجه آمریکا دیروز اعلام کرد که آمریکا نگران آن است که رئیس جمهوری روسیه به عنوان طرح برای میراث خود، درصدد ایجاد اتحاد جماهیر شوروی است.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت: هیچ اتحادیه‌ای در پهنه جمهوری‌های سابق اتحاد جماهیر شوروی ازجمه جامعه کشور‌های مستقل مشترک المنافع (همسود) یا اتحادیه اقتصادی اوراسیا و دولت اتحادی روسیه و بلاروس، تلاش برای احیای شوروی نیست.

پوتین در سال‌های اخیر بار‌ها امکان احیای شوروی سابق را رد کرد

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه سال گذشته در این رابطه گفت: بازسازی اتحاد جماهیر شوروی به دلایل مختلف غیرممکن است و حتی با در نظر گرفتن فرایند‌های جمعیتی در برخی از جمهوری‌های شوروی سابق غیر عملی است

وی خاطرنشان کرد که در غیر این صورت کشور ممکن است با مسائل اجتماعی روبرو شود که حتی با فرسایش هسته قومی نیز قابل حل نیست.

اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی، یک حکومت سوسیالیست فدرال بود که در سال ۱۹۲۲ به‌وجود آمد و در ۱۹۹۱ ازمیان رفت. این حکومت اتحادیه‌ای متشکل از روسیه و ۱۴ جمهوری دیگر در شمال اوراسیا بود که نظام تک‌حزبی داشت و توسط حزب کمونیست شوروی اداره می‌شد. پایتخت آن مسکو در جمهوری فدراتیو سوسیالیستی روسیه شوروی، بزرگترین جمهوری خود قرار داشت.
۳۰ سال پیش در چنین روزی (هشتم دسامبر سال ۱۹۹۱) روسای جمهور وقت روسیه، بلاروس و اوکراین توافقنامه بلاوژسکی را امضا کردند که به موجودیت شوروی پایان داد و زمینه حقوقی برای تاسیس سازمان همسود را بوجود آورد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پوتین دنبال اتحاد جماهیری نیست دنبال روسیه تزاری است.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان