بازدید 152179
توضیح یک نماینده مجلس درباره طرح جوانی جمعیت:

اعطای خودرو به مادر پس از تولد فرزند دوم

نماینده کرج، فردیس و اشتهارد با اشاره به تائید قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» توسط شورای نگهبان، با اشاره به حمایت از عموم مادران در قانون مذکور گفت: انتقال نیمی از مالکیت زمین یا واحد مسکونی به مادر، فروش بدون نوبت و بدون قرعه‌کشی خودروی ایرانی به قیمت کارخانه پس از تولد فرزند دوم به بعد به مادران، پوشش بیمه‌ای خدمات سلامت زنان، نیم‌بها شدن هزینه موزه‌ها و اماکن تاریخی فرهنگی ورزشی و سینما‌ها برای مادران دارای سه فرزند و بیشتر به همراه خانواده، برخی از قوانینی است که در حوزه مادران به آن توجه شده است.
کد خبر: ۱۰۸۵۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸ 02 November 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، مهدی عسگری به برگزاری بیش از ۳۰۰۰ ساعت جلسات کارشناسی متعدد برای بررسی طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در مجلس اشاره کرد و گفت: در اولین روز‌های کاری دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی طرحی که بعدا با عنوان «جوانی جمعیت و حمایت از خانواده» نامگذاری شد، با امضای ۱۰۰ نفر از نمایندگان اعلام وصول شد و طبق اصل۸۵ در کمیسیون ویژه و با مشارکت نخبگان، دانشگاهیان و گروه‌های مختلف علمی، پژوهشی و صنفی، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، نماینده کرج، فردیس و اشتهارد ادامه داد: یکی از مسائل مهم کشور موضوع پیری جمعیت و سقوط نرخ باروری است که هرم سنی جمعیت کشور را به زودی معکوس ساخته و تبعات جبران ناپذیری برای آینده کشور خواهد داشت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن به سیاست‌های کلی جمعیت اشاره کرد و افزود: بالندگی و جوانی جمعیت، رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده، اختصاص تسهیلات مناسب برای مادران به ویژه در دوره بارداری و شیردهی، تحکیم و پایداری خانواده، ترویج و نهادینه‌سازی سبک زندگی ایرانی- اسلامی و ارتقای امید به زندگی، از جمله سیاست‌های کلی جمعیت است که در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت لحاظ شده است.

افزایش ۷.۵ برابری حق عائله‌مندی در مدت پنج سال

عسگری در ادامه افزود: اعطای وام ۲۰۰ میلیون تومانی به زوجین زیر ۲۵ سال و وام ۱۴۰ میلیونی به زوجین با سنین بالاتر، افزایش ۷.۵ برابری حق عائله‌مندی در مدت پنج سال، افزایش محدوده سنی در استخدام جدید یک سال به ازای تأهل، افزایش دو درصد امتیاز در جذب و استخدام به ازای تأهل و تربیت و آموزش مهارت‌های سبک زندگی ایرانی - اسلامی در کلیه مقاطع تحصیلی و بستر‌های یادگیری، گزیده‌ای از مواد مربوط به جوانانِ در آستانه ازدواج یا زوجین جوان است.

وی در خصوص درمان زوجین نابارور و پیشگیری از ناباروری در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: تحت پوشش بیمه‌ای قرارگرفتن درمان تمامی زوج‌های نابارور، اجرای آزمایش‌های علمی در مورد مواد و فرآورده‌های وارداتی تراریخته موثر در ناباروری، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تولید اقلام و تجهیزات درمان ناباروری و استقرار متخصصان طب سنتی در مراکز ناباروری، بخشی از مواردی است که در حوزه درمان زوجین نابارور در این قانون به آن پرداخته شده است.

انتقال نیمی از مالکیت زمین یا واحد مسکونی به مادر خانواده

نماینده کرج، فردیس و اشتهارد در خصوص حمایت از عموم مادران در قانون مذکور گفت: انتقال نیمی از مالکیت زمین یا واحد مسکونی به مادر، فروش بدون نوبت و بدون قرعه‌کشی خودروی ایرانی به قیمت کارخانه پس از تولد فرزند دوم به بعد به مادران، پوشش بیمه‌ای خدمات سلامت زنان، نیم‌بها شدن هزینه موزه‌ها و اماکن تاریخی فرهنگی ورزشی و سینما‌ها برای مادران دارای سه فرزند و بیشتر به همراه خانواده، برخی از قوانینی است که در حوزه مادران به آن توجه شده است.

اعطای دورکاری به مادران باردار حداقل به مدت چهار ماه

عضو کمیسیون صنایع و معادن افزود: مرخصی زایمان ۹ ماه کامل که به درخواست مادر می‌تواند تا دو ماه آن قبل از تولد باشد، اعطای دورکاری به مادران باردار حداقل به مدت ۴ ماه، کاهش سن بازنشستگی مادر به مدت یک سال به ازای تولد هر فرزند و برای تولد فرزند سه به بعد، یک و نیمسال، از جمله قوانینی است که در حمایت از مادران شاغل در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به آن پرداخته شده است.

کاهش عوارض ساخت و ساز تا ۵۰ درصد برای خانواده سه فرزند

عسگری به ارائه تسهیلات مسکن در این قانون اشاره کرد و گفت: تامین زمین یا واحد مسکونی حداکثر ۲۰۰ متری به قیمت تمام شده با دو سال تنفس و هشت سال قسط‌بندی پس از تولد فرزند سوم، اختصاص مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان برای ودیعه و یا خرید مسکن خانواده فاقد مسکن دارای فرزند سوم با باز پرداخت ۲۰ ساله، کاهش عوارض ساخت و ساز تا ۵۰ درصد برای خانواده سه فرزند و تا ۷۰ درصد برای خانواده چهار فرزند و اختصاص ۷۰ درصد ظرفیت منازل مسکونی سازمانی به کارکنان فاقد مسکن با حداقل سه فرزند، تسهیلات ارائه شده در خصوص تأمین مسکن خانواده‌های ایرانی است.

وی ادامه داد: حمایت از گروه‌های مردمی، تسهیلات آموزشی، مشوق‌های اقتصادی، تسهیلات شغلی، خدمات اجتماعی، برنامه‌های آموزش عمومی، برنامه‌های آموزشی بهداشت و درمان و مقوله فرهنگ‌سازی از جمله جهت‌گیری‌های اساسی است که در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به آن اشاره و تاکید شده است.

نماینده کرج، فردیس و اشتهارد در پایان گفت: طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پس از رفع ایرادات و ابهامات شورای نگهبان از سوی مجلس، روز گذشته در نشست شورای نگهبان به تایید رسید. با اجرای دقیق این قانون، تحولی جدی در راستای حمایت از خانواده و مادران، بهبود نرخ باروری و جلوگیری از سونامی پیری جمعیت، مورد انتظار است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۱۶۱
جالبه توی تیتر خبر اومده «اعطای خودرو» ولی توی متن خبر اومده «...فروش بدون نوبت و بدون قرعه‌کشی خودروی ایرانی به قیمت کارخانه پس از تولد فرزند دوم به بعد به مادران...»
تهیه کننده خبر یا معنی اعطا رو نمیدونه یا اینکه صرفا برای جذب کاربر برای خوندن خبر به این مدل تیترزنی متوسل شده...
راستی به یاد طرح حمایت از انتقال کارمندان از تهران به شهرستان افتادم!، به چن نفر زمین و خودو دادید؟
اعطای ماشین به قیمت کارخانه؟؟؟ نیم بها کردن موزه و سینما و؟؟؟
اینقدر بزرگه و وسوسه کننده که فردا همه میرن ازدواج و ۴ تا بچه میارن...
مردم از خنده با این طرح های جوکتون....
شما نمی توانید مالکیت واحد مسکونی یا زمین را بدون رضایت مالک به همسر منتقل کنید. لطفاً از جیب خودتان بذل و بخشش کرده و برای فرزند دوم یک خودرو رایگان به خانم ها اهدا کنید.
فروش بدون نوبت و بدون قرعه‌کشی خودروی ایرانی به قیمت کارخانه پس از تولد فرزند دوم به بعد به مادران؟؟؟؟
عزیز من وزیر گفت تا سال آینده قرعه کشی خودرو جمع میشه فکر کنم دیر رسید !!!!!
سلام به این نماینده محترم بفرمایید من بازنشسته وسه فرزند پسر دانشجو وسال سوم هنرستان وسوم ابتدایی کلا هشتصد هزار تومان حق عایله مندی میگیرم که ششصدوهشتاد هزار آنرا بیمه تکمیلی میدم بقیه اش را چه کنم صدات از جای گرم بلند دادش
عجب گرفتاری شدیم ها...بابا مملکت کشش افزایش جمعیت رو نداره...اول برای جوانان همین الان یک فکری کنید..اشتغال پایدار..رفع تورم وگرانی..ضمن اینکه کشور با این سرعت خشکسالی که داره طی میکنه تا یک یا دوسال آینده به غیراز چند استان همه به مشکل آب خواهند خورد...!
اول شرایط ازدواج رو فراهم کنید بعد وعده های سرخرمن بدهید..!
دست کم اگر هم دامی پهن میکنید براشون دانه های خوشمزه بپاشید . این دانه هاتون که مسموم و بی مزه هست
پدر زیر بار هزینه ها له میشه به مادر تسهیلات میدید -بخاطر ماشینم شده شوهررو مجبور میکنند بچه بیاره!
کدوم ....... تو دام اینها میفته که دارایی خانواده ها کشوندن به بورس و غارت کردند. کدوم ..... باز گول اینها میخوره که با جریمه های بی و سرته جیبشون خالی کردن . کدو م....
خودت چندتا بچه داری؟؟؟؟ زاد فرمایان چرا خود بچه کمتر آورند؟
انتقال نیمی از مالکیت زمین یا واحد مسکونی به مادر!
فروش بدون نوبت و بدون قرعه‌کشی خودروی ایرانی به قیمت کارخانه پس از تولد فرزند دوم به بعد به مادران!
نیم‌بها شدن هزینه موزه‌ها و اماکن تاریخی فرهنگی ورزشی و سینما‌ها برای مادران دارای سه فرزند...
خسته نباشید واقعا، زیربار مسئولیت اینهمه حمایت و تعهد رفتن واقعا خیلی هنر و عرضه میخواست!
حیف اون بیت المالی که صرف شماها میشه، حیف
لطفا عنوان خبر را درست بنویس .معنی اعطا با فروش بدون قرعه کشی و به قیمت کارخانه متفاوت است
به جای این کار ها تورم و گرانی را کاهش بدین.
این همه ولخرجی ! ضرر نکنی رییس!
این مسخره بازیا فقط برای فرزنداوری همفکرای خودتون شاید جواب بده. خونواده ای که توو خرج روزمره خودش مونده بچه میخواد چکار؟
به جای تولید این طرحهای من دراوردی که هیچ جای کره زمین به فکرشان هم نمیرسد وضع اقتصاد کشور درست و این قدر هزینه برای دولت ایجاد نکنید، اقتصاد که درست شود مردم خودشان بچه دار می شوند
واقعا دستتون درد نکنه....اعطای نیمی از سند کدوم زمین؟مگه مادر نباید پول داشته باشه پراید رو به قیمت کارخونه بخره؟
آخه اینا کی هستن که تایید صلاحیت میشن میرن تو مجلس ....
زرشک به چینی چی میشه؟
نیازی به این ولخرجی نیست
شما با دنیا تعامل کنید وضع مردم خوب میشه و نیازی به گدایی از دست شما نیست.
چرا اینقدر عوام فریبی میکنید تا کی میخواهید این بازی رو ادامه بدید تا کجا !!!!شما اگه راست میگید شیرخشک - پوشک - هزینه زایمان - هزینه سنوگرافی- هزینه ویزیت دکتر مادران رو نیم بها بکنید بقیه پیش کش شما.
بچه دومم داره بدنیا میاد هنوز به دنیا نیومده بیش از 15 میلیون هزینه کردم تازه با بیمه تامین اشتباهی . انشالله تا بدنیا بیاد میشه 30 میلیون - اگه سالم باشه تا یکسالگی فقط 7 -8 میلیون هزینه پوشک داره حداقل تازه اگه گرون نشه
واقعا 3000 ساعت پول بیت المال رو حرام کردید به این نتایج رسیدید
بلیط سینما نیم بها !!!!!!!! عوارض ساخت تا 50 درصد تخفیف
بعد میخواهید طرح تون نتیجه هم بده
خودتون رو مسخره کنید نه مردم شریف ایران رو
منتظر همین بودم... پیش به سوی سومی
:)))))))))))))))))))))
خجالت بکشید
بابا خيلي ولخرجي نكنيد
مشکل تورم و بیگاری را حل کنن بقیه مسائل پیش کش
اینم شد مشوق !!!
اقای نماینده کرج لطفا ولخرجی نکنید نکنه شما هم از حقوقی های بورس هستید(فروش خودرو و نیم بها هزینه موزه و غیره.... دارید دلالی می کنید؟)
کاش این نمایندگان با این افکار منور خود بجای نمایندگی می رفتند و در این چهار سال حداقل سه بچه تولید می کردند.
اینقدر این جامعه مارگزیده شده که حرفهای آقایان را باور ندارد شما با نسل دهه 60 که می توانست حتی جهان را زیر و رو کند چه کردید؟ آنان تصمیم گیرندگان فرزندآوری هستند نه شماها

شماها را بسان همان چوپان دروغگو می دانند. کم جلسات غیر کارشناسی برگزار نمایید دیگر آبرویی برایتان باقی نمانده وای به حال کشوری که مردمش ازش سلب اعتماد کنند.
هم خودتونو مسخره کردید هم ملت رو
تو براي همين نفوس فعلي رفاه و امكانات و اصلا بيخيال
غذا
فراهم كن
باقي پيش كشت.........................
یاد حرفهای احمدی نزاد افتادم به هر بجه تازه متولد 1 میلیون پول پس انداز می دهیم (دروغ و عوام فریبی بس است به فکر لشگر گرسنگان باشید)
الحمدالله این مملکت طی 40 سال گذشته بر پایه طرح و پیشنهادات درفتی استوار بوده و هست افزایش جمعیت با دادن ماشین و پول در هیچ جای جهان اتفاق نیفتاده که می خواهید در ایران این مغزهای متفکر جا یندازند آقایان و طرحان عزیز افزایش جمعیت بر چند مقوله استوار است که متاسفانه شما ملت را نمی بینید و خودتان و امثال خودتان دارید می بینید من یک روستا زاده هستم تا سل 98 زمین در روستای من متر 5 تا 7 هزار تومان بود ، سیمان 7 تا 10 هزار تومان بود ، میلگرد شاخه ای 25 هزار تومان بود ، قوطی 4*4 آهنی 20هزار تومان بود الان نگاه کنید زمین متری 5 هزار تومانی شده 1میلیون و سیمان 7 هزار تومانی شده 50هزار تومان ، قوطی آهنی 25 شده 500هزار تومان و چینکوی متری 14هزار تومانی شده 150هزار تومان مخارج زندگی الحمداله از برنج 30 تومانی گپرفته تا حبوبات 2هزار تومانی شده 50هزار تومان گوشت و مرغ و برق آب و تلفن جای خود دارد اگر دولت در فکر افزایش جمعیت است این فکر از کله خالی خود خارج کند ملت همین هایی که هستند بتوانند زنده نگهدارند افزایش پیش کش گویا این اقایان در کشور نیستند و اگر هم هستند در بازار نستند طلا کجاست زمین کجاست ـآب و برق و زندگی مخارج آن کجا ست علتش پر بدن جیب آنهاست که این طرح و پیشنهادات احمقانه دارند
جناب آقای عسکری من هنوز دفترچه یک میلیونی که به فرزند آوری دردولت نهم ودهم به خانواده ها دادند را دارم دفترچه با ثبت یک میلیون تومان که فاقد ارزش است مردم با این حرفها خام نمی شوند
سال 92 و 93 تبلیغات کردند که هرکس از یارانه انصراف بده اسمش ثبت میشه و بعدا مزایایی برای این نفرات داده خواهد شد من اعتماد نموده و درخواست انصراف دادم اون زمان به هر کس گفتم خندید و گفت چقدر ساده ای. حالا به نظرتون کسی به مشوق ها اعتماد میکنه؟
مردم نون خالی گیرشون نمیاد بخورن تو حالا وعده ماشین بدون قرعه کشی و زمین بهشون میدی . شماها کجاها آموزش دیدید . تورم . گرانی . بیکاری مملکت رو به زانو دراورده حالا تو قول سرخرمن ماشین با قیمت کارخانه میدی ....
اول انقلاب با این وعده ها عده ای گول خوردند و باعث بدبختی خودشون و نسل حاضر شدند الان دیگه کسی گول حرف شما را نمیخورد جز اینکه از شدت فقر بخواد با بچه دار شدن مقدارکمی پول گیرش بیاد که اونم عاقبت پشیمون میشه
اعطای خودرو نه، فروش خودرو
تیتر جعلی نزنید
برای اجرای کثرت موالید هر دروغی میگید و به عمق فساد اخلاق و دزدی و.... بخاطر اضافه شدن جمعیت به فقر نشسته ایران توجهی نمیکنید حواله همتون به خدا آمین
کار نیست، خانه را هم میلیاردی بردید بالا که هیچ بدبختی نتونه بخره الان میگی بچه بیار؟ فقط آه و ناله مردم بلند شده ....
شرم بر تو با این سطح سواد و تحلیلت
برای خودت نگه اش دار بیشتر نیازش داری
ایشان هم خواستند دیده شوند.
تا زمانی که اوضاع اقتصادی مردم درست نشه و به اینده امیدوار نباشن، این چیزایی که شما میگین حرف الکیه.
به فهم ودرک وشعور مردم توهین نکنید خواهشن
شما نان خشک بجه های زباله کرد و دیکر بجه های بدون نان شب فعلا تامین کنید خودرو موزه پیشکستان
هرکس به خاطر ماشین بچه دار بشه بدبخته، مردم نباید گول حرفهای بی فرجام شما رو بخورن،....
فرزندآوری نمیکنیم هزار میلیارد هم بدین با سواد نمیتونین مبارزه کنین ....
دیر به فکر افتادیم اما مباحث خوبی مطرح شده اگر اجرا بشه
خودرو خرجش زیاده خرج زندگی بیشتر میشه. بی فرزندی ینی عشق و حال حال حااااااااااال .
این طرح باید چندین سال پیش اجرا میشد، ولی هنوزم دیر نیست. امیدوارم عملی بشه
فرزند آوری با خودرو و موزه درست نمیشه
تامین مخارج کودک کمر می‌شکنه
مجلس انقلابی بجای این دلقک بازیا قوانین درستی برای رونق تولید و اشتغال ایجاد کند و نمیخواهد به مادران و زنان مردم خودرو بدهد خودرو پیش کش برید ی زره سواد یاد بگیرید .
توماشین زندگی کنن؟ شما جوان بیکار ببرین سر کار خانه به شرط تملیک بهشون بدین ماشین خودشون میخرن امنیت شغلی باشه مردم به همه چیز میرسن ماشین پیشکش شما مدریت کشور درست کنین
با این شرایطی ک واسه مردم دیگه کسی ازدواج نمیکنه
همون بهتر ک نسلمون منقرض بشه
يه جوري نوشتين اعطاي خودرو انگار مفتيه. داداش الان كمترين خودرو حداقل 200 ميليون تومان پول ميخواد . وام هم كه خدا بده بركت براي باز پس دادنش بايد زندگيت رو بفروشي. نه داداش ما نيستيم.
اگه راست باشه گدایی سر چهارراه که چهارتا بچه قد و نیم قد داره و از بچه هاش کاسبی میکنه حسابی خوش به حالش میشه خونه دار میشه و من که یه بچه دارم و تو هزینه ش موندم هم چنان مستآجر واحد سی و هشت متری عجب عدل و عدالتی
مغزهای کوچک زنگ زده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
آفرین
لازم نیست این وعده های خنده دار و بی ارزش برای مادرشدن به مردم بدهید. بیایید طبق قانون اساسی تحصیل فرزندان را تا آخر دانشگاه رایگان کنید، و به نوزادانی که متو لد میشوند مثل کشورهای عربی، پول شیر و زایمان و خرجش را دولت تقبل کند،،
چرا امتیاز جذب و استخدام در ادارات دولتی بهشون ندادید چرا سهمیه پذیرش دانشگاه ندادید چرا سهمیه پذیرش هیات علمی ندادید چرا سهمیه جذب در آموزش و پرورش بهشون ندادی محال هست کسی فریب بخورد و بچه دار شود برای این حداقل چند رغاز این امتیازاتی که دادید دوریالی دادن به کف دست فقیر است شرمتان باد
بااین کار قدرت مردان زیر سوال میرود،بفکر مردها باشید،اینطوری دیگه زنها دیگه نیازی به مرد نمیبینند
به نظر شما با این وضعیت اقتصادی مریض و داغون که تاریخ هم اینو نشون داده هر سال وضعیت اقتصادی از سال گذشته بدتر شده و بهتر نشده و اقتصاد خانوار هر سال از سال قبل ضعیف تر و کوچکتر شده یه زوج سه بچه داشته باشه میتونن خونه بسازه یا بخره واقعا خودتونو به کوچه علی چپ زدید یا سطح درک و سوادتون این اندازه هست وقتی که زن مرد یک خانواده واسه اقتصاد خانه صبح تا ظهر و گاها بعدازظهر میجنگن که یه نیاز های اولیه خانوار خودرو تامین کنند اونم واسه یه بچه حالا شما تو فکر بچه دوم و سوم هستید
یه واقعیت شما زحمت بکشید اقتصاد مملکت رو درست کنید که با یه تلنگر و آخ کشور های دیگه اقتصاد ما شخم زده نمیشه مردم خودشون میتونن که اقتصاد خانواده و بچه هاشونو چطور درست کنن شما بفکر جمعیت کشور نیستید بیشتر فکر کارگر و حمال و در واقع برده برای آینده کشور هستید
فروش به قیمت کارخانه ماشین
ما دوقلو آوردیم یارانه رو قطع کردن
100 درصد دروغ محضه یه روده راست تو شکم این مسئولان پیدا نمیشه برای فرزند آوری حاضرن هر دروغی بگن ملت از بیکاری و تورم نابود میشن اینا فکر فرزند آوری و صیانت فضای مجازی هستن
به به عججججب قانونی مرحبا به این همه سخاوت و گذشت همه یا به قیمت کارخونه که لنگ خدا رو گرفته یا نیمه بها که بازم همون طور گرونو سرسام آور خبری از مجانی شدن نیست.اخ آخ اخ که خودتونو ملتو مثل هم فرض کردید.
با این اوضاع بد اقتصادی که قیمتها ساعتی بالا می‌ره نبود کار گرانی مسکن گرانی اجاره بها ساختمان ازدواج هم درست نیست چه برسه به فرزندآوری. آقایون خودشون رو با مردم برابر نبینن که در رفاه کامل به سر میبرن
واقعا که..اقا زدیم وشدو مادر فرزند دوم واورد.تواین مملکت که هیچکی به هیچکیه.کی تضمین میده خودرو بهش تحویل داده میشه.داستان قرعه کشی های ایران خودروسایپا اونم ایا یه خودرو هزینه بدوتولد تا بزرگسالالی فرزند رو تامین میکنه.توروخدا بسه..خودم ایرانیم.ولی واقعا دوست ندارم یه بچه ایی توایران متولدبشه با این وضعیت اسفناک اقتصادی..یسربه بازار بزنین.یه مای بی بی سایز ریز۲۵۰۰۰۰ت.شما دیگه بقیه رو محاسبه کن...دوره نادانی گذشت.ملت اگاه شدن.
با این اقتصاد بر شکسته بچه رو هم بدبخت کنیم.خودمان بدبخت شدیم بس نیست.اولویت اول درست کردن هرج ومرج و رفاه جامعه است.وجدان هم برای انسان خوب چیزی است.
با این وضعی که درست کردید توقع فرزند اوری دارید .... مردم تو یک قرص نان خالی مانده هستند و شرمنده خانواده هاشون .اون وقت توقع دارید مردم زاد و بلد کنند با این وضع و قیمتهایی نجومی بیمارستانها طرف میخواد برد یک سنوگرافی بدید ببینه بچش سالمه یا نه باید خدا تومان پول بدید زایمان کردن بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون خرج دارد البته اگر دکتر زیر میزی نخواد .بعد تولد هم مخارج سر سام اور دیگر که رو سر پدر و مادر خراب میشه .....
خدا کنه اجرایی بشه.
و اگر میشه حداقل تا 2سال ماهانه پول میدان برای پوشک و شیر خشک و لباس نوزاد که خیلی گرون هستن
با این اوضاع و اقتصادو هرج ومرج که بر جامعه حاکم شده می شه بچه آورد.‌یه نفر دیگه رو هم درگیر این اوضاع پر تنش کرد.قضاوت با خود شما.اول باید جامعه ای سالم و قانون مند و بدونه هرجو ومرج به وجود آورد.بعد به فکر بچه دار شدن بود.
نماینده مردم خیلی خیلی با این همه مشکلات
اخه چرا مزخرف میگید اگه یه تیبا ارزون ترین ماشین رو بخواد کسی بخره باید ۹۰ تا۱۰۰ میلیون پول بده کسی همچین پولی داشت هزینه میکرد برای فرزند اوری احتیاج به پول نداشت واقعا فکر احمقانه ای کردن متاسفم با این طرز فکر
سلام خیلی خوبه ولی همش در حد حرفه لطف کنید به حرفی که میزنید عمل کنید دیگه بسه انقد دروغ و ریا شنیدیم
نمی دونم چرا یاد ماجرای ماری آنتوانت افتادم که بهش گفتن مردم حتی نون واسه خوردن ندارن گفتش خب برن کیک بخورن
حتی حیوانات هم اگه غذا و زیستگاه شون نابود بشه میلی به تولید مثل پیدا نمی کنن
اینا شعور مردم رو در حد حیوون هم فرض نکردن
یه زحمت بکشید مایحتاج عمومی روارزون کنید. بقیه پیشکش
دروغ می گی ا‌ول مردانگی خود ثابت کنید بعد پز دهید آقای نماینده پس چرا به وعده خود عمل نمی کنید عرضه نداری بده تا مردانگیتان ثابت شود
کاشکی عملیاتی بشه دوباره خونه ها شلوغ بشه
خیلی بیخود کردین نگه دارین برای خودتون
ای کاش ساعات کاری مادران شاغل دارای فرزند زیر شش سال کم بشه به جای اینکه تا دو و نیم سرکار باشند تا ۱۲ونیم تایم کاریشون باشه چون واقعا یک ساعت پاس شیر به هیچ دردی نمیخوره مادر تا برسه خونه یک ساعتش تموم شده لطفا پاس شیر رو بیشتر کنید
میگفتید
اعطای خودرو به مادر پس از تولد فرزند دوم بدون قرعه کشی
باز هم مقاله را میخوندیم و احساس بدی هم از عنوان زدن شما نداشتیم
نماینده محترم شما جلوی گرانی و تورم را بگیرید و برای جوانان کسب و کار و اشتغال ایجاد کنید و وام های ارزان قیمت بدهید همه چیز درست می‌شود. این که احتیاج به قافیه بافتن نداره.
وقتی گرانی سرسام آور شده و جوانان مشکل مسکن دارند کدام جوان دنبال ازدواج و فرزند آوری میره؟
نماینده محترم شما جلوی گرانی و تورم را بگیرید و برای جوانان کسب و کار و اشتغال ایجاد کنید و وام های ارزان قیمت بدهید همه چیز درست می‌شود. این که احتیاج به قافیه بافتن نداره.
وقتی گرانی سرسام آور شده و جوانان مشکل مسکن دارند کدام جوان دنبال ازدواج و فرزند آوری میره؟
خنده ی تلخی باید
باوعده های پوچ و توخالی لطفا مردم را بیشتر از این پرفشار اقتصادی نزارین،شما در دادن یارانه ۴۵هزارتومانی موندین و می‌خوان هزینه سنگین بچه داری را تحمیل مردم کنین،شما فقط و فقط تنها مای بی بی و شیر خشکشو بدین بقیه هزینه ها بامردم و می بینن که زوجها بیشتر از دو بچه می‌آورند بشرطی که دولت فقط مای بی بی و شیر خشکشو تامین کنه که نمی تونه و اگه بتونی فقط یکی دوماه میده وبعدن کنسل می کنه،پس لطفا مردم را بیشتر از این در فشار اقتصادی حاصل سیاست های خودتان قرار ندین ....
شده حکایت یک میلیون احمدی نژاد آخه دروغ چقدر بی شرمی چقدر منی که الان اول عمر سه تا بچه دارم نه خونه نه بیمه نه شغل دارم پس چی ....
برای جوانان بیکار و بی خانمان چه کردید گزارش مستند بدهید ....
به جای خودرو تمام هزینه های بهداشتی و پزشکی، درمانی و پیگیری سلامت مادر و کودک تا سن 15سالگی کودک رایگان گردد. خودرو رایگان یعنی سفر، یعنی هزینه سفر ،هزینه نگهداری خودرو، . خودرو لازم است ولی واجب نیست. مادر و فرزند در هر لحظه که نیاز به نیازهای پزشکی و یا سفر داشتند دولت برایشان مهیا کند. داشتن خانه و تغذیه سالم از خودرو واجبتر است. گذاشتن کلاسهای اموزشی مفید برای والدین
در طرح فکری برای اشتغال جوانان و ازدواج و فرزند آوری نشده است بنیاد تکمیل خانواده و حمایت از ان اشتغال است که در طرح کم رنگ می باشد ...چه خوب بود در طرح به موضوع تامین اعتبار سالیانه قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت اشاره می شد که با بازنشستگی افراد بالای 25 سال سابقه ظرفیت خالی برای بکارگیری جوانان بیکار ایجاد می شد
این کارتون فقط برای بی اثر کردن قوانین اجتماعی خود قانون اساسی هست. شما لطف کنید همون قانون اساسی در خصوص وظایف اجتمایی حاکمیت اجرا کنید نمیخواد یه پراید به مادر بدین که هم خودشو هم فرزندشو و هم شوهرش رو به کشتن بدده. اسباب بازی برای ملت درست کردین شما عزت را به ما برگردانید ما جیبمونو ببینیم نیاز به تشویق و تنبیه شما نداریم خودمون اقدام لازم به عمل میآوریم....
به مجلس محترم هم سپاس میگوییم
ببین این قانوناروبزاری دم کوزه آبشوبخورین وقتی هزارتا کاغذبازی وضامن میندازین سرراه ک طرف میگه وام ومگه اینک بعدفوتم بهم بدن. اونقد ازاین اداره ب اون اداره طرف وپاس میدین وازاین مدیر امضابگیر وبر اون اتاق مدارکتو بده وحالامیزاریمت تونوبت. ک طرف میگ اشتباه کردم بچه دارشدم یاازدواج کردم. این مشکلاتو حل کنین نه اینک واسه ما وام وتبصره جورمیکنین
این نماینده ها را کی انتخاب کرده ؟!!!
گاهی اوقات ی حرفایی میزنین ک مردم حرصشون میگیره انگار شماها ازکره دیگه اومدین.... ببین خب تو خودتم ک نماینده شدی قبل اینک ب اون صندلی برسی ازپشت همین نیمکت‌ها ی مدرسه رفتی تموم کاغذبازی ومشکلات اداره جات و دیدی توهمین جامعه بزرگ شدی ک واسه یه وام چندسال ازاین اتاق ب اون اتاق پاس میدنت.دست آخرفوت میکنی ودستت ب وام نمیرسه تموم وعده وعیدها کشکه. اول این مشکلاتو حل کنین.
به شرطی که به نحو احسن عمل بشه و بعدا کارشکنی نشه
مواردی که پیشنهاد شده خوب است ولی اشتغال الویت اول است
خسته شدید خیلی برین یک شش هزاررررر ساعت استراحت .خوبه نمیخواستن اتم بشکافن .این زمانو ساعات حق بیت الماله تک تک شما جوابگوی دنیااخرت مردمن شما امکانات ازدواج ومسکن رو فراهم وتسهیل کنید جایزه پیشکش.شما مدارکتونو ازکجاگرفتین شک دارم مدرکتان درست باشه اخه سه هزار ساعت ؟!بیک به یک بیسواد پشت کوه بپرسی برااین قضیه فرزند چه فکری میکنی بخدا بهترراهکار میده .مشکل شغل اولویت بعد مسکن بعد ازدواج .تااز دواج نباشه بچه هم نیست .یک وقت از حال نرن ایقد فکر کردن
ادبیات جدید دلالان از زبان نماینده گانشان که در انتخابات نمک گیرشان شده اند آنهایکه دستشان به دهنشان می رسد همه ماشین دارند و یا خرید خودرو را از بازار آزاد ترجیح می دهند به مصیبتهای بزرک کردن بجه ( با این تورم و فرهنگ موجود در جامعه) می ماند بخشی از مرد که حتی برای خرید نان شب محتاج هستند و اینجاست که دلالان دلسوز در خانه ها را خواهند زد و مدارک نوزاد تازه متولد شده را به قیمت ناچیز حرید و بلافاضله خودرو تحویل خواهند گرفت علی برکت الله که در ایران راه چاپیدن مملکت و مردم به تعداد بی نهایت باز است
کمتر دزدی کنید تمام اجناس ده برابر شدن بعد میخواین بچه دار بشن بچه ها از روی گرسنگی مثل بچه های آفریقا وسومالی بشن
اگه اجرا شود خوبه ولی کار اداری پیامکی دست پپاگیر وضمانت انسان رو پشیمان میکند
واقعا اگر قدرت اجرا وجود داشته باشه انشاله، خیلی خوب هست.
بنظرم به اجبار باردار کنن آبرومندانه تره

واقعا شان انسان به این افتضاحی کشیده شده
سلام کاش به فکر ضامن وام ازدواج هم باشند این بزرگواران . کارمند در خانواده هایی که نیست. یا برای ضامن شدن درصد میگیرند.ضامن وام ازدواج را باید سفته یا کارت یارانه را قرار دهند.
به جای این کارها بیایید جلوی فساد مالی را بگیرید اقتصاد کشور را رونق دهید تا اول ازدواج صورت گیرد بعد برای فرزند اوری پیشنهاد هدایا بدهید مگه میشه وقتی شرایط یه زندگی ساده برای ازدواج مهیا نباشد شما بر ای فرزند اوری تشویق میکنید همه این امکاناتی را که گذاشتید همان افرادی که وضع مالی شان خوبه استفاده خواهند کرد چون آنها شرایط ازدواج را داشتند.
با احتساب 200000 تومان برای هرساعت ( که احتمالا بیشتر حساب میکنند) ، این پروژه 600 میلیون برای کشور آب خورده
یعنی 600 میلیون بدی و این چرندیات رو تحویل بگیری!!!
کاملا مشخصه چرا کشور با این نوابغ رشد نمیکنه
خسته نشدین فقط دروغ تحویل مردم میدین
حالا واقعا آیا این قول ها اجرایی میشه؟ جوان‌ مشگل اشتغال ووعدم امنیت شغلی داره بعد متاهل کی پاسخگو کدام مسول
واقعا اینقدر زحمت نکشید مردم شرمنده میشن با این همه اپشن تولد فرزند
حمایت کردنتونم مثل دوستی خاله خرسس موزه وسینما واین چرندیات خرج مخارج بچه نمیشه اگه راست میگید مثل کشورای دیگه مخارج بچه چه قبل وچه بعدزایمان را رایگان کنید خوراک وپوشاک بچه را رایگان بدید نه وعده سرخرمن
مردم یادتان هست چه مشکلاتی داشتیم ولی همه آنها تمام شد
خدا رو شکر یک شبه شدیم مثل کشورهای پیشرفته
سند آن هم مقایسه کردن سند جوانی جمعیت در ایران با کشورهای اروپایی
کاری کردند اینکه بری ماشین بخری و برابر قیمت مصوب کارخونه هم پول نقد بدی اسمشو میزارن اعطا و حتما باید بزایی تا این امتیاز نصیبت بشه!!!
قانون های مسخره خودرویی حتی عقب مونده ترین کشور های افریقایی هم وضع خودرو شون اینطوری نیست بابا بگوید ابنکاره نیستیم همهدچیز سواد میخواد فقط شعار ووحرف مفت که مالیات نداره
حالا من که بچه چهارم به دنیا اومد چه کمکی به من می تونید بکنید
چرا خودرو؛ مگه مشکل مردم ماشینه مزخرف ایرانیه . شما که در تولید خودرو موندید چطور می خواید تامین کنید. تازه اون یک میلیونی که ۱۲ سال پیش احمدی نژاد می خواست بده پرداخت کنید ماشین پیشکش
فروش خودرو با این وضعیت درپیتی در فرهنگ ایران جا افتاده و قانون هم شده.....
۳۰۰۰ ساعت نشستن پول بیت المال رو بلعیدن آخرش این شد
ایول خودشه
یواش یواش دهه ۶۰ و ۷۰ ها کارو درست میکنن
ما که خراب کردیم
ولی مواظبت نکنین بازم می زنن کارو ایده رو
وقتی که فرزندچهارم من به دنیاآمد دولت اینقدر توبیخم کردکه روی رفتن به محل کارم رانداشتم بچه ام ازهمه امکانات رفاهی محروم شد حق عائله مندی ، بیمه وووو
چی شدکه الان به فرزندسوم وچهارم جایزه می دهند!!!
مسخره است واقعا فرزند دوم برای امکان خرید خودرو بدون نیاز به قرعه کشی یا بلیط نیم بها موزه واقعا مسخره کردید مردم رو

کمتر توهین کنید با این طرح های مزخرف
وقتی حق عائله مندی و حق اولاد در فیش حقوقی کارمندان اندازه پول خرید یه پفک نیست چه انگیزه ای برای فرزند اوری هست با این همه هزینه
فکرنمیکنم کسی دیگه خام این حرفای دولت دلسوزوهمراه مردم بشه تواین ۴۰سال ثابت شدس
سلام آقایان مسئول ما بچه میاریم هیچ جایزه هم نمیخام خودتون بزرگ کنید....تمام در آمد ما هزینه ی پوشک وشیرخشک نمیشه بزرگ بشههم باید حمال پولدارها ونوکر آقازاده بشن ....راست میگید خودتان بزایید کاراتونم انجام بدن ....الان مرد وزن میزان زیر بار زندگی
همین شماها نبودید که چند ستل قبل مردم را رایگان عقیم می کردید؟همین شماها نبودید که با طرح قربالگیری صدها انسان سالم را نگذاشتید به دنیا بیان وصدها معلول هم به دنیا آمدند
اگر شما کارشناسی نکنید ما نمیگیم بی سوادید
دختر وپسر جوان از ترس بیکاری بی پولی بی مسکنیو....جرات ازدواج ندارند ازدواج کرده ها جرات فرزن آوری ندارند
خودتانرا به کری زدی وکوری ...یا ملت را مسخره می کنید چندسال دیگه فرزندان زحمت کشان نیستند که به استعمار سرمایه داران دربیان..باید دنبال کارگر بروید افغانستان ...اگر بیایند
چند وقته دارم باخودم میگم کاش هیچ وقت خدا به ما بچه نمیداد اینقدر که دولت گرونی درس کرده چندسال پیش ترامپ بهانه شون بود بخدا خود ایرانی ها از صدتا ترامپ بدترن موندم پس مسئولین چکار میکنن فقط بلدن حقوق نجومی بگیرن اخه خدارو خوش میاد اینهمه تبعیض اینهمه نا عدالتی پس کو اسلام و قران که اینقدر ازش دم میزنید همه چیز صدبرابر کردین یارانه دست نخورد؟
خیلی احمق و ابله ان، بجای اینکارا برای جونا کار فراهم کنن، منتظرن طرف دومی بزاد ک کمک کنن ک چی بشه، اون داشته ک تا اونجا رسونده
خدا رو شکر مردم به این آگاهی رسیدند که بچه ی زیاد نیاورند چون والدین باید صبح تا شب کار کنند و حکومت ،حاکمیت کند.راستی درآمد اون نماینده جقدره
ما جونای کشور با مدرک فوق لیسانس و لیسانس بیکاریم بخواییم بریم سرکار ی مهارت هایی میخان کل نرم افزارهای کهکشان راه شیری باید بلد باشم، زبان تافل داشته باشیم ک تو خود ناسا انقد سخت نمیگیرن، این بی عقلا فکر فرزند دوم مردمن
جرات داری نظرای واقعی مردم برای این پست منتشر کن شما خبرگزاری‌های حکومتی و مزدور هستین
ساکت شین لطفا
اقا میشه بچه های خیابون رو به سرپرستی قبول کنیم اول اینا سرو سامان بگیرنند تا بچه های جدید بیان وقتی بچه های گدا پر هستند اول به اونا رسیدگی کنید اگر واقعا خواهان جمعیت سالم هستید چرا حرف خنده دار هی میزنید
اینها همش وعده سر خرمنه. دیگه آنقدر بد عهدی کردید و دروغ گفتید که کسی دیگه به حرفتان گوش نمیده. با این وضعیت که داریم پیش می‌رویم. آب خوردن هم در آینده گیرمون نمیاد
اولا از شعار تا عمل هزارسال نوری فاصله هست.ثانیا شماهايي ک ندیده و نسنجیده تصمیم میگیرین.آیا از قیمت شیرخشک،پوشک،دارو و لباس نوزاد و کودک خبر دارین؟؟؟آیا میدونین ویزیت آزاد پزشک اطفال چنده؟؟آیا هزینه۴آزمایش برا دوای سرفه بچه میدونین چنده؟؟آیا هزینه تحصیلات و بخور نمیر بچه میدونین چنده؟؟بس کنین دیگه..شما ک شب میخوابین،صبح همه چیز گران میشه.دیگه چ امیدی ب حرف و حدیث شما؟؟؟
بس کنید این چرندیات رو.... یه نگاهی به دختران ده ی ۶۰ بندازید که ازداج نکردند!! سن باروری آنها تمام شد و رفت... چرا و به چه علت؟!! سرتون رو کردید زیر برف ، فکر میکنید کسی شما رو نمی بینه.... بابا ملت از دست رفته اند...
حرف مفت دروغگوها
اولا فکر تکنیدهمش به نفع کشورمونه خیال نکنید همیشه دنیا به کام تونه ومیتونیت فرزند بیارید یه موقع به فکر میافتید که دیگه دیره و کلی به خرج میافتید تازه ایا بشه یا نه اگر هم نمی خا هید یکی هم نیارید چون یه دونه ها کلی پر توقع و زور گو هستن و به این اسونی نخواهید توانست حریف شون بشید مگر مطیع شون باشید هر انچه انها گفتن بگویید چشم من الایکی. دارم و خیلی پشیمانم شما بخاطر خودتون و عاقبت تون باید تا پیر نشدید فرزند بیاورد روزی با خداست نه به خاطر ملک یا ماشین با هرچیز. از ما گفتن بود چون تجربه اش را داشتم.
اول ماشین بده بعد
واسه دولت کاری نداره میتوناز کشور های همسایه یا فقیر جمعیت اضافه کنه ولی شک نکنید که بازنده اصلی اونهایی هستن که فکر میکنن دنیا همیشه ایجوری میمونه ولی اخر پشیمان خواهند شد و نخاهند توانست به هیچ عنوان جبران کنن از من گفتن بود چون واقعا تجربه کردم. حالا گیریم تک فرزندی خوب ایا دلت میاد یا واقعا متونه یک فرزند به پدر و مادر از کار اوفتاده اش برسه مگر چه گناهی کرده درضمن خودمون هم راضی نمیشیم ولی چه میشه کرد پیری از راه رسیده و ماواقعا محتاج رسیدگی
درغگوها اگه حتی ماشینم بدن اخه ماشیناشون رو دستشون باد کرده





دروبربر
حداقل بگین از سال ۹۰ مثلا هرکی سه تا بچه بیاره وداشته باشه .بعد یه وعده ای بدین که خانما وسوسه بشن مثلا خانما بعد بارداری بدنشون فرمشون رو از دست می دن قول جراحی زیبایی بدن من با اینکه ۴۵ سالمه همین الان اقدام می کنم اخه هیکل هم واسه خانما مهمه ....
دولت وعده سرخرمن دادن و خوب بلده کاری کردن طرف جرعت ازدواج نداره چی برسه فرزند اوری دولت فقط برده و نیروی کار میخواد
خرک نمیر بهار میاد خربزه با خیار میاد.
ساده لوح.
مرغ وگوشتو ارزان کنید تا مردم جون بگیرند بچه دار بشن مگه بچه ماشین میخوره
اگه حقوق نماینده مجلس رو داشتیم به جا دوتا فرزند چهار تا میاوردیم
این دروغ هایی که میگی راسته آقای نماینده بنده ۴تا بچه دارم بچه چهارمی کوپن مواد غذایی بهمون ندادند این از اون روز الان که گنج قارون میخواد که یک بچه بزرگ ّبکنی .زن بدبخت کی میتونه حامله بشه با نون خالی وبخورو نمیر ،گوشت چه رنگیه آقای نماینده ،....
ادم دلش میخواد ازاعماق وجودبگه علی برکت الله
به به چه مسئولین نمونه وفعالی داریم ماتوکشورمون
از کوزه همان برون تراود که در اوست. از این ها بیش از این انتظار نمیره ....
من که سه تا بچه دارم، وبچه سوم من 5ماهشه نه چیزی دادن نه چیزی گرفتیم. چون سایتی نگذاشتن بریم اقدام کنیم پس خواهشا نماینده عزیز گذافه گوی نکنید مورد تمسخر قرار میگیرید
متاسفم. که ایران دنیا اومدم
اگه راست میگید توی بارداری و شیردهی تغذیه مادران باردار و هزینه های آزمایشها و سونوگرافی ها و شیرخشک و مای بی بی و هزینه های درمان و سلامت و دندانپزشکی رو رایگان کنید،بسه دیگه اینهمه دروغ ....
ملت اگه 100 میلیون پول ماشین رو بتونن جور کنن و بدن به زنشون ، اگه زنشون پولا رو برنداره و فرار نکنه ، گل کاشتن .
ملت روزی سه بار دارن میزان
بیاید همین ها رو برزگ کنید
فقر رو باید با بچه مون تقسیم کنیم
قطعی برق روزانه 2 تا 4 ساعت. قطعی اب بی کیفیت روزانه 3 ساعت و ...............
شبیه دوره جنگ شده که به مردم وعده فرش و موتور و تراکتور و ... دادن و 30 ساله داریم نتیجشو میبینیم.
پشت کتاب و دفتر و هرجای شهر مینوشتن فرزند کمتر زندگی بهتر ......
خدمات اموزشیتون. رایگان!!!!! خدمات پزشکی و بهداشتی. عالییییییی!!! هوا تمیز. ترافیک اسلن نیست. تصادف؟؟ چه حرفیه خانم؟؟
مردم موش ازمایشگاهی هستن که با هر شرایطی مجبور باشن کنار بیان؟؟؟؟
وای بر شما که خدا رو در نظر نمیگیرید و ملتو اذیت میکنید.
اعراب و افاغنه رفتن کشورای اروپا حقوق و خونه و زندگی بهشون دادن ما داریم تو کشور خودمون از دست شماها زجر میکشیم....
وای بر ملت ......
حیف که جملات ....بوق.... رو منتشر نمیکنه. حیف که دم دست نیست...
واقعاٌ خیلی دوست دارم ببینم توی اون کله تون چی هست؟؟؟!! اصلاٌ هست؟ چیه؟!!
نکنه میخوان با این ماشین که حتما"هم پرایده کل خانواده را بدیار باقی ارسال فرمایند؟
برو این دام بر مرغ دگر نه نماینده ....
فرزندآوري هم مثل وردبه دانشگاه هاي دولتي ورشته هاي خاص سهميه ايي ورانتي شد،!به جاي اين بذل وبخشش كه ازمنابع ملي ايران كه متعلق به عموم مردم است،تورم وبيكاري وغيره رابرنميداريدتاهمه ي مردم ايران درآرامش باشند،!تكليف اونايي كه بعلت فقرنتوانستندتشكيل خانواده بدهندوياازترس هزينه هاونداشتن بيمه صاحب فرزندنشدن وعمر شان سوخت چه ميشود؟
خوب گداخونه بازكرديد.!
همیشه مرغ همسایه غازه. الان اگه تو افغانستان چنین قانونی برا فرزند آوری باشه همین کسانی که این نظرات رو برا کشور خودشون می دن و مسخره می کنن می گفتن آفرین به افغانستان . چه قانون خوبی دارن چقدر به بچه ها می رسن چقدر به خانواده ها بها می دن. ولی کشور خودمون وقتی می خواد کاری انجام بده به جای اینکه طرفدار کشورمون باشیم هی مسخره می کنیم.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار