بازدید 18048
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

ورود از ۶ کشور به ایران ممنوع شد/ هنوز موردی از کرونای «اومیکرون» در ایران گزارش نشده

پنج‌شنبه صبح وزیر بهداشت آفریقای جنوبی از شناسایی سویه جدید کرونا خبر داد که قابلیت انتشار بالایی دارد و جهش‌های آن بسیار زیاد است. موضوعی که باعث نگرانی دنیا است این موضوع است که این سویه جدید واکسن گریز باشد. در پی این رویداد سازمان جهانی بهداشت موضع گرفت و برخی کشور‌ها ورود از کشور‌های آلوده را ممنوع کردند. ما هم به دنبال رصد ویروس هستیم.
کد خبر: ۱۰۹۰۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰ 28 November 2021
تابناک اجتماعی
هنوز موردی از واریانت «اومیکرون» کرونا در کشورمان شناسایی نشده است؛ این را وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در همایشی گفت که «۱۰۰ روز توفیق خدمت، ۱۰۰ میلیون دز تزریق سلامت» نام داشت و البته در ۱۱۵ امین روز فعالیت دولت سیزدهم و در حالی که حدود ۹۰ میلیون دوز واکسن در این مدت تزریق شده، برگزار گردید!

به گزارش «تابناک»، بهرام عین‌اللهی در انتهای این نمایش با تاکید بر اینکه هنوز موردی از واریانت «اومیکرون» کرونا در کشور شناسایی نشده، گفت: پنج‌شنبه صبح وزیر بهداشت آفریقای جنوبی از شناسایی سویه جدید کرونا خبر داد که قابلیت انتشار بالایی دارد و جهش‌های آن بسیار زیاد است. موضوعی که باعث نگرانی دنیا است این موضوع است که این سویه جدید واکسن گریز باشد.

وی افزود: در پی این رویداد سازمان جهانی بهداشت موضع گرفت و برخی کشور‌ها ورود از کشور‌های آلوده را ممنوع کردند. ما هم به دنبال رصد ویروس هستیم. البته تا امروز موردی از ویروس جهش یافته جدید در ایران گزارش نشده است و ستاد کرونا روز قبل ورود از ۶ کشور را به ایران ممنوع کرد.
 
ورود از ۶ کشور به ایران ممنوع شد/ هنوز موردی از کرونای «اومیکرون» در ایران گزارش نشده

وزیر بهداشت در ادامه گفت: باید بر مبادی ورودی کشور نظارت کنیم. دیشب بازدیدی از فرودگاه امام خمینی (ره) داشتیم و تمهیدات لازم دیده شد. مردم باید مراقبت کنند تا گرفتار بیماری نشویم و فکر نکنند کرونا تمام شده است، چون وضعیت کشور ما بعد از ۹ ماه خوب شده است و امیدواریم این وضعیت پایدار بماند.

وی تاکید کرد: در آفریقای جنوبی ٢۶ درصد مردم واکسینه شده‌اند و البته اثر واکسن‌ها بر سویه جدید اعلام نشده است و هنوز برای اعلام آن زود است. توصیه ما این است مردمی که واکسن نزدند به سرعت اقدام کنند.

عین‌اللهی افزود: آنتی بادی بدن ۶ ماه بعد از تزریق دز دوم کم می‌شود و کمیته علمی ما ۴ ماه بعد از دز دوم، تزریق دز سوم را توصیه کرده است که تاکنون نزدیک یک میلیون دز سوم واکسن تزریق شده است و از مردم درخواست داریم واکسن‌های خود را به موقع تزریق کنند و اگر کرونا ادامه پیدا کند واکسن کرونا مانند واکسن آنفلوآنزا باید سالانه تزریق شود.

وی درخصوص پیش خرید از واکسن‌های داخلی کرونا نیز بیان کرد: سیاست ما حمایت از تولید داخل است، اما ما نمی‌توانستم زمان را از دست دهیم و برای همین واکسن وارد کردیم. با توجه به نامشخص بودن شرایط کرونا، تولید داخل این اطمینان را به ما می‌دهد که در آینده با چالش مواجه نشویم و مقرر شده است که واکسن‌های داخلی را پیش خرید کنیم. ستاد کرونا مجوز صادرات ٢٠ درصد تولید داخل را به واکسن سازان داخلی داده است و هیچ کدام از واکسن سازان داخلی که به تایید رسیدند به ما اعلام نکرده اند که تولید را متوقف کرده‌اند و ما حمایت خواهیم کرد.

وزیر بهداشت درباره هزینه بالای پرداخت از جیب بیماران در زمینه درمان نیز بیان کرد: برنامه ما تقویت بیمه‌ها است تا پرداخت از جیب مردم کاهش پیدا کند، بحث دیجیتالی شدن خدمات سلامت به این امر کمک می‌کند. ما در اواسط راه هستیم و با تقویت بیمه‌ها در نظر داریم همه مردم بیمه پایه شوند و خدمات غیر پایه را به تدریج جزو بیمه قرار دهیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر درصد پایین واکسیناسیون در استان‌های مرزی نیز اظهار کرد: واکسیناسیون حتی در استان‌های مرزی بالای ٧٠ درصد است و ما باید خانه به خانه سراغ مردم برویم و منتظر افراد نمانیم.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۸
فقط مواطب ورود طلاب حوزه علمیه قم که به تعداد زیاد افریقایی نیجریه و کنیا و اتیوپی و تانزانیایی هستند باشید

یادتان باشد سال ۹۸ هم چند طلبه از چین کرونای منحوس را به قم و کشور وارد کردند
پاسخ ها
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
به نظر شخص بنده به عنوان یک دانشمند و کارشناس مسایلهای بین الملل و نفت و اقتصاد و فرهنگ و فلسفه و ورزش
ما باید این شش کشور را اولا تهریم کنیم ثانیا به هر کدام هزار عدد موشک شلیک کنیم تا کرونا از بین برود
حجه الاسلام یاراحمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
خجالت بکش این کشور هرچه دارد از معنویت طلاب دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
واقعا خجالت آور است که هرچیزی به راحتی توهین گفته می شود .کرونا قبل از اعلام رسمی پخش شده بود همانگونه که کرونای جدید درهمه دنیا دیده می شود .فقط مشکل آن نبود تست کرونا بود
پاسخ به یاراحمدی
| Netherlands |
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
بیشین بابا! ساکت!!!
الان بیست ساله که قراره صندوق فروشگاهی نصب کنند.اگر تو یک کشوری مثل مالزی یا امارات یه دمپایی هم بخرید به صورت آنلاین به اداره مالیات متصل و فاکتور فروش صادر می‌شود تو ایران هنوز سوپر مارکت ها با چرتکه اجناس مردم رو جمع می زنن و خیلی از مطب پزشک ها هنوز کارتخوان ندارند.
چین چکار کرده با دنیا بخاطر خوردن همه جور آشغال بعنوان غذا .
لطفا این یک دفعه رو محکم بگیرید. برای رضای خدا
پاسخ ها
نسرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
چی رو؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
یکی به این بگه هیچ پرواز مستقیمی نیست...
تمام مسافران ورودی باید مبدا سفرشان کنترل شود مخصوصا مارات(امارات ایرویز)/قطر(قطر ایرویز)/ترکی(ترکیش ایرلاین)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
بیشترین امکان ورود خطر کرونا از افریقا فعلا طلبه ها به قم
هستند
کدام شش کشور؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
5+1
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
5+1
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
باز گذاشتن تا خودمان حدس بزنیم.
ماهان ویروس جدید پیدا شد بدو بیارش
آقای وزیر مدارس را برای مدتی تعطیل کنید تا کمی اوضاع روشن شود
مردم هم خودشان نباید فرزندانشان را به مدرسه بفرستند
تیتر خبر: ورود از شش کشور به ایران ممنوع شد
متن خبر : همه چیز هست جز نام شش کشور !!!!
همه کشورهای جهان نه فقط آفریقای جنوبی

را باید رصد کنید

تست پی سی آر
دو هفته قرتطینه
تابناک عزیز فقط گفتی شش کشور.خب نگفتن اسمشو؟فردا هم تیتر میزنی ده کشور.خبر دیگه
پاسخ ها
تابناک عزیز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
همینی که هست نمیخای جمع کن برو سایت الف
ازدواج موقت را تعطیل کنند که عامل انتشار ویروس است.
چه اقدامی کردید که وارد نشه!!!! این خو شد جملات نمکی که مملکت رو به فنا داد...
آمیکرون همین الان هم وارد ایران شده فقط باید منتظر فراگیر شدنش بود و اینکه اون واکسن مسخره چینی‌ روش تاثیر داشته باشه
یه طوری می‌گه ورود از 6 کشور ممنوع شد که انگار تا قبل از اون از کل دنیا به ایران رفت و آمد می‌کردن! حالا اینا 6تاشونو ممنوع کردن
واکسن معتبر وارد نمی کنید؟!!!!
ولی هیات رسمی از زیمبابوه رو دعوت میکنیم ایران تا با این کشور ابرقدرت مذاکرات داشته باشیم و از دنیا عقب نمونیم
با توجه به ویژگی این ویروس که تعدد بسیار جهش ها در "اسپایک" است٬ بر اساس همان اصل طبیعی اعتدال در ویژگی ها( که همه چیز خوب یا همه چیز بد یکجا جمع نیست)٬ احتمالا این سویه در ویژگی های دیگر این سویه باید به همان مقدار بصورت معکوس ضعیف باشد. مثلا قدرت فرارش از چنگ فرایند انتخاب کلونال سیستم ایمنی بدن انسان که پایه کشف رمز ویروس های بیگانه می باشد ٬ باید ضعیف باشد که این می تواند انتشار و خطر آن را تا حد سویه های دلتا یا آلفا یا کمتر از آنها کاهش دهد. اما اگر بتواند از بین جهش ها ی متنوع جهشی که چیرگی اساسی تر بر سیستم ایمنی انسانها دارد را تصادفا بیابد ٬ قاعدتا انگاه سویه مصیبت باری از آن زاده خواهد شد. بعیارت دیگر خودش ممکن است بر اساس فرض فوق مهم نباشد اما دخترش می تواند بسیار مهم از آب در آید. چنین دختری هم در یک جامعه انسانی که اولا درجه واکسیناسیون در آن کم باشد و ثانیا جمعیت زیاد داشته باشد و ثالثا مدت نسبتا طولانی در گیر موج شیوع سویه اومیکرون باش متولد می گردد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل