قالیباف: سهامداران بورس باید حمایت شوند

رییس مجلس گفت: مردم با اعتماد به مسئولان دولت قبل به بورس آمدند و این دولت باید زمینه‌های ریسک را برای سهامداران خُرد کاهش دهد. حقوقی‌ها و شرکت‎ها از بالا و پایین رفتنِ شاخص بورس نفع می‌برند اما مردم چون حرفه‎ای نیستند در هر دو شکل ضرر می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۹۰۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱ 02 December 2021

به گزارش بورس تابناک، آقای محمدباقر قالیباف شب گذشته دهم آذرماه به مناسبت روز مجلس در گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم درباره شرایط بورس گفت: با اطمینان به مردم می‌گویم واقعا کشور ما ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه‌های اقتصادی دارد.

او ادامه داد: در همین روز‌ها واقعا ده‌ها میلیارد دلار ظرفیت وجود دارد که به خاطر رویکرد‌های اشتباه و روش‌هایی که سوداگری و دلالی را در کشور باب می‌کند، موجب شده این ثروت که یک ثروت متعلق به مردم است در اختیار عده خاصی قرار می‌گیرد.

رئیس مجلس گفت: امروز برای نجات اقتصاد نیازمند تصمیمات شجاعانه و دقیق در طرح و اجرای آن هستیم.

آقای قالیباف خاطرنشان کرد: ظرفیت وجود دارد که این موضوعات حل و فصل شود بدون شک یکی از موضوعاتی که به عنوان هدایت نقدینگی به سمت تولید می‌باشد، بازار سرمایه است، ولی بعضی مواقع در استفاده از بورس دقت لازم را نمی‌کنیم، ما مسئولان در بعضی از موضوعات اشتباه می‌کنیم کسانی باید وارد بورس شوند که وقتی وارد بورس می‌شوند باید مازاد بر نیاز خودشان را آنجا ببرند البته در اینجا ما مقصریم، چون فردی طلا، خودرو و نیاز زندگی خودش را می‌فروشد و در بورس سرمایه گذاری می‌کند که موجب شد بورس ما از چهار تا پنج میلیون نفر در یک زمان بسیار کوتاه به ۴۰ تا ۵۰ میلیون نفر افزایش پیدا کند تعداد نفرات زیاد با سرمایه‌های کم در کنار شرکت‌های گردن کلفت و بزرگ حقوقی با سرمایه‌هایی که بخش عمده آن شرکت‌های خصولتی هستند وارد شدند، در اینجا ما افراد حقیقی و حقوقی را داریم که اشخاص حقوقی که شرکت‌ها و نهاد‌های بزرگ هستند بورس را بلد و حرفه‌ای هستند، مردم ما حرفه‌ای این کار نیستند و سهام دار جز حرفه‌ای این کار نیست.

او گفت: بورس مکلف است که از سهامداران جزء حمایت کند بورس ریسک دارد در همه دنیا هم بازار سرمایه بازار ریسک است حالا که مردم ما با اعتمادی که مسئولین دولت قبل دعوت کردند حق این است که این‌ها را حمایت کنیم که یکی از وظایف حمایتی، پوشش زمینه ریسک اینهاست؛ چه بورس بالا یا پایین برود این طرف حقوقی‌ها حرفه‌ای عمل می‌کنند و سهامدار جزء در زمان بالا رفتن می‌خرد و در زمان پایین آمدن بورس فروشنده است بنابراین سهامداران خرد دچار آسیب می‌شوند و ما مکلف به حمایت هستیم.

او افزود: ما مسیر‌های تولید ثروت خوبی داریم، ولی چون ۸۰ درصد اقتصاد ما دولتی است امروز سرمایه و سرمایه گذار در امنیت سرمایه خودش دچار اشکال است که باید این‌ها را تثبیت کنیم. مصمم هستیم به سمت بورس حرکت کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر