بازدید 4649
رییس جمهوری پاکستان طی سخنرانی در اجلاس سران اکو.

تحریم‌های یکجانبه امنیت منطقه را هدف گرفته است

رییس جمهوری پاکستان تلویحی به اقدام‌های قهری و یکجانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود که تحریم‌های یکجانبه پیامد‌های جدی برای صلح و امنیت منطقه ما دارد.
کد خبر: ۱۰۹۰۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۱ 29 November 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از منابع رسمی پاکستان، «عارف علوی» امروز در سخنرانی در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی (اکو) در عشق‌آباد پایتخت ترکمنستان از عملیاتی شدن کریدور جاده‌ای استانبول-تهران-اسلام‌آباد موسوم به (ITI) استقبال کرد.

وی با یادآوری اینکه منطقه پیرامون اکو دارای تمام عناصر مورد نیاز برای یکپارچگی اقتصادی و رشد سریع معیشتی است، ادامه داد که منابع غنی، نیرو‌های مبتکر، مجاورت جغرافیایی، و فرهنگ و میراث مشترک از ویژگی‌های این منطقه به شمار می‌رود.

علوی توضیح داد که به دلایل تاریخی سازمان اکو از نظر تجارت، سرمایه‌گذاری، مالی، زیرساخت‌ها، زنجیره‌های ارزش منطقه‌ای، تحرک نیروی کار و ادغام اجتماعی در میان کم‌ترین مناطق یکپارچه است.

رییس جمهوری پاکستان همچنین افزود که تحریم‌های یکجانبه پیامد‌های جدی به همراه دارد و هیچ کس بهتر از برادران ایرانی ما این را نمی‌داند.

وی تاکید کرد: همه ما شاهد تاثیرات منفی تحریم‌های قهری و یکجانبه در منطقه خود هستیم. مسدود کردن دارایی‌ها و اعمال محدودیت‌های بانکی، درد و رنج بشری را بدتر می‌کند و پیامد‌های جدی برای صلح، امنیت و رفاه منطقه به همراه دارد.

وی افزود: تجارت درون منطقه‌ای بین اعضای اکو تنها ۸ درصد از کل تجارت آن‌ها است. گشایش پتانسیل یکپارچگی منطقه‌ای، انگیزه قابل توجهی برای رشد و توسعه در همه کشور‌های عضو سازمان همکاری اقتصادی ایجاد می‌کند.

عارف علوی به اوضاع افغانستان اشاره کرد و گفت: کلید ارتباطات منطقه‌ای در گروی صلح در افغانستان است. امروز پس از ۴۰ سال جنگ در افغانستان به پایان رسیده است، اما یک بحران انسانی و سایه فروپاشی اقتصادی بر سر مردم آن سنگینی می‌کند.

رییس جمهوری پاکستان خواستار نقش آفرینی جهان اسلام از جمله اعضای سازمان اکو برای جلوگیری از فاجعه انسانی در افغانستان که می‌تواند هرج و مرج، درگیری و تهدید تروریسم را در این کشور احیا کند، شد.

وی تاکید کرد: دارایی‌های مسدود شده افغانستان باید برای کمک به کاهش رنج مردم این کشور آزاد شود.

عارف علوی رییس جمهوری پاکستان امروز در حاشیه اجلاس سران اکو با آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری کشورمان دیدار و بر لزوم افزایش همکاری‌های دوجانبه دو کشور همسایه به ویژه عملیاتی شدن تجارت تهاتر میان ایران و پاکستان تاکید کرد.

رییس جمهوری اسلامی ایران پس از حضور و سخنرانی در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی اکو در ترکمنستان ساعاتی پیش این کشور را به مقصد تهران ترک کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل