بازدید 11545
۶
کیوسک بین الملل تابناک

برنامه انگلیس برای افزایش حضور نظامی در جهان/ هشدار ناتو به روسیه درباره استفاده از زور علیه اوکراین/ حضور هیأت سوری در ترکیه برای اولین بار در ده سال گذشته/ نگرانی وزرای خارجه روسیه، چین و هند درباره وضعیت افغانستان

برنامه انگلیس برای افزایش حضور نظامی در جهان، هشدار ناتو به روسیه درباره استفاده از زور علیه اوکراین، حضور هیأت سوری در ترکیه برای اولین بار در ده سال گذشته، نگرانی وزرای خارجه روسیه، چین و هند درباره وضعیت افغانستان و درخواست مقتدا صدر برای اعلام نتایج تحقیقات درباره ترور الکاظمی از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۸۹۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹ 26 November 2021

برنامه انگلیس برای افزایش حضور نظامی در جهان/ هشدار ناتو به روسیه درباره استفاده از زور علیه اوکراین/ حضور هیأت سوری در ترکیه برای اولین بار در 10 سال گذشته/ نگرانی وزرای خارجه روسیه، چین و هند درباره وضعیت افغانستان

کیوسک بین الملل تابناک: برنامه انگلیس برای افزایش حضور نظامی در جهان، هشدار ناتو به روسیه درباره استفاده از زور علیه اوکراین، حضور هیأت سوری در ترکیه برای اولین بار در ده سال گذشته، نگرانی وزرای خارجه روسیه، چین و هند درباره وضعیت افغانستان و درخواست مقتدا صدر برای اعلام نتایج تحقیقات درباره ترور الکاظمی از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

برنامه انگلیس برای افزایش حضور نظامی در جهان

انگلیس بر اساس یک برنامه منتشره از سوی وزارت دفاع این کشور، قصد افزایش حضور نظامی خود در جهان را دارد.

به گزارش پایگاه ای.ان.آی، در این طرح مدرنیزه سازی با نام طرح "سرباز آینده" آمده است: تعداد سربازان بیشتری از ارتش در سراسر جهان برای مدت زمان بیشتری استقرار پیدا خواهند کرد. حضور نظامی خط مقدمی بیشتر، قابلیت ما را برای پیش بینی بحران‌ها ارتقا خواهد داد و ما برای رقابت در سطح درگیری علنی آماده خواهیم بود. این طرح جلوی جنگ را با اطمینان بخشی به هم پیمانان و شرکا و بازداشتن رقبا می‌گیرد.

همچنین وزارت دفاع انگلیس به اعلام افزایش سرمایه گذاری در زمینه تجهیزات نظامی به میزان ۸.۶ میلیارد پوند (۱۱.۴۶ میلیارد دلار) در یک دهه آینده پرداخت. قرار است این مورد منجر به رسیدن مجموع این سرمایه گذاری نظامی انگلیس به ۴۱.۳ میلیارد پوند در همین دوره مشابه شود.

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس اظهار کرد: طرح سرباز آینده طرحی است که به موجب بلندپروازی در نظر گرفته شده در سند فرماندهی دفاعی با هدف تبدیل ارتش به یک نیروی یکپارچه تر، مرگبارتر، چابکتر و با قابلیت بیشتر برای اعزام تقویت می‌شود.

او اضافه کرد: ما این اقدام نسل جدید را با یک بودجه ۸.۶ میلیارد پوندی برای تجهیزات ارتش حمایت کرده و مجموع سرمایه گذاری در این حوزه را به ۴۱.۳ میلیارد پوند می‌رسانیم.

طبق برآوردهای این وزارتخانه، مجموعا بیش از ۱۰۰ هزار سرباز تا سال ۲۰۲۵ در ارتش انگلیس خدمت خواهند کرد؛ به این ترتیب که ارتش عادی انگلیس شامل ۷۳۰۰۰ سرباز مشغول به خدمت و ۳۰۰۰۰ سرباز ذخیره خواهد شد.

برنامه انگلیس برای افزایش حضور نظامی در جهان/ هشدار ناتو به روسیه درباره استفاده از زور علیه اوکراین/ حضور هیأت سوری در ترکیه برای اولین بار در 10 سال گذشته/ نگرانی وزرای خارجه روسیه، چین و هند درباره وضعیت افغانستان

همچنین یکی از اساسی‌ترین نوآوری‌ها مربوط به یگان جدید تکاور است که از اول دسامبر ۲۰۲۱ شروع به کار می‌کند.

قرار است این یگان به عنوان زیرمجموعه یک واحد دیگر موسوم به واحد عملیات‌ ویژه ارتش به طور معمول کنار نیروهای شریک در سراسر جهان با هدف مقابله با سازمان‌های افراطگرا و تهدیدات دولت‌های متخاصم استقرار یابد.

والاس گفت:‌ ارتش ما در سراسر جهان مجهز به توانمندی‌هایی مخصوص مقابله با مجموعه تهدیداتی اعم از جنگ سایبری تا نبرد در میدان جنگ به اجرای عملیات خواهد پرداخت.

هشدار ناتو به روسیه درباره استفاده از زور علیه اوکراین

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی، روز جمعه تهدید کرد، در صورتی که روسیه از زور علیه اوکراین استفاده کند، با پیامدهای وخیمی مواجه خواهد شد.

استولتنبرگ از روسیه خواست در تصمیم خود برای تعطیلی دفاتر ناتو و اخراج دیپلمات‌های این پیمان از مسکو تجدیدنظر کند.

وی مدعی شد، روسیه تجهیزات سنگین و نیروهای رزمی زیادی در نزدیکی مرز اوکراین مستقر کرده است.

دبیرکل ناتو همچنین به چین نیز اشاره کرد و گفت، این کشور در حال توسعه زرادخانه هسته‌ای و سلاح‌های متعارف خود بدون هیچ گونه شفافیت یا تمایلی برای گفت‌وگوست.

به تازگی مقام‌های اوکراینی و غربی در جدیدترین فضاسازی علیه روسیه، ادعاهایی را در خصوص استقرار غیرمعمول مسکو در مرز با اوکراین و احتمال حمله قریب‌الوقوع مطرح کرده‌اند.

برنامه انگلیس برای افزایش حضور نظامی در جهان/ هشدار ناتو به روسیه درباره استفاده از زور علیه اوکراین/ حضور هیأت سوری در ترکیه برای اولین بار در 10 سال گذشته/ نگرانی وزرای خارجه روسیه، چین و هند درباره وضعیت افغانستان

پیش‌تر، رئیس سازمان اطلاعات دفاعی اوکراین در مصاحبه اختصاصی با وبگاه «میلیتری تایمز» مدعی شد روسیه بیش از ۹۲۰۰۰ نظامی اطراف مرزهای اوکراین مستقر کرده و در حال آماده شدن برای حمله به اوکراین تا پایان ژانویه یا اوایل فوریه است.

بودانوف همچنین ادعا کرد، حمله‌ای که روسیه تدارک می‌بیند، بسیار ویرانگرتر از چیزی است که در درگیری‌ سال ۲۰۱۴ آغاز شد و حدود ۱۴۰۰۰ اوکراینی کشته شدند.

«الکسی رزنیکوف» وزیر دفاع جدید اوکراین نیز در گفت‌وگو با «واشنگتن پست» گفته بود که مشخص نیست «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه تصمیم به حمله گرفته است یا خیر.

وزیر دفاع آمریکا هم اخیراً به خبرنگاران گفت که ایالات متحده همچنان شاهد «رفتار نگران‌کننده از سوی روسیه» است.

آمریکا و ائتلاف ناتو در بهار سال جاری هم اتهامات مشابهی را علیه روسیه مطرح کردند. طرف‌های غربی در آن زمان مدعی شده بودند روسیه نزدیک به ۱۰۰ هزار نیروی نظامی و تجهیزات نظامی نظیر تانک و جنگنده را در نزدیکی مرز اوکراین مستقر کرده است.

حضور هیأت سوری در ترکیه برای اولین بار در ده سال گذشته

وزارت کشور سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک هیأت امنیتی از این کشور در هشتاد و نهمین نشست مجمع عمومی پلیس بین‌الملل (اینترپل) در استانبول شرکت کرده است.

بر اساس گزارش شامگاه پنجشنبه خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، هیأت مذکور به نمایندگی از جانب وزارت کشور سوریه در سلسله نشست‌های اینترپل که به مدت سه روز به طول انجامیده، حضور پیدا کرده و در جریان این نشست‌ها رئیس جدید اینترپل، دستیاران و اعضای کمیته اجرایی انتخاب شده‌اند.

بنا بر این گزارش، در این نشست، بیش از ۱۶۰ کشور حضور پیدا کرده‌اند که در این میان نماینده پانزده کشور در سطح وزیر، نُه کشور در سطح نمایندگان وزرا، چهار کشور در سطح مستشار بوده‌اند و همچنین ۵۱ مدیر امنیتی که هفده تن از آن‌ها در سازمان‌های بین‌المللی عضو هستند، شرکت کرده‌اند.

برنامه انگلیس برای افزایش حضور نظامی در جهان/ هشدار ناتو به روسیه درباره استفاده از زور علیه اوکراین/ حضور هیأت سوری در ترکیه برای اولین بار در 10 سال گذشته/ نگرانی وزرای خارجه روسیه، چین و هند درباره وضعیت افغانستان

منابع ترکیه‌ای خبر داده‌اند که رئیس اداره امنیت جنایی سوریه ریاست هیأت مذکور را بر عهده داشته است.

هیأت سوری در حالی وارد ترکیه شده است که روابط دو کشور از اواسط سال ۲۰۱۱ و همزمان با آغاز بحران سوریه قطع شده است. این اولین حضور هیأت سوری در ترکیه در ده سال گذشته به شمار می‌آید.

این گزارش در حالی منتشر شده است که رسانه‌های منطقه به تازگی از بهبود روابط کشورهای مختلف با دمشق خبر می‌دهند.

در همین ارتباط، «حسام لوقا» مدیر سازمان اطلاعات کل سوریه که طبق تحریم‌های آمریکایی موسوم به «سزار» تحت پیگرد واشنگتن قرار دارد، اخیرا در نشست سازمان‌‌های اطلاعاتی کشورهای عربی در قاهره حضور پیدا کرد.

لوقا در حالی در نشست مذکور مشارکت کرد که چند روز پیش از آن، «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر امور خارجه امارات عربی متحده وارد دمشق شد و پس از مدت‌ها با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

نگرانی وزرای خارجه روسیه، چین و هند درباره وضعیت افغانستان

وزرای خارجه سه کشور هند، روسیه و چین امروز جمعه در بیانیه‌ای نسبت به وخامت اوضاع انسانی در افغانستان و گسترش قاچاق مواد مخدر در این کشور ابراز نگرانی کردند.

به گزارش رویترز، در پی فروپاشی دولت سابق مورد حمایت غرب در افغانستان و بازگشت طالبان به قدرت در ماه اوت گذشته، این کشور با پایان ناگهانی کمک‌های خارجی به ارزش میلیاردها دلار به اقتصادش مواجه شده و در بحران فرو رفته است.

اس.جایشانکار، وزیر امور خارجه هند، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و وانگ یی، همتای چینی آنها چین در بیانیه مشترکی پس از دیدار مجازی که داشتند تصریح کردند: "این وزیران با ابراز نگرانی از بابت وخامت اوضاع انسانی در افغانستان، خواستار ارائه کمک‌های بشردوستانه فوری و بدون مانع به افغانستان شدند."

در این بیانیه همچنین از طالبان خواسته شد به نتایج قطعنامه‌های سازمان ملل در مورد افغانستان و نقش مرکزی این سازمان ملل در این کشور احترام بگذارند.

این سه کشور همچنین متعهد شدند که برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر در منطقه اقداماتشان را افزایش دهند.

در ادامه این بیانیه آمده است: گسترش قاچاق مواد مخدر غیرقانونی اعم از مواد افیونی و مت آمفتامین از مبدا افغانستان و فراتر از آن تهدیدی جدی را برای امنیت و ثبات منطقه ایجاد کرده و درآمد سازمان‌های تروریستی را تأمین می‌کند.

درخواست مقتدا صدر برای اعلام نتایج تحقیقات درباره ترور الکاظمی

رهبر جریان صدر عراق امروز جمعه خواست، نتایج تحقیقات درمورد حمله به منزل نخست وزیر این کشور اعلام شود.

به گزارش سایت شفق نیوز، مقتدا صدر، رهبر جریان صدر در بیانیه‌ای اعلام کرد، چیزی که نباید از آن چشم پوشی کرد، شکوه و هیبت کشور است و حمله به منزل مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق تجاوزی آشکار به حاکمیت و هیبت کشور و نیز فتنه انگیزی و ایجاد ناامنی در سراسر عراق است. به همین دلیل لازم است که نتایج تحقیقات راجع به این پرونده علنی شده و "تروریست‌هایی" که دست به این اقدام تروریستی زدند، بازداشت و مجازات شوند.

در صورتی که این نتایج فاش نشود، مجبور می‌شویم در آینده آن را افشا کنیم.

برنامه انگلیس برای افزایش حضور نظامی در جهان/ هشدار ناتو به روسیه درباره استفاده از زور علیه اوکراین/ حضور هیأت سوری در ترکیه برای اولین بار در 10 سال گذشته/ نگرانی وزرای خارجه روسیه، چین و هند درباره وضعیت افغانستان

منابع امنیتی قبلا گفتند که در جریان تحقیقات راجع به پرونده تلاش برای ترور ناموفق الکاظمی یک مقام ارشد وزارت کشور بازداشت شد.

منزل الکاظمی هفتم نوامبر به وسیله یک پهپاد آماج قرار گرفت و نیروهای امنیتی توانستند دو پهپاد دیگر را که در مسیر منزل وی قرار داشت، سرنگون کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
روزی همه دنیا با هم آشتی خواهند کرد و ایران معلوم نیست کجای کار است
باید با انگلیس خبیث بجنگیم و نابودش کنیم
در مورد این اخبار نظری ندارم
پاسخ ها
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
من یک بدبخت مالباخته هستم که کمبود توجه دارم
افسردگی شدید هم دارم
مرگ مگر دوا کند
قطعا منفورترین کشورهای جهان انگلیس و روسیه هستند

آمریکا و هم پیمانانش در ردیف های بعدی قرار دارند
گاردین فراموش کرده است که ام.آمریکا کلیه این تقویت ها را کرده بوده است و اکنون به این نتیجه رسیده است که بجای کارخانه های اسلحه سازی و رمبوهای روی پرده سینما با داشتن هشت سر بریده در دست، بهتر است که کارخانه های پوشک سازی اش را توسعه دهد زیرا در جبهه بیشتر به آنها نیاز دارد.
انگلیس فراموش کرده است که جلوی درخانه صاحبش شیر است. هم در جنگ جهانی دوم به موس موس ارتش سرخ چهار سال تمام مشغول بود و پسا جنگی هم برای آمریکایی ها علم داری میکرد.
باید به انگلیسی ها گفت که دوران استعمار خیلی وقت است که تمام شده است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان