بازدید 4096

عادی انگاری مساوی با شروع موج ششم کرونا در گیلان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: نمودارهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر تداوم نگرانی ها از خطر شروع موج جدید کرونا به گیلان حکایت دارد.
کد خبر: ۱۰۸۴۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۲ 28 October 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه روزانه ۵۰ هزار دُز واکسن در استان تزریق می شود، گفت: رعایت شیوه نامه ها همچنان ضروری است.

آبتین حیدرزاده با اشاره به افزایش کُند اما نگران کننده آمارهای کرونایی طی حدود ۱۰ روز گذشته در استان گیلان، اظهار کرد: در این مدت شاهد افزایش و یا کاهش بستری‌های روزانه در استان گیلان بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه این وضعیت اصلاً مناسب نیست و هشدار دهنده است، افزود: تعداد موارد سرپایی کرونایی نیز در استان گیلان در حال افزایش است.

معاون بهداشتی علوم پزشکمی گیلان با اشاره به اینکه ادامه این روند زمینه را برای ورود به موج ششم کرونا فراهم می‌کند، گفت: یکی از انتظارات ما از شهروندان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و پرهیز از هر گونه عادی انگاری است.

وی تأکید کرد: با وجود تسریع در روند واکسیناسیون همچنان شهروندان باید فاصله فیزیکی و بهداشت فردی را رعایت کرده و در هنگام حضور در اماکن عمومی از ماسک استفاده و از حضور در دورهمی ها و مهمانی‌ها و مسافرت‌های غیر ضرور پرهیز کنند.

حیدرزاده با بیان اینکه شرایط گیلان شکننده بوده و باید با جدیت همه این موارد برای عدم ورود به پیک بعدی کرونا رعایت شود، ادامه داد: قطعاً افزایش آمارها و بازگشت رنگ قرمز و نارنجی به استان سبب می‌شود تا محدودیت‌های کرونایی دوباره اعمال شود.

وی به روند واکسیناسیون در استان گیلان اشاره و با بیان اینکه خوشبختانه استان از این نظر شرایط مطلوبی دارد، اضافه کرد: در حال حاضر روزانه بیش از ۵۰ هزار دُز واکسن کرونا در گیلان تزریق می‌شود.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه از این تعداد تزریق بیش از ۸۰ درصد مربوط به افرادی است که دُز دوم واکسن را دریافت می‌کنند، گفت: در مجموع بیش از ۸۵ درصد گیلانی‌ها دسژ نخست واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

حیدرزاده با اشاره به اینکه استان گیلان در تزریق واکسن کرونا به افراد بالای ۱۲ سال و همچنین دانش آموزان در مقام نخست کشوری قرار دارد، افزود: در حال حاضر نیز ۳۲۱ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۸۰ نفر در شبانه روز گذشته پذیرش شده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل