بازدید 5252

روسیه با افزایش شدید تولید نفت مخالفت کرد

الکساندر نوواک معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد که کشورش در شرایط کنونی مخالف افزایش شدید تولید نفت در بازار جهانی به دلیل خطر موجود برای کاهش سطح تقاضا برای خرید نفت است.
کد خبر: ۱۰۸۵۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۴ 05 November 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، نوواک که مسئول امور نفت و انرژی در دولت روسیه است، روز پنجشنبه در نشست خبری پس از برگزاری نشست وزیران اوپک پلاس گفت: بازار جهانی نفت در حال احیا است، اما عواملی وجود دارد که اجازه افزایش شدید سطح تولید نفت در چارچوب اوپک پلاس را نمی‌دهد.

وی یادآورشد که در روسیه انتظار می‌رود که سطح تقاضا برای خرید نفت در سه ماهه چهارم سال جاری و سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ به دلیل مساله شیوع سویه دلتای ویروس کرونا کاهش بیابد و در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا نیز انتظار کاهش مصرف فرآورده‌های نفتی می‌رود.

اعضای اوپک پلاس در بیست و دومین جلسه خود بر سر ادامه اجرای توافق کاهش تولید توافق کردند که بر اساس آن تولید اوپک پلاس در ماه آینده میلادی ۴۰۰ هزار بشکه افزایش خواهد داشت.

اعضای اوپک عصر امروز بیست و دومین نشست خود را برای تصمیم گیری در خصوص میزان تولید نفت در ماه دسامبر به صورت وبینار برگزار کردند.

در پایان این نشست اعضا توافق کاهش تولید را برای ماه بعد تمدید کردند که بر این اساس تولید نفت اوپک پلاس در دسامبر سال ۲۰۲۱ میلادی ۴۰۰ هزار بشکه افزایش خواهد داشت.

معاون نخست وزیر روسیه گفت: بدون شک تقاضای جهانی برای خرید نفت با فشار همه گیری سویه دلتا در مصرف کنندگان کلیدی نفت قرار دارد و در تعدادی از کشور‌ها محدودیت‌ها همچنان حفظ شده است.

وی ادامه داد: به همین خاطر باتوجه به همه موارد منفی و مثبت بر این باوریم که استراتژی که انتخاب کرده ایم و بر اساس آن تولید نفت ماهانه ۴۰۰ هزار بشکه افزایش یافته است، حتی در شرایط سطح پایین تقاضای خرید نفت، درست است.

نوواک تصریح کرد که اوپک پلاس در صورت احیای بیشتر سطح تقاضای نفت ممکن است برای افزایش بیشتر تولید نفت تصمیم بگیرد.

به گزارش ایرنا، قیمت نفت در حالی به بالای ۸۰ دلار در هر بشکه رسیده که به دلیل شیوع کرونا و توقف فعالیت‌های اقتصادی در بهار سال ۲۰۲۰ میلادی، قیمت‌ها به زیر ۲۰ دلار در هر بشکه سقوط کرده بود.

پس از آن اعضای اوپک با همراهی ۱۰ تولید کننده نفت غیر اوپکی توافق کردند ۹.۷ میلیون بشکه نفت از تولید خود را از بازار خارج کنند و با بهبود شرایط این کاهش تولید به بازار باز گردد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان