بازدید 12683
یک فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با «تابناک»

اولویت در مذاکرات منافع ملت‌ است/ تجربیات برجام آیینه عبرت مذاکره کنندگان باشد

روستاآزاد با بیان اینکه برجام باید آیینه عبرت خوبی برای اعضای تیم مذاکره‌کننده کشورمان باشد، خاطرنشان کرد: تیم دیپلماسی و وزارت خارجه دولت سیزدهم از چهره‌های متعهد و باتجربه‌ای تشکیل شدند که اصول و مصالح نظام برایشان در دستور کار قرار دارد؛ از این روی، به نظر می‌رسد ما مذاکرات خوب و البته از موضع بالایی را در آینده تجربه خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۰۸۹۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰ 24 November 2021

اولویت در مذاکرات منافع ملت‌ است/ تجربیات برجام آئینه عبرت مذاکره کنندگان باشد

مذاکرات وین روز هشتم آذر ماه از سر گرفته خواهد شد؛ این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران برای ورود به این دور از مذاکرات، شروط تازه‌ای را برای توافق مطرح کرده. ایران خواهان آن است که آمریکایی ها تضمین بدهند مشابه اقدامی که ترامپ بعد از برجام امضا شده در دوره اوباما انجام داد، دیگر در دولت فعلی و دولت های آتی آمریکا تکرار نشده و از توافق خارج نمی شود؛ همچنین انعقاد توافق جدید آنها باید همه تحریم‌های برجامی که علیه ایران بازگشته را لغو کنند.

به گزارش تابناک؛ «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس انرژی اتمی به تهران سفر کرد تا با مقامات جمهوری اسلامی مذاکره کند. این سفر اهمیت زیادی دارد، چون توافق احتمالی ایران و آژانس به روند مذاکرات در وین کمک می‌کند. از طرفی دو روز دیگر نیز نشست شورای حکام آژانس برگزار می‌شود. اتفاقی که شرح آن رفت، همه می تواند تاثیر جدی در جریان مذاکرات و توافق احتمالی ایران و آمریکا داشته باشد. فعلا هر دو طرف دنبال افزایش رایزنی ها برای گرفتن حداکثر امتیازات ممکن هستند.

مسیر مدنظر مذاکرات بر اساس منافع ملت ایران باشد

در همین خصوص، رئیس اسبق دانشگاه صنعتی شریف گفت: در مذاکرات پیش‌ روی، بدون شک منافع ملت، جزو اولویت‌های اساسی است و تیم مذاکره‌‌کننده باید بر این اساس مسیر مدنظر خود را طراحی و ترسیم کند.

«رضا روستا آزاد» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی «تابناک» درباره مذاکرات پیش‌ روی ایران و کشورهای اروپایی، اظهار کرد: فرآیند مذاکرات ایران و کشورهای اروپایی طی سال‌های اخیر همیشه روند پرپیچ و خمی داشته است؛ از این روی، در این دوره از مذاکرات بدون شک هشیاری و دقت بسیاری باید در دستور کار قرار گیرد.

نباید اسیر وعده اروپا و آمریکا شویم

وی افزود: مذاکرات گذشته به خوبی به ما ثابت کرد که نباید اسیر فریب وعده‌های کشورهای اروپایی و به خصوص آمریکا شویم. باید با ترسیم یک برنامه و نقشه راه مشخص، گام محکمی در پیشبرد اهداف خودمان برداریم.

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: وضعیت تحریم‌ها و فشارهایی که بر دوش مردم و مسئولین ماست، بدون شک سخت است و نقشه راه کشورمان را در جهت پیشبرد اهداف کلان و جزئی با مشکلاتی روبه‌رو می‌کند، اما ما در سال‌های بعد از انقلاب ثابت کردیم، مردمانی هستیم که در مقابله با سختی‌ها تسلیم دشمنانمان نمی‌شویم.

تجربیات برجام آیینه عبرت مذاکره کنندگان باشد

روستاآزاد با بیان اینکه برجام باید آیینه عبرت خوبی برای اعضای تیم مذاکره‌کننده کشورمان باشد، خاطرنشان کرد: تیم دیپلماسی و وزارت خارجه دولت سیزدهم از چهره‌های متعهد و باتجربه‌ای تشکیل شدند که اصول و مصالح نظام برایشان در دستور کار قرار دارد؛ از این روی، به نظر می‌رسد ما مذاکرات خوب و البته از موضع بالایی را در آینده تجربه خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: امیدواریم با ترسیم یک نقشه راه مشخص، با تاکید بر مطالبات مقام معظم رهبری و مردم در حفظ شان و منافع جمهوری اسلامی ایران، شاهد موفقیت تیم مذاکره‌کننده کشورمان باشیم.

امیدواریم اروپا بدون ترس از آمریکا تصمیم بگیرد

رئیس اسبق دانشگاه صنعتی شریف با تاکید بر اینکه رفع تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه حق طبیعی ملت ایران است گفت: امیدواریم کشورهای اروپایی در این دور از مذاکرات به دور از هرگونه ترس از آمریکا درباره تعاملات سیاسی و اقتصادی خود با ایران تصمیم بگیرند، چون ادامه این وضعیت بدون شک معاملات سیاسی و اقتصادی آنها را نیز با مشکل روبه رو خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۲۱
چه خوبه خدارو شکر که دنبال منافع ملت هستن. خدا رو شکر. ای ملت ناشکر.
2
-- در بحث مذاکره پرسش مهم این است که آیا مصالح و منافع نظام باید مهم باشد یا مصالح و منافع هشتاد میلیون ملت؟
پاسخ واضح و مبرهن است.
ملت صرفا روز انتخابات دارای منافع و مصالح هستند و بس.
اقتصاد اروپا دجار چالش ميشه با ما روابط نداشته باشه؟؟ عجب كارشناسان با سوادي
با سلام واحترام
باعرض پوزش از ایشان، همینکه این تحلیل گر نمیداند که اروپا بدون اجازه آمریکا آب هم نمی خورد،نشان میدهد که خیلی از قواعد وروابط بین الملل آگاه نیستند. تنها راهی که به نفع ملت است ،تعامل با خود امریکا است.
آقای روستاآزاد گر تو بهتر میزنی بستان بزن. تو و همه قبیله او انگشت کوچیکه ظریف عم نمی شوید‌. بنابراین با توجه به حد و اندازه خود ادعا کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
احسنت
درمذاکرات اولویت منافع کدام ملت منظورته دقیقا؟؟
تنها چزی که باور نمی کنیم در نظر داشتن همین منافع ملت در مذاکرات است

خواهشا کمتر افاضات کنید . با بچه صحبت نمیکنید
موضوع اروپا و آمریکا ترس نیست . اروپا نمی ترسه اگر با ایران به توافق برسد مثلا توسط آمریکا بمباران شود . موضوع اروپا و آمریکا اقتصاد است . برای اروپا تجارت با آمریکا اهمیت دارد و موضوع اقتصاد است، اقتصاد است، و منافع اقتصادی، تو را به خدا همین یک موضوع متوجه بشید همین . چرا اروپا اقتصادش را بخاطر ایران به خطر بیاندازد؟؟؟؟؟
برجام را اگر عده ای در داخل کارشکنی نمیکردند به چنین سرنوشتی نمیرسید
منافع ملت . عجب مگه داریم
اروپا چرا باید از امریکا ترس داشته باشه؟!!!

یعنی میگید اروپا امریکا رو‌ ول کنه و بچسبه به شما؟!!!
ما توافق نیازمندیم و آنها هم برای کنترل ما. دنبال. توافق هستند. بعد از تعهد. دو طرف اسراییل حمله را ترتیب می دهد و چون ما ت افق کرده ایم نمیتوانیم به جز بر خورد با اسراییل کار دیگری را انجام دهیم. و
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
اگه رژیم صهیونیستی توان حمله به ایران رو داشت هرگز قبلش سیصد بار اطلاع نمیداد.
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
۱۸:۱۳
خداییش چی می زنید شما؟ چند صد بار در سوریه حمله کرده اطلاع داده؟ بالاترین مقام هسته ای کشور را ترور کرد اطلاع داد؟ کلا در فضا هستی اونی که اطلاع داد رفقای شما بودن که چند ساعت پیش از حمله به الاسد به آمریکایی ها اطلاع دادن تا تخلیه کنند فکر کنم ساندیس ها بدجوری توهم زا شده اند.
اولویت در مذاکرات منافع ملت‌ است/ تجربیات برجام آیینه عبرت مذاکره کنندگان باشد:
دادن هرگونه تعهد نامحدود در هر زمینه ای بر روی قرارداد برجام، از سوی ایران، شدیداً به ضرر منافع ملت است.
توافق که هیچی اگر جام زهر را الان قبول کنید دیگر هیچ فایده ای ندارد کار از کار گذشته است هیچ راهی برای نجات اقتصاد ایران و نجات مردم از گرفتاری روزافزون وجود ندارد. همون بهتر است که زیر بار چیزی نروید اقلا به بمب اتم برسید و کار یکسره یشود
من طرفدار رابطه خوب با آمریکا هستم اما برجام به نظر من برنامه خلع سلاحه نه صلح.
منظورتون از ملت ۸۰ میلیون ایرانی است یا چند هزاری نفری که ۴۳ ساله پست و مقام دارند؟ اگر منظورتان ۸۰ میلیون ایرانی است که از خودشان در یک همه پرسی نظرشان را در باره هسته ای بپرسید اگر منظورتان همین اقلیت چند هزار نفری خودتان هستید که ظاهرا هم همینطور است پس حداقل کمی صادق باشید و از وآژه های دو پهلو مثل ملت و مردم و ... استفاده نکنید . من به عنوان یکی از ۸۰ میلیون ایرانی نظرم این است که ایران بطور داوطبانه کلیه فرایندهای هسته ای را تعطیل کند و به عنوان یک کشور متعارف در جامعه بین المللی حضور داشته باشد ....
سانسورت رو کن بابا ....
اگر سر سوزنی برای منافع ملت ارزش قائلید، در روابطتان با چهان تنش‌زدایی کنید و اینقدر مرگ بر این و آن نگویید و بسوی تعامل با دنیا باشید! چرا باید علاوه بر آمریکا و کانادا و .... حتی جیبوتی با ایران قطع رابطه کند؟ ولی قطعا چنین نخواهید کرد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار