بازدید 57125
با مذاکرات هسته ای/ به روز رسانی می شود...

آغاز به کار رسمی کارگروه لغو تحریم ها در وین/دیدار علی باقری و انریکه مورا در هتل کوبورگ وین/ منبع ایرانی به الجزیره: توافق موقت را نمی‌پذیریم

روز گذشته مذاکرات هسته ای میان ایران و 4+1 در وین آغاز شد. مذاکراتی که به گفته ناظران رو به جلو و سازنده بوده و طرفین برای رسیدن به توافق ابراز امیدواری کردند. روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» طی گزارشی درباره دور جدید مذاکرات برجامی در وین، نوشت که ایران در این نشست نسبت به برآورده نشدن خواسته‌های خود هشدار داده است.
کد خبر: ۱۰۹۰۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹ 30 November 2021

آغاز به کار رسمی کارگروه لغو تحریم ها در وین/ هشدار ایران نسبت به برآورده نشدن خواسته‌های خود

بین الملل تابناک: روز گذشته مذاکرات هسته ای میان ایران و 4+1 در وین آغاز شد. مذاکراتی که به گفته ناظران رو به جلو و سازنده بوده و طرفین برای رسیدن به توافق ابراز امیدواری کردند.

دیدار علی باقری و انریکه مورا در هتل کوبورگ وین
۱۴۰۰/۰۹/۰۹ - ۱۹:۴۹

دیدار علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت مذاکره کننده ایران با انریکه مورا معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عصر سه‌شنبه به وقت وین در هتل کوبورگ آغاز شد.

گفته می شود این دیدار به منظور هماهنگی ترتیبات اجرای ادامه مذاکرات طی روزهای آینده صورت می گیرد.

منبع ایرانی به الجزیره: توافق موقت را نمی‌پذیریم
۱۴۰۰/۰۹/۰۹ - ۱۷:۱۰

یک منبع ایرانی در گفت‌و‌گو با شبکه الجزیره، ضمن تأکید بر اینکه ایران توافق موقت در وین را نخواهد پذیرفت، گفت که ایران در صورت شکست مذاکرات، گزینه‌های دیگری در دست دارد و این موضوع را طرف‌های دیگر نیز می‌دانند.

او افزود: «هیچ چانه‌زنی و بحثی در خصوص پرونده‌های سیاسی و امنیتی در وین صورت نمی‌گیرد و اولویت فقط رفع تحریم‌هاست. پیشرفت در مذاکرات منوط به این است که طرف‌های مقابل تضمین‌های واقعی در خصوص رفع تحریم‌ها بدهند.»

ادعای تل‌آویو درباره کمک مذاکرات وین به هسته‌ای‌تر شدن ایران
۱۴۰۰/۰۹/۰۹ - ۱۶:۲۶

در حالی که دور هفتم مذاکرات کمیسیون مشترک برجام با هدف اعمال مجدد محدودیت‌های شدید بر برنامه هسته‌ای ایران به بهانه احیای توافق هسته‌ای روز گذشته (دوشنبه) در وین انجام شد، اما تل‌آویو خلاف این واقعیت را ادعا می‌کند.

«آلون اوشپیتز» سرپرست وزارت خارجه رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) در مصاحبه با شبکه رادیویی «کان» مدعی شد اسرائیل نگران است که مذاکرات وین به ایران کمک کند تا به آستانه توانمندی اتمی نظامی برسد.

اوشپیتز در این مصاحبه که بخش کوتاهی از آن فعلا منتشر شده، ادعا کرد: «اجماع گسترده‌ای در جامعه بین‌المللی وجود دارد که باید از دستیابی ایران به بمب جلوگیری شود. اسرائیل می‌گوید که ایران باید از ظرفیت این امر محروم شود».

مقام‌های رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر تلاش‌ها برای اخلال در روند مذاکرات وین برای احیای برجام را شدت بخشیده‌اند و از هر تریبونی برای فضاسازی علیه برنامه هسته‌ای ایران سوء استفاده می‌کنند.

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» طی گزارشی درباره دور جدید مذاکرات برجامی در وین، نوشت که ایران در این نشست نسبت به برآورده نشدن خواسته‌های خود هشدار داده است.

 روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» طی گزارشی درباره دور جدید مذاکرات برجامی در وین، نوشت که ایران در این نشست نسبت به برآورده نشدن خواسته‌های خود هشدار داده است.

به نوشته نیویورک تایمز، یک مقام ارشد اروپایی که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که نماینده ایران در نشست روز دوشنبه هشدار داده است که چنانچه خواسته‌های این کشور برآورده نشود، روند برنامه هسته‌ای خود را تسریع خواهد کرد.

در همین حال، پایگاه «اکسیوس» گزارش داد که رژیم صهیونیستی اطلاعاتی مبنی بر تلاش ایران برای غنی‌سازی ۹۰ درصدی در اختیار آمریکا و اروپا قرار داده است.

بر اساس اطلاعات ادعایی رژیم صهیونیستی، ایران در حال اتخاذ گام‌هایی به سمت استفاده از «فناوری‌هایی» است که بتواند از طریق‌ آن برای غنی‌سازی اورانیوم با خلوص ۹۰ درصد که سطح مورد نیاز برای ساخت بمب اتمی است، اقدام کند.

در این گزارش به نقل از یک منبع آمریکایی که به نام وی اشاره‌ای نشده آمده است که اطلاعاتی که اسرائیل در اختیار دولت آمریکا قرار داده است، حاکی از آن است که این گام‌های مقدماتی برای افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم تا میزان ۹۰ درصد، ممکن است این امکان را برای ایران فراهم کند که در صورت اراده طی چند هفته به سلاح هسته‌ای دست یابد.

دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی با تکرار برخی مواضع بی‌اساس درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران، یک جدول زمانی یک تا دو ساله‌ای را برای فراهم کردن نیازهای فنی توسط ایران در راستای ساخت سلاح هسته‌ای تخمین زده‌اند.

رژیم صهیونیستی با مطرح کردن این داده‌های ادعایی، ایران را به تلاش برای «باج‌گیری» در مذاکرات برجامی وین متهم کرده است.

آغاز گفتگو‌های کارگروه «لغو تحریم‌ها» در وین

کارگروه لغو تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا دقایقی پیش با حضور کارشناسان برجسته کشورمان و سایر طرف‌های برجام در وین آغاز به‌کار کرد.

این کارگروه به موجب توافق روز گذشته شرکت کنندگان در نشست کمیسیون مشترک برجام برای رسیدگی به تحریم‌های غیرانسانی ایالات متحده کار خود را آغاز کرده است.

روایت مسکو از توافقاتی که در مذاکرات صورت گرفته است

وزارت خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) از جدیت تمام شرکت‌کنندگان در مذاکرات احیای برجام در وین برای نیل به نتایج مثبت خبر داد.

این وزارتخانه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «همه شرکت‌کنندگان در مذاکرات وین بر پیگیری خود برای رسیدن به نتیجه مثبت در اسرع وقت تاکید کردند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در این بیانیه همچنین آمده است که شرکت‌کنندگان در نشست وین تصمیم گرفتند کار دو گروه از کارشناسان در حوزه‌های تحریم و مسائل هسته‌ای را از سر بگیرند.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات وین نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت نتیجه نشست روز گذشته، آغاز خوبی برای این روند کاری بود زیرا نمایندگان هیأت جدید ایرانی انعطاف خاصی را در مورد تعدادی از موضوعات بسیار مهم نشان دادند.

اولیانوف درباره این انعطاف مد نظر خود اظهار داشت، برای مثال ایرانی‌ها که لغو تحریم‌های آمریکا همچنان موضوع اصلی آنهاست، توافق دارند که باید همزمان به موضوع هسته‌ای رسیدگی شود، که نشان‌دهنده بازگشت تهران به پارامترهای اولیه توافق هسته‌ای منعقد شده در سال ۲۰۱۵ است.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، وی با بیان اینکه مذاکرات از جایی که قطع شده بود ادامه پیدا کرد، توضیح داد: «نکته کلیدی این است که تصمیم گرفته شد مذاکرات از لحظه تعلیق در ۲۰ ژوئن امسال از سر گرفته شود. پیشرفت پایان خرداد ماه، مبنای کار بیشتر قرار گرفته است».

نماینده روسیه در مذاکرات وین همچنین گفت: «در این نشست در مورد اقدامات قبلی برای آینده نزدیک توافق شده است. به ویژه دو کارگروه فعالیت خود را از سر می گیرند».

اولیانوف همچنین خبر داد که در اول آذرماه نشست کارگروه مربوط به مسائل هسته‌ای برگزار می‌شود.

خبر تکمیل می شود...

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷۹
دلارها رو سریع بفروشید که تا ۲۰ میاد پایین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
شوخی می کنی
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
غیر از این چیز دیگری تو ذهنت هست؟؟؟؟
دور همتی هم قرار بود دلار بشه ۷۵۰۰ و پروفسورهای مثل شما چارت و نمودار میکشیدند و اثبات میکردن دلار ۷۵۰۰ تومان است منتهی الان پراید مفت مفت شده و دلار هم که نگو
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
همه تون رو دستگیر و اعدام میکنم تا ادب شوید و دلار بازی نکنید دیگر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
باورم نمیشه آدم هایی تا اینقدر ساده وجود دارن ؟
رضا
| United States of America |
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
خوش به حالت از پارسال دنبال دلار 15 هزار تومنی هستی
زینال سوسیس بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
آقا نگو بیاد پایین من بیچاره بدبخت میشم
سه میلون تومن داشتم دادم دلار خریدم گفتم اگه دوبرابر شه بفروشم برم یه گوسفند ماده بخرم دو قلو بزاد تا آخر سال یه گله گوسفند بشه ببرم لب مرز بفروشم با پولش سیب و پرتقال بخرم اهتکار کنم شب عید گرون شد بفروشم با پولش برم ترکیه آپارتمان بخرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
.مطمئنم که نماینده بانک مرکزی برای خرید و فروش دلار هستی.
نه آقا، ما دیگه گول نمی خوریم. آدم عاقل اونیه که هر چی پول داره، الان دلار بخره چون گرون میشه
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
کاش بشه ۱۰ تومن ولی نه تورم اجازشو میده نه نقدینگیی که داره ۵ ترلیون تومن میرسه و نه بورس که دلاره ارزون باعث ریزشش میشه پس منتظره دلار زیر ۲۳ هزار نباشیم که توقعمون بالا نره چون موانعش بزرگن واجازشو نمیدن مگر اینکه دولت صابون همه اینارو به تنش بماله و برای خوشحالیه مردم بزاره دلار بیاد زیر بیست تومن که بعیده چون خیلی سریع عواقب منفیش که تورمه بیشتره ظاهر میشن تازه کلی از تجار و کارخانه هام با ارز ۲۵ تومنی جنس خریدن که ورشکسته میشن پس اول مطالعه بعد نظر هزیز برادر
حجه الاسلام یاراحمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
توبه کنید و دست از این کارهای بد بردارید و خودتون رو تسلیم قانون کنید تا زودتر اعدام شوید
اصخر دلارفروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
میخری؟
همه اینها بازی و فریب ملت ایران طی 30 سال توسط روسهاست و لاغیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
خخخخ !!! فیلمای تخیلی زیاد میبینی عاموو !!!
سانتی فیوز جدید و نوددرصد غنی سازی کنید درجا تحریم برمیدارن تحریم ایران پنج برابر تحریم کره شمالی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
سانتریفیوژ منظورتونه؟ لوکوموتیر ران؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
سانتی فیووووززززز !!!!!! (بالهجه جناب خان)
هموطن
| Canada |
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
حالا از سانتی فیوز! که بگذریم میشه لطف کنید بگید که کره شمالی که غنی سازی 90 درصدی داره و به قول شما یک پنجم ایران تحریم شده وضعیتش چطوره؟
یعنی به اونجا رسیدیم که باید کره شمالی رو الگو قرار بدیم؟
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
بله



کار را باید به کاردان سپارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
کره شمالی بیست سال هست که سلاح اتمی داره تحریمش لغو نشده!
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
تو‌که هنوز اسم دستگاه را هم‌ درست بلد نیستی لازم‌ نکرده در مورد غنی سازی اورانیوم نظر بدی!
یک سال پیش زمانی که داشتم کارشناسی ارشد حقوق بین الملل در یکی از دانشگاه های برتر اروپا میگذروندم یکی از اساتید بزرگ این رشته با سوال دانشجویی روبرو شد که پرسید:
-استاد،چطور ممکنه که کشوری به قدمت و سابقه ی امپراطوری ایران،نتونسته بمب هسته ای بسازه در حالی که کشورهایی مثل پاکستان و کره شمالی که کشورهایی با قدمت و مهمی در تاریخ نیستن خیلی راحت به ساخت بمب رسیدن؟
استاد پاسخ داد:
-هر دو کشور پاکستان و کره شمالی کمک یا شرق رو داشتن و یا غرب و یا هر دو برای ساخت بمب.
یا همسایگانی مثل چین داشتن که مایل به هسته ای شدن آنها بود.
اما ایران،علاوه بر این که در منطقه ی خود هیچ دوستی ندارد،شرق و غرب هر دو به خاطر جایگاه ژئوپلیتیک مهم این کشور و سابقه ی تاریخی و تمدنی آن میدونن که در صورت دستیابی به بمب هسته ای مثل کشورچه هایی مثل کره و پاکستات نخواهد بود و با داشتن بمب و تضمین امنیت خود به راحتی به یک قدرت بین المللی تبدیل میشه و دردسری میشه برای روسیه،چین و آمریکا و از این رو شرق و غرب هر دو مانع دستیابی ایران به بمب هسته ای می شوند.
-دانشجویی دیگر پرسید مردم ایران میترسن ایران در صورت دستیابی به بمب هسته ای تبدیل به کره شمالی بشه که با لبخند استاد روبرو شد و استاد گفت:ایران با توجه به غنای سرزمینی و موقعیت ژئوپلیتیک و آرمان هایی که دارد هرگز کره شمالی نمی شود.
پاسخ ها
معصومه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
ممکن بود این فرصت زمان فروپاشی شوروی برای ما هم به وجود .می آمد، ولی از دست رفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
آفرین ! فردا ببر داستانت رو به خانم معلم
نشون بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
ما از اول شعار میدادیم مرگ بر آمریکا و روسیه که بی ربط هم نبوده
بخصوص روسیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
اون چیزی که نوشتی و نتیجه گیریش برای همون کتابهای درسی به درد نخور میخوره
در ایران 80 میلیون آدم زندگی می کنند که به جز مسئولین و طبقه مرفه، اکثریتشون در این سالها از زندگی تنها چیزی رو که خوب درک کردند، تحریمه
و متأسفانه درکی از دنیای بدون تحریم ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
بعد یهو از خواب پریدی؟ درسته؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
خوابت خیر باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
خواب دیدی خیر باشه
هشدار ایران؟
حاجی اونا ما رو تحریم کردن نه ما اونا رو
بعد شما بگین اثر این هشدار باعث دلار 50 هزار تومنی میشه تو ایران یا امریکا و غرب بدبخت میشن و ریال ایران اونجا گرون میشه؟
پاسخ ها
حمید صفری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
دوست عزیز دلیل افزایش قیمت دلار عوامل داخلیه و تحریمهای امریکا تاثیر تعیین کننده ای در این زمینه نداره و تا زمانیکه تولید نقدینگی که مهمترین دلیل آن سودهای بانکی هستند از تولید ناخالص ملی بیشتر باشد شاهد افزایش قدرت خرید در برابر کاهش کالا و خدمات در کشور و در نتیجه کم شدن ارزش ریال خواهیم بود ، نه افزایش ارزش دلار و حتی اگر همین فردا
تحریمها به یکباره لغو گردد ، باز هم شاهد افزایش ۲۰ درصدی قیمت دلار و ارز بصورت سالانه خواهیم بود که اگر سه یا چهار سال با تزریق دلارهای نفتی قیمت ارز کنترل شود به یکباره اثر خود را در بازار ارز گذاشته وباعث دو برابر شدن قیمت ارز و دلار پس از چند سال ثبات تصنعی در قیمت ارز و دلار خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
خیلی ساده است . هشدار میدن که باعث بشه اونها تحریمها را بردارن وگرنه پاشنه آشیل انها زده خواهد شد.
بایستی هشدار بدهند
کمربندها را محکم ببندید

کاسبان تحریم دارن به خواسته هایشان نزدیک میشن.

انفجار قیمت ها بزودی .
اینجوری هشدار میدین خوب نیست. می ترسن مردم از جلسه فرار می کنن!!!
مرگ بر روسیه
شرم بر پوتین

روسیه بزرگترین مانع برای دستیابی ایران به صلح و آرامش است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
هزاران بار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
نظری راجع به آمریکا و غربیها که باعث و بانی تحریم ایران هستند نداری !!!؟
منطق ایران باید چنین باشد تا پیروز شویم:
۴۰ نفر را بردین اونجا برای مذاکره!!؟؟ یا بردین خرید و‌ گردش؟ بقال سر کوچه مارو هم‌ میبردین خیلی آدم‌ خوبیه!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
اگه حتی یکی از این 40 نفر تاثیر بگذاره ، بهتر از اینه که 4 نفری برن و امضا کنن و بیان
چهل نفر که بقال نیستن. یکسری کارشناس اند. اتفاقا اگه کارشناس در تیم باشه، خیلی بهتر از اینه که تیم مدیریتی باشه. مثلا دیپلمات های وزارت خارجه، در خصوص تحریم های نفتی بهتر میدونن یا کارشناسان فروش نفت وزارت نفت؟ یا تحریم های دارویی رو وزارت بهداشت بهتر میدونه یا دیپلمات های وزارت خارجه؟ وقتی یک حرفی رو کانال های خبری عربستان میزنن، حتما کار خوبی بوده که آژیر اونها رو در آورده. شما هم داری حرف همونا رو میزنی عمو ...
رضا
| United States of America |
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
نگران نباش اونجا قرنطینه کروناست همه جا بسته است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
تا حالا فکر کردی چرا این کامنت رو گذاشتی؟
از کجا فهمیدی 40نفر بردن
از کجا فهمیدی برای چنین موضوعی 40نفر کمه یا زیاد
از کجا میدونی بقال سر کوچه شما اگه داستان تاثیر تحریم رو بر زندگی خودشو مشتریاش تعریف میکرد طرفین زودتر به توافق می رسیدند
علاوه بر اینستاگرام از مغز خود نیز استفاده کنید
توهم دانایی برت داشته
حمزه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
صدنفر باشند چه اشکالی داره وقتی همراهان کار بلد باشند. افراد همراه ظریف چندتاشون جاسوس بودن و الان زندان.تیم امریکا ۲۰۰نفر هستند
کرار
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
اون ۴۰نفر رو بردن مثل ظریف که چندماه پیش شجاعت به خرج داد اعتراف کرد که تو لحظه اخر نفهمیده بندآخر برجام رو امضاءکرده دیگه مثل دولت اصلاح طلبان وجناب ظریف سوتی ندن کارو خراب کنن ،ماکه ازبرجام اصلاح طلبان و ظریف کارکشته فقط تورم ۶۴۰درصدی مسکن وخودرو ومرغ و گوشت ارزاق و... رو دیدیدم خدایی نگی نه که چشمات رو روی واقعیات بستی
asd
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
یک وزیر فرستاده از ایران در برابر شش فرستاده از 6 کشور دارای سلاح هسته ای به نظر شما کافی یا عادلانه است؟
بر خلاف تهدیدهای آمریکا و اسرائیل ایرانیها تا 60 درصد غنی سازی رو بالا بردن و این نشون میده تهدید نظامی نمیتونه در تصمیم گیری ایران تاثیر داشته باشه . سیستم موشکی ایران قطعا در جلوگیری از حمله موثر بوده و من فکر میکنم مذاگره برای محدود کردن ابزارهای دفاعی ایران خیانت است و ایران رو در مقابل حتی کشورهای کوچک منطقه آسیب پذیر میکند . مردم ایران هر چند عصبانی هستند ولی باید متوجه باشند تضعیف قوای کشور در نهایت دودش اول از همه به چشم همین مردم میره . به نظر من ایران باید تا مرز ساخت بمب جلو بره که هر وقت خواست بتونه بسازدش که ارزش این همه بدبختی رو پس از سالها داشته باشه وگرنه 20 سال خسارت به کشور به خاطر هیچ بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
این تقویت قوای مردم و کشور نیست

و تقویت یک اقلیت غیر منتخب و غیر پاسخگو و عیر قابل اعتماد از نطر اکثریت مردم هستند

که فقط بفکر حفط قدرت و ثروت کشور در دستان خوده هایی از خانواده و جناح هزار فامیل مافیایی خود هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
. گرچه کمی خوشبینانه است ولی کاملا موافقم
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
خب راست میگه دیگه در جهانی که اسراییل به جنگل تبدیلش کرده باید قوی باشی اگر راحت جان طلبی ولی با برجام میتونیم منزویشون کنیم
صابر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
نگران نباش به حول قوه الهی تا اونجا جلو رفتیم غرب هم خودشون میدونند دس پاچه شدند
اینبار باید جوری تضمین بگیریم که اگر آمریکا تونست با یک فرمان اجرائی تحریمها رو برگردونه ایران هم بتونه در یک هفته به بمب دست پیدا کنه.تا الان که برجام فقط ضرر بوده و مردم تاوان سیاستهای اشتباه تیم مذاکره کننده قبل رو دادند
سال 1500 : به گفته مقامات مذاکرات در وین سازنده بوده و طرفین برای رسیدن به توافق ابراز امیدواری کردند...
سال 1600 : در پی برگزاری 700 هزارمین نشت بین مقامات 4+0 به این نتیجه رسیدیم که کلا برجام چیز خوبی نبود.... بابا ول کنید این مسخره بازیارو
اگه تحریم برنداشتن طی یک ماه بمب اتم رو می‌سازیم بعد برمیدارن
هر چه سریعتر خرید و فروش دلار رو ممنوع کنید. و ارزش ریال و ببرید بالا .
اگر آدم ها مذاکره میخوردند
یا مذاکره میپوشیدند
یا در مذاکره زندگی میکردند
یا با مذاکره رفت و آمد میکردند
ایرانی ها سیرترین ملت دنیا بودند
ایران حدود سی سال هست که در تحریم به سر می برد و اگر خسارت ناشی از تحریم را حد اقل برای هر سال صد میلیارد دلار (خسارت ارزان فروشی محصولات کشور گران خری و خرید از دلال و واسطه .عدم توانایی در گسترش صنایع تولیدی و عدم حضور ایران در تجارت جهانی وووو)در نظر بگیریم خدود 3000میلیارد دلار تحریم به ایران ضربه وارد کرده که اگر ماجراجویی نبود و افراد عاقل در راس امور کشور بودند همانند امارات و قطر با ده درصد این پول می توانستیم با راه اندازی آب شیرین کن در جنوب و انتقال آب به استانهای مرکزی و همچنین راه اندازی نیروگاه های خورشیدی در مناطق کویری برای همیشه مشکل آب و برق کشور را حل کنیم اما آقایان چسبیدند به انرژی هسته ای و موشک و ملت را بدبخت و بیچاره کردند و ایران را نابود .این داستان همانند چوپانی است که یک گله گرگ را در اطراف گله می بیند و در همین زمان خرگوشی را در حال فرار می بیند و به طمع شکار خرگوش چند کیلومتر به دنبال آن می دود و گله را به گرگها می سپارد و وقتی خسته و کوفته نا امید از شکار خرگوش برمی گردد با جنازه ده ها گوسفندش مواجه می شود و آنجا است که باید گفت عقل که نیست جان در عذاب است .کار هر بز نیست خرمن کوفتن گاو نر می خواهد و مرد کهن برای کشور داری سواد و دانش و میهن پرستی لازم است
یک‌ اخم انقلابی بکنید موضوع حله.
چاره کار اخم انقلابیه! ظریف لبخند زد به جایی نرسید.
ظاهرسازی برای نشون دادن چهره انقلابی !
پشت پرده تا کمر جلوی کدخدا خم شدن !
فقط میخواستن به نام دولت روحانی تموم نشه !
باور ندارید ؟ نتیجه رو ببینید .
یادمون نمیره که مجلس و دولت انقلابی !!! سه تا شرط اساسی گذاشتن به عنوان خطوط قرمز :
1- رفع یکباره تمام تحریم ها
2- تضمین عدم خروج مجدد از برجام توسط آمریکا
3- عدم هرگونه تغییر در مفاد برجام
هرچند با این شرایط و سیاست مسیولین موافق نیستم اما ایران باید هر طور شده به آستانه ساخت سلاح هسته ای برسه و به تکنولوژی آن دست پیدا کند چون با این شرایط نا امن منطقه به آن نیاز دارد . به نظر من همین الآن هم کشورهای منطقه مثل عربستان و امارات به دنبال ساخت یا خرید آن هستند و حداقل حمایت کشورهای دارای سلاح هسته ای را دارند
کسانی که تا دیروز برجام‌ رو لعنت میکردن امروز دنبال تصویبه برجامن . عجب دنیاییه این سیاست
ملت که حاضراند جان را فدای ایران کند امتحان را دادن مسولین باید مقاومت کنند هرچه سرمایه مال اقا زادهاست از خارج جمع کنید وبه مردم بدهید راه حاج قاسم برای ایران سربلندی می اورد به هیچ کشوری اعتماد نکنیم زنده باد ایران زنده باد راه حاج قاسم لعنت خداوند بر وطن فروش بی تعصب
فعلا بخش پذیرایی و احوالپرسی مثبت بوده!
اگر تحریم ها برداشته شود خوب است اما اگر با تمام ضررهایی که زده است برطرف نشود به دلایل زیر نباید زیاد نگران و نا امید بود
1- اگر تحریم ها برای ایران ضررهایی دارد برای آمریکا و کسانی که با آمریکا همکاری می کنند هم در دراز مدت ضررهایی دارد بعنوان نمونه کره جنوبی در این چند سال تحریم بازار پررونق خودش را در ایران از دست داد که به ضرر شرکت های کره ای است که آمریکایی ها هم در آن سرمایه گذاری کرده اند
2- نیازهای کشورهای همسایه به ایران چه در زمینه واردات کالا و چه در زمینه صادرات موجب می شود که تحریم های آمریکا بمرور زمان کمرنگ و شکسته شود بعنوان نمونه احتیاج عراق به برق ایران و یا احتیاج افغانستان و هند به سوخت ایران و ... در این چند مدت تحریم باعث شده که حتی خود آمریکایی ها نتوانند تحریم های خودشان را مدیریت کنند
3- بدلیل نیاز ما به برق و آب نیازمند انرژی هسته ای برای تولید برق و شیرین کردن آب هستیم که ممکن است توافقات هسته ای مانعی برای آن باشد و در صورت عدم توافق در این زمینه به نفع ایران است
4- با عدم توافق هسته ایران مجبور می شود وابستگی خودش را به نفت کاهش دهد و اجباری بوجود می آید که ساختار اقتصادی خودش از قبیل مالیات ها و یارانه ها و بانک ها و بیمه ها را اصلاح کند که در صورت اصلاحات علمی به نفع توسعه اقتصادی و عدالت محوری است و باید در این زمینه امیدواری ایجاد کرد و نگذاشت فضای نا امیدی موجب بن بست شود و ترجیحاً تمام این اصلاحات بستگی به مطالبات منطقی و عاقلانه مردم و راهنمایی کارشناسان اقتصادی دارد.
5- ترجیحاً برای ایران تبدیل نفت خام به کالاهای باارزش و فروش آن بسیار به صرفه تر است و تحریم های نفتی باز هم اجباری جهت برنامه ریزی برای رفتن به این سمت و سو ایجاد می کند که طبیعتاً نمایندگان مجلس می بایست به جای پرداختن به مسائل حاشیه ای و بی خاصیت با استفاده از افراد کاردان و خبره دولت را به این هدف متمایل کنند
6- وجود یک برجام بلاتکلیف شاید در ظاهر دست بسر کردن ایران توسط طرف غربی بحساب آید ولی باید قبول کرد که همین بلاتکلیفی تا حدودی برعکس هم می تواند باشد و می تواند نوعی دست بسر کردن کشورهای غربی باشد تا ایران زیر چتر آن بتواند فعالیت های علمی خودش در زمینه هسته ای و یا موشکی را بهینه تر و عملی تر کند
قابل پذیرش است که در ایران نابسامانی هایی وجود دارد که مردم حق دارند در مورد اون اعتراض شدید کنند و مسئولین را به باد هر انتقادی بگیرند
ولی این را هم باید قبول کنیم که کسانی که در رسانه های معاند فقط و فقط روی مشکلات ایران تکیه و بعضاً برخی از مسائل کوچک را بزرگ جلوه می دهند و منظوردار برنامه پخش می کنند دلسور ما نیستند
اساساً چرا کشوری مثل اسرائیل باید بمب اتمی داشته باشد و آمریکا هیچ اعتراضی نسبت به هسته ای بودن آن نکند ولی ما را که پادمان NPT را قبول و علناً بمب هسته ای را غیر شرعی اعلان کرده تحت شدیدترین تحریم ها قرار دهد آیا آمریکا احمق است یا جهان را به حماقت گرفته است و سرش را مثل کبک زیر برف کرده است
خدا میدونه چی میخواد بشه
خدایا چنان کن سرانجام کار ک تو خوشنود باشی و ما رستگار
امریکا . انگلیس . روسیه . و چین
اخرش دستشون تو همه
و فقط به فکر منافع خودشون هستند
اخرش لا کارمون میکنند
اگه تحریمای آمریکا کاغذپاره‌ست، چرا توافق نمی‌کنید؟ مگه صدور کاغذپاره کار بدیه؟
گار این به قول خودشان تحریم برداشته بشه ویا نشه مردم بدبختر از همیشه برای مردم نه فایده ویا ضرر داره به غیراز خودشان سود میبرند برای مردم بدبخت هچی نیست
ایران اگر بمب بسازه برای همیشه قدرت اول بودنشو از دست میده چون اعراب هم به دنبال اتمی شدن میرن غربیها و اسراییلم از ترسشون بهشون میدن پس نسازیم درسته و جنبه و ظرفیتمونو بالا ببریمو تصمیمات احساسی نگیریم تا جهان سومی نمونیم
مگه نمیگفتن هرکی از مذاکره حرف بزنه دهانش رو خورد میکنیم؟ چی شد چهل نفری رفتن مذاکره؟
دمشون گرم تیم مذاکره کننده دارن تحریمارو جمع میکنن
چرااین صهیونیست ها و آمریکایی هایی که نامشان را نمی گویند کسی که نامشان نگوید در سازمان ملل قبول نمیشود ادعاهایش
اگر به توافق نرسیدند و و روسیه و چین هم پررویی کردند ما که چهل سال است درد و رنج جنگ و تحریم و غیره را تحمل کردیم بریزم خیابان تا دستور ساخت بمب را بدهند مطمئن باشید بخاطر سابقه امپراتوری ایران در سازمان ملل جزئ وتو کنندگان قرار خواهیم گرفت مطمئن باشید
روس‌ها از ملک ما بیرون شوید

ورنه غرق رودبار خون شوید

این بخارا نیست خاک اولیاست

این خراسان قلب پاک آسیاست
نتیجه مذاکره ای که هیچکدام از طرف مقابل نمی خواهند ایران اتمی شود از قبل معلوم است
همه تحریمها برداشته نمی شود
چیزی بیشتر از امتیازات قبلی بدست نمی آید
برگردید و فکر دیگری بکنید و وقت مردم و کشور را تلف نکنید
اسم از این مسخره تر: «کارگروه لغو تحریم»!!!
کل این برجام برای لغو‌ تحریم ‌است، خب!!!!

بجای بازی با کلمات و سرکار کذاشتن مردم مثل بچه آدم اورانیوم ها را تحویل بدین تحریم‌ها لغو‌ بشه ملت برگردن سر زندگی شون!
نه روسیه نه چین و نه هیچ کشوری دلش به حال کشور دیگه نمیسوزه، چین و روسیه به خاطر منافع خودشان با ایران هستند
چهل نفر ... پاشدن رفتن تور اروپا گردش و خرید، بعد مردم بدبخت منتظرن از اینا آبی براشون گرم بشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر