بازدید 14744
بررسی آخرین روند واکسیناسیون کووید ۱۹ در استان‌های مختلف تا شانزدهم آذر

تفاوت ۲۸ درصدی در نرخ واکسیناسیون استان‌های مختلف؛ همچنان «گیلان» در صدر و «قم» در قعر جدول!

وضعیت قم در هفته‌های اخیر رو به وخامت گذاشته، تا جایی که رتبه این استان در واکسیناسیون نزول یافته و آن گونه که آمار‌ها نشان می‌دهد، این نزول تداوم دارد. این در حالی است که افزون بر قم، سیستان و بلوچستان، کردستان و خوزستان هم وضعیت مطلوبی ندارند؛ وضعیتی که با توجه به شیوع سویه اومیکرون در برخی کشور‌های جهان، نگران کننده‌تر به نظر می‌رسد.
کد خبر: ۱۰۹۲۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲ 08 December 2021
تابناک اجتماعی
شمار واکسن‌های تزریق شده در کشورمان، در حالی به مرز یکصد و نه میلیون دوز رسیده که همچنان وضعیت وخیم واکسیناسیون در برخی استان‌ها ادامه دارد؛ استان‌هایی که «قم» سرآمد آنهاست.

به گزارش «تابناک»؛ بر اساس آمار تفکیکی واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ در استان‌های کشورمان، تا عصر دیروز نزدیک به ۱۰۹ میلیون دوز انواع واکسن به گروه‌های مختلف واجد شرایط تزریق شده که از این میزان، بیش از ۵۸ میلیون دوز اول بوده و نزدیک به ۴۹ میلیون دوز دوم، یا به عبارت بهتر، تکمیل واکسیناسیون علیه این بیماری.
 
 آمار تفکیکی واکسیناسیون در استان‌های مختلف - برای دیدن تصویر با کیفیت‌ بالاتر و در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید
آمار تفکیکی واکسیناسیون در استان‌های مختلف - برای دیدن تصویر با کیفیت‌ بالاتر و در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید

آن گونه که گزارش واکسیناسیون کووید ۱۹ در کشورمان تا ۱۶ آذرماه ۱۴۰۰ نشان می‌دهد، ۴۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۸۸۱ تن از ۶۷ میلیون و ۷۹۰ هزار و ۸۴۸ هزار شهروند بالای دوازده سال در کشورمان با دریافت دو دوز واکسن، کامل علیه این بیماری واکسینه شده‌اند؛ اعدادی که به معنای واکسیناسیون ۷۲ درصدی جامعه، هدف واکسیناسیون کووید ۱۹ در کشورمان است.

این در حالی است که دقت در آمارها، حکایت از جاماندگی برخی استان‌ها از روند واکسیناسیون کلی در کشور دارد، به گونه‌ای که می‌بینیم نرخ تزریق دوز اول واکسن در استان گیلان به ۹۳ درصد رسیده، در حالی که در استان قم تنها ۷۰ درصد جامعه هدف دوز اول واکسن خود را دریافت کرده اند؛ اختلافی ۲۳ درصدی که باید با تدابیری ویژه در اسرع وقت مرتفع شود.
 
قعرنشینی مطلق استان «قم» در واکسیناسیون علیه کووید19 در ایران!

این در حالی است که دقت در آمار واکسیناسیون کامل (دریافت دو دوز واکسن) در استان‌های مختلف، وضعیت وخیم تری نشان می‌دهد به گونه‌ای که در نمودار واکسیناسیون کامل، گیلان با ۸۲ درصد در صدر جدول قرار گرفته و قم با ۵۴ درصد، قعرنشین است؛ اعدادی که حکایت از اختلاف ۲۸ درصدی در نرخ واکسیناسیون در این دو استان کشورمان دارد که شکافی عمیق و قابل تامل است.

نکته قابل تامل آنجاست که وضعیت قم در هفته‌های اخیر رو به وخامت گذاشته، تا جایی که رتبه این استان در واکسیناسیون نزول یافته و آن گونه که آمار‌ها نشان می‌دهد، این نزول تداوم دارد. این در حالی است که افزون بر قم، استان‌های سیستان و بلوچستان، کردستان و خوزستان هم وضعیت مطلوبی در واکسیناسیون ندارند.
 
قعرنشینی مطلق استان «قم» در واکسیناسیون علیه کووید19 در ایران!
 
وضعیتی که با توجه به شیوع سویه اومیکرون در برخی کشور‌های جهان و علم به این موضوع که بالاخره این سویه جدید هم راهش را به کشورمان باز خواهد کرد، نگران کننده‌تر به نظر می‌رسد، به ویژه در استان قم که در شاهراه ارتباطی استان‌های زیادی قرار دارد و نرخ پایین واکسیناسیون در آن، خطری بزرگ پیش روی کشورمان ترسیم می‌کند که باید از بروزش جلوگیری کرد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
ازحرفهاشون معلومه بازآش جديدپختن براي مامردم،آمارمرگ ومير ومصلحتي پايين آوردن تابگن واكسن هاجنسش خوبه.!الان هم ازدوزسوم وچهارم حرف ميزنن ويواش يواش آماده ميكنن ماروبه وخامت أوضاع كرونايي اينكه بايدمنتظراوميكرون باشيم.!
تمام مشکلات از قم سرازیر میشه!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
والله بعنوان یک کشور مستقل قم را اعلام کنید

و خیر و شرّش هم مال خودشان
و صلوات
باید برای حفظ سلامت بقیه مردم کشور قم را قرنطینه کنند واجازه ورود وخروج ندهند تا آمار مناسبی پیدا کند!! این چه وضعیه!؟ توی همه چیز لجبازی و خود برتر بینی که نمی‌شود!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
آمار فوتی ها در قم خیلی وقت هست که صفر شده، شما بچست به اون استان های که ۹۰ درصد واکسن زدن ولی هنوز وضعیتشان مثل قم خوب نشده
نور چشمی ها نمی‌خواهند واکسن بزنند!!؟
چرا قم در قعر است؟!
شما مگه واکسن نزدی، مگه واکسن وظیفه نداره از شما محافظت کنه، چرا اینقدر به قم گیر میدی، این درصدها رو در نسبت جمعیت محاسبه کن میبینی که قم از نظر تعداد واکسن زده به علت جمعیت زیاد در رتبه های بالاتری هست، قم نرخ مرگش در هفته گذشته صفر بوده هیچ استانی مثل قم با نرخ مرگ صفر و ابتلای دو رقمی نیست، اگه هست نام ببرید،
#نه_به_ضد_قم
بنده های خدا توی شهر قم منتظر فایزر هستن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
بهشون میرسه!! سر ما بی کلاه مونده
هیچ تعمق کردید در صدر جدول بودن گیلان ودر قعر جدول بودن قم
احتمالا چون خیلی از طلاب قم وطن اصلی آنها قم نیست و دروس نیز به صورت آن لاین بوده در شهرستان خودشان واکسن زده ند
نیاز به فرهنکی سازی بیشتری است شاید تعداد نهادهای فرهنگی در قم کم هست والا از استانهای دیگر عقب نمی ماند.بودجه بیشتری به این عمل اختصاص داده شود تا برای دیگر استانها اسباب زحمت نباشند عزت زیاد
خرافات در قم زیاده
قم که از بی کفایتی مسئولینش هست که هیچ کنترل و نظارت در هیچ اداره و سازمانش اعمال نمیشه . بهداشت قم هم بود و نبودش فرقی نمیکنه
هر جا مذهب نفوذ بیشتری داشته مردم کمتر واکسیناسیون زدند. این موضوع چه چیزی را نشان می دهد؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار