بازدید 4473

هنیه: اقدام انگلیس تاثیری بر ملت فلسطین ندارد

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که اقدام وزیر کشور انگلیس درباره تروریستی خواندن جنبش متبوعش تجاوز علیه ملت فلسطین و حقوق آن است و این اقدام که در راستای خدمت به دشمن صهیونیستی و محکومیت مبارزات ملت فلسطین است، کاملا باطل و مردود است.
کد خبر: ۱۰۸۸۹۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۶ 21 November 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه امروز شنبه در سخنانی عنوان کرد که ادعای اینکه انگیزه اتخاذ چنین تصمیمی نگرانی در مورد اقلیت یهودی در انگلیس بوده، کاملا کذب و بی‌اساس است.

هنیه تصریح کرد: این اقدام ارزش و اعتباری ندارد و هیچ تاثیری بر جنبش حماس و مبارزات ملت و مقاومت فلسطین نخواهد داشت و ما را از ادامه دفاع از حقوق ملت فلسطین از تمامی راه‌های ممکن از جمله مقاومت همه‌جانبه بازنمی‌دارد و این رهبران مقاومت هستند که ابزار‌های مقابله با دشمن را مشخص می‌کنند.

وی همچنین اظهار کرد: این تصمیم با قوانین بین‌الملل و حق ثابت ملت فلسطین در مقاومت و مبارزه برای دست‌یابی به آزادی، استقلال و بازگشت به سرزمین خود تعارض دارد.

اسماعیل هنیه خاطر نشان کرد: حماس مشروعیت خود را از ملت فلسطین، امت اسلامی و عربی و آزادگان جهان و از راه مبارزات ملی خود گرفته است و چنین تصمیماتی که در حمایت از رژیم صهیونیستی است، هیچ تاثیری بر ملت‌ها و آزادگان جهان و حامیان حقوق ملت فلسطین نخواهد داشت و موجب کاهش همبستگی با قضیه فلسطین در غرب و به ویژه جامعه انگلیس نخواهد شد.

هنیه این اقدام را که در سالروز صدور وعده شوم بالفور انجام گرفته، به شدت محکوم کرد و گفت شایسته بود بجای این کار، انگلیس از ملت فلسطین به خاطر صدور این وعده ننگین معذرت خواهی کند.

وی از تمامی آزادگان و طرف‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی که مخالفت خود را با این تصمیم اعلام کرده و خواستار تجدیدنظر دولت انگلیس در آن شدند، تقدیر و تشکر کرد و گفت: تحرکات گسترده‌ای را برای مقابله با این اقدام آغاز کرده‌ایم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار