بازدید 3068
نماينده مجلس مطرح كرد

با قیمت گذاری دستوری امكان رقابت وجود ندارد

استفاده از شركت‌های دانش بنیان برای تولید و ارتقای كیفیت محصولات مبنا قرار گیرد و حضور محصولات خودروسازان در بازارهای جهانی از اهداف بلند مدت باشد.
کد خبر: ۱۰۹۱۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷ 08 December 2021

با قیمت گذاری دستوری امكان رقابت وجود ندارد

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرخودرو، حسین حق وردی نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی، گفت: شاهد اقدامات خوبی در شرایط تحریم و كرونا در حوزه صنعت خودرو بوده ایم؛ تولید خودروهای جدیدی مانند تارا و افزایش تولید از نتایج مناسب خودروسازی بوده است.

وی با انتقاد از روند قیمت گذاری خودرو گفت: ضرر و زیان های شركت های خودروساز و عدم خرید خودرو توسط مشتریان واقعی نتیجه قیمت گذرای دستوری توسط شورای رقابت است با این قیمت گذاری دستوری امكان رقابت وجود ندارد.

نماینده شهریار، قدس و ملارد، افزود: دولت از قیمت گذاری دستوری دست بردارد، اگر این روند ادامه دار باشد نباید توقع خدمات مطلوب داشته باشیم در حالی كه خودروساز محصول خود را با زیان عرضه و دلال سود كسب كند، تاثیر منفی بر تولید و نوآوری خودروساز خواهد داشت؛ اجازه قیمت گذاری ابتدایی ترین حق یك بنگاه تولیدی است.

حق وردی تصریح كرد: مجلس و دولت باید گام های اساسی برای حل مشكلات تولید بردارند.

وی در عین حال به ضرورت حمایت از قطعه سازان اشاره كرد و گفت: مطالبات شرکت‌های قطعه‌ساز از سوی خودروسازان باید به موقع پرداخت شود تا تولید در این شركت‌ها آسیب نبیند. ‌

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر