بازدید 13347
ظفرقندی مطرح کرد؛

آمار درخواست پزشکان برای مهاجرت نگران کننده است

رئیس کل سابق سازمان نظام پزشکی ایران گفت: امروز بحث مشکلات نیروی انسانی معضل اصلی و دغدغه دلسوزان پزشکی کشور است که از آغاز راه تا سرانجام مسیر با چالش‌های متعددی روبه رو است.
کد خبر: ۱۰۸۴۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵ 28 October 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از مهر، محمدرضا ظفرقندی در مراسم تجلیل از جامعه خدوم پزشکی و تکریم و معارفه رؤسای کل سازمان نظام پزشکی اظهار کرد: وظیفه نظام پزشکی حمایت از مردم در برابر کاستی‌ها و مراقبت و رعایت اخلاق در درون حرفه پزشکی است.

وی افزود: جامعه پزشکی نقش مهمی را در دفاع مقدس ایفا کرده است و به درستی همگان به این نقش آگاه بوده و امروز می‌بینیم پزشکان جان خود و خانواده‌های خود را به خطر انداخته تا بتواند در برابر کرونا مقابله کنند و در این راه پزشکان و پرستاران و کادر درمان بسیاری به شهادت رسیدند.

ظفرقندی افزود: دو اثر و یادگار دوره گذشته سازمان نظام پزشکی یکی پرداختن به مقوله مهم اخلاق حرفه‌ای در نظر و عمل در تدوین آئین نامه کتاب و مصوبات و در اجرا و سازماندهی و رعایت اخلاق پزشکی توسط همکاران و دیگری ثبت خدمات ماندگار جامعه پزشکی در عرصه و بحران کرونا با استعانت از هنر و ادب در قاب ده جلد اثر فاخر بوده است.

رئیس سابق سازمان نظام پزشکی کشور اظهار کرد: وظیفه قانونی و مهم سازمان نظام پزشکی حمایت و صیانت از حرفه مندان در مقابل مشکلات و کاستی‌های بیرونی و مراقبت و تاکید بر رعایت اخلاق در درون حرفه است.

وی ادامه داد: اصلاح امور سلامت در شرایط امروز ایران به سامانه سه ضلع متصل و مرتبط با ساختار صحیح، اقتصاد سلامت و نیروی انسانی استوار است. اصلاح ساختار، بدون نظام ارجاع و سامانه الکترونیک میسر نمی‌شود در اقتصاد سلامت تقویت و تعمیق بیمه‌ها محاسبه و پرداخت هزینه تمام شده و واقعی خدمات و کاهش پرداخت مردم چاره کار است و امروز بحث مشکلات نیروی انسانی معضل اصلی و دغدغه دلسوزان پزشکی کشور است که از آغاز راه تا سرانجام مسیر با چالش‌های متعددی روبه رو است.

ظفرقندی گفت: شکوفایی جوانان فرهیخته در هر ملتی به امید و عدالت است و وقتی جوانی در آغاز راه با رتبه دورقمی کنکور در دانشکده پزشکی تهران پذیرفته نمی‌شود و فردی با رتبه چند هزار به همین دانشگاه راه می‌یابد نه امیدی به آینده می‌ماند و نه عدالتی بر جا باقی خواهد ماند.

وی بیان کرد: سختی‌های راه، مشکلات عدیده اقتصادی و اجتماعی و تعهدات گوناگون و متعدد قانونی و غیر قانونی در پایان این مسیر دشوار، شوق خدمت را زایل و میل به مهاجرت را در پزشکی افزایش می‌دهد.

ظفرقندی گفت: آمار درخواست گود استندینگ از سازمان نظام پزشکی به منظور مهاجرت آماری ناخوشایند و نگران‌کننده و نشانگر شرایط نامناسبی است که به جای پاک کردن صورت مسئله باید بیان شود و برای آن چاره اندیشید که البته به شرط نگرش علمی و داشتن گوش شنوا برای نصایح مصلحان و با کمی سعه صدر، چاره مناسب و راهکار حفظ این سرمایه‌های گرانقدر ملت وجود دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۳۸
دوباره بحث افزایش ظرفیت پزشکی شد و جیغ بنفش و ننه من غریبم بازی های این جماعت متمول و سوپرمیلیاردر انحصار طلب شروع شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
به قول خانم زینب طالبی: هرکی ناراحته جمع کنه بره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
صدات از جای گرم در میاد. اگه میدونستی ۱۵ روز تو ماه کشیک دادن یعنی چی و هر سال کلی امتحان دادن از هزاران صفحه کتاب یعنی چی بعد اظهار تفضل کن
هیچ پزشکی برای کار به خارج از کشور نمیرود چون هیچ کشوری پزشکی ایران را قبول ندارد. اگر پزشکی به خارج از کشور می رود فقط برای خرج کردن پول های میلیاردی است که در ایران به علت نبود ضابطه و سیستم مالیاتی و همچنین انحصار پزشکی بدستشان آمده است. این ثروت ها چنان زیاد است که برخی پزشکان نمیدانند چطور خرجش کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
هیچ کشوری هم مثل ایران پزشکانش فرار مالیاتی ندارند ، ،کجا از ایران بهتر ؟ این کشور بهشت پولدارهاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
نه داداش توی آلمان پزشکهای ایرانی زیادی هست اتفاقا
ظرفیت پذیرش پزشکی باید ده برابر شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
فکر کنم پشت کنکوری هستی،و خانواده هم به کمتر از دکتری برای شما ،رضایت نمیدن,،حالا چرا ده برابر؟ صد برابر،هزار برابر،میلیون برابر،!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
زر مفت نزن، اگر ظرفیت ۱۰ برابر بشه کیفیت حدود ۰/۰۰۰۰۱درصد میشود. تعداد پذیرفته شده در علوم پزشکی اگر بیشنر شود، کیفیت اموزش پایین میاد و پزشک حاذق کمتر و کمتر میشود
عجب شاهکاری کردند مسئولان کشور
همه میخان برن
کار خرابتر ازین حرفاس ها.........!
پزشک چه گلی به سر این مملکت از لحاظ پیشرفت زده که الان از رفتنشون نگرانید . اینها پولهای میلیاردی که اینجا در می آوزند را هیچ کجای دیگه دنیا بهشون نمی دن .
این همه مهندس مهاجرت کردن و صنعت ایران عقب افتاده مونده هیچ کس صداش در نیومد . اونهایی هم که موندن با تخصص بالا در بدترین شرایط آب و هوایی با یک صدم درآمد پزشکان کار می کنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
شما برو برای هر ده نفر یک طلبه آموزش بده همه مشکلات حله و ایران گلستان میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
اگر سوادی داشتی و تجربی خونده بودی و پشت کنکور میموندی یغهمیدی چرا پولدارترند، چون سهتی بیشتری کشیدند و خرد شدند تا مدرک گرفتند. من خودم پزشک نیستم اما همسرم پزشکه و دیدم چه به سرشون اومده تا متخصص شدند
مهندس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
کاملا موافقم.... اونهایی که موندن تازه مالیات هم می دن
البته مهاجرت در سایر رشته ها نگران کننده نیست بلکه وحشتناک است
یعنی واقعا حاضرند صبحانه کله پاچه، بنزین ارزون، طرح صیانت فضای مجازی، آزادی ویراژ و دور دور خیابونی، واکسن برکت، موج سواری هیجان انگیز قیمت مرغ و گوشت و سکه و ارز و .... ول کنند برن ممالک کفر؟
میرن اون ور آب تا درامد افسانه ای که اینجا داشتن رو خرج کنن
چرا کارمندای ساده نمیرن اونطرف؟ به تعبیر شما حتما وضع مالی بقیه مردم خوبه و نیاز به مهاجرت ندارن!
بس کنید این توجیهات صد من یه غاز را
من قبل از خوندن متن حدس زدم که نظام پزشکی این خبر رو داده اینها برای جلوگیری از افزایش ظرفیت پزشکی است اتفاقا این نشون میده باید ظرفیت زیاد یشه.لطفا آمار پزشکان هرمنطقه و شهر رو بدید با نام و نشانی مطب.اونوقت آمار بدست میاد آمار فوت کرده ساختمان ساز و خارج رفته بدست میاد دولت هم به جای استخدام کارمند بیکار و دور کار اونها رو استخدام کنه البته با برنامه همینطور سایر رشته ها.اکثرا یک فیزیو تراپ یا دارو ساز معمولی دهها میلیون درآمد داره که البته جوهر مدرکش خشک نشده.
پزشک ها ۹۰ درصدشون ویروس جامعه هستن
این پدر مادرشون پوله مریض سازی یکی از رسالت های کاریشونه جهل جامعه ما اینارو متمول کرده وگرنه ۹۰ درصد نسخه هاشون دگزا و قرصذآسکاره و ژلوفنه مصرف دارو رو ببینید
تو برخی کشور ها مثل آلمان پزشکان مثل مهندسا و کارگزا باید کارت بزنن و بر اساس مدت حضور در بیمارستان مثل سایرن حقوق بگیرن لذا براشون فرقی نمیکنه برای بیمار اگه 20 دقیقه وقت معاینه صرف کنن و خوب وضعیت بیمار رو بررسی کنن. ولی تو ایران اگه وقت بیشتری صرف کنن چون تعداد مریض کمتری میبینن و رو درامدشون تاثیر مستقیم داره لذا بدون دقت در معاینه عجله دارن بیمار رو از اتاق ویزیت بیرون کنن تا بیمار بعدی بیاد تو
اینجا متخصص نمیخان ساندیس خور میخان و بس
پزشک ایرانی معمولا کم سواد هست و فقط بلد هستند از دستگاههای خارجی چگونه استفاده کنند..
اینها جماعتی انحصار گرا و خودشیفته هستند که فکر میکنند بقیه صنوف از آنها پایین ترند...
به شخصه چیزی که من تو چهل سال زندگی دیدم مهاجرت ۷۵ درصدی مهندسان ویک درصدی پزشکان است
اصولا پزشکان درایران درامد دلاری دارند و خرج ریالی
پزشکان هیچ گاه سیر نمی شوند و همیشه دنبال سهم خواهی از سفره پهن انقلاب بوده اند
خب ظرفیت پزشکی را زیاد کنید چون مهاجرتشون زیاد شده و پزشک هم کم هست
نود درصد پزشكاني كه سالهاي اخير مهاجرت كردن ، پزشكان جوان هستن براي همين رزومه كاري از وزارت درخواست ميكنن
علت هم اينده مبهمي است كه دارند ظرفيت تخصصي بسياري از رشته هاي پزشكي در دوسه سال اخير بطور كامل پرنشده و خواهان نداره
لطفا عده اي از پزشكان با درامدهاي نجومي رو ملاك قضاوت قرار ندهيد
احمق جان پزشکی کار خدماتی اس به فرض محال اگر مهاجرت هم کنند که ارزش مدارک پزشکی ایران در اروپا و غرب تقریبا هیچ است چیزی نمیشود، شماها باید به فکر مهاجرت مهندسین و سایر رشته ها باشین که ارزش افزوده بالایی دارن نه یه عده به اسم پزشک ...
سلام. ممکنه خیلی پزشکان خانوده شون رو فرستاد باشن، اما خودشون فقط برای خرج کردن پولهایی که از مردم گرفتن می رن خارج و سریع بر می گردن، چون اولا هیچ جا به اندازه ایران به اونها پول نمی ده و آزادی عمل هم هیچ جا مثل ایران ندارن. ضمن اینکه مدرک پزشکی ایران رو هم اکثر کشورها قبول ندارن. در حالی که در مورد مهندس ها و سایر تحصیل کرده ها و نخبه ها سیل مهاجرت نگران کننده است.
خب این هم مهر تاییدی هست بر افزایش ظرفیت تخصص پزشکی. بهتر است اینکار خیلی زود و انقلابی انجام شود.
خلایق را هر چه لایق.
بخشی از این درخواست مهاجرت برای این است که طرف در ایران پزشکی عمومی خود را گرفته اما به دلیل ظرفیت بسیار پایین تخصص مجبور هست که تخصص خود را در جایی دیگر دنبال کند.
اینم یکی دیگر ازبی بندباریهاز کشورمان ایران
تعرفه آنها را سه برابر کنید تا نروند
اینها پزشک نمیخان برده میخان
این همه فارغ التحصیل مهندسی مهاجرت میکنن، این همه ورزشکار میرن کشورهای دیگه پناهنده میشن، چرا فارغ التحصیل های پزشکی مون مهاجرت نکنن؟ بذار اونام برن. مملکت به این خوبی. مشکل از اوناییِ که میرن. اونایی که میرن، کجای دنیا میتونن این همه نفرت و تفرقه و تورم رو تجربه کنن؟! خودشون ضرر میکنن
ایران بهشت پزشکان است. این پزشکان کاسب مسلک هیج جا رفتنی نیستن اگر هم برن سریع برمیگردن نگران هیچ چیز نباشید. هیچ کجای دنیا به اندازه ایران قصور پزشکی اتفاق نمی افته، این همه که این پزشکان کاسب صفت قصور می کنن چند موردش پیگیری میشه، نمونه اش مرحوم کیارستمی
کشورهای جی ۲۰ چون سطح رفاه و بهداشت بالاست لذا مراجعه به پزشک کاهش یافته از این رو جامعه پزشکی انجا هم اجازه ورود پزشک غیر بومی را نمی دهد لذا اگر مجلس ورود نکند جامعه پزشکان کاسب، سلامت مردم ایران را به خطر می اندازند . این کار بیشتر هیاهوست و توهمی است .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل