بازدید 15634
قالیباف:

معلمان نگران نباشند؛ لایحه رتبه بندی تصویب می‌شود

رییس مجلس شورای اسلامی درباره لایحه رتبه بندی معلمان گفت: معلمان و عزیزان ما در آموزش و پرورش بدانند این قانون هر زمانی که تصویب شود، از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ شامل حال آن‌ها در سقف ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می‌شود و از ابتدای سال ۱۴۰۱ نیز قانون در سقف ۲۵ هزار میلیارد تومان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۰۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵ 28 November 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس و دولت بهترین مدافع معلمان هستند گفت که لایحه رتبه بندی معلمان تصویب می‌شود منتها باید مشکل بار مالی آن رفع شود.

 رحمت الله نوروزی نماینده علی آباد کتول در جلسه علنی امروز در تذکری گفت: طبق وعده رییس مجلس قرار بود امروز لایحه رتبه بندی فرهنگیان با اعتبار ۲۵ هزار میلیارد تومان طبق موافقت سازمان برنامه و بودجه و رییس جمهوری در دستور مجلس قرار گیرد، اما آقای نیکزاد نایب رییس مجلس گفته که دولت قصد پس گرفتن این لایحه را دارد. ما از آقای نوری وزیر آموزش و پرورش هم خواسته ایم هر چه سریعتر این لایحه اجرا شود.

وی با تاکید بر اینکه اکثر نمایندگان مجلس با رتبه بندی فرهنگیان موافق هستند، ادامه داد: فرهنگیان از مجلس و دولت انتظار دارند؛ یک ماه گذشته و هنوز گزارش کمیسیون آموزش درباره لایحه رتبه بندی معلمان در سامانه مجلس بارگذاری نشده است. فرهنگیان چشم انتظار هستند، باید آموزش و پرورش از رخوت خارج شود.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: کمیسیون آموزش نمی‌تواند خلاف اصل ۷۵ موضوعی را تصویب کند.

وی ادامه داد: همه مجلس درباره رتبه بندی معلمان اتفاق نظر دارند و نظر دولت هم گرفته شده است؛ در صحن مجلس معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه اعتبار مورد نیاز این بحث در سال ۲۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرده که قطعی شده لذا کمیسیون نمی‌تواند مصوبه‌ای دارای بار مالی بیشتر از ۲۵ هزار میلیارد تومان داشته باشد. ما هم مکلفیم بر اساس این اعتبار حرکت کنیم که کمیسیون این کار را انجام نداده است.

رییس مجلس خاطرنشان کرد: نظر دیوان محاسبات، مرکز پژوهش‌ها و دولت این است که بار مالی گزارش کمیسیون بیشتر از اعتبار پیش بینی شده است لذا دوشنبه هفته جاری مجددا جلسه‌ای برای اصلاح این گزارش برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: معلمان و عزیزان ما در آموزش و پرورش بدانند این قانون هر زمانی که تصویب شود، از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ شامل حال آن‌ها در سقف ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می‌شود و از ابتدای سال ۱۴۰۱ نیز قانون در سقف ۲۵ هزار میلیارد تومان اجرا می‌شود.

قالیباف در پایان گفت: معلمان عزیز به موضوعات مطرح شده در فضای مجازی توجه نکنند؛ مجلس و دولت بهترین مدافع معلمان هستند و ان شاءالله تصویب می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱۶
ایشان علم غیب دارند؟
جناب آقای قالیباف
افزایش حقوق حق معلمان است همانطور که حق بقیه کارمندان است ای کاش بداد بقیه کارمندان هم برسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
به خصوص سازمان آموزش فنی و حرفه ای که همان کار معلمان را انجام می دهند البته با ساعت کاری 44 ساعت آموزش در هفته و حقوقشان از حقوق کنونی معلمان هم کمتر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
جانا سخن از زبان ما می گویی
.خدا شاهه ما هم آدمیم فقط دم از معلم ها نزنین
آقای قالیباف ما معلمان رتبه بندی را نخواستیم. آبروی معلم را چوب حراج زده اید. لطفا حقوق همه کارمندان و معلمان را یکسان سازی کنید که عدالت برقرار شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
همساز سازیزا احرا کنید مگر بازنشسته ها خرج ندارند
خداوکیلی به جای افزایش حقوق ها،قیمت کالاها و خدمات رو مهار کنید.به خدا مملکت گلستان میشه.
لایحه رتبه بندی معلمان درباره معلمانی که تازه بازنشست شدن مثلا دو ماه پیش هم اعمال شود و در حکم بازنشستگی انها منظور شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
البته که باید بازنشسته ها را هم در نظر داشته باشند ۳۰ سال عمرمان را گذاشتیم تو کارمان
فکر نمیکنم حکومتگران هیچ جای دنیا به اندازه ایران در تهی کردن مفاهیم از محتوا اینقدر استاد باشند...
طرح زتبه‌بندی این بوده که معلم 80 درصد هیات علمی حقوق بگیره... میزان اعتبار لازم برای این طرح چندین برابر مبلغی هست که قصد تخصیصش رو دارند، اونوقت با وقاحت تمام میگن که قانون تصویب و اجرا میشه... قانونی که شده شبیه شیر بی یال و دم اشکم... فقط منتش بر سر فرهنگی جماعت می‌مونه که با دو شغل هم نمیتونه کرامت خودش و خانواده‌اش رو حفظ کنه...
خواهشا معلمان را هم مثل ما کارمندان قراردادی کنید
دولت خیالش راحته چون با چاخان و پاخان از یک عده بدبخت و بینوا رای گرفتن و حالا دیگه به انها نیازی ندارد
ممنون که گفتید نگران نباشیم.
۲۵ هزار برای سال ۱۴۰۰ را به نصف کاهش دادید..
شد ۱۲هزار و پانصد میلیارد. یه حساب سرانگشتی برا ۶ ماه. ۱.کسر مقرری ماه اول به میزان ۲هزار میلیارد .
۲. پرداخت مالیات برا ۶ ماه به میزان ۳هزارو هفتصد میلیارد.
۳.کسر حق بیمه با توجه به افزایش . یک هزار و دویست میلیارد.
جمع بازگشتی به حساب دولت ۷ هزار میلیارد .
اگه حق بازنشستگی را که بعد ۲ سال پرداخت خواهید کرد کسر کنیم یک هزارو دویست و پنجاه میلیارد. که نزد صندوق است و سود آن هم برا دولته
جمع کل با تخفیف ۸هزار میلیارد..
مجلس و دولت برا ۴هزار و پانصد میلیارد .. ببینید چقدر برا کشور هزینه می تراشن. حق جلسه ۱۰ سال.
حق جلسه کمسیونها به مدت ۱۰ سال.
اولا قانونی که قبلا تصویب شده را اجرا کنید
دوما دیگر معلم نیازی به گفته های بی ارزش شما ندارد و برای خودش شغلی دست و پا کرده
آموزش در مدارس دولتی سالهاس که مرده
ما معلما نصف سبد معیشت هم نمیگیزیم. چند هفتس نمیتونم تکالیف بچه ها را در خانه بررسی کنم و امتحان یا بگیرم و بجه ها مرتب ازم گله میکنن.چند روز پیش آخر طاقتم تمام شد و با بغض به شاگردام گفتم بچه ها من مستاجرم خرجا بالا رفته و عصرا دیگه میرم مسافرکشی و فرصت انجام کارای مدرسه را ندارم.
استادیارمعلم دانشیار معلم استادمعلم.. مگه معلم کار تحقیقی میکنه؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل