بازدید 6938

روسیه تحویل سامانه اس-400 به هند را آغاز کرد

"هارش واردهان" معاون وزیر امور خارجه هند روز دوشنبه همزمان با حضور ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در دهلی نو اعلام کرد که تحویل سامانه موشکی اس ۴۰۰ روسیه به دهلی نو آغاز شده است.
کد خبر: ۱۰۹۱۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۳ 07 December 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از "دکان هرالد"، معاون وزیر امور خارجه هند گفت: تحویل موشک‌ها آغاز شده است و این امر ادامه خواهد یافت.
در همین حال، وزیران دفاع روسیه و هند، قراردادی برای همکاری‌های فنی-نظامی بین دو کشور تا سال ۲۰۳۰ امضا کردند.
وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که "دمیتری شوگایف" رئیس سازمان فدرال همکاری‌های فنی-نظامی روسیه و "کانتا راگ" معاون امور خرید تسلیحات وزیر دفاع هند این قرارداد ۱۰ ساله را امضا کردند.
دیدار امروز وزیران امور خارجه و دفاع روسیه و هند در قالب ۲+۲ برگزار شد و دو طرف در خصوص همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های مختلف گفتگو کردند.
روسیه و هند اکنون در ساخت مجموعه‌های موشکی براهموس و طراحی مشترک هواپیمای شکاری نسل پنجم و نیز ساخت جنگنده‌های سوخو-۳۰ و تانک تی-۹۰ با یکدیگر همکاری می‌کنند.
به گزارش ایرنا، هند در سال ۲۰۱۸ قرارداد خرید ۵ سامانه موشکی اس ۴۰۰ به ارزش ۵ میلیارد دلار را با روسیه امضا کرد. این قرارداد انتقاد آمریکا از هند را به دنبال داشت به گونه‌ای که کاخ سفید هند را به تحریم تهدید کرد.
دهلی نو با وجود مخالفت‌ها و اخطار‌های آمریکا در خصوص انجام قرارداد‌های بزرگ نظامی با روسیه، این توافق را امضا کرد.
سال ۲۰۱۷، ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قانونی به نام "مبارزه با مخالفان آمریکا از طریق تحریم" یا "کاتسا" امضا کرد که بر اساس آن روسیه، ایران و کره شمالی شامل تحریم‌های واشنگتن شدند.
بند ۲۳۱ قانون کاتسا، کشور‌هایی که دارای قراداد‌های مهم با بخش‌های دفاعی و امنیت روسی هستند، واجد شرایط تحریم از سوی آمریکا خواهند بود.
هند که دارای روابط گسترده نظامی با روسیه است و اکثر تجهیزات نظامی خود را از این کشور خریداری می‌کند، تحت تاثیر این قانون قرار گرفته است.
آمریکا چندین بار اعلام کرده است که کشور‌هایی که به انجام این قرارداد‌های مهم با روسیه بپردازند، شامل تحریم‌های آمریکا خواهند شد و هند نیز از این امر مستثنی نخواهد بود.
هند نمی‌تواند به راحتی رابطه نظامی خود را با روسیه نادیده بگیرد. اکثر تجهیزات نظامی هند ساخت روسیه هستند و مسکو در سال‌های گذشته یک همکار قابل اعتماد دهلی نو در زمینه تامین تجهیزات نظامی مورد نیاز و همچنین انتقال تکنولوژی به هند بوده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان