بازدید 8814
۲

بهترین راه گریز از ویروس «اومیکرون»

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا کاهش و کنترل کرونا را فقط در گرو رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانست و گفت: ریشه کنی فوتی کرونا و بهترین گزینه برای در امان ماندن از ویروس جهش یافته «اومیکرون» مستلزم دریافت واکسن است.
کد خبر: ۱۰۹۱۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹ 05 December 2021

به گزارش «تابناک»، مسعود مردانی روز یکشنبه با بیان اینکه وزارت بهداشت اعلام کرده تاکنون هیچ مورد از ابتلای به ویروس جهش یافته اومیکرون در کشور شناسایی نشده، افزود: به دلیل اینکه اومیکرون جدید و ناشناخته است و اطلاعات دقیقی از آن در دست نیست تنها براساس نقل قول ها، عوارض این بیماری در آفریقا به صورت خفیف گزارش شده است.

فوق تخصص بیماری عفونی با تاکید بر اینکه اگر مردم می خواهند اومیکرون نگیرند باید واکسن کرونا را دریافت کنند، اظهار داشت: با توجه به اینکه این بیماری در آفریقای جنوبی شیوع یافته، گفته شده اومیکرون بیشتر در کودکان و اشخاصی که واکسن دریافت نکرده اند دیده شده است.

مردانی با بیان اینکه علائم اومیکرون شبیه کرونا بوده و در موارد اعلام شده خفیف تر گزارش شده، گفت: کرونا در نوع شدید خود کشنده است اما عمدتا با درمان به موقع و در صورت عدم برخی مشکلات در بدن کشنده نخواهد بود.

مردم همچنان باید از ماسک استفاده کنند

مصطفی صالحی وزیری مسوول آزمایشگاه مرجع کشوری کووید ۱۹ انستیتو پاستور ایران نیز پیشتر در این زمینه گفته بود: تزریق واکسن کرونا نباید عامل ساده انگاری هموطنان شود و همه باید از عادی انگاری به شدت پرهیز کنیم، تزریق واکسن همراه با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی، به خوبی در برابر ویروس کرونا از جمله «اومیکرون» محافظت می کند. مردم همچنان باید از ماسک استفاده کنند و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، از تجمعات و دورهمی ها پرهیز کنند.

این ویروس شناس ادامه می دهد: رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تزریق واکسن همزمان از ابتلا به بیماری پیشگیری می کند و بستری، ابتلا به نوع شدید و مرگ ناشی از کرونا را کاهش می دهد، افزایش مجدد مبتلایان به بیماری کرونا در اروپا، این موضوع را تایید می کند که مردم در کنار زدن واکسن، باید شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند تا از بروز موج های جدید بیماری جلوگیری شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲
دقیقا در شهرستانهای اصفهان فقط بچه ها به ویروسی با علائم سوزش اولیه گلو و ابریزش بینی مبتلا و بعد از 3-4 روز خوب میشن و بزرگسالان نمیگیرن...علاوئم گوارشی هم نداره
همین جناب دکتر دقیقا دریک کلیپ که توسط احدی از هموطنان عزیز درپمپ بنزین گرفته بود متاسفانه نه ازماسک استفاده کرده بود ونه دستکش
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان