بازدید 5741
سازمان جهانی بهداشت:

میزان سرایت اومیکرون هنوز مشخص نیست

سازمان جهانی بهداشت امشب اعلام کرد که هنوز مشخص نیست سویه جدید ویروس کرونا در مقایسه با دیگر سویه‌ها مسری‌تر بوده یا باعث بیماری شدیدتری شود.
کد خبر: ۱۰۹۰۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۱ 29 November 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز به نقل از بیانیه مذکور نوشت: داده‌های اولیه نشان می‌دهد که میزان بستری شدن در بیمارستان‌های آفریقای جنوبی رو به افزایش است، اما این ممکن است به دلیل افزایش تعداد کلی افراد مبتلا باشد، نه به دلیل عفونت منحصر به سویه اومیکرون.

با این حال، در بیانیه آژانس بار دیگر تاکید شده که شواهد اولیه حاکی از آن است که شاید خطر ابتلا بهبودیافتگان سویه‌های دیگر کرونا به این سویه بیشتر باشد.

بازوی بهداشتی سازمان ملل گفت که با کارشناسان فنی همکاری می‌کند تا از تأثیر بالقوه این سویه را بر اقدام‌های فعلی علیه بیماری کووید ۱۹ از جمله واکسن‌ها آگاه شود.

سازمان جهانی بهداشت افزود: در حال حاضر هیچ اطلاعاتی وجود ندارد که نشان دهد علائم مرتبط با اومیکرون با سایر سویه‌ها تفاوت دارد. عفونت‌های اولیه گزارش‌شده در میان مطالعات دانشگاهی بوده و بیماری در افراد جوان‌تری خفیف‌تر است. اما درک میزان شدت سویه اومیکرون از چندین روز تا چندین هفته طول می‌کشد.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از این بیانیه نوشت: محدودیت‌های مسافرتی ممکن است اندکی در کاهش شیوع ویروس کرونا نقش داشته باشد، اما فشار زیادی بر زندگی و معیشت مردم وارد می‌کند.

سازمان جهانی بهداشت از دولت‌ها خواست تا "در صورت اعمال محدودیت ها، این تدابیر مبنای علمی داشته باشند. "
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان