بازدید 9974

تفاهم ایران و سوریه برای ازسرگیری اعزام زائر

تفاهمنامه ازسرگیری اعزام زائران بین رییس سازمان حج و زیارت ایران و وزیر سیاحه و گردشگری سوریه امضا شد.
کد خبر: ۱۰۸۷۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۸ 12 November 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، علی‌رضا رشیدیان ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ در پایان سفر چهار روزه به سوریه، پس از مذاکره نهایی با وزیر گردشگری و سیاحه این کشور، گفت: خوشبختانه جلسات خوبی با مسؤولان سوریه در حوزه‌های مربوطه داشتیم که امید است منتج به شروع مناسب و شایسته سفر‌های زیارتی به سوریه شود.

وی با بیان این‌که موضوع سلامت، رعایت پروتکل بهداشتی و امنیت زائران در برقراری دوباره این سفر‌ها بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: باز شدن این مسیر زیارتی خرسندی زائران ایرانی را موجب می‌شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برنامه‌ریزی برای اعزام دوباره زائران به سوریه، گفت: برای پرواز‌ها و انتقال هوایی زائران باید مقدمات و تدابیر مناسب انجام شود.

وزیر گردشگری سوریه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر رییس سازمان حج و زیارت و هیأت همراه به سوریه، بیان کرد: معتقدم این سفر گام مؤثری برای نزدیک‌تر شدن دو دولت و ملت خواهد بود.

محمد رامی مارتینی یادآور شد: وزیر کشور سوریه بسیار مشتاق راه‌اندازی سفر زائران ایرانی است و تاکید کرده موضوعات مربوط به اعزام زائران ایرانی را پیگیری کرده و به نتیجه برسانیم.

او با تاکید بر ازسرگیری سفر‌های زیارتی به منظور همکاری بیشتر دو کشور و دو ملت، اظهار کرد: حدود ۱۳هزار تخت در زینبیه آماده پذیرایی از زائران است. همچنین در صورت نیاز، هتل‌های زیادی در دمشق برای ارائه خدمات به زائران در اختیار است و مشکلی در این‌باره وجود ندارد.

وزیر گردشگری سوریه درباره برقراری دوباره سفر‌های هوایی زائران بین دو کشور، گفت: اگر تعداد زائران افزایش یابد می‌توانیم تعداد پرواز‌ها را افزایش دهیم.

طرفین سپس، تفاهم‌نامه مربوط به اعزام زائران را امضاء کردند. سازمان حج و زیارت هنوز جزئیات ازسرگیری سفر سوریه را اعلام نکرده است.

رییس سازمان حج و زیارت یکشنبه ۱۶ آبان‌ماه برای ازسرگیری اعزام کاروان‌های زیارتی به سوریه به این کشور سفر کرده است. او در سفری که به دمشق داشت با وزرای کشور و بهداشت سوریه برای تامین امنیت و سلامت زائران، مذاکره کرد.

سفر‌های زیارتی و کاروانی ایرانی‌ها به سوریه از سال ۱۳۹۰ متوقف شد. در سال ۱۳۹۸ شماری از دفاتر زیارتی، این سفر را از به صورت محدود و برای مقطعی کوتاه از سرگرفتند، اما با همه‌گیری کرونا این سفر‌ها دوباره متوقف شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر