بازدید 4420

قابلیت ایمنی جدید گوگل برای کاربران خردسال

گوگل نوعی قابلیت ایمنی را فعال کرده که به کاربران زیر ۱۸ سال امکان می دهد برای حذف تصاویرشان از نتایج جست و جو درخواست کنند.
کد خبر: ۱۰۸۴۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲ 28 October 2021

قابلیت ایمنی جدید گوگل برای کاربران خردسال

به گزارش ایسنا، گوگل اولین بار این گزینه را در ماه اوت و در راستای تدابیر ایمنی جدید برای کودکان معرفی کرد اما اکنون آن را به طور گسترده برای کاربران عرضه کرده است.

این غول اینترنتی اعلام کرد هر گونه تصاویر خردسالان به استثنای موارد منافع عمومی یا دارای ارزش خبری را حذف خواهد کرد. این درخواستها می توانند از سوی خردسالان، والدین، قیم یا نمایندگان قانونی دیگر آنها مطرح شوند.

برای این منظور کاربران باید آدرس URL که می خواهند حذف شود، نام و سن فرد خردسال و نام فردی که به نمایندگی از طرف وی درخواست می کند را ارائه کنند. گوگل اعلام کرد تحت این سیاست امکان حذف URL های وب (صفحات دارای متن و عکس) تحت این سیاست وجود ندارد. همچنین گوگل نمی تواند تصاویر را از وب سایتهای میزبانی کننده آنها حذف کند و در این مورد، کاربران باید با وب مستر تماس گرفته و حذف محتوا را درخواست کنند. گوگل برای کمک بیشتر لینک دستورالعمل نحوه تماس با وب مستر سایت را گذاشته است.

بر اساس گزارش انگجت، تا زمانی که گوگل به شکل فعال به حذف تصاویر نپردازد، معیارهایی که برای منافع عمومی یا ارزش خبری مصداق پیدا می‌کنند را مشاهده نخواهیم کرد. با این حال در مجموع به نظر می رسد اکثر تصاویری که یک خردسال یا قیم وی درخواست کند، حذف خواهند شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان