بازدید 19324
۱

توضیحاتی مهم در مورد اخذ اقامت امارات

کد خبر: ۱۰۹۰۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵ 27 November 2021

چه اطلاعاتی در مورد نحوه اخذ اقامت امارات دارید؟ کشور امارات یکی از کشور های ثروتمند عربی حاشیه خلیج فارس می باشد، که افراد زیادی در سالهای اخیر جهت اخذ اقامت در این کشور اقدام نموده اند. رونق اقتصادی و شرایط خوب جهت تجارت و ثبات سیاسی آن را به یکی از مقاصد مهاجرت تبدیل نموده است. زبان رسمی آنها عربی می باشد، و در کنار آن زبان های انگلیسی، فارسی، هندی و اردو نیز رواج دارند. چشم اندازهای گسترده ای برای آن پیش‌بینی کرده اند، و با توجه به روابط بین المللی آن، به یک قطب گردشگری و اقتصادی تبدیل شده است. البته باید به این نکته توجه داشت که اخذ ویزای امارات برای هر کسی فراهم نیست و تنها افراد خاص با شرایط خاصی می توانند موفق به اخذ اقامت امارات و پاسپورت امارات شوند.

شرایط عمومی اخذ اقامت امارات

توضیحاتی مهم در مورد اخذ اقامت امارات

شرایط عمومی اخذ اقامت امارات

امارات از جمله کشورهای ثروتمندی است که دارای منابع غنی نفت می باشد. با توجه به شرایط خوبی که جهت اقامت مهیا شده است مهاجران زیادی اخذ اقامت امارات را کسب کرده اند. مهاجرت افراد زیاد با فرهنگ های گوناگون، تغییرات زیادی را در زندگی فرهنگی و اجتماعی آنها به وجود آورده است. در حال حاضر بخشی از جمعیت این کشور را مهاجران خارجی تشکیل می دهند، که جهت راه اندازی کسب و کار و تجارت به این کشور مهاجرت کرده اند. هرچند که سیاست های امارات جهت جذب سرمایه و سرمایه گذار پیشرفت چشمگیری داشته است، اما مهاجران به هیچ وجه نمی توانند بخشی از جمعیت دایمی و بومی این کشور باشند. ویزاهای صادر شده مدت دار است و در فواصل زمانی مشخص نیاز به تمدید دارد. البته تمدید آن محدودیتی ندارد. بهترین ویزای امارات ویزای طلایی می‌باشد. این نوع ویزا برای مهندسان، متخصصان، سرمایه گذاران، کارآفرینان و خریداران ملک در زمینه های مختلف می باشد.

اخذ ویزای طلایی امارات

ویزای طلایی امارات یک ویزای 10 ساله است و برای متخصصین صادر می شود. شرایط اخذ ویزا در ادامه بررسی می شوند.

1-      استعدادهای درخشان: در یکی از زمینه های علوم پایه، مهندسی و پزشکی دارای اختراع باشد. و یا در زمینه های دیگر دارای استعداد درخشان باشد.

2-      لزوم داشتن قرارداد کار با کارفرما در امارات

3-      تایید یکی از ارگان های دولتی به تناسب نوع فعالیت

4-      دارا بودن حداقل دو شرط از شروط زیر

الف) داشتن مدرک PHD در یکی از 500 دانشگاه برتر جهان

ب) در رشته متقاضی دارای جایزه و یا دیپلم افتخار داشته باشد.

ج) در یک پژوهش عملی مهم شرکت داشته باشد.

د) در انجمن های مربوط به رشته عضویت داشته باشد.

ر) مدرک PHD با 10 سال سابقه تخصصی

س) در رشته های اولویت دار مورد نیاز امارات تخصص داشته باشد.

5-      در حال حاضر فقط به افرادی این ویزا داده می شود که در امارات باشند.

اخذ اقامت امارات از طریق کار

توضیحاتی مهم در مورد اخذ اقامت امارات

اخذ اقامت امارات از طریق کار

با توجه به ارزش پول امارات و شرایط خوب کاری افراد زیادی برای اخذ اقامت امارات و کار در این کشور اقدام می نمایند. از جمله عواملی که در مهاجرت کاری تاثیر گذار هستند ، سوابق تحصیلی، تخصص و وضعیت جسمانی و ... می باشند. اما مهم ترین شرط، وجود یک کارفرما است که باید برای شما درخواست کاری ارسال نماید. در کشور امارات مسئول اخذ اقامت شما کارفرمای شما می باشد. مراحل انجام کارهای قانونی شما بر عهده ایشان است. کارفرما برای بکارگیری شما باید نزد دولت ضمانت بگذارد. بنابراین کارفرما نیز معمولا پاسپورت شما را نزد خود گرو نگه می دارد.

اخذ اقامت امارات از طریق تحصیل

تحصیل یکی از بالاترین اولویت های امارات می باشد. به دلیل کیفیت بالا و سطح آموزش در این کشور افراد زیادی جهت اخذ اقامت از طریق تحصیل اقدام نموده اند. معمولا ویزای تحصیلی کوتاه مدت، و به اندازه مدت زمان تحصیل شما صادر می شود. امارات در انواع مختلفی از جمله دانشگاه های دولتی و خصوصی امکانات آموزشی ارائه می دهد. که دانشگاه های دولتی مختص شهروندان امارات می باشد. شما نیز باید برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی اقدام نمایید.

اخذ اقامت امارات از طریق سرمایه گذاری

امارات یکی از کشورهای روبه رشد و مناسب برای سرمایه گذاری است. برای سرمایه گذارانی که طرح های شفاف اقتصادی دارند امارات یکی از کشورهایی است که امکان موفقیت در آن بسیار بالاست. چراکه با توجه به سیاست های دولت از جمله معافیت های مالیاتی و وام های کمکی، راه همواری برای تاجران و کارآفرینان باز شده است.

اخذ اقامت امارات از طریق ازدواج

توضیحاتی مهم در مورد اخذ اقامت امارات

اخذ اقامت امارات از طریق ازدواج

بسیاری از کشورها در صورت ازدواج اجازه و تابعیت را به زوجین خواهند داد، تا بتوانند در کنار هم زندگی کنند. کشور امارات نیز این اجازه را تحت قوانین خود به افراد می دهد. در امارات اگر مرد خارجی با زن اماراتی ازدواج کند به او اقامت داده خواهد شد اما تابعیت داده نمی شود. در صورتی که اگر زن خارجی با مرد اماراتی ازدواج کند و ازدواج آنها واقعی باشد و به مدت بیش از 3 سال با هم زندگی کنند. به زن هم اقامت و هم تابعیت داده می شود، به شرط خروج از تابعیت پیشین.

اخذ اقامت امارات از طریق تولد

کشور امارات از سیستم خون برای دادن تابعیت پیروی می کند. به صرف تولد در امارات لزوما به کودک تابعیت امارات داده نمی‌شود. و تنها در صورتی به وی تابعیت امارات داده می شود که پدر و یا مادری اماراتی داشته باشد. و یا اینکه پدر و مادر نامعلومی داشته باشد.

اخذ اقامت دائم امارات

دریافت اقامت دائم و حق شهروندی امارات بسیار پیچیده می باشد، و قوانین مهاجرتی آن بسیار سختگیرانه تر از قوانین مهاجرتی اروپا می باشد. از آنجایی که پاسپورت امارات تا سال 2019 قدرتمندترین پاسپورت جهان بود و هنوز هم یکی از قدرتمندترین پاسپورت های جهان می باشد. داشتن اقامت امارات بسیار ارزشمند است. همان طور که در بالا اشاره شد راه های مختلفی برای اخذ ویزای این کشور وجود دارد. تمام این نوع از ویزاها منجر به اخذ اقامت کوتاه مدت می شود و حق شهروندی ایجاد نمی کند. تمامی این نوع اقامت ها نیاز به تمدید در دوره های زمانی مشخص دارد. به طور کلی راهی که بتوان در دوره کوتاه مدت اقامت و شهروندی امارات را دریافت کرد وجود ندارد. البته با تمدیدهای مکرر ویزا و حضور طولانی مدت در خاک این کشور میتوان پس از حدود سی سال اقامت دائم امارات را گرفت.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
امارات؟ همون کشور بی عرضه؟ ما خودمون گنده گوی اول منطقه ایم. کجا بریم؟ خخخخ
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار