بازدید 5790
۶

هیاتی اماراتی به زودی به ایران سفر می کند

مشاور سیاسی رئیس امارات متحده عربی از سفر قریب الوقوع هیاتی از این کشور به تهران در چارچوب بررسی بهبود روابط بین دو طرف خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۰۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۴ 01 December 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، یک مقام ارشد اماراتی از سفر قریب الوقوع هیأتی از این کشور به ایران در راستای بررسی بهبود روابط دو کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، «انور قرقاش» مشاور سیاسی رئیس امارات متحده عربی در گفتگو با رویترز اعلام کرد که بزودی هیأتی اماراتی به تهران سفر خواهد کرد تا بهبود روابط بین دو کشور را بررسی کند.

این مقام اماراتی در پاسخ به سوالی پیرامون زمان سفر این هیأت به تهران گفت: هر چه زودتر، بهتر.

وی با بیان اینکه ایرانی‌ها خواهان بهبود روابط با کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند، افزود: ما با نگرش مثبت به این موضوع نگاه می‌کنیم. رویارویی بهترین راه برای حرکت به جلو نیست.

قرقاش در عین حال گفتگو و همکاری اقتصادی را بخشی از اقدامات اعتمادساز با ایران عنوان کرد و گفت که این کار زمان خواهد برد.

وی از سوی دیگر مدعی شد: حتی اگر مذاکرات پیرامون برنامه هسته‌ای ایران به نتیجه برسد، تمام نگرانی‌ها درباره سیاست‌های ایران برطرف نخواهد شد.

این در حالی است که «علی باقری» معاون وزیر امور خارجه ایران اخیراً با سفر به امارات، با «انور قرقاش» مشاور عالی سیاست خارجی بن زائد رئیس کشور امارات و «شاهین المرر» وزیر مشاور در امور خارجی دولت امارات دیدار و گفتگو کرده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
اعتماد سازی و گسترش و بهبود روابط خارجی با کشورهای جهان از هر لحظه ای که شروع شود برای منافع ملی مهم و اثرگذار و ارزشمند است.
ما در شرایط عمل و اقدام هستیم
زمان کوتاه و شرایط سخت است
چرا باید ما اینقدر خودمان را کوچک کنیم که از سفر یک هیات اماراتی که اندازه یه استان کوچک ماست این همه ذوق زده بشیم.
امارات نقش تنظیم گری دلار را داشت و ما ثبات داشتیم
توسعه روابط با کشورهای همسایه بسیار خوب است ولی کشورهایی که در تحریم ها علیه کشور مان مشارکت کردند و از هیچ فرصتی در جهت ضربه زدن به ایران خود داری نکردند با کشورهای که هزینه دادند و از ایران حمایت کردند و کمک کردند بسیار متفاوت باید باشد
ایشالا از فرصت تعامل با دنیا استفاده کنیم و ملت رو از بدبختی نجات بدیم.
روزنامه کیهان در دولت قبل تیتر زده بود امارات را با موشک بزنید باید ببینیم الان نظرش چیه،در دولت مورد حمایتش؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل