خبری بسیار مهم برای غول های بورسی

سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی اخیرا درخواست فروش بخشی از سهام ایران خودرو و سایپا را که متعلق به دولت است، را ارائه کرده است.
کد خبر: ۱۰۹۰۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱ 28 November 2021

به گزارش بورس تابناک، چندی پیش رییس کل سازمان خصوصی‌سازی گفت: بخش باقی‌مانده سهام دولت در برخی شرکت ‎ها از جمله مس، فولاد، خودروسازی سایپا، ایران‌خودرو، بانک‌های تجارت، ملت و صادرات، مخابرات، هلدینگ خلیج‌فارس و کشتیرانی برای واگذاری تا پایان سال تعیین تکلیف می‌شود.

سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز اخیرا درخواست فروش بخشی از سهام ایران خودرو و سایپا را که متعلق به دولت است، را ارائه کرده است.

براساس این درخواست و درصوت تصویب نهایی در دولت، ۴ درصد از سهام ایران خودرو و سایپا به صورت مجزا به فروش خواهد رسید.

در صوت تصویب نهایی این پیشنهاد در دولت، وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان خصوصی سازی) مجاز خواهد بود نسبت به واگذاری ۴ درصد از سهام ایران خودرو و سایپا اقدام کند.

وزارت صنعت، معدن و تجارت هم موظف خواهد بود از هر طریق ممکن نسبت به رفع توثیق میزان سهام قابل واگذاری دو غول خودروسازی ایران ظرف مدت دو ماه و همچنبن باقی مانده سهام دولت حداکثر تا پایان سال اقدام کند.
در همین حال، هیات واگذاری در چارچوب مقررات نسبت به تعیین روش واگذاری، قیمت سهام و سایر شرایط اقدام خواهد کرد.

فروش بخشی از سهام مخابرات، کشتیرانی، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت ملی صنایع مس و فولاد مبارکه

همچنین وزیر اقتصاد علاوه بر فروش ۴ درصد از سهام ایران خودرو و سایپا، فروش ۲ درصد سهام کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، ۳.۷۵ درصد سهام صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ۴.۷۷ درصد سهام مخابرات ایران، ۴ درصد فولاد مبارکه اصفهان و ۴ درصد سهام شرکت ملی صنایع مس ایران را از دولت درخواست کرده است.

واگذاری برخی از شرکت‌ها مشروط می‌شود

همچنین حسین قربانزاده رئیس سازمان خصوصی سازی در چندروز گذشته گفت: در مورد شرکت‌های بزرگ بورسی با ارزش بازار بسیار زیاد که سهم دولت در آن‌ها شامل ۱۰ درصد بانک ملت، تجارت، صادرات، ۱۸ درصد هلدینگ خلیج فارس، ۱۲ درصد مس و ۱۷ درصد فولاد است. ناچاریم ملاحظاتی داشته باشیم و آن‌ها را بلوکی واگذار کنیم که این نوع واگذاری نیازمند مذاکرات است.

قربانزاده در پایان تشریح کرد: اگر ۱۸ درصد هلدینگ خلیج فارس که امروز در تابلوی بورس به ارزش ۶۰ هزار میلیارد تومان ارزشگذاری شده است عرضه شود با ارزش ۱۰۰ هزار میلیارد تومان عرضه می‌شود. باید بررسی کرد که آیا خریدار توان پرداخت دارد؟ قبل از مزایده باید مذاکراتی صورت گیرد که این روند را عملیاتی خواهیم کرد.

 

منبع: نبض بورس

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار