بازدید 22074

آقای رئیس جمهور! جمشید بسم‌اللهِ امروز کیست؟

رئیس جمهور در توضیح گزاره نخستِ خویش این را هم گفت که: "برخی از این افراد در داخل و برخی نیز در خارج از کشور در محافل و فضای مجازی و واقعی به دنبال بالا بردن قیمت ارز هستند."
کد خبر: ۱۰۹۱۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۴ 08 December 2021

به گزارش «تابناک»، روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: "خبر دقیق داریم عده‌ای شبانه‌روز در تلاشند همزمان با مذاکرات، نرخ ارز را بالا ببرند و مذاکرات را به اقتصاد گره بزنند تا خواسته‌های خود را به ملت تحمیل کنند."این، سخن صریحِ رئیس‌جمهور است از یک "بیماری اقتصادی". بیماری هولناک اقتصادی که دامنه‌اش را در همه عرصه‌های زندگی هم پهن کرده است.

خواندن این خبرِ تلخ ما را به یک سؤال مهم می‌رساند. همان که یک دانشجو از رئیسی می‌پرسد؛ "چرا این افراد را معرفی نمی‌کنید؟" حتی این را هم می‌شود اضافه کرد که چرا "برخورد" نمی‌کنید؟ شما که – الحمدلله – مبسوط‌الید هستید و توانا به برخورد؟

جواب بخش اول را رئیس شورای امنیت ملی به آن دانشجو می‌دهد؛ "دستگاه‌های اطلاعاتی پیگیر موضوع هستد." اما بخشِ دوم سؤال یا به تعبیری دیگر سؤال دوم به قاعده می‌ماند برای بعد از شناسایی و احتمالا دستگیری. اما امید واریم این بار قصه شبیه ماجرای "جمشید بسم‌الله" نشود. یادمان هست که بعد ازنام بردن او توسط معاون اول دولت دهم، او دستگیر و مشهور شد اما دلار و دیگر ارزها راه خود را رفتند. بازار به راه خود رفت و نه دستورها که بازداشت‌ها هم چندان توفیقی نیافزود.

رئیس جمهور در توضیح گزاره نخستِ خویش این را هم گفت که: "برخی از این افراد در داخل و برخی نیز در خارج از کشور در محافل و فضای مجازی و واقعی به دنبال بالا بردن قیمت ارز هستند."

با این حساب مسببان داخلی موضوع که در دسترس هستند. خارج‌نشینان دخیل را هم می‌شود از طریق اینترپل پیگیر احوال شان شد. نگذاریم این بار هم قسر در بروند آنانی که قصر آرزوهای خود را بر آواره امید مردم جستجو می‌کنند. این از آقای رئیسی هم انتظار است و هم ساخته است که در کنار سخن، حتما عمل کند. شرایط او با دولت سابق فرق می‌کند. منتظریم آقای رئیس‌جمهور درعمل ثابت کند که واقعا این یک فرافکنی نیست، ان‌شاالله!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۱۸
در این دولت که همه چیز (قدرت و ثروت) را دارد نمی توان برای افزایش نرخ ارز بهانه تراشی کند. نرخ ارز به سیاست خارجی وابسته است.
چرا بهانه می آورند؟ از انداختن تقصیر گردن این و آن دست بردارید بخدا قسم وضعیت معیشتی بدی داریم
دم نویسنده گرم
فاسدان دلار جهانگیری
رئیسی اصلاً در حد رئیس جمهور نیست .
قیمت دلار وابسته به تعاملات است .اگر با دنیا تعامل داشته باشی قیمت دلار میاد پایین
خود این گروه مسببان اصلی افزایش قیمت دلار هستند .
دولت سابق می خواست با دنیا تعامل داشته باشد اینها در حین مذاکره موشک پرتاب میکردند،برجام را آتش می زدند .
اگر برجام بد بود چرا شما به دنبال آنید .پس شما فقط به فکر خودتان بودید آقای رئیسی و...
با سلام
امیدوارم رییس جمهور قیمت دلار را کاهش دهد و جلوی تورم را بگیرد.
باش تا صبح دولتت بدمد!!!!!!
یک نفر داوطلبانه به زبون خوش خودش بیاد جلو بگه من جمشید بسم الله موهومه.
بدشانس اون دزد طمعکاری بود که چند سال پیش به جرم اخلال در نظام اقتصادی که دلار را پنج هزار تومان کرده بود اعدام شد .
این چه اقتصاد دولتی است که دولت هیچ توانایی در کنترل نرخ ارز و ارزش ریال ندارد؟
ما توقع نداریم جناب رئیسی چیزی رو درست کنه چون ازش برنمیاد
اما توقع داریم حداقل تو بهانه گرفتن یکم به روز باشه و اگر میخواد توجیهی بیاره از نمونه های قدیمی و نخ نما استفاده نکنه و یه چیز جدید بگه که حداقل چند ماهی عوام الناس سر کار باشن تا اصل قضیه بر همه روشن بشه که اون ناتوانی دولت در تحقق شعارهاشه که با همونا ملتو کشوند پای صندوق رای
این انتقاد هم بر مشاورین و معاونین ایشون وارده که بلد نیستن یه متن متفاوت و غیر تکراری برای ایشون بنویسن
چه کسی است که نداند دلار فقط دست دولت است و دولت تنها طرفی است که از افزایش ارزش این کالای انحصاری متنفع می شود؟ همه می دانند که اندک دلاری که به کشور می رسد، به علت تحریم ها، از جوی باریکه های بسیار پر پیچ و خم وارد کشور می شود و این تنها داشته ی دولت برای تسویه ی بدهی های خود در داخل کشور است. این روند در هیچ دولتی تغییر نکرده (چه آنها پاکدست بودند چه آنها که دستشان را رو نکردند و چه آنها که دولت را تازه به دست گرفته اند) و نخواهد کرد چون حساب حساب است (حتی اگر کاکا برادر نباشد). دو دو تا هیچ گاه پنج نمی شود این در تمامی اعصار و قرون ثابت بوده. اگر افرادی که اندک دلاری در دست دارند و می خواهند گران بفروشند، دولت می تواند به کسانی که نیاز به دلار دارند به قیمت پایین تر (قیمتی که خود تصور می کند عادلانه است) دلار بفروشد از جمله مسافران و .... الحمد لله که دلار مسافری حذف شده و دولت به این هم بسنده نکرده عوارض خروج تصاعدی سنگینی هم بر دوش شهروندان گذاشته شده است (دولت می تواند مثلاً با برداشن این عوارض راه را برای بازگشت تعدادی از هموطنان هموارتر کند). پس می توان گفت دولت اگر نفعی در پایین آمدن دلار ندارد پس به طریق اولی اراده ای هم برای کاهش قیمت آن نخواهد داشت.
احمدی نژاد، روحانی و همه مسئولین همیشه مشکلاتو گردن دیگران میندازن
الانم نوبت رییسی هستش
آقای رئیسی و تیم شان، خیلی ادعا کردند! نیامده دارن بهانه میارن!!!
در این 43 سال عادت تمام مسئولان این بوده تا مشکلات را به عوامل خارجی ربط دهند در صورتی که 90 درصد عامل داخلی دست اندر کار هست و ده درصد عامل خارجی که اون هم وابسته به همین نود درصد هست یعنی رفتار و سیاست داخلی باعث اثرات خارجی می شود پس در عمل صد درصد مقصر مسئولان هستند و این حرفها فرار از مسئولیت هست
چندی مونده بود به انتخابات ریاست جمهوری که دلار چند هزار تومان پایین آمد قاضی زاده هاشمی میخواست کاندید بشه به دولت روحانی تاخت که چرا دلار رو ارزون کردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ماشالله ب اینهمه غیرت...
به به !!!
چ گل وبلبلی!!!!
ماشالله...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل