بازدید 9516

«اخذ ویزا و اقامت» کلاهبرداری بود

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری متهمی خبر داد که به بهانه اخذ ویزا از شهروندان، ۸ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود.
کد خبر: ۱۰۹۰۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳ 01 December 2021

به گزارش تابناک، سرهنگ کارآگاه سیدقاسم موسوی فر رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس از دستگیری کلاهبرداری خبر داد که به بهانه اخذ ویزا 8 میلیارد ریال از 2 مالباخته کلاهبرداری کرده بود.

سرهنگ کارآگاه موسوی فر در تشریح جزئیات خبر فوق اظهار داشت: بیست و هشتم فروردین ماه پرونده ای با موضوع کلاهبرداری به دادخواهی شهروندی تشکیل و با دستور مقام قضائی برای کشف و پی جویی پرونده در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

سرهنگ موسوی فر تصریح کرد: کارآگاهان دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه بدوا از شاکی پیرامون موضوع مطروحه تحقیق کرده که شاکی اظهار داشت تیرماه سال گذشته در فضای مجازی با شخصی که خود را مهدی معرفی می کرد آشنا شدم. وی با بیان این موضوع که قادر به فراهم کردن زمینه جهت خروج و مهاجرت اشخاص به خارج از کشور است با وی طرح دوستی ریخته و پس از جلب اعتماد شاکی به بهانه اخذ اقامت فرزندش در کشور عمان، طی چندین مرحله و به دفعات مبلغ 513 میلیون تومان وجه نقد و مبلغ 300 میلیون تومان سفته را از وی مطالبه کرده است ولی پس از گذشت مدت مقرر، شخص مذکور نه تنها اقدامی انجام نداده بلکه گوشی خود را از دسترس خارج و شاکی متوجه کلاهبرداری او شده است.

وی با اشاره به اینکه ارتکاب جرائم مشابه توسط متهم متصور بود، با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله تیمی از کارآگاهان مسئولیت پرونده را برعهده گرفتند، ادامه داد: با استفاده از شیوه های نوین و علمی کشف جرم هویت متهم به نام سعید شناسایی شد و نتایج تحقیقات کارآگاهان به مرجع قضائی منعکس شد.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران اعلام کرد: در یک عملیات پلیسی، متهم در مخفیگاهش دستگیر و پس از انتقال متهم به این پایگاه ، پرونده مشابه دیگری نیز به این پایگاه به ارزش 2 میلیارد ریال ارجاع شد.

وی گفت: سعید پس از مواجهه با شکات و همچنین، مدارک و مستندات چاره ای جز بیان حقیقت نداشته و به بزه انتسابی خود معترف کرد.

به گفته سرهنگ موسوی فر متهم با صدور قرار قانونی روانه زندان شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر