بازدید 7003

ارزیابی انریکه مورا از روز نخست مذاکرات وین

انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و رئیس نشست کمیسیون مشترک برجام با ابراز امیدواری نسبت به اینکه این دور از مذاکرات، به لغو تحریم‌های امریکا علیه ایران بیانجامد، روز نخست مذاکرات وین را مثبت ارزیابی کرد.
کد خبر: ۱۰۹۰۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳ 29 November 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، انریکا مورا گفت که مذاکرات جاری در روز‌های آینده نیز ادامه خواهد یافت.

وی گفت تمام طرف‌ها برای احیای مفاد برجام مصمم هستند.

این مقام اروپایی گفت که فردا سه شنبه کارگروهی برای گفتگو در خصوص لغو تحریم‌ها فردا (سه شنبه) شروع به کار می‌کند و پس فردا هم کارگروه هسته‌ای تشکیل می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا وی انتظار دارد که وزیران خارجه کشور‌های شرکت کننده در نشست امروز، برای حضور در نشستی دیگر دعوت شوند، گفت که که چنین نشستی دست کم در آینده نزدیک انتظار نمی‌رود.

انریکه مورا افزود: من از طرف تمام مشارکت کنندگان برجام صحبت می‌کنم که از بازگشت به وین برای شرکت در دور هفتم مذاکرات خرسند هستیم.
وی شرایط برجام را دشوار توصیف و در این رابطه به ادامه تحریم‌های آمریکا و پیشرفت برنامه‌های اتمی ایران اشاره کرد و گفت که یک حس اضطرار برای احیای برجام و پایان دادن به مصائب مردم ایران از طریق لغو تحریم‌ها وجود دارد.
مورا گفت که در نتیجه نشست امروز مقرر شد که کارگروه لغو تحریم‌ها از فردا و کارگروه مسائل هسته‌ای هم متعاقبا آغاز به کار می‌کند.
این مقام اروپایی همچنین گفت که ایران موافقت کرد تا جلسات را بر پایه ۶ دور قبلی ادامه دهد.

نماینده اتحادیه اروپا در پاسخ به این سووال که آیا به مذاکرات خوش‌بین است گفت که ارزیابی او از گفتگو‌ها مثبت است. وی افزود که اراده برای تعامل وجود دارد و تمام هیات‌ها مصمم هستند به مواضع هیات جدید ایران گوش کنند و ایران هم مصمم است که به طور جدی تعامل کند تا برجام زنده شود.

ایران روی موضوع لغو تحریم‌ها مصمم است
مورا عنوان کرد که ایران روی موضوع لغو تحریم‌ها مصمم است و در نشست امروز مایل بود تا به صحبت‌های طرف‌های مقابل گوش کند. وی افزود که قرار شد کارگروه‌ها در این زمینه مسائل را پیگیری کنند.
او گفت موضوع مهم این است که گفتگو‌ها از سرگرفته شده و هیات‌ها می‌توانند برای رایزنی به پایتخت‌ها تردد کنند. به گفته مورا دور هفتم مخلوطی از گفتگو‌های مستقیم در وین و رایزنی در پایتخت‌هاست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان