بازدید 6853
در پی وقوع زلزله در خدابنده محقق شد

تیم‌های امداد و نجات زنجان در آماده‌باش نارنجی

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: در پی وقوع زلزله در شهرستان خدابنده، تیم‌های امداد و نجات هلال‌احمر استان در آماده‌باش نارنجی قرار دارند.
کد خبر: ۱۰۹۰۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۰ 01 December 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سیدقاسم موسوی شامگاه امروز (۹ آذرماه) در ارتباط ویدیو کنفرانسی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور، اظهار کرد: زلزله‌ای با قدرت ۴ و یک دهم ریشتر در ساعت ۱۸:۳۴ دقیقه و زلزله بزرگتری نیز با ۴ و نیم ریشتر در ساعت ۱۸:۳۶ دقیقه در زرین‌رود به وقوع پیوست.

وی با بیان اینکه با توجه به گزارش‌های اولیه تیم ارزیاب هلال‌احمر و دهیاری‌های شهر زرین‌رود، خوشبختانه این زلزله‌ها خسارت جانی و مالی احتمالی و جزیی نداشته است، ادامه داد: اهالی روستا‌هایی تحت تاثیر زلزله که در کانون این حادثه قرار داشتند احساس ترس داشتند و هنوز هم بیرون از منازل مسکونی به سر می‌بردند.

موسوی با یادآوری اینکه هم‌اکنون تیم‌های ارزیاب هلال‌احمر در منطقه حضور دارند و مشغول ارزیابی هستند، تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم با دهیاران، بخشداری‌های شهرستان و مرکز مدیریت بحران استان زنجان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه با وقوع زلزله نخست در آماده‌باش وضعیت زرد قرار گرفتیم و با توجه به شدت زلزله دوم در وضعیت آماده‌باش نارنجی را اعلام کردیم، متذکر شد: هم اکنون با سپری شدن ساعت ۲۱ تیم‌های عملیاتی امداد و نجات هلال‌احمر استان امشب در آماده‌باش نارنجی قرار دارند تا در صورت وقوع زلزله بزرگ‌تر بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن در منطقه زلزله‌زده حاضر و خدمات امداد و نجات ارایه دهند.

موسوی تاکید کرد: هموطنان هنگام وقوع زلزله از رفتار‌های پرخطر از قبیل دویدن و فرار کردن به‌ویژه در طبقات بالاتر اجتناب کرده و پیش از حادثه نقاط امن منزل را شناسایی و هنگام زلزله پناه‌گیری کنند.

وی با بیان اینکه احتمال دارد در زمان حاضر در شرایط پیش از وقوع زلزله اصلی قرار داشته باشیم که بهتر است مناطق امن منازل و محل کار شناسایی شود، گفت: افرادی هم که امشب در فضا‌های باز حضور دارند، مکان‌های امن را شناسایی و در لحظه وقوع زلزله پناه‌گیری کرده و خونسردی خود را حفظ کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار