بازدید 25553
کیوسک بین الملل تابناک

تحریم ۸ شخص و ۴ نهاد ایرانی توسط آمریکا / پایان نشست پوتین و بایدن پس از دو ساعت مذاکره محرمانه/ دیدار علی باقری با ریابکوف در مسکو/ بازداشت ۴۷ نظامی ترکیه به اتهام مشارکت در کودتا

تحریم ۸ شخص و ۴ نهاد ایرانی توسط آمریکا، پایان نشست پوتین و بایدن پس از دو ساعت مذاکره محرمانه، دیدار علی باقری با ریابکوف در مسکو، بازداشت ۴۷ نظامی ترکیه به اتهام مشارکت در کودتا و رسوایی مصرف کوکائین در پارلمان انگلیس، از جمله مهمترین خبرها، رویداد‌ها و تحولات بین الملل در ۲۴ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۹۱۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۶ 07 December 2021

تحریم ۸ شخص و ۴ نهاد ایرانی توسط آمریکا/ پایان نشست پوتین و بایدن بعد از ۲ ساعت مذاکره محرمانه/ دیدار علی باقری با ریابکوف در مسکو/ بازداشت ۴۷ نظامی ترکیه به اتهام مشارکت در کودتا

کیوسک بین الملل تابناک: تحریم ۸ شخص و ۴ نهاد ایرانی توسط آمریکا، پایان نشست پوتین و بایدن پس از دو ساعت مذاکره محرمانه، دیدار علی باقری با ریابکوف در مسکو، بازداشت ۴۷ نظامی ترکیه به اتهام مشارکت در کودتا و رسوایی مصرف کوکائین در پارلمان انگلیس، از جمله مهمترین خبرها، رویداد‌ها و تحولات بین الملل در ۲۴ساعت گذشته بوده اند.

تحریم ۸ شخص و ۴ نهاد ایرانی توسط آمریکا

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌‌داری آمریکا امروز سه‌شنبه اعلام کرد، اسامی چند شخص حقیقی و حقوقی ایرانی به فهرست تحریم‌های این نهاد آمریکایی اضافه شده است.

تحریم ۸ شخص و ۴ نهاد ایرانی توسط آمریکا/ پایان نشست پوتین و بایدن بعد از ۲ ساعت مذاکره محرمانه/ دیدار علی باقری با ریابکوف در مسکو/ بازداشت ۴۷ نظامی ترکیه به اتهام مشارکت در کودتا
اسامی اشخاص و نهادهای تحریم‌شده به شرح زیر است؛
۱- سید رضا موسوی اعظمی، به دلیل ارتباط با یگان ویژه نیروی انتظامی ایران
۲- محسن ابراهیمی، به دلیل ارتباط با نیروهای ویژه ضدتروریسم (نوپو)
۳- علی همتیان، به دلیل ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
۴- حسن کرمی، به دلیل ارتباط با یگان ویژه نیروی انتظامی ایران
۵- محمد کرمی، ذیل قانون کاتسا
۶- صغری خدادای، ذیل قانون کاتسا
۷- مسعود صفدری، به دلیل ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
۸- لیلا واثقی
۹- نیروی ویژه ضدتروریسم ایران (نوپو)، به دلیل ارتباط با یگان ویژه نیروی انتظامی ایران
۱۰- زندان مرکزی اصفهان، به دلیل ارتباط با یگان ویژه نیروی انتظامی ایران
۱۱- یگان ویژه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، به دلیل ارتباط با نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران
۱۲- زندان زاهدان، ذیل قانون کاتسا
وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای بدون ارائه مستندات لازم، این افراد و نهادها را به «سرکوب معترضان» متهم کرده است.

پایان نشست پوتین و بایدن پس از دو ساعت مذاکره محرمانه

نشست مجازی بین روسای جمهوری آمریکا و روسیه، همزمان در واشنگتن و مسکو مجازی برگزار شد و پس از دو ساعت پایان یافت.

تحریم ۸ شخص و ۴ نهاد ایرانی توسط آمریکا/ پایان نشست پوتین و بایدن بعد از ۲ ساعت مذاکره محرمانه/ دیدار علی باقری با ریابکوف در مسکو/ بازداشت ۴۷ نظامی ترکیه به اتهام مشارکت در کودتا

به گزارش آر تی، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و جو بایدن، همتای آمریکایی، نشست مجازی خود را با هدف بررسی مسائل بین دو کشور و رویدادهای پیچیده جهان برگزار کردند. ابتدای این نشست، مراسم احوالپرسی بین دو طرف با ارتباط و حضور خبرنگاران بود، ولی بعد نشست محرمانه برگزار شد.
منابع آگاه تاکید کردند: این نشست پشت درهای بسته و از طریق ویدیو کنفرانس بیش از دو ساعت طول کشید.
رئیس‌جمهوری آمریکا در ابتدای این دیدار مجازی گفت شخصا از دیدار مجدد پوتین خرسند است. بایدن با لبخند در ابتدای نشست دو جانبه ـ که به صورت ویدیوکنفرانس بود ـ تاکید کرد: بار دیگر که تو را می‌بینم خوشحالم. در نشست گروه ۲۰ که نتوانستیم همدیگر را ملاقات کنیم. امیدوارم دفعه بعد رو در رو همدیگر را ببینیم. پوتین نیز با لبخند از بایدن استقبال و احوال پرسی کرد.
این پنجمین مذاکره بین دو رئیس‌جمهوری از زمان انتصاب بایدن است؛ آنها سه بار تماس تلفنی داشته و یک بار هم اواسط ژوئن نشست کوتاهی در ژنو برگزار کردند.
روز گذشته جو بایدن گفت، بعد از پایان نشست خود با پوتین با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین تماس می‌گیرد.

دیدار علی باقری با ریابکوف در مسکو

«علی باقری» معا‌ون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، که به مسکو سفر کرده، امروز (سه شنبه) ۱۶ آذرماه ۱۴۰۰ با «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه در محل وزارت امور خارجه این کشور دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

تحریم ۸ شخص و ۴ نهاد ایرانی توسط آمریکا/ پایان نشست پوتین و بایدن بعد از ۲ ساعت مذاکره محرمانه/ دیدار علی باقری با ریابکوف در مسکو/ بازداشت ۴۷ نظامی ترکیه به اتهام مشارکت در کودتا
در این دیدار، آخرین تحولات مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ در وین، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
دو طرف در این دیدار بر ضرورت تداوم رایزنی‌ها و مشورت‌ها در زمینه موضوعات بین‌المللی و مذاکرات آتی ایران و ۱+۴ در وین تأکید کردند.
نشست ایران و گروه ۱+۴ درباره رفع تحریم‌های آمریکا، هفته گذشته در وین برگزار شد و ایران دو سند شامل رفع تحریم‌ها و موضوعات هسته‌ای را به طرف مقابل ارائه کرد و بنا بر درخواست طرف‌های اروپایی به منظور مشورت با پایتخت‌هایشان در این مذاکرات وقفه‌ای ایجاد و قرار شد در پایان این هفته دوباره از سر گرفته شود.


دور جدید مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ آنگونه که سعید خطیب‌زاده دیروز در نشست هفتگی با خبرنگاران اعلام کرد، در پایان هفته جاری است و تاریخ دقیق آن بعد از رایزنی باقری با انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مشخص و اطلاع رسانی خواهد شد. البته منابع غربی، زمان این مذاکرات را پنجشنبه ۱۸ آذر ماه اعلام کرد‌ه‌اند؛ این دومین سفر باقری به مسکو پس از تصدی این سمت است. وی پیش از دور اول مذاکرات وین و بعد از سفری که به بروکسل داشت، به دعوت ریابکوف به مسکو رفت.


علی باقری و ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه هفتم آبان ماه در مسکو دیدار کردند و ریابکوف بعد از دیدار با علی باقری با بیان این‌که ایران و روسیه به همکاری سازنده خود ادامه می‌دهند، گفت: هر دو کشور دیدگاه بسیار نزدیکی در خصوص نحوه ازسرگیری مذاکرات و نتایج ملموس گفت‌وگوها دارند.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت که در دیدارش با ریابکوف در مسکو درباره مذاکرات آینده با گروه ۱+۴ و موضوع لغو تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه رایزنی‌های مفیدی داشته است.

بازداشت ۴۷ نظامی ترکیه به اتهام مشارکت در کودتا

نیروهای امنیتی ترکیه امروز (سه شنبه) در اقدامی هماهنگ ۴۷ نیروی ارتش و دانش‌آموخته دانشکده‌های افسری را در ۱۴ شهر از جمله استانبول دستگیر کردند.

تحریم ۸ شخص و ۴ نهاد ایرانی توسط آمریکا/ پایان نشست پوتین و بایدن بعد از ۲ ساعت مذاکره محرمانه/ دیدار علی باقری با ریابکوف در مسکو/ بازداشت ۴۷ نظامی ترکیه به اتهام مشارکت در کودتا
به نوشته وبگاه روزنامه زمان ترکیه، دادستانی ترکیه پیش از این حکم بازداشت دانش‌آموختگان را که ۲۰ نفر هستند صادر کرده بود، اما چون در زمان صدور حکم زیر ۱۸ سال بودند، اجرای حکم تا به امروز به تعویق افتاده است. آن‌ها پیش از این از دانشکده‌های افسری اخراج شده بودند.
 در بین بازداشت شدگان ۱۵ افسر نیروی دریایی، هوایی، زمینی و کماندو هستند و پنج نفر نیز درجه گروهبانی دارند.
از ابتدای کودتای تابستان ۲۰۱۶ تاکنون، نزدیک به ۸۰ هزار نظامی و غیر نظامی در رده‌های مختلف بازداشت و ۱۵۰ هزار کارمند دولت، نیروی ارتش، پلیس و ... نیز از کار برکنار شده‌اند. برخی محافل داخلی ترکیه این بازداشت‌ها را در راستای تصفیه‌های سیاسی قلمداد می‌کنند.
دفتر دادستانی عمومی آنکارا در دوازدهم آبان ماه نیز دستور بازداشت یکصد تن از کارکنان بخش دولتی و خصوصی را به اتهام همکاری با تشکیلات فتح‌الله گولن صادر کرد. دولت ترکیه سازمان وابسته به فتح‌الله گولن واعظ ترکیه‌ای و مخالف دولت این کشور را که در آمریکا سکونت دارد، عامل کودتای نافرجام تابستان ۲۰۱۶ می‌داند و این سازمان را تروریستی اعلام کرده است.

رسوایی مصرف کوکائین در پارلمان انگلیس

«آسوشیتدپرس» روز دوشنبه گزارش داد که با پلیس انگلیس در خصوص گزارش‌ها مبنی بر مصرف کوکائین در پارلمان انگلیس تماس گرفته شده است.

تحریم ۸ شخص و ۴ نهاد ایرانی توسط آمریکا/ پایان نشست پوتین و بایدن بعد از ۲ ساعت مذاکره محرمانه/ دیدار علی باقری با ریابکوف در مسکو/ بازداشت ۴۷ نظامی ترکیه به اتهام مشارکت در کودتا
«لیندسی هویل» رئیس مجلس عوام انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «گزارش‌های مربوط به مصرف مواد مخدر در پارلمان که به ساندی تایمز داده شد، عمیقاً نگران‌کننده است. در این هفته آن‌ها را به عنوان اولویت با پلیس کلان‌شهر مطرح خواهم کرد. انتظار دارم شاهد اجرای کامل و مؤثر قانون باشم.


پس از گزارش ساندی تایمز که به استفاده از مواد مخدر غیرقانونی در ساختمان‌های پارلمان انگلیس اشاره می‌کرد، هویل با پلیس تماس گرفت.
بر اساس این گزارش، در یازده سرویس بهداشتی از دوازدهمورد آزمایش شده در ساختمان پارلمان، از جمله یک دستشویی نزدیک به دفتر بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس اثرات کوکائین کشف شده است. برخی از این مکان‌های بررسی شده فقط برای کسانی که مجوزهای پارلمانی دارند، از جمله قانون‌گذاران، کارمندان و روزنامه‌نگاران در دسترس هستند.

یکی از منابع به ساندی تایمز گفت: من یک نماینده (عضو پارلمان) را دیده‌ام که آشکارا در یک مهمانی کوکائین استنشاق می‌کرد.
این روزنامه به نقل از یکی از اعضای بازنشسته پارلمان انگلیس گزارش داد که «فرهنگ کوکائین» در پارلمان این کشور وجود دارد که هم شامل افراد شناخته شده و هم نمایندگان و مقامات جوان جاه‌طلب است. آن‌ها فکر می‌کنند مصون هستند. این تکان‌دهنده و در عین حال غم‌انگیز است. بسیاری از آن‌ها به کمک نیاز دارند.


در این گزارش همچنین آمده است که حشیش در وست‌مینستر (پارلمان بریتانیا در این منطقه از لندن قرار دارد) آشکارا استفاده می‌شود. سخنگوی جانسون گفت که گزارش‌های مربوط به مصرف مواد مخدر در وست‌مینستر نگران‌کننده است.
«چارلز واکر» نماینده محافظه‌کار گفت که مجلس عوام سابقه طولانی در استفاده از سگ‌ برای کشف مواد منفجره دارد و دامنه آن‌ها می‌تواند برای کشف مواد مخدر افزایش یابد.
این گزارش در بحبوحه برنامه جدید دولت انگلیس برای مقابله با مصرف مواد مخدر غیرقانونی در بریتانیا منتشر شده است. جانسون قرار است برنامه‌ای ده ساله برای مقابله با جرایم مرتبط با مواد مخدر غیرقانونی اجرا کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲۴
اردوغان هنوز دست از توهم برنداشته ؟
توافق محرمانه پوتین و بایدن هر چه باشد به نفع ایران نخواهد بود

مطمئنا پوتین به طرف های غربی برای برخی فشارها به ایران چراغ سبز نشان داده

و بجای آن از آنها خواسته اوکراین رو بی خیال بشن

سیاست همینه . به هیچکس اعتماد نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
چرا با این همه تحمل فشار ، نمی تونیم وجه المصالحه با آمریکا ایجاد کنیم . باید کاری کنیم که آمریکا از تحریم ما دست برداره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
ما به جای اینکه با آمریکا مذاکره کنیم با چندتا کشور که خودشون هیچ پخی نیستن و از آمریکا دستور میگیرن مذاکره می کنیم. قطعا روسیه و چین موافق ایجاد روابط بین ایران و امریکا نیستند چون منافع اونها را تهدید می کنه. چین و روسیه به بهانه تحریر انرژی را ارزانتر می خرند و اجناس خود را گراننتر می فروشند. اگه تحریم برداشته بشه کاسبی این کاسبان تحریم هم جمع می شود بنابر این تا جایی که بتوانند سنگ اندازی می کنند.
قطعا منفورترین کشورهای جهان در ذهن مردم ایران دو کشور روسیه و انگلیس هستند
کم کم باید با روسیه خداحافظی کنیم
روسها ایران را به اروپایی ها فروختند

قابل توجه روس پرستان .
اردوغان داره به جوکر خاورمیانه تبدیل میشه.

خجالت نمی کشه هنوز دنبال قاتل بروسلی می گرده
با این تحریم ها ثابت شد مذاکرات برجام هیچ و پوچ و فرمایشی است
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
عجب
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
اتفاقا ثابت شد حقوق بشر هنوز هم برای آمریکا مهمه و تحت الشعاع باج خواهی هسته ای قرار نگرفته
یعنی باقری باید به طرف روس حساب پس بده و راهکار بگیره؟عجب عزتی!!!
اکثریت مردم از ۳۰۰ سال پیش میدانستند و میدانند که بزرگترین دشمن تاریخی و فعلی ما روسیه است

پس چطور شما بارها با مقامات روسی ملاقات و مداکره و تبادل و تجارت می کنید ( که اشکالی هم ندارد )

ولی بخاطر حفظ منافع مردم و کشور، از ملاقات و مداکره مستقیم با امریکا که در مقایسه با روسیه یکهزارم هم دشمنی نداشته است ، امتناع می کنید ؟؟ق/ح
دل به روسیه بستن خطای بزرگی است که کشور را به فنا خواهد برد
از سرنوشت صدام حسین دوست صمیمی روسیه عبرت بگیرید
چرا مذاکره کنندگان ایرانی بعد از برگشتن از وین فورا به مسکو می روند ؟ظریف هم همینطور بود که بعداً فهمید خروج ترامپ از برجام با هماهنگی پوتین بوده است راستی چرا !!!؟؟؟
بعد از پایان نشست وین قرار شد طرفین به کشورشان برگردند و با سران کشورشان مشورت کنند نه اینکه بلافاصله به روسیه برای مشورت بروند اینکه مغایر نه شرقی نه غربی است حداقل این دیدارها را رسانه ای نکنید
اگر تصمیم سازان و تصمیم گیران نظام می خواستند حتماً می توانستند با استفاده از پتانسیل قوی در داخل و با استفاده از قاعده بازی در وضعیت و ساختار کنونی جهان، نه تنها اثرات تحریم را دفع بکنند بلکه در مذاکرات از موضع قدرت مذاکره کنند.
اساسا ما باید از برجام خارج بشویم و غنی سازی هسته ای را به ۹۰ درصد برسانیم بعد برای رفع تحریم با اتکا به تولید داخل و اقتصاد درونی بعد برای برداشتن تحریم سگش ( رژیم اسرائیل) را بزنیم و منافع امریکا را در هر جای کره زمین نابود کنیم. والا
پرفسور قالیباف. هیچ چیز مهم تر از نان شب نیست
روسیه وامریکا بظاهر با هم خوب
نیستن اما روسیه کارخودشو
انجام میده این برنامه چهل سال
است که همچنان ادامه داره و
هیچوقت روسها عملن یک کارمثبتی
برای این کشور انجام ندادن اما
استفاده زیادی کرده است از
دوستی با ایران ومنفعتی نداشته
بابا این برجام رو آتیش بزنید والا مسخرمون کردن.
آخه داریم تلاش می‌کنیم تحریم ها شکسته بشن دوباره تحریممون میکنن خیلی خنده داره.
چاره ای جز زدن اسرائیل نیست. بزنیممممممممم تمام. منتظر هم نمونیم آمریکا نسخه ما رو بپیچه .... خومودن هرچه تو منطقه دارند رو به آتش بکشیم. مرگ یکبار ، شیون یک بار.
اگر غیر از اینه که سیاست هامون رو ، راهبردی عوض کنیم.
این چپاول گر همشون فیلم بازی میکنن برا چاپیدن دیگر کشورها در ظاهر باهم اختلاف دارن در باطن باهم همکاری میکنن دشمن اول وتاریخی ایران بوده وهست وخواهد بود روسیه وانگل+ستان هست بعد ترکیه عثمانی بعد آمریکا واروپا ورژیم جعلی اسرائیل واعراب گول خورده حاشیه خلیج فارس که از تحریم شدن ایران کلی پولدار شدن متآسفانه دولت ایران عبرت نمیگیره،الان هم شاهد حمایت وشکل گیری صدام جدید به نام الهام علف توآذربایجان اشغالی ایرانی هستیم که خطر جدی محسوب میشه اگه دیر اقدام کنیم درد سر خواهد شد ومناطق اشغالی باید آزاد بشه
این افراد تا ابد تحت پیگرد بین المللی قرار خواهند گرفت و از این به بعد نمی توانند به کشورهای اروپایی و آمریکا و کانادا و استرالیا سفر کنند و همه حساب هایشان نیز در خارج از کشور بلوکه خواهد شد این تحرمی ها در مورد نقض حقوق بشر است و ربطی به برجام ندارد.
اصلاامریکاوتحریمش به کنارواقعاسرکوب نکردند!؟!؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل