بازدید 2929

ایجاد یک میلیون و ۸۵۰ هزار شغل تا پایان ۱۴۰۱

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از وعده راه اندازی یک میلیون و ۸۵۰ هزار شغل تا پایان ۱۴۰۱ در نخستین جلسه شورای عالی اشتغال خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۴۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰ 29 October 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، حجت الله عبدالملکی، عصر دیروز ۶ آبان ماه در نشست شورای عالی اشتغال که به ریاست رئیس جمهور برگزار شد با تأکید به اهمیت توسعه زیرساخت‌ها، ارتباطات، انرژی و تسهیلات برای کسب و کارها در حوزه تولید گفت: از دیگر اقداماتی که برای افزایش کارآفرینی باید انجام داد، حذف فرآیندهای حقوقی با همکاری وزارت اقتصاد و همکاری با دستگاه‌های بیمه‌ای و مالیاتی در حوزه حقوقی کسب و کار است. همچنین ایجاد مالیات بر عایدی سرمایه یک فعالیت اشتغال آفرین محسوب می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اهمیت تکمیل بانک اطلاعات اشتغال و کسب و کار ایرانیان تصریح کرد: مقرر کردیم تمامی وقایع اشتغال ایرانیان بر روی کدملی آنان ثبت شود و پلتفرم مربوطه طراحی شده و به زودی ابلاغ می‌شود.

عبدالملکی در بخش مشاوره و هدایت شغلی تأکید کرد: مشکلی که وجود دارد این است که از مدارس و دانشگاه‌ها، آموزش‌های مهارتی و کسب و کار نداریم. لذا از نهادهای آموزشی شامل دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای و مدارس برای هدایت شغلی استفاده خواهد شد تا دانشجویان با توجه به علایق و تجارب آنها به دوره‌های آموزشی مهارتی وارد شوند.

به گفته وی، فضای آموزشی مهارتی کسب و کار در دولت سیزدهم نسبت به قبل متفاوت خواهد بود.

وی به ترویج فرهنگ کسب و کار اشاره و تصریح کرد: با دستگاه‌های فرعی شامل وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات، ائمه جمعه، صدا و سیما، رسانه‌ها و غیره برای ترویج فرهنگ کسب و کار و کارآفرینی مذاکراتی داشتیم. متأسفانه در برخی از مردم این استنباط وجود دارد که در شرایط فعلی نمی‌شود کسب و کار راه انداخت اما با شرایط موجود هم می‌توان کارآفرینی کرد. ما مشکل نرسیدن اطلاعات و اطلاع رسانی فرصت‌های شغلی به مردم داریم. مثلاً در یک شهر نیروی بیکار وجود دارد اما در شهرک صنعتی همان شهر دنبال نیرو می‌گردند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه برنامه ریزی کردیم یک میلیون و ۸۵۰ هزار شغل تا پایان ۱۴۰۱ ایجاد شود، خاطرنشان کرد: سهمیه هر دستگاه باید مشخص شود که چه تعداد اشتغال ایجاد می‌کنند و تاحدودی این سهمیه‌ها مشخص شده است. برخی دستگاه‌های اجرایی الگوی اشتغال داشتند و برخی هم وزارت کار این الگو را ارائه داد. جلسات زیادی با وزارتخانه‌ها در سطح معاونان داشتیم و از این پس شورای عالی اشتغال به دستور رئیس جمهور ماهی یک بار تشکیل می‌شود. برش‌های شهرستانی و استانی تدوین و به استانداران ابلاغ خواهد شد. با بانک مرکزی مذاکره کردیم هر کس وام فعالیت‌های اقتصادی تولیدی بگیرد به ازای هر یک میلیارد تومان، یک شغل ایجاد کند که البته هنوز بانک مرکزی تأیید نهایی را نداده است.

عبدالملکی ادامه داد: شبکه بانکی سال گذشته ۱,۸۰۰ هزار میلیارد تومان وام داده است که همگی اعلام کردند برای تولید بوده است و در برنامه‌های خود گفتند مجتمع مسکونی یا کارخانه می‌سازند اما وام را گرفته و رفته اند. اما اگر سامانه تسهیلات بانکی به سامانه ملی اشتغال متصل شود و توافق کنیم به ازای هر یک میلیارد تومان وام یک شغل ایجاد شود، می‌توانیم از وام گیرنده سوال کنیم با وامی که دریافت کرده، اشتغال ایجاد کرده یا خیر.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان