بازدید 17486
۸

آخرین آمار کرونا در ایران تا سوم آذر/ شمار تست‌های کرونا از ۳۸ میلیون فراتر رفت

در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۱۰۳ میلیون و ۵۸۲ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش بیش از ۴ هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۳۳۷۵ تن از ایشان وخیم است.
کد خبر: ۱۰۸۹۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷ 24 November 2021
تابناک اجتماعیتاکنون ۵۷ میلیون و ۶۱ هزار و ۶۰۶ دوز اول و ۴۵ میلیون و ۶۵۵ هزار و ۷۷۱ دوز دوم واکسن کرونا در کشورمان تزریق شده و همچنین ۸۶۴ هزار و ۹۹۲ نفر دوز سوم را دریافت کرده‌اند؛ تزریق مجموعا ۱۰۳ میلیون و ۵۸۲ هزار و ۳۶۹ دوز واکسن در ایران که ۴۲۱ هزار و ۹۱۷ دوز از آن‌ها در شبانه روز اخیر تزریق شده است.

به گزارش «تابناک»؛ بر پایه اطلاعیه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۴ هزار و ۸۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده و از این بیماران، ۷۲۴ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۶ میلیون و ۹۲ هزار و ۸۲۲ تن رسید.

در ۲۴ ساعت اخیر، ۹۵ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان‌باختگان این بیماری در کشورمان به ۱۲۹ هزار و ۲۸۰ تن رسیده است، در حالی که تا به امروز خوشبختانه ۵ میلیون و ۸۱۹ هزار و ۲۵ تن از بیماران بهبود یافته‌اند.

همچنین ۳۳۷۵ تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند و همچنین تاکنون ۳۸ میلیون و ۱۰۷ هزار و ۹۵۱ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۸ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۵۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۳۶ شهر در وضعیت زرد و ۱۴۶ شهر در وضعیت آبی قرار دارند. همچنین بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۲.۲ درصد است و به همین تناسب، «نرخ بهبود» ۹۷.۸ درصد؛ وضعیتی دقیقا مشابه میانگین جهانی نرخ مرگ این بیماری.

 
 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
بارها توی این صفحه دیده ام در جواب کامنتهای مردم و گلایه از وضعیت بهداشتی بعضی از دوستان دلواپس سریع از آمریکا مثال می‌زنند خواستم به ایشان بگویم خدا آمریکا را برای شما حفظ کند!! که اگر آمریکا نبود شما چطور کارهایتان را توجیه می‌کردید!؟
الان که این بیماری فروکش کرده جانمان می‌سوزد از این جهت که می‌بینیم یک چیز عادی( واکسن) از عزیزانمان دریغ شد! و حالا تا عمر داریم با یاد آنها باید زندگی کنیم
خوشبختانه آمارها همچنان کاهشی است. البته هیچ تضمینی نیست و درواقع اگر ما بازهم با پیکهای بعدی (چه خفیفتر در اثر واکسن، و چه شدیدتر در اثر کروناهای جدید مانند لاندا یا حتی جدیدتر) مواجه نشویم، خودش یک معجزه است. یعنی درهرصورت پیکهای آتی قطعا، وجود خواهندداشت، ولی فعلا که روند کاهشی است.
اما متاسفانه برخی هنوز فکر می کنند این آمارها دروغ است.
درحالیکه اولا هیچ کجای دنیا آمار صددرصد دقیق وجود ندارد و همه کشورها، بعد از مدت کوتاهی از شروع کرونا، یکسری دستورالعمل دارند که براساس آن آمارها را می شمارند و در شلوغیها و پیکها این شمارش قدری سختتر و نادقیقتر می شود، و در بقیه احوال، کم و بیش، همان روند را دنبال می کنند.
ثانیا اینرا همه مردم احساس می کنند که - حداقل فعلا - آمارها بطورکلی پایین آمده و این آمارهای روزانه هم، همین را نشان می دهند.
ثالثا، واقعا خیلی نامعقولانه است که فکرکنیم وزارت بهداشت بخواهد آمارها را عمدا کم بدهد تا مثلا خیال مردم را خوش کند و درنتیجه باعث سهل انگاری و بی احتیاطتر شدن مردم و اوجگیری مجدد بیماری شود. البته اگر بگیم از اول آمارها را کمتر اعلام کرده اند، ممکنست درست باشد، ولی مهم، همین روند روزانه است که کاهشی است.
بنابراین، من واقعا فلسفه کسانیکه مرتب می آیند و می گویند این آمارها دروغ است را نمی فهمم. حرفشان نه دروغ، بلکه اصلا بیمعنی و نامفهوم و بی ربط (به وضعیت موجود) است.
اگر منظور اینست که تلفات کلی کشور خیلی بیشتر از این 130هزارنفر است که خب، آن بدیهی است و حتی خود وزارت بهداشت هم منکرش نیست که این، همه آمار نیست. ولی این حرفها که جایش اینجا نیست که هرروز بیایید برای آمار و ضعیت روزانه کرونا، آنرا تکرارکنید. این آمارها درنهایت سرجمع می شود و تخمینهایی از آمارهای واقعی هم داده میشود و بعد تازه آنوقت می شود که عملکرد نسبی ایران را درمقایسه با سایر کشورها ارزیابی کرد (که تازه درنهایت، آنهم چیزی در حد متوسط بوده، یعنی نه چندان خوب و نه چندان بد).
بنابراین، لطفا نیایید یکسری حرفهای قالبی هرروز تکرار کنید و فعلا به فکر این باشید که با تشویق مردم و بخصوص کودکان، سعی کنیم پیک بعدی، هرچه بیشتر ملایم باشد.
مثلا الان واکسیناسیون در ایران از ترکیه کمی بیشتر و از آمریکا کمی کمتر است. درحالیکه در امارات درحود 98 درصد کل مردم (شامل کودکان از سه سال به بالا) حداقل یک دز واکسن زده اند. هرچند که واکسیناسیون تنها هم کافی نیست و امارات ده میلیونی، در این دو سه روزه، حدود 70 نفر تلفات (یعنی با مقیاس ایران که بگیریم، حدود 500 - 600 نفر) داشته - شاید بخاطر میزان بالای مسافران خارجیش - و آنهم با 98 درصد واکسینه شده!
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
دوست عزیز حرفهات بسیار درست و منطقی بود به جز بخش آخر که آمار مربوط به امارات رو دادید
اشتباهی که پیش آمده اینه که این آمار روزانه مربوط به ابتلا است و نه فوتی. امارات حدود یکی دو ماه است که روزانه تنها یک فوتی بر اثر کرونا ثبت کرده است که آماری مشابه دیگر بیماری های شناخته شده در انسان است
بنابراین، از این نظر می تواند الگویی برای دیگران در مقابله با کرونا باشید
همین یک نکته را خواستم یادآور شوم
موفق باشید
ناشناس
| Malaysia |
۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
من اشتباهی که کردم، الان امارات با واکسیناسیون نزدیک صددرصدی دیگر تقریبا تلفات ندارد، درحالیکه مثلا انگلیس و آمریکا، با واکسیناسیون 70-75 درصدی، به نسبت جمعیت که حساب کنید، همین الانش هم دو تا سه برابر ایران، روزانه تلفات می دهند.
اما ذکر این نکته هم مفید است که الان، اگر به نسبت جمعیت حساب کنید، امارات تا به تلفات صفر برسد، بیشتر البته با اتکا به واکسن، حدود صد برابر بیشتر تلفات داده نسبت به چین که تنها با کمک کنترلهای رفت و آمد، به تلفات تقریبا صفر رسید! بله صدبرابر!!! یعنی حدود 3 هزار نفر تلفات به ازای حدود یک و نیم میلیارد جمعیت در برابر دوهزار نفر تلفات دربرابر ده میلیون جمعیت امارات.
این نشان می دهد که درعمل هم ثابت شده که کنترلها می تواند تا صدبرابر بیشتر، موثر باشند
یا مثلا الان سنگاپور 6 میلیونی، روزی 5 تا 10 نفر
تلفات می ده با واکسیناسیون 93 درصدی، درحالیکه قبلا که واکسن نزده بودند و فقط با کنترلها، در ماه هم اینقدر تلفات نداشته بودند ک الان روزانه تلفات می دهند.
ااما بهرحال ما که در کنترلها ابدا موفق نبوده ایم و نخواهیم بود، بنابراین تنها شانس باقیمانده همین واکسیناسیون سراسری به شمول کودکان است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
اینکه آمار ساختگی است هیچ شکی در آن وجود ندارد!! کافیست به آمار بهشت زهرا رجوع کنی تا متوجه شوی! و اینکه آمار غیر واقعی به مردم دادن برای اینکه سهل انگاری وکم کاری خودت را در قبال جامعه بپوشانی عذری بدتر از گناه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
لازم نیست ادای آدم خوبها را در بیاوری اخوی در جریان واکسیناسیون در حق مردم جفا شد و باید کسانی که امقصر هستند پاسخگو باشند
ناشناس
| Malaysia |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
اولا؛ کل داستان اینست که، اینکه آمار ساختگی است یانه، الان مهم نیست؛ البته که آمارها دقیق نیست، اما مهم اینست که آمار افزایشی است یا کاهشی
ثانیا؛ اینکه در زمینه واکسن، باتوجه به محدودیتهای کشور خوب عمل شد، نیاز به شواهد و استدلال دارد و همینجوری نیست که بیایید بگویید
ثالثا؛ اینکه تاخیر در واکسیناسیون، چقدر می تونست در تلفات یلی موثر باشد، با شواهد موجود تلفات بیشتر در کشورهایی که زودتر هم واکسن زدند و به حدود 65 تا 80 درصد هم رسیدند، نمی خواند. پس برای اینهم استدلال دقیقتری می خواهد. واکسن بهرحال موثر است، اما مهم اینست که درنهایت چند درصد واکسن بزنند و درعین حال چقدر فاصله ها را رعایت کنند و موجهای انواع جدید و کرونا و خیلی فاکتورهای دیگر
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر