بازدید 6098

تاکید‌پوتین‌بر‌مذاکرات با ناتو برای‌توقف‌گسترش‌به‌شرق

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه بر ضرورت آغاز مذاکرات مسکو با غرب برای توقف روند گسترش ناتو به شرق و نزدیک شدن به مرز‌های روسیه تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۹۰۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴ 01 December 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین امروز در مراسم دریافت استوارنامه‌های سفرای خارجی در کرملین پیشنهاد کرد که مذاکرات با کشور‌های غربی برای توقف پیشروی ناتو به سوی شرفق آغاز شود.

رییس جمهوری روسیه گفت: در گفتگو با ایالات متحده آمریکا و متحدان این کشور برای دستیابی به توافقاتی اصرار می‌کنیم که امکان هر گونه پیشروی ناتو به شرق و استقرار سیستم‌های موشکی تهدید کننده ما در نزدیکی مرز‌های روسیه را ازبین ببرد.

وی افزود: ما نیاز به تضمین‌های حقوقی داریم، زیرا شرکای غربی به تعهدات شفاهی برعهده گرفته در این مورد (عدم گسترش ناتو به شرق) پایبند نماندند.

به گفته رییس جمهوری روسیه، نگرانی‌های منطقی و برحق مسکو در عرصه امنیتی نادیده گرفته شده و در زمان حاضر نگرانی ما همچنان از سوی کشور‌های غربی نادیده گرفته می‌شود.

وی با انتقاد از اقدام‌های تهدیدآمیز ناتو در مورد روسیه ادامه داد: تهدید‌های در مرز‌های غربی روسیه در حال افزایش است و ما بار‌ها در این مورد هشدار داده ایم. کافی است مشاهده کنید زیرساخت‌های نظامی ناتو تا چه اندازه به مرز‌های روسیه نزدیک شده است. این مساله برای ما بیش از اندازه جدی است.

پوتین تصریح کرد: تدابیری که روسیه در پاسخ به اقدامات تحریک آمیز ناتو اتخاذ می‌کند، مناسب و منطقی است

رییس جمهوری روسیه با بیان اینکه مسکو هیچ کشوری را تهدید نمی‌کند، ادامه داد که متهم کردن ما باتوجه به وضعیت واقعی کنونی و مقصر شناختن روسیه، حرکت غیرمسئولانه است.

پوتین همچنین گفت که غرب، شرایط مناسبات بین المللی را بدتر کرده است.

پوتین به تازگی با انتقاد از رویکرد غرب و آمریکا در دریای سیاه گفت که اقدامات کشور‌های غربی در دریای سیاه تنش زا و ناقض قوانین بین المللی است.

وی با انتقاد از اقدام‌ها و تحرکات نظامی کشور‌های غربی در دریای سیاه گفت: در فاصله ۲۰ کیلومتری مرز‌های روسیه بمب افکن‌های راهبردی پرواز می‌کنند که حامل سلاح‌های بسیار جدی هستند.

پوتین افزود: روسیه به فعالیت‌های نظامی ناتو و آمریکا در مجاورت مرز‌های خود پاسخ مناسب خواهد داد. ناتو بطور پیشگامانه همه ساز و کار‌های گفتگو و همکاری (با روسیه) را از بین برد.

پوتین دو هفته پیش هم نسبت به حضور دو ناو آمریکایی در دریای سیاه ابراز نگرانی و خاطرنشان کرده بود که با دوربین یا تجهیزات نظامی می‌توان این ناو‌ها را از محل اقامتگاه وی در بندر سوچی در ساحل دریای سیاه مشاهده کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان