بازدید 5018

راهنمای خرید دستگاه کپی و کاتر پلاتر استوک

در این مطلب شما را با تشخیص دستگاه فتوکپی استوک و نکات مهم در خرید دستگاه کپی استوک و کاتر پلاتر آشنا میکنیم.
کد خبر: ۱۰۸۴۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴ 27 October 2021

به چه دستگاه هایی استوک می گویند ؟

هر دستگاه برقی و الکترونیکی تولید شده دارای مدت مشخصی ضمانت و خدمات پس از فروش می باشد. طبق قوانین برخی کشورهای صنعتی ،شرکت ها و یا سازمان های دولتی موظفند بعد از آن زمان دستگاه ها را از چرخه استفاده خارج نمایند و دستگاه های جدیدی خریداری شود .

راهنمای خرید دستگاه کپی و کاتر پلاتر استوک

این قانون به تولید و اشتغال زایی صنعت کمک شایانی می نماید .

لازم به توضیح است که دستگاه های استوک عموما فرسوده و مستهلک نیستند و گاهی برخی از این دستگاه ها حتی استفاده هم نشده اند ولی مدت خدمات پس از فروش آنها به پایان رسیده است.

برخی دستگاه ها نیز هستند که در فروشگاه های بزرگ برای مدتی به عنوان دستگاه نمایشگاهی بوده اند و دستگاه دارای خط و خش و یا ایرادات بسیار جزئی می باشند و فروشگاه آنها را با قیمت بسیار ناچیزی بفروش می رساند.

این دستگاه ها تحت نام استوک از این کشورها جممع آوری می گردند و به کشورهایی که بازار خوبی برای این دستگاه ها مهیا است ارسال می گردند تا بعد از بازسازی و سرویس به دست طالبین این نوع دستگاه ها برسند.

راهنمای خرید دستگاه کپی استوک

برای اینکه متوجه شوید که یک دستگاه کپی استوک وارداتی است و یا اینکه در ایران استفاده شده و تحت نام استوک وارداتی عرضه می شود چند راه وجود دارد

پایین بودن کنتور کارکرد دستگاه

دستگاه های کپی دارای دو کنتور مکانیکی و دیجیتالی هستند . در هنگام خرید دقت نمایید که اعداد این دو کنتور یکی باشند در غیر اینصورت کنتور دستگاه قطعا دستکاری شده است . دستگاه های استوک عموما دارای کنتور های کارکرد نسبتا کمی هستند که این نیز از مشخصه های دستگاه های استوک است

دارا بودن قطعات فابریک

هنگام خرید برخی از قطعات مصرفی و مهم دستگاه را بازدید نمایید و از اصل و سالم بودن آنها اطمینان حاصل نمایید . مانند کارتریج ها، درام و هیتر که همگی باید فابریک شرکت تولید کننده باشند.

دستگاه های استوک همگی درای یک نوع پیچ برای بستن قطعات و قاب ها هستند و اگر در بستن قاب یا قطعات دستگاهی متوجه وجود چند نوع پیچ شدید، یا آن دستگاه استوک وارداتی نیست و یا به شکل ناصحیحی سرویس شده است.

خرید از شرکت معتبر وارد کننده

همیشه خرید کالا از شرکت های وارد کننده و بزرگ ، اطمینان بیشتری جهت خرید ایجاد می نماید . در خرید این نوع دستگاه ها از شرکت هایی خرید نمایید که خود وارد کننده عمده هستند و از یک نوع دستگاه به تعداد زیادی وارد می نمایند.

دستگاه کاتر پلاتر

همانطور که می دانید از کاتر پلاتر جهت برش انواع شبرنگ ، کاغذ و مقوا ( با قطر کم ) ، طلق و ترسیم خطوط و اشکال استفاده می گردد.

این دستگاه ها در صنعت تبلیغات جهت برش شبرنگ و برچسب و در صنعت پوشاک جهت برش یا ترسیم الگو بر روی پارچه کاربرد دارند.

راهنمای خرید دستگاه کپی و کاتر پلاتر استوک

دستگاه های کاتر پلاتر نیز همانند دستگاه های کپی به صورت آکبند و یا استوک وارد ایران می شوند . در خرید دستگاه کاتر پلاتر باید به موارد زیز توجه نمایید.

  • نوع موتور
  • قدرت تیغه
  • سرعت برش
  • نوع پردازنده و مقدار حافظه کش
  • اندازه و نوع سطح برش

نوع موتور

کاتر پلاتر ها دارای دو نوع موتور می باشند:

  1. سروو موتور
  2. استپر موتور

کاتر پلاتر هایی که دارای سروو موتور هستند دارای صدا و لرزش کمتری نسبت به کاتر پلاتر های مجهز به موتورهای استپر هستند ولی قیمت خرید و تعمیر سروو موتور ها بیشتر است.

قدرت تیغه

قدرت تیغه این امکان را به شما می دهد تا مواد مختلفی را بتوانید برش نمایید . هر چه قدرت تیغه بیشتر باشد امکان برش مواد سخت تر نیز بیشتر است .پیشنهاد می گردد که دستگاهی با حداقل قدرت 500 الی 600 گرم بر نقطه تهیه نمایید.

سرعت برش

هر چه سرعت برش دستگاه بیشتر گردد قطعا فرایند انجام کارها نیز سریعتر خواهد بود ولی این نکته را هم در نظر باید داشت که در برخی از دستگاه ها ، استفاده از حداکثر سرعت باعث بروز خطا در برش می گردد.

نوع و مقدار حافظه کش پردازنده

هر چه پردازنده دستگاه  دارای سرعت بیشتری باشد و همچنین پردازنده کاتر پلاتر دارای حافظه کش بیشتری باشد ، سرعت و دقت دستگاه در اجرای فایل ها افزایش می یابد .و در اصطلاح دستگاه کمتر دچار خطا یا هنگ می گردد.

اندازه و نوع سطح برش

دستگاه های کاتر پلاتر در عرض های 60 ، 90 ، 110 ، 150 ، 160 سانتی متر عموما تولید می گردند و انتخاب عرض برش باید متناسب با نیاز کاری شما باشد . عموما افرادی که در صنعت چاپ و تبلیغات هستند از دستگاه های با عرض 60 و یا 110 استفاده می نمایند ولی برای صنایع پوشاک دستگاه با عرض 160 پیشنهاد می گردند.

کاتر پلاتر ها در دو نوع رولی و یا میز فلت تولید می گردند که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند ولی کاتر پلاتر های رولی دارای استفاده بیشتری هستند.

چه برند کاتر پلاتری را بخریم ؟

در بازار ایران برندهای سوما ، گرافتک ، رولند ، میماکی دارای شهرت زیادی هستند که سوما ساخت آمریکا و سه برند دیگر ساخت ژاپن هستند ( هر چند که تقریبا همه آنها اکنون در کشور های دیگر ولی تحت لیسانس تولید می گردند )

اخیرا برخی شرکت های چینی نیز توانسته اند در بازار رقابت با تولید دستگاه های پیشرفته اما با صرفه و قیمت پایین ، سهم بزرگی بدست آورند که از آن جمله می توان به برند شارپکس Sharpex اشاره نمود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید دستگاه های کپی و کاتر پلاتر استوک به آدرس اینترنتی زیر مراجعه نمایید:

https://pars1000.ir

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر