بازدید 16924

باقری‌کنی: تحریم‌ها لغو نشود مذاکرات شکست می‌خورد

علی باقری کنی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران بار دیگر با تاکید بر مواضع کشور برای ادامه مذاکرات وین هشدار داد که مذاکرات هسته‌ای در صورتی که تمام تحریم‌ها لغو نشود؛ با شکست روبرو خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۸۹۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴ 26 November 2021


به گزارش تابناک،، علی باقری کنی در گفت وگو با وب سایت روزنامه ایندیپندنت تاکید کرد که هر گونه پیشرفت در مسیر مذاکرات باید با لغو همه تحریم‌های آمریکا همراه باشد و تضمینی مبنی بر اینکه دولت آینده در واشنگتن یک بار دیگر مانند دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا از توافق خارج نشود، وجود ندارد.

وی با انتقاد از عملکرد دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا بیان کرد که دولت فعلی در حال تکرار برخی از اشتباهات سلف خود است و به سیاست شکست خورده فشار حداکثری بر تهران که موجب سرگردانی سیاسی آمریکا شده، ادامه می‌دهد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه اظهار داشت: لغو تمامی تحریم‌های مرتبط با برجام از جمله تحریم‌های اعمال شده در چارچوب کارزار فشار حداکثری شرط لازم برای موفقیت در مذاکرات است.

وی با اشاره به بد عهدی واشنگتن در خروج از توافقی که پس از سال‌ها مذاکره به دست آمد، تصریح کرد:دریافت تضمین از طرف دیگر برای عدم خروج از توافق، عدم اعمال و اجرای تحریم‌های جدید و همچنین عدم بازگرداندن تحریم‌های پیشین برای جلوگیری از این احتمال است که بی نظمی سیاسی در آمریکا تاثیر بر رفتار بین المللی این کشور داشته باشد.

باقری کنی اظهار داشت:متاسفانه، سیاست شکست خورده تداوم فشار حداکثری که در دولت ترامپ آغاز شد، در دستور کار دولت بایدن باقی مانده است.

وی بار دیگر تاکید کرد که بایدن باید تحریم‌ها را به منظور رها کردن خود از سردرگمی سیاسی و تعقیب سیاست‌های غیر انسانی و شکست خورده دولت ترامپ لغو کند.

باقری با اشاره به شکست دیگر آمریکا در یکی از سیاست‌های خارجی خود ادامه داد: فرار آمریکا از افغانستان نمونه دیگری از این بود که ایالات متحده شریک قابل اعتمادی برای هیچکس نیست. ما در جریان گفت وگوی نزدیک، پایدار و سخت با کشورهای منطقه هستیم.

باقری همچنین در مورد بد عهدی تروئیکای اروپایی نیز بیان کرد: اروپایی‌ها باید با اجرای گام‌های عملی برای رفع تحریم‌ها، عدم پایبندی خود به برجام را جبران کنند. ما مواضع کشورهای دیگر را با توجه به منافع خود می سنجیم و تماس و تعامل آنها با آمریکا برای ما موضوع بحث نیست. کشوری که بر سر میز مذاکره می‌نشیند باید بتواند سیاست‌های مستقلی را دنبال کند و گرنه چرا باید پای میز مذاکره باشد؟

معاون سیاسی وزارت امور خارجه در گفت وگو با نشریه انگلیسی ایندیپندنت در واکنش به بدهی سنگین لندن به تهران گفت:دولت انگلیس باید بدهی خود را کامل پرداخت کند، مشکلات پرداخت این بدهی ناشی از وضعیت کسب و کار دولت انگلیس است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹
دولت انگلیس ۴۰۰ میلیون پوند نداره؟ خیلی خیلی جالبه!!!!!!!!
باشه
و این داستان ادامه دارد ..........
باااااش تا لغو شه!!!
از زمانی که مخالف برجام مسئول مذاکرات باشه حتما مذاکرات شکست خورده است
از قدیم گفتند سگ زرد برادر شغال است شما فکر می کنید که بایدن از تر رامپ بهتر است نه دوتا شون هم یک پخند
خخخخخخ، شما ها در قد و اندازه ای نیستید که تعیین و تکلیف کنید.
شما هشدار بدید و هی بگید تحریم ها شکست خورده. اونی که شکست خورده ما ملت هستیم که هر روز ناامیدتر و عصبی تر میشیم. همه به فکر رفتن هستن و اونایی که نمیتونن برن هم روز به روز سرخورده تر میشن
اره حتما این کار رو خواهند کرد!!!! ولتون کنن که دنیا رو به اتیش بکشید !!! کور خوندید.
باقر خان حالا فهمیدی کار هر بز نیست خرمن کوفتن گاو نر می خواهد مرد کهن
خودتون نمیخواین مذاکرات به نتیجه برسه
والا با شما نمیخواید تحریم ها لغو شود همین
لااقل بیانیه تو می خوندی بعد ابراز نا امیدی می کردی
تو به مذاکرات نیاز داری یا آمریکا؟؟؟

ظاهرا تو نفس ات از جای گرم میاد و حقوق نجومی بگیری!!
از کرامات باقری کنی اینست،مگه شما از اول تاریخ تا حالا،مخالف برجام نبودی؟؟؟ چطور روت میشه بری مذاکره کنی؟؟؟ مذاکره ایی که نتیجه ی آن با سابقه ی تاریخی شما و دوستانتان مثه روز مشخصه.
آخی.......!!
دلم سوخت برای دنیای غرب
بدبخت ها درد به در دنبال مذاکره بودن تا شاید از قحطی و فلاکت در بیان!!! اصن چه معنا داره مذاکره !!!!!!!!!!!!!!
خوب برای شما مسیولین که رسما تحریم ها نعمت هست ما مردم بدبخت هستیم که هر روز داریم زیر فشار اقتصادی له میشیم
شکستم بخوره شما که ضرر نمیکنید ،مردم تحت فشارن
آقای باقری کنی...
جنابعالی در دولت احمدی‌نژاد، ،این مملکت رو پنجاه سال عقب انداختید..
گویا قصد دارید،،یکبار دیگر،،تجربه تلخ سیاست خاجی شکست خورده احمدی‌نژاد رو تکرار کنید...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل