بازدید 11360

لزوم اعلام عمومی اموال مسئولان، مردم را بدبین می کند

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه تعداد مسئولان فاسد در قیاس با کل مسئولان و مدیران سالم و صادق کشور ناچیز است، گفت: مطرح کردن لزوم اعلام عمومی اموال همه مسئولان، مردم را به همه مسئولان و مدیران کشور بدبین می کند.
کد خبر: ۱۰۸۴۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴ 28 October 2021

به گزارش «تابناک»، حمیدرضا ترقی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه چارچوب اعلام اموال مسئولان در قانون اساسی مشخص است، اظهار کرد: این قانون برای مسئولان حد و حدود دارد. از سویی در قانون اساسی نیامده است که اموال به عموم مردم اعلام شود، بلکه باید دستگاه ها ناظر بررسی کنند که آیا اموال مسئولان در دوره مسئولیت افزایش ناحقی داشته است یا نه. در واقع منظور قانون این نیست که اموال مسئولان در اختیار مردم قرار گرفته و آنها خبردار شوند.

وی ادامه داد: هدف قانونگذار این نبود که اموال مسئولان برای عموم شفاف سازی شود. دشمن از این مسایل می تواند سوءاستفاده کند و هدف قانونگذار هم جلوگیری از کسب اموال نامشروع است تحقق نخواهد یافت‌. از سویی نباید قانونی خلاف قانون اساسی به تصویب برسد و اگر قانونگذار بر چنین مسأله ای تایید دارد باید مصلحت سنجی شود که این کار در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شده است. الان هم حاشیه سازی ها از سوی کسانی انجام می شود که هیچگاه به مردم پاسخگو نبوده و اموال خود را در اختیار نهادهای ناظر قرار نداده اند. الان هم برای تخریب و تضعیف مجلس این مسایل را مطرح می کنند تا مسایل اصلی کشور را به حاشیه ببرند.

ترقی با اشاره به امکان اصلاح قانون اعلام دارایی های مسئولان، گفت: اصلاح قانون باید در چارچوب قانون اساسی باشد و مربوط به آن دسته مسئولانی باشد که امکان دسترسی به رانت دارند نه همه مسئولان. در روند اصلاح این قانون هم باید از نظرات دستگاه های نظارتی بهره برد. برخی به بهانه شفاف سازی دنبال کشاندن این مسایل به جامعه هستند تا مردم را به همه مسئولان بدبین کنند. تعداد مسئولان فاسد در قیاس با کل مسئولان و مدیران سالم و صادق کشور ناچیز است و مطرح کردن لزوم اعلام عمومی اموال مسئولان، مردم را به همه مسئولان بدبین می کند و نه تنها اعتماد را افزایش نمی دهد، بلکه موجب اعتماد زدایی می شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۲۸
تنش لرزیده!؟
توجیه مسخره تر از این ندیدم مردم بدبین نیستند واقع بین هستند تعداد مسئولین بد هم کم نیستند در مملکت گل و بلبل اسلامی.
لطفا سرتون رو از توی برف در بیارید.
اتفاقاً مردم باید بدانند کدام کوخ نشین تبدیل به کاخ نشین شده و هروقت تونستید شفاف سازی کنید دم از عدالت بزنید وگرنه فکر می کنیم همه شما با هم در حال ثروت اندوزی هستید
مسایل اصلی چیه دقیقا . اینه که مسیولین در رفاه مطلق و مردم در فقر مطلق...
واسه همینه که میترسن...
دشمن؟؟؟
سو استفاده از اموال مسئولان؟؟
چرا کسی که در 25 سالگی از شهری 30 هزارنفری نماینده مجلس شده و آه در بساط نداشته بعد از 25 سال نمایندگی املاک چند هزار میلیاردی در الهیه و تجریش دارد؟
این چه ربطی به دشمن دارد؟
چرا بد بین بشیم اتفاقا افتخار هم میکنیم به این مسئولانی که اینقدر فعال هستند ودائما به فکر جیبشونند
ناچیز ! شوخی می کنی . اگر شما سفر کنید به ایران ، برین در ادارات و سازمان ها ، می بینید که مردم می گویند ، درستکاری نه منه ده . خورد و خوراک و پوشاک و مسکن و تفریح و کار و سلامت و اجتماع و ... رو ببینید ، متاسفانه مشکل دارد ، پس شواهد و قرائن نشان میده که مسئول درستکار ناچیز است .
به هیچ وجهی صحیح نمیباشد ؛ ملت باید تفاوت مسئول دغدغه مند و آزمند و منفعت طلب و اشرافی را ببیند و بشناسد.
چوب را که بر می داری گربه دزده در می ره
اتفاقا" تعداد مسئولان سالم شاید به اندازه انگشتان دو دست و یا حتی یک دست باشد.چه لیست اموال اعلام کنند و چه نکنند ،مردم هیچ اعتمادی با آمار ارائه شده نخواهند داشت.
"آنکه حسابش پاک است از محاسبه چه باک است". کسی می ترسه که از راه نامشروع کسب کرده.
عدم اعلام اموال قبل و بعد ازمسئولیت ازسوی مسئولین چی آیا مردم را امیدوار میکند
واقعا دارید سفسطه میکنید
به خاطر اینکه اموال اعلام شود.
فقط اموال در انگلیس و آمریکا و کانادا و کشورهای عربی ...
مرگ بر .... و بردن سرمایه های ملی به همان کشورها
چرا اینقدر از شفافیت و آشکار شدن وحشت دارید.مگر اینکه ریگی به کفش داشته باشید
اول از همه از خود شما شروع کنند تا صحت و سقم حرفهایتان و دلایل مخالفتتان با این قانون مشخص شود البته مردم بخوبی می دانند که هرگز همین قوانین ناقص نیز اجراء نخواهد شد
نکنه از خودت می ترسی؟!!!!!!!!!
خدایا این دشمنان مارو بکش که هر کاری مسوولان میخوان بکنن ، پای دشمن درمیان است حتی اعلام اموال مسوولان
مجلس نمایندگان انگلیس رو دیدی؟ همه روی نیمکت کنار هم با یه کاغذ و قلم راحت نشستن و کارشونو می کنند ، نه مثل نماینده های ما که روی صندلی چند میلیونی با لپ تاپ ۶۰ میلیونی فقط یا چرت می زنند یا در حال خوابند.
یه سیب گندیده رو همیشه باید سریع تشخیص داد و از بقیه دورش کرد
عجب!
توجیه شدم
والله ما هرچي مسوول ديديدم فاسد از اب در اومده مگه خلافش ثابت بشه
از طرفي از اول انقلاب تا الان كدوم نهاد نظارتي مسوول در قانون اساسي كه ناظر بر اموال مسوولينه محض رضاي خدا و براي دلخوشي ملت اموال يكي از مسوولين رو واقعا بررسي و افشا كرده؟؟؟ اين در حاليكه ملت دارن با چشم خودشون ميبينن كه وزير و وكيل و نظامي و امام جمعه و ... ثروتهاي بزرگي برا خودشون و خانوادشون جمع كردن
اعلام نکردن اموال مسئولین، مردم رو بیشتر بدبین می کنه عزیز جان !!!!!!
همین حقوق دولتی یک کارمند یا مسئول شفاف نیست و محرمانه است، قراردادها محرمانه است، توافقات محرمانه است، بعد مسئولان ثروتشان شفاف یاشد؟!!! اگر شفاف باشد که دزدیها و اختلاس ها در مملکت بسیار کمتر میشود، البته به شرطی که نهادی برای رسیدگی به این مسایل باشد وگرنه شفاف بدون پیگیری و برخورد بدرد هیچکس نمیخورد
من قول میدم بدبین نشم
مسوولان سالم هم اموالشان را اعلام کنند تا مردم بد بین نشوند
موئتلفه هیچوقت حزب نبوده
حزب باید مردمی باشه
گروهی که همگی بازاریان متمول و پولدار ایران هستند نماینده مردم نیستند

خجالت
تاسف
برای همتون
یکی از افراد بی قانون خود شما هستید
ما بخواهیم ویا نخواهیم فساد اداری بحدی است که برای جواب سلام هم پول می خواهند دلیل چیست باید مسولین جوابش را بدهند بنظر بنده افرادیکه برای حراست اداره هاوبانکها تعیین میکنند فاسد هستند راتعیین میکنند وازطرف دیگر گرانی چون کارمند تمام حقوقش کفاف ده روز اول برج نمی کند و مجبور است برای امرار معاش خانواده دست به خلاف بزند *
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر