بازدید 5670

زمان استاندارد رسیدن اورژانس بر بالین بیمار چقدر است؟

رئیس سازمان اورژانس کشور زمان استاندارد رسیدن آمبولانس بر بالین بیماران را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۰۹۱۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰ 05 December 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور در نشست خبری دیروز در سازمان اورژانس کشور در پاسخ به سؤالات خبرنگاران مبنی بر زمان استاندارد رسیدن آمبولانس بر بالین بیمار اظهار داشت: طبق برنامه پوشش فراگیر، اورژانس باید در ۸۰ درصد ماموریت‌ها در شهرهای کوچک ۸ دقیقه‌ای به مقصد برسد؛ در مأموریت‌های جاده‌ای آمبولانس باید ۱۵ دقیقه‌ای و در شهرهای بزرگ ۱۰ دقیقه‌ای و در کلانشهرها ۱۲ دقیقه‌ای برسد.

وی ادامه داد: در شهرهای کوچک‌ طبق زمان استاندارد به مقصد می‌رسیم و مشکلی در این زمینه نداریم. در جاده‌های اصلی و فرعی میانگین زمان رسیدن آمبولانس ۱۴ دقیقه است و در جاده‌های روستایی زمان طولانی‌تر است، زیرا ۲۰۰ هزار کیلومتر جاده فرعی و روستایی در کشور داریم که نمی‌توان در همه مکان‌ها پایگاه ایجاد کرد.

رئیس سازمان اورژانس کشور در پاسخ به این سؤال که «برای کاهش زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیماران در کلانشهرها و مناطق روستایی چه اقداماتی انجام خواهید داد؟» تصریح کرد: بخشی از خدمات را در این مناطق (روستاها) با بالگردها ارائه می‌کنیم. در کلانشهرها بعضاً آمبولانس تا ۱۲ دقیقه نیز می‌رسد اما یکی از مسائلی که می‌تواند در ارائه خدمات مؤثر باشد، توسعه اورژانس موتوری است که بتوان زمان رسیدن بر بالین بیمار را کاهش داد.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم در سال ۱۴۰۱ بودجه مناسبی را برای تقویت ناوگان اورژانس داشته باشیم، خاطرنشان کرد: فرسودگی آمبولانس هزینه‌ها را بالا برده و خدمت‌رسانی را دچار مشکل می‌کند.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه در کلانشهرها به علت ساختار شهری دچار مشکل در مدیریت زمان و اعزام آمبولانس‌ها هستیم، تصریح کرد: یکی از اقدامات ما تلاش برای دسترس به مکان (لوکیشن) افرادی است که با اورژانس تماس می‌گیرند تا دسترسی به آنها تسهیل شود.

وی بیان داشت: سه سال است که به دلیل محدودیت‌های اعتباری و هزینه‌های ناشی از کرونا آمبولانس‌های جدید نخریده‌ایم و انتظار می‌رود در بودجه سال آینده بتوانیم حداقل ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دستگاه آمبولانس خریداری کنیم. در اورژانس هوایی نیز نیازمند کمک مجلس و دولت برای افزایش اعتبارات هستیم زیرا این خدمات گران‌قیمت است اما در عین حال جان انسان‌ها اهمیت بسیار بالایی دارد.

میعادفر درباره کمبود نیروهای اورژانس تصریح کرد: ما در بحث نیروی انسانی چالش‌هایی داریم و به ما ۳۴۰۰ نفر مجوز استخدام داده‌اند که به این معناست که باید ۳۴۰۰ نفر را به مجموعه اضافه کرد، یعنی باید آمار ما از ۲۴ هزار نفر به ۲۷ هزار نفر برسد اما این اتفاق نمی‌افتد زیرا تعدادی نیروی شرکتی و قراردادی داریم که مجبور هستیم آنها را تبدیل وضعیت ‌کنیم و نیروی جدیدی به ما اضافه نمی‌شود.

وی اضافه کرد: استفاده از داوطلبین تخصصی در دستور کار ماست و اورژانس می‌تواند از پرستاران و پزشکان و پیراپزشکان برای ارائه خدمات استفاده کرد.

رئیس سازمان اورژانس کشور درباره مزاحمت‌های تلفنی نیز گفت: مزاحمت‌های تلفنی با توجه به فعال بودن آی‌ دی کالرها، نسبت به گذشته کاهش یافته اما همچنان وجود دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان