بازدید 6782

رایزنی رابرت مالی با وزیر خارجه بحرین درباره برجام

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با عبدالطیف بن راشد الزیانی وزیر خارجه بحرین در مورد مذاکرات برجامی گفتگو کرد.
کد خبر: ۱۰۸۷۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۲ 13 November 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، مالی روز شنبه در دبی با وزیر خارجه بحرین دیدار و در مورد تحولات اخیر مربوط به مذاکرات ایران با قدرت‌های جهانی در مورد پرونده هسته‌ای ایران گفتگو کرد.

آن‌ها همچنین در مورد اقدام‌ها برای از سرگیری این مذاکرات بحث و تبادل نظر کردند.

درحالیکه آمریکا با حضور در منطقه خاورمیانه امنیت و ثبات را به خطر انداخته، مالی و الزیانی در مورد اقدام‌ها برای حفظ امنیت و ثبات در منطقه همزمان با چالش‌ها و تحولات رایزنی کردند.

وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که راب مالی از ۱۱ تا ۲۰ نوامبر (۲۰ تا ۲۹ آبان) به امارات متحده عربی، سرزمین‌های اشغالی، عربستان سعودی و بحرین سفر می‌کند تا با شرکای خود رایزنی و در یک سری تعاملات منطقه‌ای شرکت کند.
وزارت خارجه آمریکا در ادامه اتهام پراکنی‌ها و هراس از نفوذ منطقه‌ای ایران مدعی شد این مقام آمریکایی در سفر خود رویکرد واشنگتن را در قبال طیف وسیعی از نگرانی‌ها درباره ایران از جمله رفتار‌های بی ثبات کننده و هفتمین دور گفتگو‌های پیش رو برای بازگشت متقابل به پایبندی کامل به برجام را هماهنگ خواهد کرد.
این در حالی است که علی باقری معاون سیاسی وزیر خارجه ایران نیز به کشور‌های انگلیس، فرانسه و آلمان سفر کرده و تاکنون با مقامات بلند پایه دو کشور فرانسه و آلمان دیدار کرده است.
مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران، این دیدار‌ها را مشروح، صریح، جدی و سازنده ارزیابی کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان