بازدید 6608
در راستای اجرای موافقتنامه انتقال محکومان؛

۶ شهروند ایرانی از تایلند به کشور منتقل شدند

سرپرست معاونت حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری اعلام کرد: در راستای اجرای موافقتنامه انتقال محکومان ۶ شهروند ایرانی از تایلند به کشور منتقل شدند.
کد خبر: ۱۰۸۵۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۳ 03 November 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از روابط عمومی وزارت دادگستری، محمود حکمت نیا، سرپرست معاونت حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری از انتقال شش شهروند محکوم ایرانی از کشور پادشاهی تایلند به کشورمان خبر داد.

حکمت نیا ضمن اعلام این خبر افزود: انتقال شش نفر از محکومان ایرانی محبوس در کشور تایلند بر اساس موافقتنامه انتقال محکومان که بین دو کشور منعقد شده است صورت گرفته است و این افراد ادامه دوران محکومیت خود را در داخل کشور طی خواهند کرد.

پیش از این در سال ۹۸ معاون وقت حقوق بشر و امور بین‌الملل و رئیس کمیته انتقال محکومان وزارت دادگستری گفت: ۱۱ نفر از محکومان ایرانی از تایلند تحویل مقامات ایران شدند.

به گزارش وزارت دادگستری، محمود عباسی افزود: در چارچوب موافقت نامه انتقال محکومان ۱۱ نفر از محکومان به حبس ایرانی که سال‌ها در زندان‌های تایلند دوران محکومیت خود را می‌گذرانیدند تحویل نماینده اعزامی کشورمان شدند و امروز صبح به تهران بازگشتند.

وی ادامه داد: اتهام بیشتر این افراد قاچاق مواد مخدر است و یک نفر از این افراد در حال انتقال ساک امانی دوستان خود که در آن مواد مخدر جاسازی شده بود، دستگیر شده است.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری به هموطنان هشدار داد، هنگام سفر پایبندی به قوانین کشور‌ها را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند و از ارتکاب رفتار‌های خلاف قانون بپرهیزند که مجازات‌های سختی در انتظار آنهاست.

در اکثر کشور‌ها در قبال مواد مخدر قوانین سختگیرانه و مجازات‌های سرکوبگرانه‌ای وجود دارد که رهایی از آن به آسانی میسر نیست. گاهی افراد برای چند عدد قرص روانگردان به سال‌ها زندان محکوم شده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار