بازدید 14993
۴
رییس قضا دستور داد:

بررسی عفو و اعمال مجازات جایگزین حبس برای برخی از محکومان حوادث آبان ۹۸

دستورات امروز رئیس قوه قضاییه پس از استماع درخواست‌های متقاضیان عمدتا حول محور‌های «بررسی عفو»، «اِعمال ارفاقات قانونی برای محکوم و متهم»، «اعطای مرخصی به زندانی»، «اِعمال مجازات جایگزین حبس برای زندانی» و همچنین «کاهش مبلغ وثیقه برای متهم» بود.
کد خبر: ۱۰۸۹۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰ 25 November 2021

رییس قوه قضاییه امروز با خانواده‌های محکومین امنیتی، حوادث آبان ۹۸ و جرائم عمومی دیدار کرد.

به گزارش «تابناک» در سلسله برنامه‌های ملاقات مردمی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، صبح امروز پنجشنبه (۴ آذر) رئیس قوه قضاییه به مدت ۲ ساعت با تعدادی از خانواده‌های محکومین امنیتی، حوادث آبان ۹۸ و جرائم عمومی دیدار کرد.

این افراد طی روز‌های گذشته به دفتر ارتباطات مردمی قوه قضائیه مراجعه کرده بودند.

درخواست‌هایی که امروز مردم نزد حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای مطرح کردند، عمدتا مواردی بودند که تصمیم گیری در خصوص آن‌ها به لحاظ قانونی در حیطه مسئولیت‌های رئیس قوه قضاییه است.

رئیس عدلیه بعد از استماع درخواست‌های متقاضیان و مطالعه موردی پرونده‌هایی که عمدتا مربوط به جرایم عمومی و امنیتی بودند و ۳ فقره از آن‌ها نیز به محکومان حوادث آبان سال ۹۸ اختصاص داشت، با در نظر گرفتن تناسب میان موارد مندرج در پرونده‌ها و درخواست‌های متقاضیان، دستورات لازم را به واحد‌های ذی‌ربط قضایی ابلاغ کرد.

دستورات امروز رئیس قوه قضاییه پس از استماع درخواست‌های متقاضیان عمدتا حول محور‌های «بررسی عفو»، «اِعمال ارفاقات قانونی برای محکوم و متهم»، «اعطای مرخصی به زندانی»، «اِعمال مجازات جایگزین حبس برای زندانی» و همچنین «کاهش مبلغ وثیقه برای متهم» بود.

رئیس عدلیه پس از ابلاغ دستورات در خصوص اِعمال ارفاقات قانونی برای محکومان یا متهمانی که در زندان به سر می‌برند، از خانواده‌های آن‌ها خواست که شرایط و بستر را برای فرد آزاد شده به نحوی فراهم کنند که دیگر پای آن‌ها به زندان باز نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای پس از پایان رسیدگی و ابلاغ دستورات لازم به مراجع ذی‌ربط پیرامون درخواست‌های مراجعه‌کنندگان، در سخنانی گفت: در سالیان گذشته بخشی در قوه قضاییه تحت عنوان «مرکز ارتباطات مردمی» متشکل از تعدادی قاضی و کارشناس ایجاد شده تا به درخواست‌ها و تقاضا‌های افراد پیرامون پرونده‌های حقوقی و کیفری یا زندانیانی که در زندان دارند رسیدگی کنند.

رئیس عدلیه با اشاره به پیگیری و بررسی تقاضا‌های مردمی از سوی مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه گفت: در میان این تقاضاها، موارد خاصی وجود دارند که نیاز است شخص رئیس قوه قضاییه در خصوص آن‌ها تصمیم گیری کند و امروز به تشخیص مسئولان مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه به تعدادی از تقاضای مردمی رسیدگی صورت گرفت و اقدامات لازم انجام شد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به عواطف و احساسات خانواده‌های محکومان و زندانیانی که امروز با وی ملاقات کردند، گفت: برخی مراجعه‌کنندگان از ابراز پشیمانی فرد محکوم یا متهم سخن می‌گفتند و خواستار آن بودند که نام فرد موردنظرشان در لیست عفو قرار بگیرد که برای ما هم گذشته از پیشینه افراد، وضعیت حال او خیلی حائز اهمیت و ملاک است و در این موارد نیز دستورات لازم ابلاغ شد.

وی در عین حال اظهار داشت: افرادی هم در جریان ملاقات مردمی امروز حضور داشتند که با تکیه بر بیماری فرد زندانی مورد نظر خود، خواستار ارفاقات قانونی یا تغییر نوع مجازات می‌شدند که باید پزشکی قانونی در خصوص آن اعلام نظر کند و پس از ان در این موارد تصمیم گیری می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: احساس من این بود که تعدادی از درخواست‌های متقاضیان در دیدار‌های امروز صحیح بود.

وی افزود: می‌توان ارفاقات قانونی را شامل حال یک زندانی کرد که فاقد سابقه کیفری بوده، مدتی از حبس خود را گذرانده و امروز هم نادم و پشیمان است؛ بر همین اساس امروز تعدادی از این افراد را به رئیس کل دادگستری استان‌ها یا دادستان‌های کشور معرفی کردیم تا از ارفاقات قانونی برخوردار شوند.

رئیس عدلیه افزود: قوه قضاییه بنا دارد تا آنجا که ممکن است و ضرورت ندارد افرادی که در زندان هستند، شامل ارفاقات قانونی یا تبدیل و تخفیف قرار، شوند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در عین حال تصریح کرد: موارد خاصی هم در دیدار امروز بود که به سبب سنگین بودن مجازات، داشتن شاکیان خصوصی، هیچ راهی برای ارفاقات قانونی فرد محکوم یا متهم وجود نداشت.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد نمی‌توان ارفاقات قانونی را شامال حال فردی کرد که در دادنامه او عناوین مجرمانه‌ای مثل سرقت و آدم ربایی وجود داشته و خودش تمامی این اتهامات را قبول کرده و مدت زیادی هم از حبس او نمی‌گذرد.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
از آقای اژه ای برای پیگیری هایی ک در این مدت انجام دادند متشکرم و امیدوارم به این معضل بزرگ هم ورود کنند و خانواده های بسیاری را خوشحال کنند: در اطراف خود زنان زیادی رو سراغ داریم که شوهرشان، آنها و بچه هایشان را رها کرده اند و به شهرهای دیگر رفتند با زن دیگری دوست شده اند یا حتی ازدواج کرده اند بدون مراحل قانونی طلاق. تعدادی از این زنان یا بشدت فقیر میشوند یا به راه های ناکجا آباد کشیده میشوند. این زنان اگر بخواهند مهریه شان را از شوهرشان پس بگیرند به وکیل نیاز دارند و پول آن را ندارند. جای تاسف زیادی است ک انقد بی پناه در جامعه رها میشوند این قانون باید به نحوی اصلاح شود تا حق قانونی و شرعی زن و بچه ها، بدون نیاز به هزینه باز پس گرفته شود. خواهش میکنم تابناک در این مورد خبر تهیه کند و به گوش مسئولان برساند متاسفانه تعداد این افراد اصلا کم نیست
با سلام
به اطلاع ميزساند مركز موسسه فرهنگي و هنري فروغ فن مشهد (مدير مسئولي حاجي عباس صفري نژاد و البته مالك حامد باباپور است كه به صورت غير قانونيامتياز خريده و هم اكنون اين دو نفر در حال مدركفروشي هستند!)، به روشهاي محتاف اقدام به مدركفروشي و جعل مدرك تحصيلي ميكند.
روش معمخول اين كار، سوءاتسافده از |آزمونها است، چون از زمان شيع كرونا برگزاري آزمونها به اين مراكز مهارت آموزس تحت نظارت وزرات ارشاد سپگرده اند، و از طرفي آزمونها انلاينها هم با يك مجوعه تست با جواب با فرمت PDF با قبليت سرچ است، عملا هيچ انگيزه اي باي يادگيري نيست، نمرات عملي كه توسط مديران وشركايش داده و تستها به روش سرچ زده ميشودف هيچ آموزش واقعي نيست و صرفا چند جلسه صوري است بريا رد گم كردند، از جمله موسسه فروغ فن مشهد
به طوري عملا اين مركز به صورت تضميني، اعلام دادن مدرك ميكند، با همكاري چند مدرسه غير انتافعي و از راه دور، يك پروسه مدركفروشي كامل راه انداخته اندف ا جمله آقاي ذكااي در يك مدارس قوچان!
در اين بين هماهنگي بين مسئ.ل مركز ادراه ارشاد (آقاي صبوري) و آزمونگرهايي مانند اقاي حسين پور هم است. نشان به هم نشان طي چند سال اخير دوران كرونا حتي يك مورد در آرمون عملي كسي مردود نشده اند! براي تصديق اين دعا كافي استد ده درصد رندوم از ميان فارغ التحصيلان كذايي طي دو سال اخير انتخاب و ۀزمون مجدد برگزرا شود، خواهيد ديد اكثريت قريب به اتافق مردود مشوند.

از تخلفات دذيگر اين موسسهريال گمادرن افرااد ازمون دهنده بجاي فاارد اصلي است بخصصو زماني ازمونها متمكرز بود.
تا زماني فساد اموزشي است كشور شانس رشد و پيشرفت نخواهد داشت
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
متاسفانه وزراتخانه هایا آموزش و پرورش و ارشاد امکان در اسیتشان ندارند مردم به صورت ناشناس این مراکز فساد اموزشی معرفی کنند و مردم از ترس اینها معرفی نمیکنند
ضمن عرض تشکر و سپاسگزاری قلبی از حضرتعالی برای بیان صریح معضلات و چالشهای مردم در دستگاه قضایی کشور لطفا مداقه فرمایید که برخی از متهمین و مظنونین اقتصادی با توجه به شرایط موجود و دادن احتمال وسعت درگیری ها با دشمنان و ریسک عدم توافق احتمالی در مذاکرات پیش رو در فکر فروش اموال و فرار خود و خانواده هایشان می باشند. لذا خواهشمندیم تمهیداتی بمنظور جلوگیری ازتضییع حقوق مردم صورت پذیرد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار