بازدید 16461

حمله سایبری به پمپ بنزین‌ها در ایران به چه علت بود؟

دشمن از تمام ظرفیت دانشمندان خود استفاده می‌کند تا در حوزه‌های مختلف که با زندگی مردم سر و کار دارد حملات جدیدی را با روش های نوین طراحی کند.
کد خبر: ۱۰۸۴۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲ 28 October 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، فریدون عباسی با اشاره به حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت رسانی کشور، بیان کرد: این حملات در این حوزه و سایر حوزه ها اتفاق جدیدی نبوده، بلکه تاکنون حملات متعددی در حوزه سایبری صورت گرفته که توسط نیروهای پدافند و امنیتی کشور شناسایی و خنثی سازی شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: از نظر آماری تعداد این حملات بالابوده و دشمن از تمام ظرفیت دانشمندان خود استفاده می کند تا در حوزه های مختلف که با زندگی مردم سر و کار دارد حملات جدیدی را با روش های نوین طراحی کند. حمله در حوزه حمل و نقل کشور نیز قابل پیش بینی بود. ما شاهد حملاتی در حوزه صنعت هسته ای کشور برای جلوگیری از پیشرفت های حاصله بودیم اما نتوانستند آسیب زیادی به ما وارد کنند.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حمله سایبری که به سیستم سوخت رسانی کشور صورت گرفت در جهت ناراضی کردن مردم بود. لازم است بر روی گلوگاه های مهم کشور برای خنثی سازی این حملات پدافند انجام شود. نباید دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی کشور با حوزه دفاعی بیگانه باشند. پیوند بین مراکز علمی و تحقیقاتی با حوزه دفاعی کشور امری ضروری است.

وی در ادامه تاکید کرد: امروز دفاع از کشور بدون علم و فناوری ممکن نیست. بنده دفاع از کشور را محدود به نیروهای نظامی نمی بینم. باید در تمام حوزه های علمی، اجتماعی و اقتصادی احساس مسئولیت شود. استفاده از ظرفیت علمی کشور در حوزه دفاعی امری اجتناب ناپذیر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۱۷
از کجا معلوم از داخل بوده باشه و دنبال بهانه نبوده باشن برای افزایش قیمت بنزین و جبران کسری بودجه...؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
درود بر شما آمریکایی مغز و با پرچم آمریکایی .
خود آمریکا هم اینقدر خودش را به بلاهت نمی زند که شما می زنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
این کار ربطی به افزایش نداشته. اگر بخوان افزایش بدن، لازم نیست تنش به وجود بیارن .باید کاری کنن که از تنش جلوگیری بشه
وقتی سیستم هوشمند بر روی سیستم ملی اطلاعات و به صورت ایزوله بارگزاری شده (مطلبی که بارها تکرار شده و مسئولین در تلویزیون در برنامه خبری 22 و 30 اعلام کردند) چطوری می تونه از خارج از ایران هک بشه.
بعدش مگه تنظیمات سرور هک شده چقدر کار می بره؟
مگه نمی شد سرور رو دوباره تنظیم کرد و سیستم رو بارگزاری کرد و دوباره اتصال رو برقرار کرد با پمپ بنزین ها؟ پمپ بنزین ها که از بین نرفته و هک نشده اند که!!!!
این همه وقت برای چیه؟ اطلاعات کارت سوخت ها از بین رفته که روتون نمی شه بگین؟ یا بر خلاف ادعاهای مسئولین مربوطه دستگاهای مربوطه کلا سوخته!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
نوکر بی بی سی امروز من با کارت سوختم بمزین زدم سهمیه ام سر جاش بود

بعدم ارتباط بین پمپ بنزینها از طریق ماهواره است
این دشمن کیه

اول معنی کنید دشمن را

تا همه بفهمند فرق بین بین دشمن و دوست رو در این کشور
با سلام این اتفاقات از نظر بنده مشکوکه یاد بازی کلاسیک فوتبال ایران ژاپن افتادم که به عابدزاده میگفتند تاکی شوما را ول کن مراقب استاد اسدی باش.
قرار بود اینترنت داخلی راه اندازی کنند تا سایت های پر کاربرد دنیا را در داخل آپلود کنند(حال چگونه نمی دانیم) . این که موردش کلا داخلی هست. شاید هم خواستند ظرفیت مردم را بسنجند
شماها همیشه توهم دشمن رو دارین !
دشمن خودش مخترع سیستم هایی هست که شما استفاده میکنید اعم از سخت افزاری و نرم افزاری و اگه از تمام ظرفیتش استفاده کنه دیتابیس سیستم بانکی کشور هم راحت هک میکنه و ایران رو برمیگردونه عصر حجر

اینقدر واسه گنده نشون دادن خودتون جوری وانمود نکنید که کشورهایی که شما دشمن میپندارین با تمام توان دارن بهتون حمله میکنن !
همینک تا اینجای کار تابناک نتونسته سرنخی درخصوص ارتباط این حملات با احمدی نژاد پیدا کنه خیلی عجیب و مشکوکه.
کار رو از فک . فامیل بی سوادتون بگیریرد بدید دست کاردونش، درست میشه !
همه کارها رو بر اساس ارزش و فامیلی انجام میدید و الکی از روابط صنعت و دانشگاه شعار میدید ! اتفاقا در این زمینه دانشگاه هیچ حرفی برای زدن نداره ! دروس IT دانشگاه مال 40 سال پیشه !
شما اول ثابت کن حمله سایبری بوده بعد تفسیر بنویس، با فروش بنزین ۳۰۰۰ تومانی و حتی ۸۰۰۰ تومانی ثابت شد هیچ حمله سایبری در کار نبوده بلکه یک شگرد کثیف برای خالی کردن جیب مردم و آماده کرده ذهن مردم برای گران کردن بنزین بود
انشاا... که به این رسیده باشید که از متخصصین و دانشگاهیان فارغ از دیدگاه ایدئولوژیک باید بهره برد و نه از خویشاوندان بدون علم و فقط به قول مسئولین متعهد( بخوانید اختلاسگر)!!!!
تاوقتی دولت قبل بودتمام این مشکلات رابه گردن دولت می انداختندومیگفتندکه دولت عمدا دنبال ایجادنارضایتی درمردم است.
حالاکه دیگردولت قبلی نیست بازدشمنان خارجی دنبال ایجادنارضایتی بین مردم هستند!
پس شمامسئولین پرمدعاکجای این مشکلات هستین ووظیفه شماچیست؟
به نظر شما خواننده محترم نظر آقای آذری جهرمی چیه؟
این اگه کار دشمن بود بنزین ۳۰۰۰ تومنی حذف میکرد تا مردم از بنزین ۱۵۰۰ استفاده کنند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی