بازدید 4176

پولشویی بیش از ۱۶ میلیون یورویی در فرانسه

یک شبکه حرفه‌ای کلاهبرداری در فرانسه که در آسیا چندین شعبه داشته و مغز متفکرش در فلسطین اشغالی بازداشت شده، توانسته است بیش از ۱۶ میلیون یورو پولشویی کند.
کد خبر: ۱۰۹۰۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲ 02 December 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، خبرگزاری فرانسه از پاریس و بنابر اعلام یک منبع پلیس اعلام کرد، یک شبکه حرفه‌ای کلاهبرداری در فرانسه که در آسیا نیز چندین شعبه داشته و مغز متفکرش در «اسرائیل» بازداشت شده است، در فاصله زمانی دو سال، به کمک کلاهبرداری به روش انتقال جعلی پول، توانسته است دستکم ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو پولشویی کند.

یک مسئول رده بالای پلیس فرانسه، با بیان این که تحقیق در خصوص این پولشویی در سال ۲۰۱۹ و با بازداشت یک مرد ۳۲ ساله در پاریس که ۹۰۰ هزار یورو پول نقد همراه خود داشت، آغاز شده است، گفت: خیلی زود متوجه شدیم که با موضوع پولشویی و کلاه برداری مواجه هستیم که یک شبکه سازمان‌دهی شده آن را مرتکب شده است.

این کمیسر پلیس که خواست نامش فاش نشود خاطرنشان کرد، تحقیقات گسترده به خصوص تحقیقات فنی، موجب شد تا پلیس سرکرده این شبکه پولشویی را شناسایی کند.

وی گفت، سرکرده این شبکه، یک فرانسوی است که در «اسرائیل» مستقر بوده و سرویس‌های اطلاعاتی آنجا، او را به خوبی می‌شناسند. این مرد فرانسوی ۴۰ ساله در ۲۴ نوامبر بازداشت شده و قرار است به زودی به فرانسه بازگردانده شود.

این کلاه برداری به این صورت بوده است که فرد، با جا زدن خود به عنوان مدیر عامل یک شرکت در نزد حسابدار یک شرکت، به عنوان مثال، از وی در خواست می‌کرده است تا به صورت فوری، به حسابی او می‌گفته پول واریز کند. این در حالی است که بخشی از این پول، از طریق پلتفورم‌های جعلی سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف از جمله خاک‌های نایاب یا ارز‌های دیجیتال برداشت می‌شده است.

همچنین، افرادی که به عنوان نماینده اسمی، در ایجاد شرکت‌های سوری در کشور‌هایی همچون اتریش، مجارستان و رومانی دست داشتند، پول‌هایی که از پول شویی به دست آمده بود را به حساب‌های باز در لیتوانی و در نهایت به چین و هنگ کنگ منتقل می‌کردند. این در حالی است که تحصیلداران چینی در ازاء دریافت کمیسیون، این پول‌ها را مجداد به صورت اسکناس وارد پاریس می‌کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل