بازدید 18196
۵

بازگشت رنگ «قرمز» به نقشه کرونایی کشور/ پایتخت و ۱۴ مرکز استان دیگر در وضعیت «آبی»

با انتشار جدیدترین نقشه رنگ بندی کرونایی در کشورمان، بار دیگر شاهد حضور رنگ قرمز در نقشه هستیم؛ رنگی که هفته قبل کامل از نقشه کرونایی کشورمان زدوده شده بود و اکنون در شرایطی به نقشه بازگشته که شیوع نسخه جدیدی از ویروس کرونا، بسیاری از کشور‌های جهان را به وحشت انداخته و موجب اندیشیدن تدابیری ویژه در برخی کشور‌ها شده است.
کد خبر: ۱۰۹۱۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵ 03 December 2021
تابناک اجتماعی
به فاصله یک هفته، رنگ «قرمز» به نقشه رنگ بندی کرونایی کشورمان بازگشت؛ بازگشتی که هنوز چندان نگران کننده نیست، هرچند هرگونه غفلت می‌تواند به سرعت شرایط را تغییر دهد.

به گزارش «تابناک»؛ با انتشار جدیدترین نقشه رنگ بندی کرونایی در کشورمان، بار دیگر شاهد حضور رنگ قرمز در نقشه هستیم؛ رنگی که هفته قبل کامل از نقشه کرونایی کشورمان زدوده شده بود و اکنون در شرایطی به نقشه بازگشته که شیوع نسخه جدیدی از ویروس کرونا، بسیاری از کشور‌های جهان را به وحشت انداخته و موجب اندیشیدن تدابیری ویژه در برخی کشور‌ها شده است.
 
 روند تغییرات نقشه رنگ‌بندی کرونایی کشورمان در هفته‌های اخیر. برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید.
روند تغییرات نقشه رنگ‌بندی کرونایی کشورمان در هفته‌های اخیر. برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید.
 
بر اساس به روزرسانی جدید ـ که از شنبه، ۱۳ آذرماه اعمال خواهد شد ـ طبس در استان خراسان جنوبی و بهاباد در استان یزد، دو شهرستانی هستند که به دلیل افزایش روند بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت قرمز قرار گرفته اند. این در حالی است که شمار شهر‌های نارنجی به نسبت هفته گذشته کاهش محسوسی داشته و از ۲۲ به ۹ شهرستان رسیده است؛ تغییری که حکایت از بهبود اوضاع کرونایی کشورمان دارد.

این بهبود اوضاع زمانی بهتر خودنمایی می‌کند که بدانیم شمار شهر‌های زرد هم از ۲۰۷ به ۱۵۳ شهرستان کاهش یافته و در نتیجه این کاهش ها، شمار شهر‌های آبی که در کم خطرترین وضعیت قرار دارند، از ۲۱۹ به ۲۸۴ شهرستان رسیده که رشدی به غایت امیدبخش و دلگرم کننده است، با این یادآوری که می‌دانیم وضعیت آبی به منزله پایان کرونا نیست و حتی افرادی که دو نوبت واکسن دریافت کرده‌اند، باید همچنان مراقبت‌ها را ادامه دهند.

نکته قابل توجه در این میان، قرار گرفتن ۱۵ مرکز استان در وضعیت آبی‌ است؛ شهر‌های اراک (مرکزی)، اردبیل، اصفهان، اهواز (خوزستان)، ایلام، بندرعباس (هرمزگان)، تبریز (آذربایجان‌شرقی)، تهران، رشت (گیلان)، زاهدان (سیستان و بلوچستان)، ساری (مازندران)، قم، کرج (البرز)، گرگان (گلستان) و مشهد (خراسان رضوی) مرکز استان‌هایی هستند که در وضعیت آبی قرار دارند.
 
فهرست شهر‌های قرمز و نارنجی به این شرح است؛
 
ردیف استان شهرستان وضعیت
1 آذربایجان غربی اشنویه نارنجی
2 آذربایجان غربی پیرانشهر نارنجی
3 خراسان جنوبی طبس
قرمز
4 خراسان جنوبی فردوس
نارنجی
5 خراسان جنوبی نهبندان نارنجی
6 خراسان رضوی بردسکن
نارنجی
7 زنجان طارم نارنجی
8 فارس کوار
نارنجی
9 کرمان سیرجان نارنجی
10 یزد بهاباد قرمز
11 یزد بافق
نارنجی

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
سیرجان صاحب ندارد صاحبش یک نفره که شهر را درسیطره خودش گرفته هیچ قانون و حساب کتابی ندارد منتظر قرمز شدنش هم باشید فقط حاجی
خدا کنه همش سبز بشه و دیگه کرونا تمام بشه در ایران و بقیه کشورها
چرا رنگ بندی با درصد تزریق واکسن همبستگی ندارد؟ آیا بدلیل شیوع سویه ای جدید است؟
وقتی شهرهای یاد شده روی نقشه پیاده می شوند یک مسر از شرق ایران به مرکز و سپس دو شاخه شده یکی به شمال غرب و دیگری به جنوب کشیده می شود. آیا این رنگ بندی جدید ارتباطی به مهاجرت غیرقانونی افغان ها دارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
واکسن بی خاصیت تزریق شده
قبل از این که دوباره ویروس انتشار پیدا کنه و کاسه چکنم چکنم دستتون بگیرید از چین یاد بگیرید و این شهرهارو قرنطینه کنید !
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر