بازدید 10272
ارتش یمن:

مرحله دوم آزادسازی مأرب با موفقیت پایان یافت

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن چهارشنبه شب ضمن اعلام پایان مرحله دوم عملیات «بهار پیروزی» گفت که شهرستان‌های «الجوبه» و «جبل مراد» در استان مأرب به صورت کامل آزاد شده است.
کد خبر: ۱۰۸۴۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۵ 27 October 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از المسیره، یحیی سریع گفت: نیرو‌های ما با موفقیت مرحله دوم عملیات بهار پیروزی را با آزادسازی شهرستان‌های الجوبه و جبل مراد انجام دادند.

وی با قدردانی از قبایل مأرب که در موفقیت این مرحله از عملیات نقش داشتند، گفت: در این عملیات خسارت سنگینی به نیرو‌های مزدور ائتلاف متجاوز وارد شد.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن افزود: ما از همه فریب خوردگان در مأرب می‌خواهیم تا فورا عملیات رزمی را متوقف کنند و از این فرصت داده شده که طولانی نیز نخواهد بود استفاده کنند.

سریع با بیان اینکه نیرو‌های یمنی تمام خاک کشور را از اشغال نیرو‌های خارجی آزاد خواهند کرد، گفت: به شهروندان مأربی این اطمینان را می‌دهیم که نیرو‌های ما امنیت و دارایی آن‌ها را تأمین می‌کنند.

پیش‌تر سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از آزادسازی شهرستان‌های عسیلان، بیجان و عین در استان شبوه و شهرستان‌های حریب، العبدیه و قسمت‌هایی از شهرستان‌های جبل مراد و الجوبه در استان مأرب در جریان عملیات «ربیع النصر» (بهار پیروزی) خبر داده بود.

وی مساحت سرزمین‌های آزاد شده در این شهرستان‌ها توسط ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را بطور کلی سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع اعلام کرده بود.

نبرد آزادسازی استان مهم مأرب در شمال شرق استان «صنعاء» پایتخت یمن، از سال گذشته آغاز شده و اکنون اغلب مناطق آن تحت کنترل نیرو‌های ارتش یمن و کمیته‌های مردمی این کشور درآمده است.

مأرب که کانون اصلی درگیری‌های زمینی بین نیرو‌های یمنی و شبه نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی است، به دلیل منابع انرژی فراوان و نقش آن در تامین انرژی مناطق مختلف یمن از اهمیت راهبردی برخوردار است.

اهمیت مأرب تا آنجایی است که تسلط کامل آن به منزله آزادسازی هر وجب از خاک یمن و خنثی‌سازی همه نقشه‌ها و قطع دست آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل