بازدید 11320
کیوسک بین الملل تابناک

مذاکره بایدن و پوتین درباره ایران/ هشدار اوکراین درباره حمله نظامی روسیه به این کشور در ژانویه ۲۰۲۲/ توافق امارات با فرانسه برای خرید جنگنده‌های رافائل/ شناسایی سی پرواز جاسوسی اطراف مرز‌های روسیه طی یک هفته

مذاکره بایدن و پوتین درباره ایران، هشدار اوکراین درباره حمله نظامی روسیه به این کشور در ژانویه ۲۰۲۲، توافق امارات با فرانسه برای خرید جنگنده‌های رافائل، شناسایی سی پرواز جاسوسی اطراف مرز‌های روسیه طی یک هفته و کمک ۳۲۵ میلیون یورویی اروپا به ترکیه برای کمک به پناهجویان، از جمله مهمترین خبرها، رویداد‌ها و تحولات بین الملل در ۲۴ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۹۱۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۸ 03 December 2021

مذاکره بایدن و پوتین درباره ایران/ هشدار اوکراین درباره حمله نظامی روسیه به این کشور در ژانویه ۲۰۲۲/ توافق امارات با فرانسه برای خرید جنگنده‌های رافائل/ شناسایی 30 پرواز جاسوسی اطراف مرزهای روسیه طی یک هفته

کیوسک بین الملل تابناک: مذاکره بایدن و پوتین درباره ایران، هشدار اوکراین درباره حمله نظامی روسیه به این کشور در ژانویه ۲۰۲۲، توافق امارات با فرانسه برای خرید جنگنده‌های رافائل، شناسایی سی پرواز جاسوسی اطراف مرز‌های روسیه طی یک هفته و کمک ۳۲۵ میلیون یورویی اروپا به ترکیه برای کمک به پناهجویان، از جمله مهمترین خبرها، رویداد‌ها و تحولات بین الملل در ۲۴ساعت گذشته بوده اند.

مذاکره بایدن و پوتین درباره ایران

یوری اوشاکوف، دستیار امور بین المللی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد، ولادیمیر پوتین و جو بایدن، روسای جمهوری روسیه و آمریکا، در روزهای آینده در فرمت نشست مجازی با یکدیگر گفت و گو می کنند و موضوع برجام و ایران در بین مسائل مهم بین المللی در دستور کار مذاکرات سران دو کشور قرار دارد.

مذاکره بایدن و پوتین درباره ایران/ هشدار اوکراین درباره حمله نظامی روسیه به این کشور در ژانویه ۲۰۲۲/ توافق امارات با فرانسه برای خرید جنگنده‌های رافائل/ شناسایی 30 پرواز جاسوسی اطراف مرزهای روسیه طی یک هفته

به گزارشی از مسکو، اوشاکوف، روز جمعه در نشستی خبری در مسکو گفت: رئیس جمهوری روسیه با همتای آمریکایی خود در روزهای آینده نشستی مجازی برگزار می کند و برای اعلام تاریخ باید منتظر توافق در مورد همه پارامترهای این گفت و گو بنشینیم.
وی خاطرنشان کرد که نشست ویدئویی سران روسیه و آمریکا پیش از سفر پوتین به هند صورت می گیرد که برای روز ششم ماه دسامبر جاری (روز دوشنبه هفته آینده) برنامه ریزی شده است.  
 دستیار رئیس جمهوری روسیه در مورد دستور کار نشست مجازی سران روسیه و آمریکا گفت: دستور کار مذاکرات آشکار است و این دیدار در واقع تماس مهم در ادامه مذاکرات ژنو خواهد بود که روز ۱۶ ماه ژوئن برگزار شد.
در این مذاکرات، روند اجرای توافق های سران روسیه و آمریکا بررسی خواهد شد و دو طرف در مورد وضعیت غیر رضایتبخش روابط دوجانبه و مسائل مهم دستور کار بین المللی از جمله وضعیت افغانستان، مساله ایران و بحران اوکراین و مسائل لیبی و سوریه گفت و گو خواهند کرد.  


 به گفته وی، پوتین و بایدن درخصوص مسائل مربوط به ثبات راهبردی و نیز پیشنهاد روسیه برای برگزاری اجلاس سران پنج کشور عضو دائمی شورای امنیت گفت و گو می کنند.  
 اواخر آبان ماه مقامات ارشد در مسکو اعلام کردند، ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و بایدن رییس جمهوری آمریکا احتمالا پیش از پایان سال میلادی جاری با یکدیگر دیدار خواهند کرد.
به گزارش ایرنا از "راشا تودی"، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه به شبکه تلویزیونی "روسیه ۱" گفت: هم اکنون تلاش‌ها برای دیدار احتمالی روسای جمهوری روسیه و آمریکا در حال انجام است.  

این مقام روسی افزود، واشنگتن برخی از ادعاها از جمله وضعیت اوکراین علیه مسکو را مطرح کرده است و روسیه احساس می‌کند باید در مورد اتفاقات و چگونگی آن‌ها توضیح داده شود. برای برگزاری این دیدار، به آماده‌سازی گسترده نیاز است و این کاری است که ما مشغول انجام آن هستیم.  

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز به احتمال دیدار پوتین با بایدن در آینده نزدیک اشاره کرده بود. با این حال، وی گفت که هنوز هیچ زمانی برای این دیدار تعیین نشده است.  

ولادیمیر پوتین و جو بایدن، روسای جمهوری روسیه و آمریکا در اجلاس ماه ژوئن در ژنو توافق کردند که مذاکرات درباره ثبات راهبردی بین دو کشور (مسائل مربوط به استقرار تسلیحات راهبردی و موشک‌های هسته‌ای)  از سر گرفته شود.  
با این حال، روابط روسیه و آمریکا پس از نشست ژنو، بهبود قابل توجهی نداشته است. به گفته کرملین، احیای روابط به زمان زیادی نیاز دارد.  

آمریکا که همواره به دنبال راه‌هایی برای تحت فشار قرار دادن روسیه به عنوان ابرقدرت رقیب خود در شرق بوده، اکنون با طرح این ادعا که حضور نیروهای روس در مرز اوکراین، تهدیدی برای این کشور محسوب می‌شود، به دنبال بهانه‌ای تازه برای ایجاد تنش در این منطقه و افزایش فشار بر روسیه است.  

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به تازگی مدعی شد، واشنگتن در مورد فعالیت غیرمعمول روسیه در مرز اوکراین نگرانی واقعی دارد.  

آمریکا در حالی مدعی تحرکات جدی روسیه در مرز با اوکراین شده است که واشنگتن و کی‌یف اخیرا به متحدان اروپایی‌شان اعلام کرده‌اند، تحرکات نیروها در مرز با اوکراین، نشان‌دهنده آمادگی جدید مسکو برای حمله به اوکراین است.

اوکراین از آمریکا خواسته تا حمایت‌های امنیتی فوری از جمله تبادل اطلاعاتی در دستورکارش قرار دهد.  

در این میان، دولت بایدن نگران است که اهداف روسیه در قبال اوکراین ممکن است مذاکرات واشنگتن- مسکو در مورد حملات سایبری و کنترل تسلیحات را از مسیر اصلی منحرف کند.  

هشدار اوکراین درباره حمله نظامی روسیه به این کشور در ژانویه ۲۰۲۲

وزیر دفاع اوکراین، امروز (جمعه) با اشاره به گزارش‌های اطلاعاتی در پارلمان این کشور گفت: روسیه بیش از ۹۴ هزار سرباز را در نزدیکی مرزهای اوکراین مستقر کرده و ممکن است خود را برای یک حمله نظامی گسترده در پایان ژانویه ۲۰۲۲ آماده کند.

مذاکره بایدن و پوتین درباره ایران/ هشدار اوکراین درباره حمله نظامی روسیه به این کشور در ژانویه ۲۰۲۲/ توافق امارات با فرانسه برای خرید جنگنده‌های رافائل/ شناسایی 30 پرواز جاسوسی اطراف مرزهای روسیه طی یک هفته

به گزارش رویترز، "اولکسی رزنیکوف"، وزیر دفاع اوکراین با اینکه کشورش هیچ کاری برای تحریک اوضاع انجام نمی‌دهد، تاکید کرد، آماده است در صورت حمله روسیه به مقابله با آن بپردازد.
وی همچنین ادامه داد، اوکراین به ساخت دو پایگاه دریایی در ساحل جنوبی خود ادامه می‌دهد: اطلاعات ما همه سناریوها از جمله بدترین روندها را تجزیه و تحلیل می‌کند. اطلاعات اوکراین به این نکته اشاره دارد که احتمال وقوع حمله‌ای گسترده از سوی روسیه وجود دارد و محتمل‌ترین زمان برای وقوع چنین حمله‌ای پایان ژانویه سال آتی میلادی است.
کی‌یف و متحدانش در ناتو زنگ خطر را در مورد تحرکات نیروهای روسی در نزدیکی مرزهای اوکراین در سال جاری به صدا درآورده‌ و این مساله باعث بروز نگرانی شده که درگیری در شرق اوکراین ممکن است به جنگی آشکار تبدیل شود.
معاون رئیس شورای فدراسیون روسیه اما عملیات خصمانه این کشور در شرق اوکراین را رد کرد و گفت: مسکو هر کاری برای اجتناب از وقوع درگیری در منطقه انجام می‌دهد.
در عوض مسکو، اوکراین و آمریکا را به داشتن رفتار بی‌ثبات‌کننده متهم کرده و گفته که کی‌یف ممکن است در حال آماده‌سازی برای آغاز حمله در شرق اوکراین باشد اما مقام‌های دولت کی‌یف قاطعانه آن را رد می‌کنند.
دولت اوکراین، اتحادیه اروپا و متحدانش در ناتو را در روزهای اخیر برای آماده سازی یک بسته تحریمی سخت علیه روسیه تحت فشار قرار داده است.
وزیر دفاع اوکراین همچنین گفت، این کشور به ساخت و توسعه پایگاه‌های نیروی دریایی به عنوان بخشی از توافق دفاعی با انگلیس ادامه می‌دهد.
وی به پارلمان اوکراین گفت: از جمله اولویت‌ها، برنامه موشکی و توسعه ناوگان دریایی است. ما به دنبال مرحله‌ای عملی برای ایجاد دو پایگاه در مناطق "بردیانسک" و "اوچاکیف" و همچنین سایر قراردادها در چارچوب توافق‌ها با لندن هستیم.
این مقام دفاعی اوکراین همچنین افزود: تشدید تنش‌ها در منطقه، یک سناریوی محتمل است، اما اجتناب ناپذیر نیست و وظیفه ما جلوگیری از آن است. ما باید بهای تشدید تنش را برای عامل متجاوز غیرقابل قبول کنیم.

توافق امارات با فرانسه برای خرید جنگنده‌های رافائل

امارات همزمان با سفر امانوئل مکرون، رییس جمهوری فرانسه به این کشور یک توافق برای خرید ۸۰ فروند جنگنده رافائل از پاریس را امضا کرد.

مذاکره بایدن و پوتین درباره ایران/ هشدار اوکراین درباره حمله نظامی روسیه به این کشور در ژانویه ۲۰۲۲/ توافق امارات با فرانسه برای خرید جنگنده‌های رافائل/ شناسایی 30 پرواز جاسوسی اطراف مرزهای روسیه طی یک هفته

کاخ الیزه اعلام کرد که روز جمعه این توافق بین پاریس و ابوظبی برای خرید ۸۰ جنگنده رافائل از شرکت هواپیماسازی داسو فرانسه امضا شده که نتیجه شراکت راهبردی بین دو کشور است. علاوه بر جنگنده رافائل، امارات یک توافق برای خرید ۱۲ بالگرد کارکال شرکت ایرباس با فرانسه امضا کرد. 
رییس جمهوری فرانسه طی امروز و فردا در عربستان، قطر و امارات با مقامات این کشورها گفت وگو می‌کند.
شبکه العریبه روز نهم آذر گزارش داد:کاهش تنش و درگیری در منطقه، یکی از محورهای مذاکرات رییس جمهوری فرانسه با مقامات کشورهای یاد شده از جمله «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان است.  
این شبکه عربستان سعودی اضافه کرد که بحث و بررسی درباره برنامه هسته‌ای ایران و وضعیت عراق و یمن، از دیگر موضوعات مورد نظر رئیس جمهوری فرانسه در سفر به کشورهای منطقه خلیج فارس است. 
کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از شرکای راهبری فرانسه در منطقه هستند و با پاریس روابط سیاسی و اقتصادی بالایی دارند. 
نایف الحجرف، دبیرکل شورای همکاری کشورهای عرب خلیج فارس در اکتبر گذشته، توسعه روابط این کشورها و فرانسه برای تامین منافع مشترک و تقویت امنیت و ثبات منطقه را با اهمیت دانست.
به نوشته رویترز، امارات و فرانسه از امضای یک توافق به ارزش ۱۶۵ میلیون یورو با موزه لوور فرانسه خبر دادند که در آن موزه لوور چهار اثر هنری به امارات قرض می‌دهد. 

شناسایی سی پرواز جاسوسی اطراف مرزهای روسیه طی یک هفته

روزنامه «کراسنایا زوِزدا» نزدیک به وزارت دفاع روسیه، روز جمعه گزارش داد که رادارهای روسی طی یک هفته گذشته پرواز بیش از سی هواپیمای شناسایی خارجی را در اطراف مرزهای این کشور ردیابی کرده‌اند.

مذاکره بایدن و پوتین درباره ایران/ هشدار اوکراین درباره حمله نظامی روسیه به این کشور در ژانویه ۲۰۲۲/ توافق امارات با فرانسه برای خرید جنگنده‌های رافائل/ شناسایی 30 پرواز جاسوسی اطراف مرزهای روسیه طی یک هفته
اینفوگرافی این گزارش نشان می‌دهد که 31 هواپیمای جاسوسی خارجی و شش پهپاد برای شناسایی هوایی در اطراف مرزهای روسیه طی یک هفته پرواز کرده اند. 
خبرگزاری تاس با اشاره به این موضوع نوشت، جنگنده‌های روسی طی همین مدت برای مقابله با هواپیماهای جاسوسی و جلوگیری از ورود آن به حریم هوایی روسیه دو بار برای رهگیری به پرواز درآمده‌اند.
روزنامه کراسنایا همچنین گزارش داده است که رادارهای روسی همه پروازهای جاسوسی در نزدیکی مرزهای این کشور را رصد و شناسایی کرده‌اند. 
همزمان با افزایش تنش ها میان روسیه و اوکراین در مناطق مرزی، آمریکا و ناتو  به بهانه طرح احتمالی حمله نظامی روسیه تحرکات نظامی خود را پیرامون این شدت بخشیده اند. 
در همین راستا، آنتونی بلینکن وزیر خارجه دولت جو بایدن با «دمیتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین روز پنجشنبه و در حاشیه نشست «شورای همکاری و امنیت در اروپا» در سوئد دیدار کرد.
وزیر خارجه آمریکا گفت: «ما نگرانی عمیقی در مورد موضع تهاجمی روسیه داریم که بار دیگر در قبال اوکراین اتخاذ کرده است و من مشتاقانه منتظرم تا در مورد راه پیش روی در این زمینه و همچنین بسیاری از موارد دیگر که در روابط ما مهم هستند، صحبت کنم».

کمک ۳۲۵ میلیون یورویی اروپا به ترکیه برای کمک به پناهجویان

اتحادیه اروپا پنجشنبه شب از اختصاص ۳۲۵ میلیون یورو به برنامه کمک به پناهندگان در ترکیه، به عنوان بخشی از بسته کمکی سه میلیارد یورویی که توسط بروکسل در ژوئن گذشته اعلام شد، خبر داده است.

مذاکره بایدن و پوتین درباره ایران/ هشدار اوکراین درباره حمله نظامی روسیه به این کشور در ژانویه ۲۰۲۲/ توافق امارات با فرانسه برای خرید جنگنده‌های رافائل/ شناسایی 30 پرواز جاسوسی اطراف مرزهای روسیه طی یک هفته

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این "برنامه اضطراری" پنج ساله که توسط اتحادیه اروپا تامین می شود، به بیش از یک میلیون و۵۰۰ هزار پناهنده ساکن ترکیه کمک ماهانه برای رفع نیازهای اولیه خود ارائه می‌کند.
ارزش این کمک که ۱۵۵ لیر ترکیه (معادل ۱۰ یورو) در ماه برای هر نفر است، علاوه بر کمک‌های سه ماهه است که برای گستردگی خانواده‌های ذینفع انجام می‌شود.
یانز لنارچیچ، کمیسر مدیریت بحران اتحادیه اروپا ـ که به آنکارا سفر کرده است ـ روز پنجشنبه گفت: این کمک برای صدها هزار خانوار که بسیاری از آنان به خاطر بحران کرونا متضرر شده‌اند، مهم خواهد بود.
اختصاص این اعتبار به برنامه کمک‌ به آوارگان تا سال ۲۰۲۳  و  بخشی از بسته سه میلیارد یوریی برای آوارگان در ترکیه است و شورای اروپا در نشست اخیر خود، که ژوئن گذشته برگزار شد، آن را اعلام کرد. 
پیش از این نیز اتحادیه اروپا ۵۳۵ میلیون یورو را برای ادامه اجرای این برنامه در ترکیه در سال ۲۰۲۱ اختصاص داده بود.
این برنامه کمکی با همکاری اتحادیه بین المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر و جمعیت هلال احمر ترکیه اجرا می شود.
کریم کنیک، رئیس هلال احمر ترکیه نیز در این باره گفت که این حمایت به خانواده اجازه خواهد داد، پناهگاهی برای کودکان خود بدست آورند، غذایی برای خوردن داشته باشند و کمک حال آنان در روزهای سخت خواهد بود.
ترکیه میزبان بیش از ۴ میلیون آواره است که بیشتر آنان را آوارگان سوری تشکیل می‌دهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان