بازدید 15559
پیمانه اقتصادی

حساب بانکی ۷۰۰ فعال غیرمجاز بازار ارز مسدود شد/ وزیر اقتصاد: دلار ۴۲۰۰ برای دارو‌ حذف نخواهد شد/ میرکاظمی: حقوق‌ها در سال آینده تا ۳۰ درصد افزایش می‌یابد/ افزایش وام ازدواج تا ۱۵۰ میلیون تومان/ تکلیف قیمت خودرو امروز روشن می‌شود؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون خبر خوش رئیس سازمان بورس، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ درآمد هشت ماهه مالیات چند هزار میلیارد شد؟ سقف معافیت مالیاتی حقوق برای سال آینده چند میلیون تومان؟ و راهکار چین برای تقویت کندی رشد اقتصادی را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۹۱۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰ 08 December 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون خبر خوش رئیس سازمان بورس، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ درآمد هشت ماهه مالیات چند هزار میلیارد شد؟ سقف معافیت مالیاتی حقوق برای سال آینده چند میلیون تومان؟ و راهکار چین برای تقویت کندی رشد اقتصادی را در بر دارد.

حساب بانکی ۷۰۰ فعال غیرمجاز بازار ارز مسدود شد

مدیر کل مبارزه با قاچاق کالا و ارز معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات اعلام کرد: با اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه‎ الشریف)، با همکاری بانک مرکزی، همه حساب‌های بانکی بیش از ۷۰۰ تن از فعالان غیر مجاز ارزی در سطح کشور شناسایی و مسدود شد. وی با بیان اینکه نام این دلالان ارزی برای تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد، گفت: گردش برخی از حساب‌های مسدود شده در ۹ ماهه سالجاری، بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان است. این مقام مسئول در معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات با اشاره به اینکه پایش، شناسایی و ردیابی مالی حساب‌های بانکی مشکوک فعالان ارزی مستمر در حال انجام است، گفت: طی روز‌های آتی نیز اقدامات لازم جهت گرفتن حکم قضایی برای مسدودسازی حساب‌های بانکی تعداد دیگری از فعالان غیر مجاز ارزی در دست انجام است.

خبر خوش رئیس سازمان بورس

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، با اشاره به این که سودآوری شرکت های بورسی تا پایان سال ادامه دارد، از پیگیری این سازمان برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در صندوق تثبیت بازار سرمایه خبر داد. مجید عشقی در گفت‌وگو با تسنیم گفت: با توجه به گزارش های هشت ماهه نخست سال که در سایت کدال منتشر شده، وضعیت عملیاتی شرکت‌های بورسی بسیار مناسب است. در این گزارش‌ها نسبت به سال گذشته افزایش‌های بسیار خوبی قابل مشاهده است و می‌بینیم که شرکت‌های مختلف فولادی، پتروشیمی و سایر صنایع رشد قابل توجهی داشته‌اند که به تبع آن سودآوری خوبی داشته‌اند.
 
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص وضعیت بازارسرمایه و برآرود ارزش سهام شرکت‌های سهامی حاضر در بازار سرمایه تا پایان سال، اظهار کرد: با وجود وضعیت کرونا و قطعی مقطعی برق ـ که در تابستان گذشته داشتیم ـ شرکت‌ها توانسته‌اند به حجم فروش و سودآوری مناسبی برسند. پیش‌بینی ما این است که همین روند مثبت تا پایان سال ادامه‌دار باشد؛ هرچند ابهاماتی در مورد تامین گاز برای برخی صنایع مطرح است و ما در تلاش هستیم با پیگیری و تعامل با دستگاه‌های مربوطه، ابهامات را رفع کنیم، با توجه به میزان فروش و قیمت‌هایی که اکنون  وجود دارد، به نظر می‌رسد تا پایان سال شاهد سوددهی مناسبی از سوی شرکت‌های سهامی باشیم. این سازمان برای اینکه بتواند به شفافیت هرچه بیشتر شرکت‌ها و بازار بورس کمک کند، با جدیت بیشتری نسبت به قبل، پیگیر شفاف‌سازی اطلاعات مالی شرکت‌هاست.

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۰ میلیون و ۱۷۹ هزار و ۸۷۹ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۰.۲ درصد معادل ۲۴ هزار و ۳۸۱ تومان کاهش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۶ میلیون و ۱۰۷ هزار و ۹۲۷ تومان رسیده است.

وزیر اقتصاد: دلار ۴۲۰۰ برای دارو‌ حذف نخواهد شد

وزیر اقتصاد با اشاره به اينكه دولت قائل به این است که ارز ۴۲۰۰ تومانی تدریجی حذف شود که شوک به دنبال نداشته باشد خاطرنشان كرد: ارز دارو حفظ خواهد شد و در خصوص نان که قوت غالب مردم است نیز فشاری وارد نخواهد شد.

بنگاهی‌ها عامل گرانی مسکن نیستند؟!

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران اظهار داشت: اگر از مشاور املاک بپرسید، قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در منطقه فعالیت شما چه مقدار است، می‌گوید متری ۴۰ میلیون تومان. حال اگر از وی بخواهید، ملک شما را متری ۸۰ میلیون تومان به فروش برساند، مشاور املاک زیر بار نمی‌رود. قلی خسروی بیان کرد: اما اگر از وی بخواهید آن ملک را متری ۳۸ میلیون تومان بفروشد، بلافاصله استقبال می‌کند، چون می‌خواهد کمیسیون از خرید و فروش بگیرد. وی در خصوص طرح اخیر کمیسیون عمران مجلس مبنی بر ساماندهی مشاوران املاک، عنوان کرد: بنده با این طرح مشکلی ندارم اما سبب می‌شود تا به وضعیت بازار مسکن دامن زده شود. برخی نمایندگان مجلس تأکید می‌کنند، مشاوران املاک قیمت مسکن را گران کرده است اما این گونه نیست. ضمن اینکه مذاکره‌ای با صنف مشاوران املاک در خصوص این طرح تاکنون صورت نگرفته است.

درآمد هشت ماهه مالیات چند هزار میلیارد شد؟

داود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی در مورد وصولی درآمد‌های مالیاتی در هشت ماهه امسال بیان داشت: بالغ بر ۹۸ درصد مالیات مصوب بودجه در ۸ ماهه وصول شده که مجموع آن ۱۹۸ هزار میلیارد تومان است. معاون وزیر اقتصادی در پاسخ به این که رقم مالیات در لایحه بودجه سال آینده چقدر پیش‌بینی خواهد شد، تصریح کرد: هنوز میزان درآمد مالیاتی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ قطعی نشده است. وی در مورد اینکه گفته می‌شود، رقم ۴۷۰ هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه سال آینده درآمد مالیاتی پیش‌بینی شده است، گفت: با مسئولان سازمان برنامه و بودجه جلساتمان ادامه دارد. هر عددی که با سازمان به توافق برسیم در لایحه درج خواهد شد. در بودجه سال آینده جهش درآمد مالیاتی پیش‌بینی می‌کنیم. با اقدامات جدی که در جلوگیری از فرار مالیاتی و توسعه و به کارگیری ظرفیت‌های قانونی کنونی و جدید صورت می‌گیرد، درآمد‌های مالیاتی جهش خواهد داشت.

سقف معافیت مالیاتی حقوق برای سال آینده چند میلیون تومان؟

جزئیات بودجه نشان می‌دهد، حداقل حقوق بگیران دولتی، سال آینده ۴.۵ میلیون تومان دریافتی خواهند داشت. یک مقام آگاه در سازمان برنامه و بودجه در این باره به فارس می‌گوید: حداقل حقوق کارمندان در سال جاری ۳.۵ میلیون تومان است که برای سال بعد به ۴.۵ میلیون تومان افزایش می‌یابد. وی تاکید کرد: طبق بخشنامه بودجه و تصمیمات گرفته شده متوسط افزایش کارمندان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۰ درصد پیش بینی شده است. به عبارت دیگر، حداقل بگیران ۲۹ درصد افزایش حقوق را تجربه می‌کنند و هر چقدر حقوق بالاتر برود به همان نسبت ضریب افزایش حقوق کاهشی می‌شود. این مقام مطلع بیان داشت: معافیت مالیاتی حقوق برای سال آینده نیز ۵ میلیون تومان پیش بینی شده است.

میرکاظمی: حقوق‌ها در سال آینده تا ۳۰ درصد افزایش می‌یابد

مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در حاشیه نشست خود با کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به منظور بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور گفت: هدف دولت در بودجه سال آینده، رشد و ثبات اقتصادی به عنوان محور اصلی است، ثبات اقتصادی در جهت اینکه تورم به صورت جدی مدیریت شود و به هیچ عنوان اجازه بروز کسری در بودجه را ندهیم. کسری بودجه منجر به افزایش پایه پولی و به تبع آن افزایش نقدینگی و تورم می‌شود که این تورم براساس تجربه سنوات قبل منجر به افزایش حقوق‌ها می‌شد و یک چرخه معیوب و باطلی را ایجاد می‌کرد؛ یعنی همیشه یک افزایش حقوق در برابر افزایش تورم انجام می‌شد که گاهی تورم حتی از حقوق‌ها نیز بالاتر می‌رفت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: اکنون دولت می‌خواهد این موضوع را مدیریت کرده و به جای رفتن به سمت افزایش حقوق‌ها، قدرت خرید مردم را در سال ۱۴۰۱ بالا ببرد و مدیریت تورم کند. از سوی دیگر، منابع را برای پشتیبانی از بخش خصوصی و اختصاص مبالغ قابل توجهی به استان‌ها و سطح ملی به عنوان اهرم استفاده کند. منابع در اختیار مردم بیش از ۴ هزار هزار میلیارد تومان است و باید تنها اعتماد آن‌ها به سیستم اقتصادی بازگردد که امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب این هدف گذاری انجام شود و مردم اعتماد کنند.

وی همچنین در خصوص افزایش حقوق‌ها در سال آینده نیز گفت: بحث افزایش حقوق‌ها در دولت همچنان در حال بررسی است و جمع‌بندی نشده و امیدواریم این هفته بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ به اتمام برسد. در دولت پیشنهاد شده، میزان افزایش حقوق‌ها ۱۰ درصد متوسط رشد یابد، البته حقوق‌های پایین‌تر می‌تواند تا ۳۰ درصد هم افزایش پیدا کند. رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: حقوق نجومی بگیران، باید رشد کمتری داشته باشد تا فاصله‌ای که طی چند سال گذشته میان حداقل و حداکثر حقوق‌ها ایجاد و منجر به بی عدالتی شده است، رفع شود و این گونه تا حدودی حقوق‌ها با حفظ شان و شئون حقوق بگیران تعدیل می‌شود.

 

افزایش وام ازدواج تا ۱۵۰ میلیون تومان

مهدی عبدالعلی پور کارشناس بودجه با اشاره به تقدیم دو پیش‌نویس لایحه بودجه به مجلس تاکنون گفت: دولت در پیش‌نویس نهایی لایحه ۱۴۰۱ مطابق قانون جوانی جمعیت اقدامات لازم در نظر گرفته است و بیان کرده که مبلغ ۷۰ تا ۱۰۰ میلیونی وام ازدواج که در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ آورده شده بود، هر سال بر اساس تورم باید افزایش یابد؛ این در حالی است که طبق لایحه پیش‌نویس اولیه دولت رقم وام ازدواج ۷۰ میلیون تومان ذکر شده بود، بنابراین به نظر می‌رسد این تغییر نظر دولت به سختی و با تلاش مجلس صورت گرفته است و مبلغ وام ازدواج در سال ۱۴۰۱، ۱۰۰ میلیون تومان و برای زوج‌های جوان ۱۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. /مهر

راهکار چین برای تقویت کندی رشد اقتصادی

بانک مرکزی چین اعلام کرد مقدار پول نقدی که بانک‌ها باید به‌عنوان ذخایر نگهداری کنند را کاهش می‌دهد و این دومین اقدام در سال جاری است و ۱.۲ تریلیون یوان (۱۸۸.۲۴ میلیارد دلار) نقدینگی بلندمدت برای تقویت کندی رشد اقتصادی آزاد می‌کند. بانک مرکزی چین مقدار پولی را که بانک‌ها باید در ذخیره نگه دارند، کاهش می‌دهد تا از توسعه واقعی اقتصاد حمایت کند و هزینه تامین مالی جامع را که نشان‌دهنده نگرانی‌ها در بحبوحه رکود بازار ملک است، کاهش دهد.

دومین اقتصاد بزرگ جهان که پس از رکود همه‌گیری سال گذشته جهش چشمگیری داشته است، در ماه‌های اخیر به دلیل مقابله با کندی بخش تولید، مشکلات بدهی در بازار املاک و شیوع مداوم کووید ۱۹، شتاب خود را از دست داده است. برخی تحلیلگران بر این باورند که رشد می‌تواند در سه ماهه چهارم از ۴.۹ درصد در سه ماهه سوم کندتر شود؛ هرچند رشد کل سال همچنان می‌تواند حدود ۸ درصد باشد. ون بین، اقتصاددان ارشد بانک مینشنگ گفت: کاهش نسبت ذخیره نقدی (RRR) به کاهش فشار نزولی بر اقتصاد و هموار کردن منحنی رشد اقتصادی کمک خواهد کرد؛ با اینکه امسال فشار کمی برای دستیابی به هدف رشد اقتصادی وجود دارد، کار اقتصادی در سال آینده با فشارها و چالش‌های بزرگی مواجه خواهد شد و دولت یک هدف رشد اقتصادی سالانه نسبتا متوسط بالای ۶ درصد را برای امسال تعیین کرده است.

تکلیف قیمت خودرو امروز روشن می‌شود؟

امروز طبق روال معمول ستاد تنظیم بازار جلسه هفتگی دارد و همچون سه هفته گذشته، دو طرف عرضه و تقاضای خودرو چشم به این جلسه دوخته‌اند. شرکت‌های خودروساز و مصرف‌کنندگان امیدوارند، پس از گذشت نزدیک به یک ماه، سرانجام تعیین تکلیف اصلاح قیمت خودرو در دستور کار این ستاد قرار گیرد. با توجه به اظهارنظرهای مختلفی که طی این مدت در ارتباط با اصلاح قیمت خودرو مطرح شده، به نظر می‌رسد اصلی‌ترین دلیل برای تعلل در بررسی و ابلاغ قیمت خودرو توسط ستاد تنظیم بازار را باید در اختلاف نظر میان اعضا در این زمینه جست‌وجو کرد.
 
اما صحبت‌های مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار که اوایل هفته جاری منتشر شد، به نوعی از نقشه راه برای عرضه خودرو و به دنبال آن اصلاح قیمت‌ها رونمایی کرد. رئیس سازمان بورس در حاشیه نشست با تشکل‌های بخش خصوصی بازار سرمایه اعلام کرد، برخی از خودروهای لاکچری، که عمدتا داخلی و مونتاژی هستند و حساسیت قیمتی روی آنها وجود ندارد، به تدریج وارد بورس می‌شوند، اما برای بقیه خودرو‌ها برنامه‌ای نداریم. این مسیر در میان اعضای ستاد تنظیم طرفدارانی دارد و به نظر می‌رسد با توجه به صحبت‌های عشقی، بار دیگر محصولات شرکت‌های خودروساز به دو دسته کم‌تیراژ‌(به قول رئیس سازمان بورس لاکچری) و پرتیراژ تقسیم شود. قیمت‌گذاری خودروهای کم تیراژ همان‌طور که اشاره شد، از مسیر عرضه در بورس کالا مشخص خواهد شد. اما قیمت محصولات پرتیراژ خودروسازان را ستاد تنظیم بازار بعد از بررسی به خودروسازان ابلاغ خواهد کرد. با توجه به این ایده، احتمال دارد در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار، همین ایده مطرح و با توجه به پایگاهی که در میان اعضای این ستاد دارد، به تصویب رسیده و به خودروسازان ابلاغ شود. /دنیای اقتصاد
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۵
جناب آقای میرکاظمی شما اگر نتوانستی سال آینده تورم را به ده درصد برسانی باید جوابگوی کامندان باشی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
تسویه بدهی ۳۶۰ هزار میلیارد تومان دولت به صندوق تامین اجتماعی چه شد ؟؟

چرا باید بازنشستگان تامین اجتماعی، تاوان بد حسابی

دولت را با فقر و رنج و عذاب و بیماری و شرمندگی




خانواده بپردازند ؟
ناشناس
| Canada |
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: حقوق نجومی بگیران، باید رشد کمتری داشته باشد تا فاصله‌ای که طی چند سال گذشته میان حداقل و حداکثر حقوق‌ها ایجاد و منجر به بی عدالتی شده است، رفع شود
مفهوم عدالت راهم فهمیدیم !!!! حقوق نجومی بگیرها کمتر افزایشمی یابد !!!!! مثلا کسی که ۲۴۰ میلیون تومان میگیره حقوقش فقط ۱۰ درصد اضافه میشه یعنی ۲۴ میلیون ناقابل !!!!
افزایش ۳۰ درصدی حقوق ها یعنی گرانی ۷۵ درصدی کالاها

این شگرد همیشگی دولت ها بوده ، هست ، خواهد بود

کل اقتصاد ایران یعنی همین .
خدا بخیر کند..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
افزایش حقوق و طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چه شد ؟

چطور یک بازنشسته حداقلی بگیر با ۴ میلیون تومان
که فقط کفاف ده روز مخارج زندگی ساده را میدهد

زنده بمانند ؟ چرا به این سالخوردکان محترم و ابرومند که ۳۰ سال زحمت کشیده اند اذیت می کنید ؟

و قسمتی از دسترنج شان را در صندوق تامین اجتماعی پس انداز کرده اند

تا در پیری بتوانند زندگی در ارامش و ابرومندانه کنند
به انها ظلم آشکار می کنید ؟
حقوق ها 30 درصد افزایش می یابد یعنی چاپ پول بیشتر! و در نتیجه تورم بیشتر!
عوض این کارها تحریم را لغو کنید که ارز خارجی به راحتی وارد کشور بشه و در نتیجه شرایط اقتصادی کل جامعه بهبود پیدا کنه.
با افزایش نجومی وجهشی تورم وافت ارزش ریال ۳۰ درصد افزایش حقوق به چه درد خواهد خورد ؟؟؟؟. اگر راست می گید بجای این افزایش تورم را مهار وکاهش دهید ارزش ریال را تقویت کرده ونقدینگی را از بازار جمع کنید .جلو ولخرجی های بیهوده را بگیرید و الکی شعار ندهید .
قسط این وام ازدواج کی می خواهد پس بدهد؟
چند وقت پیش فرموده بودند قرار است قیمت خودرو کاهش یابد . پس چی شد ؟
خیلی جالبه علاوه بر اینکه نجومی بگیران رو به رسمیت شناخته مقداری هم افزایش براشون منظور کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
افزایش انها هم چون سیستم درصدی هست، افزایش نجومی خواهد بود
اگه برای دارو از دلار 4200 استفاده می کنید پس چرا قیمت داروها اینقدر گرون شده؟!!!!
دولت هیچ کسری بودجه ای ندارد و افزایش نقدینگی هم فقط بهانه است و خوراک مشغولیت ملت است!
دولت خود عامل افزایش تورم و گرانی است! هر چه گرانی و تورم بیشتر باشد درآمد دولت بیشتر طوریکه کسری بودجه ندارد هیچ بلکه مازاد درآمد دارد که بی واسطه و خیلی سریع الوصول از طریق مالیات بر ارزش افزوده از کالا و خدمات که کل ملت مجبور به استفاده از آنها هستند بدست می آورد که هر چه تورم گرانی بیشتر درآمد دولت بیشتر خواهد بود!
حالا دولت چطوری میخواد از درآمد سرشار از گرانی و تورم دست بدارد و قدرت خرید کارمند و کارگر و بازنشسته و شاغل را افزایش دهد؟ اینکار راهی جز به صفر یا به منفی رساندن تورم و گرانی راه دیگری ندارد! پس بهتر است وعده سر خرمن ندهید و سال دیگر با تورم و گرانی بیشتر دنبال توجیه دیگری نباشید
یک نمونه مشکل مسکن است که از سال 96 دولت با گرانی کاذب آن درصدد بدست آوردن سود و درآمد بیشتر است و همواره وعده سر خرمن ساخت مسکن میدهد در حالیکه راه حل واقعی کردن قیمت مسکن و ساخت آن بسیار ساده است ولی دولت نمی خواهد مسکن به قیمت واقعی دست مردم برسد و ضرر کند! همینطور است در مورد دیگر کالاها!
حقوق کارگران را به کارمندها برسانید
افزایش حقوق مساوی با افزایش تورم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
بدون افزایش حقوق تورم سر به فلک کشیده هست
خودرو هم باید مثل کالاهای دیگر وارد بورس شود تا بند و بساط دلالی برچیده شود
خودرو هم باید مثل کالاهای دیگر وارد بورس شود تا بند و بساط دلالی برچیده شود
مگر اقای رئیس جمهور و وزیر صمت قول دادن

قیمت خودرو را دیگر افزایش نمی دهند

پس چی شد

این هم مثل ارز دست های پنها در کار هست


اینجا کشور اسلامی هست

یا مافیای سیسلی

بخدا اینقدر که در اینجا دست های پنها در ریزترین امور مایحتاج و وسائل زندگی مردم دخالت دارند

در سیسل اینطوری نیست
خواهشا بجاي امنيتي كردن ارز عرضه رو زياد كنيد صراف و بازار ازاد منتظر همينه و اثرش ظرف ٥دقيقه گذاشت لطفا خود صرافي ملي و سنا كم كنيد بازار ازاد بع تعادل ميرسه پيين مياد كجاي دنيا تو بازار سرمايه ماليات ميگيرند نكنيد
گرانی مسکن دلایل زیادی دارد. اما متاسفانه یکی از دلایل آن بنگاهها هستند، چر اکه بر خلاف سایر حرف و مشاغل در ارزش ملک به صورت درصدی از خرید و فروش شریک میشوند و همین باعث میشود که میل به بازار سازی در این حرفه ایجاد شود. این حالت به صورت عام ربطی به افراد شاغل در این حرفه ندارد بلکه ذات معاملات درصدی اینگونه است.
آقای میر کاظمی
حقوق بازنشستگان بهداشت را بر معیار قانونی با احکام صادره متاسفانه پرداخت نکردید وتا کنون اقدامی نکردید و امتیاز منفی در عملکرد دارید و این خاطزه تلخ در میان بازنشستگان به زودی از یاد
نمی رود.
چرا جوانان را در ابتدای زندگیشان بدهکار می کنید , مگر با وام گرفتن ازدواج می کنند , کسی که می خواهد ازدواج کند باید حداقل هزینه ای در جیب داشته باشد .
شروع زندگی با دغدغه پرداخت اقساط وام و هر ماه دلشوره !!!!!!!!!
قیمت واقعی ارز را باید پذیرفت وقتی تورم بالا داریم وقتی بی وقفه ریال چاپ میشود نمیتوان انتظاری جز افزایش نرخ ارز را داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
امیدوارم زمانی روحانی هم همین نظر رو می داشتی
افرادی که حقوق زیاد می گیرند یا متخصص رشته خود هستند و یا مدرک بالاتری دارند. لطفا حقوق ها را براساس مدرک تحصیلی و تخصص با هم مقایسه کنید.
تولید پولی به کارگر میده مجبوره بکشه جنسش بفروشه حقوق بده کارمند پولدار میشه شخصیها بی پول خرید جنسش در بازار مشتری نیس گران شده کارمند حقوقدار نمیره جنس بخره کارخانه کار کنه ما به تفاوت افزایش حقوق مساوی نابودی اقتصاد افزایش قیمتها اخراج تعطیلی کارخانجات افت کیفیت محصول از کارخانه و کشاورزی تا ساختمان سازی افزایش حقوق کارمند ان فشار اوردن پیکره جامعه متحمل هس.
اگر قرار بود این بگیر و ببندها نتیجه داشته باشد که سالها قبل جمشید بسم ال و سلطان سکه و اینها که دستگیر شدند و گاها اعدام شدند باید قیمت ها ثابت می ماند! کاملا مشخص است که تیم اقتصادی دولت هیچ برنامه ای ندارد...
اگر حقوق ها افزایش یابند تورم هم افزایش پیدا می‌کند پس باید راهکاری برای این معضل پیدا شود راهکار شما چیست در صحبتهایتان هیچ راه حلی ارائه نمی‌دهید شما که می‌گفتید قبلی ها بلد نیستند مثلاً نرخ دلار را کاهش دهند و ما با همین وضعیت فعلی همه چیز را از جمله ماشین و نرخ تورم و...را کاهشی میکنیم هنوز سخنانتان در گوش ما زنگ میزند
واقعا نهایت بی عدالتی است که یک ابدارچی و یک پزشک یا قاضی یا مهندس یا استاد دانشگاه یا امیر ارتش حقوق یکسان نداشته باشند. باید این بی عدالتی بر طرف شود.
وزیر اقتصاد: دلار ۴۲۰۰ برای دارو‌ حذف نخواهد شد

ایشون راست میگویند خیلی ازداروها وارد نمیشه، وقتی وارد نمیشه دلار4200 تومن باشه یا 42000 تومن چه فرق میکنه قیمت برخی دارو های قلبی نسبت به 8 ماه قبل 14 برابر شده فقط کوریول از داروهای مهم قلبی قبلا جعبه 28 تائی 20 هزارتومن الان 280هزار تومن یا برخی از داروهای اعصاب وروان نیزهمینطور ،تازه اگر گیر بیاد آنقدر خوشحال میشی که انگار مجانی گیر آوردی
با سلام
جناب آقای رئیس جمهور و تیم اقتصادی کاری به قول هایی که موقع انتخابات مبنی بر عدم گرانی کالا ها داده بودید ندارم
ولی منطقی به نظر میرسه که همینطور که قیمت خودرو بر اساس تورم هر شش ماه افزایش میدید
حقوق ها را هم هر شش ماه افزایش بدید
و اون نجومی بگیران که هیچ کارایی برای مملکت ندارند شرشونو کم کنید
یا حق
بجاي گرفتن ٧٠٠نفر دست پيش نگيرند خود دولت ارز بياره پيين بازار ازاد قيمتش پايين مياد به مرگ مكي يد مردم به تب راضي بشن مبلغ صرافي ٢٧٨٠٠
میرکاظمی: حقوق‌ها در سال آینده تا ۳۰ درصد افزایش می‌یابد/ افزایش وام ازدواج تا ۱۵۰ میلیون تومان:
هی پول رایج را بی ارزش کنید، مبلغ وام یا حقوقها را افزایش دهید. خوش به حال خریداران ملک در ترکیه و غرب. این کارها که شد کپی کاری آن هم به بدیترین شکل از روی دست دولت روحانی.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر