بازدید 5305
۲

اعتراض نماینده به هفت خان رستم برای وام ازدواج

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اینکه صرفا به قشر خاصی تسهیلات کلان داده می شود اما یک جوان برای دریافت وام ازدواج باید هفت خان رستم را پشت سر بگذارد اصلا قابل قبول نیست.
کد خبر: ۱۰۸۸۹۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۵ 21 November 2021

به گزارش «تابناک»، اسماعیل حسین زهی در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر ضرورت اصلاح نظام بانکداری، بیان کرد: مجلس در این زمینه آماده همکاری است و اصلاح نظام بانکداری که یکی از مطالبات مردم است را دنبال می کند به طوری که به این موضوع ورود پیدا کرده است و هفته گذشته نیز جلسه ای با وزیر اقتصاد و بانک مرکزی در این زمینه برگزار شد.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما بر پرداخت عادلانه تسهیلات به مردم تاکید داریم، تصریح کرد: اسامی ابربدهکاران بانکی نیز باید در روزنامه های کثیرالانتشار و رسانه ها منتشر شود.

این عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید براینکه اصلاح ساختار نظام بانکداری یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، خاطرنشان کرد: اینکه صرفا به قشر خاصی تسهیلات کلان داده می شود اما یک جوان برای دریافت وام ازدواج باید هفت خان رستم را پشت سر بگذارد، اصلا قابل قبول نیست.

وی تصریح کرد: سودهایی که اخذ می شود باید برپایه نظام اسلامی باشد، متاسفانه سیستم بانکداری کنونی بر پایه ربا است و مراجع تقلید نیز از این موضوع انتقاد دارند.

حسین زهی در پایان گفت: مردم نیز مراجعات زیادی به ما داشته و بانکداری اسلامی مطالبه جدی آنان است. اینکه امکان استفاده از تسهیلات بانکی برای همه مردم به صورت عادلانه فراهم نیست یک تبعیض است که باید با اصلاح نظام بانکی مرتفع شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
غیر از هفت خوان قبلی در دولت آقای رئیسی یه هفت خوان دیگه هم بهش اضافه شده که دیگه عملا اقشار ضعیف نمی تونن وام بگیرن . قبلا طرف میبرد شناسنامه شو میداد کافی نت و هر وقت بانک مورد نظرش باز میشد کافی نت ثبت نامش رو انجام میداد . اما الان باید طرف به نام خودش شماره تلفن داشته باشه و براش کد بیاد و با اون کد ثبت نامش انجام بشه ولی موضوع اینه که همه بانکا همیشه باز نیستن پس طرف باید بارها به کافی نت مراجعه کنه و با کد استعلامی که به شماره تلفنش میاد وارد سیستم بشه ببینه بانک مورد نظرش باز هست یا نه و این پروسه گاها باعث میشه جوان از خیر وام بگذره . خواستم بگم این تغییری که اخیرا شده فقط یه هفت دیگه هست نه چیزی بیشتری و البته به مراتب از هفت خوان قبلی دشوار تره . شما اگه لطف کنید مانند قبل حداقل ثبت نام رو آسان کنید مردم ممنون میشن ولی برای اینکه کار خودتون راحت بشه و افراد به مراتب کمتری برای وام به بانکا مراجعه کنن یه هفت خوان جدید درست کرده اید تابناک از شما خواهش میکنم در این مورد یه گزارش تهیه کنید بیشتر مردم دیگه قادر به ثبت نام نیستن و باید وقت زیادی رو صرف کنن چرا که همه مردم گوشی هوشمند ندارن و هنوز هم عده زیادی برای اینکارها به کافی نتها مراجعه میکنن و بعد از صرف وقت زیاد بلاخره از خیر گرفتن وام میگذرن
در دیزی باز است حیای گربه کجاست اکثر قریب به اتفاق بانک های توی سایت وجود ندارند لطفا مسولین محترم ی سری به سایت ثبت نام وام ازدواج بزنیدچرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر