بازدید 5102

تبلیغات ضدواکسن فیسبوک خبرساز شده‌ است

فیسبوک تبلیغاتی را به فروش رسانده است که پیام‌های ضد واکسن را تبلیغ می‌کند.
کد خبر: ۱۰۹۱۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳ 05 December 2021

 


به گزارش تابناک به نقل از سی‌ان‌ان، پیام‌های تبلیغاتی ضد واکسن فیسبوک توسط شرکت‌های کالایی پخش شده است که در چند سال گذشته صدها هزار دلار در فیسبوک هزینه کرده‌اند.

لارا لوگان، خبرنگار فاکس‌نیوز، دکتر آنتونی فائوچی را با یک پزشک بدنام نازی معروف به «فرشته مرگ» مقایسه کرد. تقریباً در همان زمان تبلیغی در فیسبوک پخش می‌شد که ژاکتی با عبارت «من» را تبلیغ می‌کرد: من اصالتاً آمریکایی هستم، اما در حال حاضر در سال ۱۹۴۱ آلمان زندگی می‌کنم.

تبلیغ دیگری، این‌گونه عرضه واکسن‌ها مقایسه کرد: به‌طور مضحکی مشخص است که این واکسن‌ بخشی از تلاشی برای کشتار مردم در مقیاس گسترده هستند.

این تبلیغ توسط یک صفحه فیسبوک به نام "Ride the Red Wave" اجرا شد. در اوایل سال جاری، این صفحه تبلیغاتی را برای تیشرتی منتشر کرد که روی آن نوشته شده بود: «خائنان را دوباره بزرگ کن.»

بر اساس داده‌های بررسی‌شده توسط سی‌ان‌ان، فیسبوک از ماه می از تبلیغاتی که توسط Ride the Red Wave اجرا می‌شود، بیش از ۲۸۰ هزار دلار درآمد کسب کرده است. این صفحه کمتر از ۱۰هزار دنبال‌کننده دارد، اما افرادی که صفحه را اداره می‌کنند، با پرداخت پول به فیسبوک، می‌توانند به میلیون‌ها آمریکایی دسترسی پیدا کنند.

صفحه دیگری که توسط یک شرکت متفاوت اداره می‌شود، از سال ۲۰۱۹ تاکنون بیش از ۵۰۰هزار دلار برای تبلیغات فیسبوک هزینه کرده است. این شرکت به طور مرتب از فیسبوک برای تبلیغ تیشرت‌های ضد واکسن استفاده می‌کند.

یکی از آگهی‌های خرید در اواخر اوت، تیشرتی را تبلیغ کرد که روی آن در کنار تصویر یک سرنگ نوشته شده بود: «با افتخار بدون سم». این شرکت تقریباً ۲۵۰۰ دلار به فیس‌بوک پرداخت کرد تا با تبلیغات ضد واکسن به ۴۵۰هزار کاربر فیسبوک دسترسی پیدا کند.

طبق داده‌های فیسبوک، این تبلیغات را بیشتر کاربران فیس‌بوک در تگزاس، فلوریدا و کالیفرنیا مشاهده کرده‌اند.

سخنگوی متا، شرکت مادر فیسبوک، گفت: تبلیغاتی که واکنش آمریکا به کووید-۱۹ را با آلمان نازی مقایسه می‌کند، واکسن‌ها را با هولوکاست مقایسه می‌کند، و تبلیغی که نشان می‌دهد واکسن سم است، برخلاف سیاست‌های اطلاعات نادرست واکسن فیسبوک است.

با این حال، با توجه به اینکه این تبلیغات نقض‌کننده روی پلتفرم آن اجرا می‌شود، سیستم‌های تشخیص فیس‌بوک ظاهراً آنها را ندیده‌اند.

سی‌ان‌ان همچنین در مورد تبلیغی که روی آن نوشته شده بود «خائنان حلق‌آویز را دوباره بزرگ کنید» سوال کرد، اما فیس‌بوک نگفته که این تبلیغ سیاست‌هایش را نقض کرده است.

فیس‌بوک ظاهراً نقش مثبتی در تشویق آمریکایی‌ها به واکسینه شدن داشته است. گای روزن، یکی از معاونان این شرکت، در ماه ژوئیه پستی در وبلاگش نوشت و جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، را به دلیل این ادعا که پلتفرم‌هایی مانند فیسبوک در حال کشتن مردم هستند، سرزنش کرد. بایدن بعداً از این ادعا عقب‌نشینی کرد.

لورا ادلسون، محققی در دانشگاه نیویورک که تبلیغات فیسبوک را بررسی می‌کند، به سی‌ان‌ان گفت که فیس‌بوک همه تبلیغاتی را که می‌فروشد بررسی نمی‌کند؛ به همین دلیل است که تبلیغاتی که قوانین آن را نقض می‌کنند باز هم اجازه اجرا در این پلتفرم را دارند.

به گفته او، همچنین به نظر می رسد که فیسبوک رویکرد ساده‌تری برای تبلیغات از صفحات به‌ظاهر تجاری، مانند آنهایی که تیشرت می‌فروشند، در مقایسه با صفحات مرتبط با کمپین‌های سیاسی دارد.

او به سی‌ان‌ان گفت: «مفاهیم بسیار تاثیرگذاری را می‌توان دید که روی یک تی‌شرت چاپ شده‌اند، بسیار بیشتر از آن چیزی که مستقیما در یک آگهی می‌بینید».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها