بازدید 26785
دو هزار و هشتصد و چهل و ششمین بسته ویژه خبری «تابناک»

جوادی‌حصار: ممکن است برای بازسازی جریان اصلاحات از انتخابات ۱۴۰۲ بگذریم / باهنر: دولت روحانی جلوپنجره مناسبی نداشت / هشدار امام جمعه اهواز به مسئولی که خانه ۱۰هزار متری دارد

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: ایران در دستور کار مذاکرات آتی پوتین و بایدن / طرح ایران در صورت عدم بازگشت آمریکا به برجام / بیادی: برخی در لایه‌های مختلف چوب لای چرخ حرکت‌ مردمیِ دولت می‌گذارند و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۰۹۱۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱ 03 December 2021

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

امام جمعه قم: ارتباطات نامشروع دختر و پسر، یکی از سوغات غرب بی‌بندوبار بوده که خانواده‌ها را نشانه گرفته

آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه نماز جمعه قم ـ مصلی قدس قم ـ عنوان کرد: ارتباط نامشروع دختر و پسر تحت عنوان دوستی که قربانیان زیادی نیز گرفته، یکی از سوغات غرب بی‌بندوبار بوده که جوانان و خانواده‌ها را نشانه رفته است. وی اظهار کرد: ارتباط دختر و پسر نامحرم به دو گونه به‌ قصد ازدواج و به ‌قصد هوس رانی است که در نوع اول خود ارتباط هدف نیست، بلکه این ارتباط مقدمه‌ای برای ازدواج است. وی با بیان اینکه نمونه قرآنی این ارتباط در داستان حضرت موسی (ع) و دختران شعیب نقل شده است، گفت: ضوابط این ارتباط که در چارچوب خاص و با رعایت تمام احکام الهی و ترجیحاً با اطلاع والدین است، احکامش در رساله مراجع تقلید ذکر شده است. عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه رابطه دوم نامشروع و شرعاً حرام است، بیان کرد: این نوع ارتباط دارای عقوبت و کیفر است که دائم از خسارات و آسیب‌های آن نیز مطلع شده‌اید.

طعنه فرهاد مجیدی به سازمان لیگ؛ آنجا بانک است

سرمربی استقلال در نشست خبری قبل از دربی پایتخت طعنه جالبی به ساختمان و مسئولان سازمان لیگ زد. او گفت: «از آقای نوری فر و مسئولان باشگاه برای برگزاری نشست خبری تشکر می‌کنم. آنجایی که نشست خبری در گذشته می‌رفتیم بالای یک بانک است و باید از بانک رد شوید تا به سالن نشست برسید. من یک بار وارد شدم، یک آقایی گفت باید نوبت بگیرید! گفتم می‌خواهم بروم بالای ساختمان!»

نماینده مجلس: اگر دولت بخواهد طرحی را جایگزین طرح «صیانت» کند، هیچ منعی وجود ندارد؛ اما فعلا چیزی ارائه نشده

عضو کمیسیون صنایع مجلس اظهار داشت: اگر دولت بخواهد طرحی را جایگزین طرح صیانت کند، باید از طریق لایحه به مجلس ارائه دهند، هیچ منعی هم در این رابطه وجود ندارد و می‌تواند تا قبل از اینکه طرح صیانت به تصویب برسد لایحه خود را ارائه دهند که یا تلفیق شود و یا هر یک که غنی‌تر باشد به عنوان قانون به تصویب برسد. حجت‌الله فیروزی در مورد اینکه گفته می‌شود دولت طرحی را جایگزین طرح صیانت از فضای مجازی خواهد کرد، اظهار کرد: در مجلس بر اساس قانون هر تعداد از نمایندگان می‌توانند طرحی را برای تبدیل به قانون ارائه دهند. طرح صیانت هم در همین قالب بوده، تعدادی از نمایندگان با دغدغه‌هایی که داشتند در قالب طرح صیانت ارائه دادند. این طرح کاملا تخصصی است و اگر نگاه تخصصی وجود نداشته باشد احتمالا نیاز‌های جامعه تامین نشود و مشکلی در سازوکار‌ها ایجاد شود. فیروزی ادامه داد: لذا نمایندگان محترم تصویب کردند کار کارشناسی توسط یک گروه تخصصی در قالب اصل ۸۵ قانون اصلی ایجاد شود و در این کمیسیون کار به صورت کاملا تخصصی توسط مرکز پژوهش‌های مجلس، کارشناسان بیرونی، مرکز ارتباطات پیش می‌رود.

فرماندار اصفهان: کشاورزان مخالفتی با انتقال آب شرب به یزد ندارند

محمدعلی احمدی، فرماندار اصفهان: سیاستی که دشمنان این بار دنبال می‌کردند این بود که بین شهروندان اصفهانی و هم وطنان در چهارمحال و یزد اختلاف‌افکنی کنند. اما اینگونه نیست و مردم و کشاورزان خود ابراز می‌کنند که با هیچ یک از شهروندان یزد و چهارمحال مشکلی نداریم. همه یک ملت هستیم.حتی کشاورزان اعلام می‌کنند در موضوع انتقال آب شرب به یزد نیز مخالفتی نداریم. وی با بیان اینکه مسئولان امنیتی نیز با کسانی که در فضای مجازی اقدام به اختلاف افکنی و خبر فراخوان و تجمع می‌کنند، اظهار داشت: در زمان حضور کشاورزان، شبکه‌های غربی بخشی از مطالبات و پیام‌های کشاورزان را مطرح می‌کردند و بخشی که با محتوای تصویر شهدا، دلبستگی به امام و شهدا، بهره‌گیری از فرمایش های مقام معظم رهبری را منتشر نمی‌کردند.

امام‌ جمعه تبریز: هفته‌ای یک پرواز از تبریز به نجف داریم در مقابل ۱۸ پرواز به ترکیه

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تبریز با اشاره به فرارسیدن روز جهانی معلولین اظهار کرد: از همه مسئولین ذی‌ربط می‌خواهم نسبت‌ به معلولین توجه بیشتری داشته باشند. این عزیزان ترحم نمی‌خواهند بلکه توجه می‌خواهند. شهرداری باید برای ایجاد بستر و بهبود رفت‌وآمد معلولین در خیابان‌ها و پیاده‌روها اقدامات لازم را انجام دهد و همچنین بانک‌ها و سایر سازمان‌های نیز باید به وظایف ذاتی خود عمل کنند. وی ادامه داد: برای نابینایان، ناشنوایان و معلولین ذهنی تا جایی‌ که امکان دارد در ادارات و سازمان‌ها اشتغال ایجاد شود تا این عزیزان از لحاظ معیشت نیز دچار مشکل نباشند. وی در بخش دیگری از سخنان خود، با انتقاد از کم بودن تعداد پروازهای تبریز به نجف و همچنین بالا بودن قیمت بلیت این پرواز خاطرنشان کرد: طبق اظهارات مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی تعداد پروازهای خارجی از تبریز تنها به کشور ترکیه ۱۸ پرواز در هفته است، درحالی‌که متأسفانه تنها یک پرواز از تبریز به نجف‌اشرف وجود دارد و آن‌ هم روز گذشته طی مراسمی افتتاح شد.

احمد خاتمی: این نماز جمعه بهشت را تولید می کند

خاتمی خطیب جمعه تهران: این نماز جمعه بهشت را تولید می کند. این تجسم عمل است. گناه جهنم را تولید می کند. عمل ما یک ظاهری دارد که آن را می بینیم. یک باطنی دارد که نمی بینیم و قیامت به ما نشان می دهند و من یعمل مثقال ذره خیرا یره؛ یعنی عمل را می بینند. انما تجزون ما کنتم تعملون؛ آنچه می بینید درو کرده کارهای خودتان است.وی ادامه داد: در روایت است که وقتی میت را در قبر می گذارند، شخصی جلو او ظاهر می شود و می گوید ما سه کس بودیم. یکی رزقت بود که تا مردی تمام شد. دوم خانواده ات؛ همان هایی که تا پای قبر گریه کنان آمدند و رفتند؛ من عملت هستم؛ «کنْتُ عَمَلَک فَبَقِیتُ مَعَک» و با تو هستم و تو به کمترین کسی که بها نمی دادی من بودم. لذا عمل باطن دارد و باید مراقب آن باشیم. سوره ق می گوید شما اینها را نمی دیدید و الان پرده ها را کنار زدیم و می بینید. ظاهر آن فحش و بدزبانی است؛ چه با گفتار و چه با رفتار و چه با قلم و چه در فضای مجازی تا توانست فحش داد و گفت دلم خنک شد اما این همان مار و عقرب قیامت بود که نمی دیدیم.

افشاگری یک نماینده: خودروسازان حاضر نیستند تولیدات خود را به بازار بفرستند

لطف‌الله سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس: خودروسازان خودروهایی را که تولید کردند، بیرون نمی‌دهند و به بهانه اینکه عرضه خودرو در بازار صرف نمی‌کند، حاضر نیستند این خودروها را به بازار بیاورند. معامله بین خودروسازان و مردم یقیناً معامله یکطرفه و غلطی است که در این معامله غش وجود دارد، چون قیمت خودرو بالا و کیفیت آن پایین است.از طرفی رقابت هم در کشور وجود ندارد و فقط ٢ خوردوساز هستند که با عرضه پایین کفه تقاضا را تحریک می‌کنند./تسنیم

امام جمعه دهلران: نماز باران بخوانید، باران هم نیاید دعا از بین نمی رود، خدا جای دیگری به ما لطف می کند!

موسوی امام جمعه دهلران:در احکام الهی نماز باران یا نماز استسقا دارای مزیت‌های فراوانی است؛ علما، بزرگان و مردم در وقت خشکسالی، کمبود نزولات الهی و طلب باران از خداوند در وقت بی‌آبی نماز باران اقامه می‌کنند.البته برخی از مردم خوف این را دارند که اگر نماز بخوانند و باران نبارد چه کار کنند و به خودشان شک می‌کنند ولی بعضی از اولیا گفته‌اند که چه اشکالی دارد دعای تضرع بخوانیم. دعا تلف نمی‌شود و از بین نمی‌رود. دعا می‌ماند خدا جای دیگر به ما رحم می‌کند یا بعداً به ما لطف می‌کند.بعضی از علمای بزرگ برای خواندن نماز باران با خود چتر می‌بردند یعنی به این نماز امید داشتند و بعد هم با اتمام خواندن نماز و برگشت به شهر شاهد نزولات فراوان الهی شدند که حتی وضعیت طوفانی هم به وجود آمده بود این از برکات نماز باران است./فارس

تهدید امام جمعه اهواز: مسئولی که در خانه ۱۰هزار متری نشسته‌ای، تخلیه کن تا ورود نکردم

محمدنبی موسوی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه اهواز: برخی مدیران زندگی تجملی برای خود فراهم کردند، در حالی که در شهر و محله آنها کسانی هستند که شب گرسنه خوابیده‌اند و در برخی شرکت ها کارگران ما به خاطر مشکلات معیشتی، نداشتن امنیت شغلی و تبدیل وضعیت دست به اعتراض می‌زنند.در همین اهواز مسئولی می شناسیم که خانه‌ای ١٠ هزار متری دارد خودش بهتر است این خانه را تخلیه کند؛ قبل از اینکه مجبور شویم به این موضوع ورود کنیم./فارس

باهنر: کارهای مثبت دولت روحانی کم نبود اما در اداره کشور جلوپنجره مناسبی نداشت

وی با اشاره به تفاوت دولت رییسی و روحانی در ارتباط با مردم و جلب اعتماد آنها خاطرنشان کرد: ارتباط مردمی نمک اداره کشور است و من مهم‌ترین تفاوت رییسی با دولت‌های سابق را در همین می‌دانم که هم ضرورت است و هم سرمایه اجتماعی.باهنر ادامه داد: بسیاری از مسائل آقای روحانی و دولت ایشان از همین مشکل بود، والا لیست کارهای مثبت دولت گذشته هم در نوع خود کم نبوده؛ اما در اداره کشور به اصطلاح جلوپنجره مناسبی نداشت.او در مورد شرایط فعلی برجام گفت: ادامه برجام و شرایط آن بستگی به فهم و شعور رقبای ما دارد و این که فکر نکنند که بعد از چهل سال مقاومت و ایستادگی حالا وا می‌دهیم یا امتیاز اضافه‌ای به آنها تعلق می‌گیرد.باهنر در پایان گفت: در مجموع در مورد برجام همه چیز بستگی به این دارد که طرف‌های مذاکره چقدر در این کار و به جلو راندن آن جدی باشند اما غالبا رقبای ما سعی دارند طرفشان را ضعیف و واداده ببینند و تا انتها پیشروی کنند. به همین علت ما باید اقتدار و خرد خود را توامان نشان آنها دهیم که به لطف خدا نشان می‌دهیم.

توصیه منتجب‌نیا برای حل بحران آب: کل نظام پای کار بیاید

دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی با انتقاد از تصمیمات بخشی یا مقطعی در ایجاد مشکلات فعلی کشور گفت: برای حل بحران آب کل نظام باید پای کار بیاید و تصمیمات علمی، کارشناسی و ملی بگیرد.رسول منتجب نیا در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه باید با مشکلات کشور برخورد ریشه‌ای و بنیادی داشت، اظهار کرد: متاسفانه در کشور ما برخی مسئولان بخشی فکر می‌کنند و مقطعی تصمیم می‌گیرند و برنامه‌ای جامع و درازمدت نیز برای مدیریت کشور ندارند. البته روی کاغذ برنامه چشم انداز ۲۰ ساله، برنامه‌های پنج ساله و لایحه بودجه را داریم، اما در عمل هر دولتی روی کار می‌آید تنها مصالح خود را می‌بیند. مجلس هم به طریق اولی این گونه است و در میان نمایندگان کمتر افرادی پیدا می‌شوند که منافع ملی را مد نظر داشته باشند.وی ادامه داد: در نتیجه مشکلاتی مثل بحران آب هرازگاهی ایجاد شده و کشور را دچار مشکل می‌کند. مشکلات آب هم جدید نیست و از اول پیروزی انقلاب وجود داشته است. از اول انقلاب یادم هست که در خوزستان مشکلات آب مطرح بود و هرازگاهی این مشکلات شدت می‌یافت. در حال حاضر هم استان‌هایی مثل اصفهان، خوزستان، یزد و چهارمحال و بختیاری درگیر بحران آب هستند و اختلافات محلی هم مانند آتش زیر خاکستر است.

واکنش یک نماینده به ادعای اختلاف مجلس و دولت

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ادعای برخی از افراد مبنی بر اختلاف دولت و مجلس درست نیست و ما به دنبال مهار تورم و رفع مشکلات مردم هستیم.سید علی یزدی‌خواه در گفتگو با مهر، در واکنش به ادعای برخی از افراد و جریان‌های سیاسی که می‌گویند مجلس و دولت با یکدیگر اختلاف دارند، اظهار داشت: ما به دنبال حل مشکلات مردم و کاهش فشار بر آنان هستیم و مجلس و دولت به صورت هماهنگ پیگیر رفع مشکلات و معضلات جامعه در حوزه‌های مختلف هستند.وی با بیان اینکه مجلس و دولت به دنبال مهار تورم و افزایش قدرت خرید مردم هستند، گفت: ما با دولت برای حل مشکلات کشور هیچ‌گونه اختلافی نداریم و صرفاً ممکن است در برخی روش‌ها با یکدیگر اختلاف‌نظر داشته باشیم.نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما هیچ اختلافی با دولت نداریم و بین مجلس و دولت همگرایی کامل وجود دارد، تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به نظریات کارشناسی دولتمردان احترام می‌گذارند و ما به دولت برای حل مشکلات مردم کمک می‌کنیم.

واکنش امام جمعه مشهد به حوادث اصفهان

آیت الله علم‌الهدی بیان کرد: در هفته‌های گذشته مردمی برای مطالبه حق در اصفهان تجمع و حق آبه خود را مطالبه کردند و علت هم از میان رفتن مزارع بود، اما اصل تجمع به حق بود. بعد از تجمع با مذاکرات و مدیریت قابل توجه رسانه‌ای مساله در یک مثلث حل شد و همه جا این مثلث در مسائل اجتماعی ما باید حاکم شود.وی افزود: یک ضلع این مثلث مطالبه بصیرت‌مدارانه مردم بود. مدیریت رسانه‌ای هوشمندانه رسانه ملی هم مهم بود و ضلع سوم پاسخگویی مسئولان بود.آیت الله علم‌الهدی ادامه داد: با این مثلث مشکل مردم حل شد اما فریب رسانه‌ای مطالبه را تحریف کرد و بعد از حل مساله پای کار آمد.وی خاطرنشان کرد: مسئولان دلسوز پاسخگو شدند و برحسب راهکار مردم توافقی با دولت انجام شد اما یک حرکت ناهنجار ساختارشکنانه رخ داد و دشمنان برای این جریان برنامه‌ریزی داشتند و مزدوران خود را با کوکتل مولوتوف به میان مردم فرستادند. مردم اصفهان برای نان و آب مقابل انقلاب نمی‌ایستند. اینها عده‌ای مزدور دشمن و عده‌ای هم جوان ناآگاه به تحریک دشمن بودند، اما خوشبختانه مسئله جمع شد.وی بیان کرد: مردم اصفهان در هشت سال دفاع مقدس فعال بودند و نمونه بارز آن لشکر نجف اشرف است و اینک هم اصفهان مهد شهید حججی‌هاست.این مردم مقابل انقلاب می‌ایستند؟ مگر آب از خون بالاتر است؟امام جمعه مشهدمقدس اظهار داشت: این شعارهای هنجارشکنانه توهین به نظام نبود بلکه توهین به مردم اصفهان بود. این حرکت‌های هنجارشکنانه را دشمنان مردم اصفهان صورت دادند و یک عده جوان خام هم دنبال اینها راه افتادند. اینها مردمی هستند که برای انقلاب خون داده‌اند.

عضو هیات رئیسه مجلس: مدیران دوتابعتیِ باقی مانده از دولت قبل باید برکنار شوند

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: قانون منع بکارگیری دو تابعیتی‌ها باید جدی گرفته شود و اگر مدیر دو تابیعتی از دولت قبل در بدنه دولت و شرکت‌های زیر تابعه باقی مانده باید برکنار شوند.حجت‌‌الاسلام علی رضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌ وگو با فارس، با اشاره به قانون منع بکارگیری مدیران دو تابعیتی‌ها، اظهار داشت: قانون باید اجرا شود و تاکید قانون این است که دو تابعیتی‌ها نمی‌توانند در مسئولیت‌های حساس سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مسئولیتی داشته باشند.وی افزود: مدیران دو تابعیتی برای پیشبرد امور دل نمی‌سوزاند و از همه توان خود برای پیشبرد مجموعه استفاده نمی‌کند و حتی ممکن است تحت تاثیر افراد نااهل قرار بگیرد و به دلیل حضور خویشاوندان آنها در خارج از کشور ممکن است اطلاعات محرمانه سیاسی، اقتصادی و ... به بیرون از کشور درز پیدا کند. سلیمی ادامه داد: تجربه نشان داده که برخی از مدیران دو تابعیتی دوره مسئولیت را طعمه‌ای برای ثروت اندوزی و انباشت سرمایه خود در خارج از کشور قرار دادند و مردم اکنون به این نوع مدیریت حساس کرده است.

جوادی‌حصار: ممکن است برای بازسازی جریان اصلاحات از انتخابات ۱۴۰۲ بگذریم

سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: انتخابات ۱۴۰۲ نباید تاثیری در تصمیم روند بازسازی در جریان اصلاحات داشته باشد، حتی در صورت ضرورت ممکن است از انتخابات بگذریم و بگوییم به انتخابات نمی‌رسیم.محمدصادق جوادی‌حصار سخنگوی حزب اعتماد ملی در گفتگو با مهر، درباره آسیب‌شناسی‌ و بررسی‌های جبهه اصلاحات بعد از نتایج انتخابات ۱۴۰۰، گفت: هنوز نتیجه‌ دقیقی به این معنا که بگوییم به اطلاعاتی مشخص رسیده‌ایم، حاصل نشده، اما کار کارشناسی آغاز شده است و دوستان ما در شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان در حال بررسی مسائل هستند.وی افزود: اتفاقاتی در مسیر آسیب‌شناسی در حال وقوع است اما هنوز به نتایج روشنی نرسیده‌ایم. نکته این است که تصمیم برای نقد و بررسی عملکرد گذشته گرفته شده و مصمم بودن اردوگاه اصلاحات برای یافتن راه‌ برون‌رفت از وضعیت پیش‌آمده مشهود است. احزاب، گروه‌ها، جمعیت‌ها و اشخاص همگی موافق و همراه این نقد و آسیب‌شناسی هستند.سخنگوی حزب اعتماد ملی تصریح کرد: در این مدت زمزمه‌هایی شنیده می‌شود و برخی می‌گویند دوره اصلاحات به پایان رسیده و باید جایگزینی برای آن مشخص شود، اما این ادعا هنوز در جبهه اصلاحات هیچ مقبولیتی ندارد و عده زیادی معتقدند باید روی ریل اصلاحات حرکت کنیم، ولو آنکه «لوکوموتیو» ما در مسیر، در مقطعی دچار ایست و تخریب شده یا قدرت پیش‌روی خود را از دست داده باشد.

بیادی: برخی در لایه‌های مختلف چوب لای چرخ حرکت‌ مردمیِ دولت می‌گذارند

دبیرکل حزب آبادگران ایران اسلامی گفت: برخی افراد در لایه‌های مختلف، چوب لای چرخ حرکت‌ مردمی دولت سید ابراهیم رییسی می‌گذارند و تاکنون نگذاشته‌اند مصوبات مجلس شورای اسلامی و دستورالعمل‌های دولت، کامل محقق شود.حسن بیادی روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا، درباره مذاکرات هسته‌ای، گفت: مذاکره کنندگان و مسئولان ایران از ابتدای مذاکرات گفته‌اند که شروط ما رفع همه تحریم‌ها یکجانبه است، زیرا تمامی تعهدات برجامی را صد درصد انجام داده‌ایم و این آمریکاست که به تعهدات خود عمل نکرده و از توافق هسته‌ای خارج شده و آن معاهده را پاره و تحریم‌ها را به‌ویژه در بخش دارو و خدمات درمانی شدت داده است. رسیدگی و تمرکز بر این موارد حتما از اهداف دولت سیزدهم برای ادامه مذاکرات خواهد بود.دبیرکل حزب آبادگران ایران اسلامی در پاسخ به اینکه شروط جدید ایران و آمریکا تا چه میزان بر روند مذاکرات و توافق نهایی اثر خواهد گذاشت، افزود: باتوجه به مصوبات اخیر مجلس، دولت ایران قصد ندارد شرط جدیدی خارج از توافق قبلی از آمریکایی‌ها بپذیرد و حتما از جو بایدن رییس‌جمهوری آمریکا ضمانت کنگره برای بازگشت به توافق هسته‌ای را طلب خواهد کرد. بنابراین تیم مذاکره کننده ایران به شکل منطقی و براساس خواست رهبر انقلاب اسلامی و مردم این موضوع را دنبال خواهد کرد.بیادی، خواسته ایران را رفع کامل همه تحریم‌ها از سوی غرب ارزیابی کرد و گفت: دولت مردمی سید ابراهیم رییسی از همان ابتدا سعی کرده زندگی مردم را با نتیجه این مذاکرات گره نزند، ولی متاسفانه باندهای متصل به قدرت و ثروت با لطایف‌الحیلی همچنان درپی عدم موفقیت دولت در مذاکرات هسته‌ای هستند.

طرح ایران در صورت عدم بازگشت آمریکا به برجام

مشاور تیم مذاکره کننده ایرانی تاکید کرد که در صورت عدم بازگشت آمریکا به برجام، طرح جایگزین ایران ادامه برنامه هسته‌ای و تقویت روابط با کشورهای آسیایی است.شبکه المیادین به نقل از «محمد مرندی» تحلیلگر ارشد سیاسی و متخصص مطالعات آمریکا که به عنوان مشاور به همراه تیم مذاکره‌کننده ایران در وین حضور دارد، گزارش داد، ایرانی ها منتظرند تا سرنوشت دو پیش نویسی که به طرف غربی ارائه شده مشخص شود و بر این اساس به پیش نویس سوم عمل خواهند کرد.وی با بیان اینکه دو پیش نویس ارائه شده در راستای برنامه اقدام مشترک و اجرای توافق(برجام) است افزود: پیش نویس سومی نیز وجود دارد اما هنوز ارائه نشده است.براساس گزارش المیادین، مرندی اضافه کرد: ایرانی‌ها پیش نویس ها را مناسب می‌دانند و آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها نمی‌توانند بگویند که ایران بیش از آنچه در توافق است، مطالبه کرده است.مشاور تیم مذاکره کننده ایرانی در ادامه افزود: در صورت عدم بازگشت آمریکا به برجام، طرح جایگرین ایران ادامه برنامه هسته‌ای و تقویت روابط با کشورهای آسیایی است.مرندی همچنین در واکنش به نارضایتی اروپایی ها از این دو پیش نویس نیز گفت: پیش نویس های ما شب گذشته به طرف غربی ارائه شد و امروز در نشست برجام درباره آن بحث خواهد شد و طرف اروپایی نارضایتی خود را از این دو پیش نویس نشان داده است.

ایران در دستور کار مذاکرات آتی پوتین و بایدن

یوری اوشاکوف دستیار امور بین المللی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد، ولادیمیر پوتین و جو بایدن روسای جمهوری روسیه و آمریکا، در روزهای آینده در فرمت نشست مجازی با یکدیگر گفت و گو می کنند و موضوع برجام و ایران در بین مسائل مهم بین المللی در دستور کار مذاکرات سران دو کشور قرار دارد. اوشاکوف روز جمعه در نشستی خبری در مسکو گفت: رئیس جمهوری روسیه با همتای آمریکایی خود در روزهای آینده نشستی مجازی برگزار می کند و برای اعلام تاریخ باید منتظر توافق در مورد همه پارامترهای این گفت و گو بنشینیم.وی خاطرنشان کرد که نشست ویدئویی سران روسیه و آمریکا پیش از سفر پوتین به هند صورت می گیرد که برای روز شش ماه دسامبر جاری (روز دوشنبه هفته آینده) برنامه ریزی شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۷۰
حاج اقا ال هاشم! شاید یکی از علل سفر های زیاد به ترکیه انجام امور بازرگانی و مالی باشد. روابط تجاری ما با نجف چه میزان‌است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
منظور ایشان روابط سیحلتی - زیارتی است نه تجاری!!
جناب علم الهدی! اگر به فرمایشات حضرت امام در بدو ورود توجه کنید به مردم وعده زندگی بهتر و اب و برق مجانی داده شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
امام راحل توصیه هم کرده بودند که نگذارید انقلاب به دست نا اهلان برسد و کلی توصیه ارزشی و خودسازی و تهذیب و بسیاری باید ها و نبایدهای سیاسی ....
دولت روحاني دولتي بي خيال نسبت به مردم بود مي توان گفت جلوبندي خرابي داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
صحبت ایشان که چند دوره نایب رییس مجلس بوده و زمانی هم گزینه ی ریاست جمهوری ، ناشی از تجربه و شناخت بالا از مسایل است . نه اینکه ضرب المثل ایشان را مسخره کنید . مثال برای فهم بهتر عوام مثل توست !!!
لابد مردم انقلاب کردند که شما امام جمعه مشهد شوید.
مرندی کارشناس از این حرفایی که گفتی خندت نمیگیره؟ همین الانشم چین به عنوان بزرگترین کشور آسیایی تحریم آمریکا روی ایران رو جدی گرفته و طبق نظر اون عمل میکنه

چه بخایین چه نخایین
متاسفانه یا خوشبختانه
همه راها از آمریکا میگذره

هرچی با خودش چک و چونه بزنیم به نفع دو طرفه
(هرچند اگه اجازه تجارت با آمریکا داده شده بو و سهمش از تجارت برجام رو سرمایه‌گذاری می‌کرد کار الان به اینجا ها نمی‌کشید)
استکبار ستیزی تون رو بزارید واسه جنگهای زرگری و سیاسی
مثل چین باشید نسبت به آمریکا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
آسیا حدود 50 کشور داره فقط چین نیست که . برو جغرافیا بخون!!
خانه ده هزار متری دارم که دارم.خونه پدر شما رو که غصب نکردم زمین خریدم و ویلایی و باغ ساختم.اصلا حالا که اینجوری شد صد هزار متریش رو میسازم
کشور های همسایه عمگی تابع امریکا می باشند پس جتاب آقای مرندی لطفاً عوام فریبی نفرمایید .
خاتمی خطیب جمعه تهران: این نماز جمعه بهشت را تولید می کند

آقای خاتمی چند تا بهشت داریم تا آنجا که ما میدانیم فلسفه پیدایش بهشت وجهنم ازبدوخلقت جهان میباشد و بهشت دیگری قطعا" نمیتواند تولید گردد فقط میتوان گفت این نمازجمعه عاملان یا نمازگزاران نماز جمعه رابسمت بهشت سوق میدهد
حاکمیت نباید بگذارد یک اب خوش از گلوی مسولینی که حقوقهای نجومی میگیرند ولاکچری زندگی میکنند پایین برود
یاد مسوولین ساده زیستی مثل شهید رجایی بخیر
کسانی که در تظاهرات شرکت می‌کنند مزدور کشور های بیگانه هستند و باید اعدام شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
البته چون مسئولان خود را ایرانی نمی دانند طبیعتا مردم ایران را بیگانه می دانند!!!!!
اون سطل آبی که هر کس قراربود بریزد تا اسرائیل را آب ببرد علی الحساب بدید اصفهانیها ویزدیها و..... مصرف کنند تا ببینیم فردا باید از چی مایه بزاریم .
تقریبا میشه گفت اصلاحات به مرحله مومیایی رسیده .

خدا بیامرز شد .
هر دو جناح .
آقایون امامان جمعه! این مسئولینی که در شهر تهران که تا ۱۰ تا ۱۵ سال پیش جنوب شهر تهران ساکن بودن و حتی ماشین شخصیشون تهش سمند بود امروز در خانه های چند ده و بلکه چند صد میلیاردی بالای شهر مینشینن و ماشینهای چند میلیاردی سوار میشن رو کی ورود میکنید آخه مگه چقدر حقوق میگیرن که طی ۱۰ سال پس انداز حقوقشون خونه ۷۰ -۸۰ میلیاردی میخرن؟ یعنی سالی حدود ۱۰ میلیارد پس انداز حقوقشون بوده؟ نکنه خدای نکرده دستشون نا پاک بوده؟ برخیشون هم تو همین دوره هم مسئولیت گرفتن!
این امام های جمعه در روزهای شنبه تا پنجشنبه کجا هستند؟
حاج آقا! آدم باید کشوری سفر کنه که بهش خوش بگذره نه کشوری مثل عراق که از ما بیچاره تر و بدبخت تر هستند.
خون از اب مهم تر است؟ عجب! شما خبر داری اب نباشد خون هم نیست؟
این آقای علم الهدی واقعا نمیگم ایران اصلا روی کره خاکی داره زندگی میکنه؟
بی هنر جلو پنجره خودت رو دیدی ؟ افتضاحه.
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
مگر گذاشتید اب خوش از گلوش پایین بره
چرا حالاکه دوستاند مذاکره می کنند دیگه موشک هوا نمیشه مال روحالی اسید داشت
با سلام . پیشرفت ایران در زمینه فناوری هسته و توانیی غنی سازی تا 90% بنظر می رسد . غیر از امریکا اعضای گروه برچام مانند چین . روسیه . انگلیس . فرانسه . علاقه چندانی به عنی سزی بلای 3% ایران ندارند و تریم های امریکا را بهانه قرار داده اند تا ایران فقط عنی سازی 3% داشته باشد . این مسایل نشان می دهد که باید تلاش کرد که روی پای خود ایران بایستد . و بهترین تجربه برای بی اثر کردن تحریم ها همان روش چین می باشد . چین بر خلاف امریکا از طریق قطعه سازان توانست در بازهای چهانی حضور داشته باشد و قطعه سازان چین انقدر توانمند هستند که هر قطعه ای را به انها بدهید ساخته و به شما تحویل می دهند . در ایران شرکتهای دانش بنیان و نیروهای متخصص خوبی است که می توانند شرکتهای قطعه سازی قدرتمند در ایران ایجاد کنند . . متاسفانه عدم اهمیت به قطعه سازان ایرانی توسط مدیران اجرایی باعث شده است مثلا مازول های الکترونیکی چینی بازار ایران را دراختیار بگیرند . می توانند انواعد کاور و قالب و لوازم یدکی لوازم خانگی و صنعتی خودرو یی را تولید کنند . وقتی قطعه سازان موفق می شوند که مدیران صنایع خودرو سازی . لوازم یدکی و خانگی انجصار ساخت قطعات را بر دارند و خودشان فقط مونتاز گر و طراح باشند و ساخت قطعات را به قطعه سازان بدهند . وقتی امریکا . اروپا و غیره دیدند که تحریم بی اثر است چون ایران توانیی ساخت تمامی قطعات هم برای خود و هم هر کشوری که بخواهد دارد و توانیی ساخت فطعات کلیه لوازم که حتی در داخل ایران مصرف ندارد و می تواند براحتی تولید کند . مانند چین قبول خواهند کرد که ایران غنی سازی بلای 3% را نیز داشته باشد
تو این مملکت تنها چیزی که حرام و حلالش مطرح هست موی خانم ها و روابط شان با پسر هاست. اختلاس و رانت و حق کشی .... حرام نیست.
آقای باهنر هر از چندگاهی یه پارازیت میندازه یعنی ما هم هستیم این هم از سیاست مداران ما با جمله های بی سر و ته
حقوقهای نجومی وزندگی لاکچری برخی مسوولین از دستاوردهای مهم دولت تدبیر وامید است !!!
امام جمعه قم: ارتباطات نامشروع دختر و پسر یکی از سوغات غرب بی‌بندوبار بوده که خانواده‌ها را نشانه گرفته جناب اقای سعیدی ازاینکه ارتباط دختروپسریک سوغات غرب تلقی میشود منم قبول ندارم امام سوغات حوزه علمیه قم دردینداری وارشاد همین دختر وپسرچی بود؟ جناب سعیدی جداقل روزی4ساعت درسیمای جمهوری اسلامی از سخنان روحانیان مدعو دراین رسانه ملی مردم مستمع انان هستند چرا صحبتهای اینها نتوانست دردل یک دختروپسرنوجوان وجوان بنشیند وانهارا متقاعد کند که دین اسلام وحجب وحیا از واجبات درایمن ماندن از هرگونه منکر هست وظیفه علمای حوزه دراین بخش کجادیده شده؟ ایا شماها توانستید سوغاتی از قم به اینگونه دختروپسرهدیه بدهید تا از دست نامحرمان وبیگانگان هدیه بی بندوباری نگیرند؟ چرا خودتان را مبرا میدانید؟ ایا شماها دراین منکر سهمی ندارید؟ ایا ارتزاق از سهمین نباید برای احیای دینداری وفرهنگ دینی مردم این مرزوبوم باشد؟ ایا وظیفه شماها فقط سخنرانی وسیاسی باری هست؟ جناب اقای سعیدی اگر بخواهیم دنبال مقصر بگردیم اول متهم این منکر شما هستند دومین متهم ومقصر دراموربی بندوباری دختران وپسران 30سازمانهاونهادها کشورهستند که از بیت المال بودجه فرهنگی میگیرند ودربخش امربه معروف ونهی ازمنکر هزینه نمیکنند ونهایت نهاد وسازمانی خیلی دلسوز باشد درایام تابستان دوتا اردو به اندازه دوتا مینی بوس دهتر وپسررا بعنوان ارودی فرهنگی مذهبی به شاه عبدالعظیم وقم ومسجدجمکران اعزام میکنند وسلام بقیه بودجه فرهنگی منحرف میشود ایا اینها دراین بخش منکر متهم نیستند؟ جناب سعیدی چرا همه امورمنکر وکم کاری را فقط در پیکره امریکا میبینید؟ اگر واقعا دلسوز ملت ودختر وپسر10درصد وقتی که برای سیاست وریاست ومقام دولت میگذارید دربخش فرهنگی واخلاق دینی وتدین مردم مخصوصا برای جوانان میگذاشتید الان اوضاع مملکت اینگونه نبود
جناب اقای سعیدی اگر بخواهیم با انصاف این منکررا اندازه گیری کنیم امریکا وشبکه های فضاهای مجازی ورسانه های صوتی وتصویریبه اندازه 15درصد سهم دارند مابقی سهم مربوط به متولیان امورفرهنگی و.... هست پس بیایید وبیاییم اگر دلسوز دین واخلاقیات مردم وجوانان هستیم بجای اینکه دنبال مقصر بگردیم تا کم کاری خودمان را به گردن انان بیندازیم وخودمان را مبرا وتبرئه کنیم به وظیفه ذاتی ودینی خود عمل کنیم اگر رضای خدا واقاامام زمان ع را میخواهیم رضایت انان تلاش متولیان اموردینی ومردمان متدین هست پس لطفا خودتان را تطهیر نکنید برای اینکه سخنان شماها اثرگذار باشد باید عین مردم مثل مردم درکنارمردم بامردم باشید باید فرزندان شماها هم مثل دیگر فرزندان این مرزوبوم طعم بیکاری واستجاری منازل را بکشند باید شماها مثل مردم درصف گوشت ومرغ و.... باشید وگرنه مردم 44سال اینقدر ازشماها احادیث وسخنرانی شنیده اند که بازخورد ان عکس ان بود لطفا بخود ایید
سردبیر سایت تابناک اگر واقعا دلسوز جوانان کشورهستید این کامنت را منتشر کن بخاطر اقای سعیدی سانسورنکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
درودبرشرف وشجاعت وسواد شما افسرعزیز ارتش درود درود درود
برخی مسئولین کشور با ساده لوحی فکر می کنند با ادامه تحریمها می توانند با کشورهای آسیایی روابط اقتصادی داشته و نیاز کشور را برطرف کنند و هنوز نفهمیده اند که همه کشورها تابع تحریمهای امریکا هستند چون بزرگترین اقتصاد دنیاست و حتی دشمنانش یعنی چین و امریکا بشدت به آن وابسته هستند.
برخی مسئولین کشور با ساده لوحی فکر می کنند با ادامه تحریمها می توانند با کشورهای آسیایی روابط اقتصادی داشته و نیاز کشور را برطرف کنند و هنوز نفهمیده اند که همه کشورها تابع تحریمهای امریکا هستند چون بزرگترین اقتصاد دنیاست و حتی دشمنانش یعنی چین و امریکا بشدت به آن وابسته هستند.
تا موقع انتخابات اول ببینیم کی قراره زنده بماند بعد تصمیم میگیریم در انتخابات شرکت کنیم یا نکنیم
شما دلتون برای اقتصاد نجف و عراق می سوزه؟ مردم دوست ندارند پول هاشونو در عراق خرج کنند شما به قدر کافی در عراق بیمارستان و مدرسه و ورزشگاه ساختید.
کاش همه مسولین خانه ۱۰هزارمتری داشتن اما فساد نبود و به مردم رسیدگی میکردن.کلی از درآمد کشور لز منطقه ویژه ماهشهر هست اما کارمندان منطقه شهرک بعثت توی فاضلاب زندگی میکنن و هرقدر تلاش میکنیم هیچ کس گوش شنوایی ندارد
این امام جمعه ها کی میخوان متوجه بشن که عملکرد خودشون باعث دوری بیشتر مردم از دین شده
ان شالله روزی برسد که اقتصاد کشور فارغ از برجام مسیر توسعه را ادامه دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
باشه
از اول مشخص بود امریکا هیچ نیت خیری در مذاکرات نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
مگه ما نیت خیر داشتیم
آقای امام جمعه محترم !
اگر روابط نامشروع زیاد است اشعه آن از سوی فرهنگ غرب نیست بلکه به دلیل فشار جنسی و جوانی است که به دختر و پسر می آید تچانهم به دلیل کاهش نرخ ازدواج ناشی از بیکاری و گرانی !!!!!
درجواب امام جماعت محترم تبریزبایدگفت اینکه هفته ای یک پروازبه کربلاداریدوهجده پروازبه ترکیه امری غیرعادی نیست چون اهالی تبریزتماماًترک زبان هستندواگربه ترکیه که کشوری
دوست مسلمان وهمزبانشان است هفته ای هجده پرواز امری غیرعادی نیست مثل ارتباط آلمانها بااتریشیها ویافرانسویان بابلژیکیها دوستی ومراوده باهمزبانان وبخصوص همکیشان وهمسایگان بدنیست وبلکه خوبست واینکه تعدادکمتری پروازبه کربلا هست بازهم امری طبیعی است چونکه برای مسافرت به عراق ویزالازمست که خودش دردسرخودراداردودرضمن عراق هم
چندسالیست بامارابطه خوبی داردو همکیش مااست ولی ناامنی های خودش راداردومشکل دیگرندانستن زبان عربی دربین هموطنان مااست وگرنه همه مایل به زیارت کربلا هستند ولی
بازهم جای شکرش باقی است که اینهمه پروازجهت مایه کوبی
کرونا ویاشرکت درکنسرتهای خوانندگان روحوضی لس آنجلسی که گاهابرای کمک به اقتصادفقیر ارمنستان درآن کشوربرکزار
میکنند به دیارغریب وغیرهمکیشمان یعنی ارمنستان نداریم که چندی پیش باطرفندزدن واکسن نامشخصی به هموطنانمان کلی به پول وپله رسیدندوهموطنان ازهمه بیخبرمان راباواکسنهای تاریخ نامعلوم ومارکهای نامشخص به اصطلاح واکسینه کردند
که صدای مقامات بهداشتی مملکتمان هم درآمدآخرهرکه دستش برسدازناآگاهی وساده اندیشی ماخوب استفاده میکند
واقعأگروسی تومذاکرات هیچ کاره هست فقط دانشمندان ایران که با موساد اززمان دولت12سرکارهستندبایدشناسایی بشوندواونهایی که فرارکردن بایدگفت خسته نباشی وزارت اطلاعات
اقای باهنر دولت روحانی جلو پنجره نداشت ولی دولت رئیسی ماشین مش ممدلیه که نه بوق دارد نه صندلی
اصلاح طلبان تمام شده اند و جسدشان بوی تعفن گرفته.
چطور تا الان کسی کارش نداشته با هزار متر میشه بیش از ۴۰۰ آپارتمان درست کرد
قبل ازانقلاب این مقدارمساوی بودیعنی مردم هم زیارت می رفتندهم سیاحت وتفریح!وحالا که یک به هیجده شده نشان میده که هرچیزی رابزورتحمیل کنی نتیجه برعکس خواهدداد…
خودروساز ها با گران خریدن قطعات بهای تمام شده را بالا نشان میدهند و شاید دو سه درصد را قرعه کشی میکنند و باقی را به اشخاص یا شرکتهای وابسته میدهند که آزاد فروخته شود یا با شرکت فروشنده قطعات تهاتر میکنند.
در هر حالت شرکتی که قطعه نمی سازد در واقع مونتاژ کار است پس میشود همان مونتاژ ۵۰ سال پیش ولی با قطعات بی کیفیت.
از طرفی قطعه ساز به نرخ دلاری جنس می فروشد پس چه فرقی دارد تولید داخل و خرید خودرو خارحی؟

ضرر مردم این است که تولید داخلی را به قیمت تویوتا و هایوندا بخرند.
اگر قرار است دعا و نیایش مشکلات را حل کند .
اول : شما چرا حقوق میگیرید؟ بفرمایید خانه و بیت المال را رها کنید مشکلات هم با نماز و دعا حل میکنیم.
دوم : پس علم و آینده نگری چه ؟ یعنی خداوند میگوید شما هیچ کاری نکنید بعد که چیزی به هم ریخت دعا کنید درستش میکنم؟؟
جلو پنجره اش خوب نبود که هیچ اواخر فرمونش هم به راست می کشید .
من متعجبم که ذهن آقایان امام جمعه چه جوری کار می کنه
آقای امام جمعه قم روابط نامشروع پسران وختران نتیجه مستقیم عملکرد اقتصادی ۴۰ سال گذشته است وگرنه در رژیم گذشته این همه تبلیغ بی بندو باری می شد ولی اثر نداشت که هیچ نتیجه برعکس داشت می گید نه فیلم قیصر رو ببینید
آقای امام جمعه تبریز اگر وسع مالی مردم بیشتر بود تعداد هواپیماهای استانبول ده ها برابر می شد وتازه شما از راه های زمینی خبر ندارید
آقای جمعه که می فرمائید نماز جمعه بهشت ساز است طلحه وزبیر وابن ملجم مرادی همیشه توصف اول بودند
آقای امام جمعه که می فرمائید نماز باران بخوانید چه جوری تو اروپا وهندوستان وژاپن وتایلند بدون نماز این همه باران می بارد
خاتمی خطیب جمعه تهران: این نماز جمعه بهشت را تولید می کند. این تجسم عمل است. گناه جهنم را تولید می کند(((((((((((( عجب گفتاری بود بنده خدا چقدر فکر کرده به این نتیجه رسیده اما من میخوام برم به ج...........)))))))))))
فرمایشات بحق امام جمعه اهواز منو یادچندسال پیش انداخت که رفته بودم کاخ سعدآباد. تعدادی عکس مربوط به محل سکونت زاغه نشینان روی دیوارهانصب کرده بودند ونوشته بودند درحالیکه بسیاری ازمردم ایران درچنین جاهایی زندگی میکردند شاه درکاخ زندگی میکرد الان فقط دربرخی مناطق تهران ولواسان صدهانفر ازمسئولان فعلی وقبلی رو روداریم که کاخ نشینند.
امامان جمعه ملت از گرونی و فشار جانی ندارند لطفا" نمیتوانید کمک کنید نمک به زخم ملت نپاشید
خوب میکنن میرن ترکیه
مجلس تصویب میکندکه مدیران دوتابعیتی بایدازمدیریت برکنار
شوندآیااین قانون شامل حال خودنمایندگان محترم دوتابعیتی مجلس هم میشودیاخیرفقط شامل حال دوتابعیتی های خارج مجلس میشودچون احتمالاً نمایندکان محترم اقلیتهای مذهبی که
امتیازدریافت اقامت وتابعیت کشورهای دیگربدلیل اقلیت مذهبی بودنشان درکشورمارادارندگاهاًدوویاحتی سه تابعیتی میتوانند باشند وآیا حضوراین عزیزان درمجلس محترم منع قانونی ندارد
ارتباط با کشور های همسایه حفظ و توسعه توان هسته ایی چه ربطی به برجام دارد
,واقعا باید از بی اطلاعی مسئولین از وضعیت مردم تاسف خورد. یا خواب هستید که هیچ یا خودتان رابه خواب زده اید که واویلا. مردم الان وضعیت مناسبی ندارند و مسئولین به جای راهکار آنها را وعده بهشت می دهند
علم الهدی در نماز جمعه دیروز مشهد : الف ) مثلث خواست بصیرت مدارانه مردم !!!
ب ) انتشار اخبار در رسانه ملی
نتیجه ) رفع مشکلات کشاورزان توسط مسولان !!!!!!!!


عجب عجب عجب !!!!

پس دیدم دیگر تطاهرات و یا اغتشاشات ۲۰ روزه در زاینده رود یکباره تمام شد و سکوت شد !!!!!!

پس نگو که مشکلات کشاورزان اصفهان رفع شده است !!!!!

عجب عجب چقدر خوبه پدر زن رییس جمهور، امام جمعه مشهد باشد !!!!!
این به خاطر اینه که مسئولین فقط حرف می‌زنند و عمل ندارند؛ چگونه، مسئولین باید شخصاً در کار ارجایی شرکت کنند درغیراینصورت کشور مرتب به عقب بازخواهد گشت
اگر اون مسئول ملک ناحق داره ورود کن چرا تهدید میکنی؟ اگرم ملکش ناحق نیست پس تهدید نکن
اقای باهنر جلوپنجره یعنی دروغ و تظاهر به عقل و درک و شعور مردم توهین میشه هر کسی برای خانواده و مردمش کشورش تلاش می کند قابل حمایت و پشتیبانی است ما ایرانی هستیم زیر ده‍ین یا دین هم نمیمانیم
دلت خوشه آقای جوادی حصار.
شما دیگه حناتون رنگی نداره
اصلاح طلب از دید مردم دیگه نه خاصیتی داره نه رنگی و مردم گربه محض رضای خدا موش نمیگیره و دنبال منافع خودتون هستید و سهمتون از قدرت رو مطالبه میکنید وگرنه فرقی با اصولگراها ندارید
البته این که اصولگراها همه چیو در دست گرفتن هم به خاطر مقبولیتشون نیست بخاطر اینه که زور دستشونه که اگر شما اصلاح طلبا هم قدرت دستتون بود از زورگویی مضایقه نمیکردید
جناب باهنر جلو پنجره دولت ها سدا و صیما است که آن هم از روز اول با روحانی چپ بود
هرزمان هم اصلاح طلب وهم اصولگراازخیرانتخابات(اهرم‌های قدرت وسیاست)گذشتیدومملکت رابه صاحبان واقعی آن که ملت ایران هستندواگذارکردیداصلاحات واقعی ‌وتاثیرگذارشروع وایران آبادمی شود
امام جمعه محترم قم ظاهرا فراموش کرده اند که روابط نامشروع در زمان پیغمبر و قبل از آن هم بوده و در آن زمانها غرب حضور نداشته. آن موقع این مشکل را گردن چه کسی خالی می کرده اند؟
غیر از امام جمعه اهواز، مابقی ائمه جمعه انگار تو ایران نیستند.
آقای باهنر درست است که روحانی جلو پنجره خوبی ندارد شاید دلیلش این باشد اگر هم هر روز هر شب از چپ و راست ار ئاخل و خارج به پنجره شما سنگ بزنند هیچ چیز نمی ماند پس باید نگاه کنید به سنگ انداز ها و چوب لای چرخ کنان.
کدامتون جلو پنجره تون مناسبه؟ فقط روحانی؟
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان