بازدید 5698

مسکو: از توانایی ناتو نمی‌ترسیم

سفیر روسیه در آمریکا گفت که آزمایش قدرت دفاعی مسکو خطرناک است و از توانایی ناتو نمی‌ترسیم.
کد خبر: ۱۰۹۰۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۴ 28 November 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از مسکو، آناتولی آنتونوف شنبه شب در برنامه زنده از کانال یوتیوب افزود: «خبر‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه ممکن است گروهی از جنگنده‌های ناتو سعی کنند قدرت دفاعی روسیه را آزمایش کنند، به این امید که ما پاسخ ندهیم و از توانمندی ناتو بترسیم. وی تاکید کرد که این موضع «یک توهم بسیار خطرناک» است.

به گفته رئیس دیپلماتیک روسیه در واشنگتن، اتهامات غرب علیه روسیه تلاشی برای توجیه شکست سیاست ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین است.
در چند روز گذشته برخی رسانه‌های آمریکایی به نقل از مقامات اطلاعاتی آمریکا و اوکراین اعلام کردند که روسیه قصد دارد اواسط زمستان سال جاری به اوکراین حمله کند.
در عین حال سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه اوایل هفته جاری، ادعا‌های اخیر برخی منابع یا مقامات واشنگتن و کی‌یف مبنی بر اینکه روسیه قصد حمله به اوکراین را دارد، تنش زا عنوان و بیان کرد: کشور‌هایی تلاش دارند روسیه را به عنوان تهدید کننده روند حل و فصل مسائل دونباس و اوکراین معرفی کنند.

۵۰ دیپلمات روسی از آمریکا اخراج خواهند شد

«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن همچنین گفت که حدود ۵۰ دیپلمات روسی از ایالات متحده آمریکا اخراج خواهند شد.
وی با بیان اینکه آمریکا دیپلمات‌های ما را اخراج می‌کند، تصریح کرد: در ۳۰ ژانویه ۲۰۲۲ (۱۰ بهمن امسال) ۲۷ دیپلمات روس و در ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲ (۹ تیر ۱۴۰۱) نیز تعداد مشابهی باید آمریکا را ترک کنند.

آنتونوف رویکرد آمریکا به روابط با روسیه را یک جانبه خواند
آناتولی رویکرد ایالات متحده در رابطه با روسیه را یک طرفه خواند و گفت: واشنگتن با مسکو فقط در مورد موضوعات مورد علاقه او بحث می‌کند.

او افزود: دولت آمریکا نگرش منفی خود را نسبت به ما تغییر نداده است. ما هنوز در اینجا به عنوان مخالف در نظر گرفته می‌شویم. آن‌ها سعی می‌کنند تنها در مورد موضوعات مورد علاقه ایالات متحده با ما صحبت کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان