بازدید 21939
شائبه‌های قانونی و خلاف اساسنامه در انتخاب کامرانی‌فر در هیات‌رییسه

کمک‌داور بازنشسته، چگونه دبیرکل فدراسیون شد؟ / نفر دوم فوتبال ایران یا ماشین امضا!

هیات رئیسه فوتبال امروز سرپرست دبیرکلی را در حالی برای تصدی قطعی این پست مهم تأیید کرد که سوابق کامرانی‌فر با اساسنامه فدراسیون مطابقت ندارد و این کمک داور بازنشسته، واجد شرایط قانونی نبود. آیا در فوتبال ایران چهره قوی‌تر از او نداشتیم؟
کد خبر: ۱۰۸۴۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲ 26 October 2021

پس از ماه‌ها بلاتکلیفی و با تأیید اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، حسن کامرانی‌فر بعد از بیش از یک ماه حضور غیرقانونی به عنوان سرپرست، امروز به‌عنوان دبیرکل رسمی فدراسیون فوتبال انتخاب شد.

به گزارش تابناک ورزشی، طبق اعلام سایت رسمی فدراسیون فوتبال، جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال امروز (سه‌شنبه) با حضور اکثریت اعضا برگزار و در نهایت حسن کامرانی‌فر با تأیید اعضای حاضر در جلسه به‌عنوان دبیرکل فدراسیون انتخاب شد.

هرچند سرانجام پس از ۹ماه بعد از آغاز دوره جدید فدراسیون فوتبال و صدور حکم موقت برای دو سرپرست یعنی قنبرزاده و کامرانی‌فر، دبیرکلی فدراسیون از حالت سرپرستی خارج شد، ابهامات قانونی دیگری در این رابطه وجود دارد که به متن اساسنامه برمی‌گردد و نشان‌دهنده تضاد این انتخاب با اساسنامه است.

کمک‌داور بازنشسته، چگونه دبیرکل فدراسیون شد؟ / نفر دوم فوتبال ایران یا ماشین امضا!

 

آیا کامرانی‌فر واجد شرایط دبیرکلی فدراسیون فوتبال است؟

کامرانی‌فر در این مدت سرپرستی، عملکرد برجسته و خوبی نداشت و ضعف او در ماجرای مکاتبات با فیفا، منجر به بازی بدون تماشاگر تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل کره‌جنوبی در ورزشگاه آزادی شد که دو امتیاز حساس از کف شاگردان اسکوچیچ پرید.

هنوز ماجرای داور ویدئویی نیز به عنوان ابهام بزرگی در فدراسیون فوتبال وجود دارد و کامرانی‌فر به عنوان کمک داور بازنشسته، نتوانسته این مشکل بزرگ داوری در فوتبال ایران را حل کند.

پیش از این حسن کامرانی‌فر توسط شهاب‌الدین عزیزی خادم به‌عنوان سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال منصوب شده بود و حالا با پیشنهاد رئیس فدراسیون به هیات رئیسه و موافقت رسمی اعضا، رسماً دبیرکل فدراسیون فوتبال شد.

البته یک ابهام بزرگ در اساسنامه فدراسیون فوتبال، سابقه مدیریت برای دبیرکل است که کامرانی‌فر به طور واضح، فاقد تجربه مدیریتی لازم بوده و البته او هیچ گاه داور وسط هم نبوده است و به نظر می‌رسد در این مورد هم قوانین به نفع کامرانی‌فر تفسیر شده است.

آیا مسئولیت کوتاه مدت در دپارتمان داوری فدراسیون را سابقه مدیریتی تفسیر کرده‌اند؟ اگر این جایگاه را به عنوان سابقه مدیریت بپذیریم که چنین نیست، آیا مدت این مسئولیت با آنچه قانون وضع کرده، مطابقت دارد؟

 

کمک‌داور بازنشسته، چگونه دبیرکل فدراسیون شد؟ / نفر دوم فوتبال ایران یا ماشین امضا!

 

 

دبیرکل فدراسیون فوتبال را ماشین امضا فرض نکنید

با این حال گویا چشم‌پوشی از شرایط رسمی لازم برای تصدی مهمترین صندلی فدراسیون بعد از کرسی ریاست، به یک روال در فوتبال ایران تبدیل شده است. 

پیش از این در فدراسیون مهدی تاج نیز، ابراهیم شکوری بدون داشتن شرایط لازم و در حالی که حتی خدمت ضرورت سربازی را هم پشت سر نگذاشته بود، بیش از یک سال، غیرقانونی سرپرست دبیرکلی فدراسیون بود! 

به نظر می‌رسد نگاه ابزاری و ماشین امضایی به جایگاه دبیرکل از سوی روسای فدراسیون فوتبال ایران، ادامه دار باشد و نفر اول فوتبال از این پس تحمل حضور یک چهره هم وزن خود یا قوی‌تر را در پست دبیرکلی نداشته باشد.

پست دبیرکلی از لحاظ اهمیت مکاتبات با فیفا و عمق تاثیر آن در مناسبات داخلی فوتبال، بعداز دبیرکل، مهمترین جایگاه مدیریتی در فوتبال کشورهاست و به همین دلیل افرادی مجرب و با ارتباطات وسیع که مورد قبول کلیت جامعه فوتبال هر کشوری است و از برش بین‌المللی بالایی نیز برخوردار است، به عنوان دبیرکل معرفی می‌شوند؛ اما طی دو دهه اخیر به غیر از مهدی محمدنبی که تا حدودی این خصوصیات را داشت، چهره متناسب دیگری این سمت مهم را در فوتبال ایران بر عهده نگرفته است.

کمک‌داور بازنشسته، چگونه دبیرکل فدراسیون شد؟ / نفر دوم فوتبال ایران یا ماشین امضا!

مسئولیت هیات رئیسه در قبال انتخاب غیرقانونی و نامناسب

هنوز مشخص نیست هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با وجود تناقض‌های قانونی و کمبود شرایط لازم، چگونه به حسن کامرانی‌فر برای دبیرکلی رای مثبت داده است؛ اما قطعا در صورت تکرار اشتباهات گذشت ناپذیر از سوی این کمک داور سابق، اعضای هیات رییسه باید پاسخگو باشند.

نویسنده: صادق لودریچه

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
این بنده خدا لااقل زمین فوتبال را از نزدیک دیده بود،رییسش از کجا پیدایش شد که ماهها قبل از رییس کردنش در فدراسیون، چندین برنامه تلویزیونی فوتبالی با محوریت فامیلها و دوستانش به روی آنتن صداوسیما آمد و همه چیز مانند شطرنج برای بر صندلی نشاندنش مهیا شد؟
فساد هم مثل گرانی ها عادی شد
یک کلام ختم کلام ! دستهای پنهان در نظام اداری ایران همچنان برنامه ریزی شده مهره های خود را برای تداوم فساد و پوکاندن سیستم از درون در بی خبری و خواب آلودگی مسئولین و نهادهای نظارتی در مرعا و منظر ملت قرار میدهد که آنها را از انقلاب و نهایتاً اسلام نا امید کنند !
تفسیر و تاویل و جابجایی قانون برای به کرسی نشاندن مهره ها ، دیروز شهرداری تهران ، امروز فدراسیون فوتبال !
ایشان حداقل سواد خواندن و نوشتن را دارد واین خودش باعث خوشحالیه!
پاسخ ها
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
.آفرین. گل گفتی
دنبال چرایی انتخاب ایشان بدلیل نداشتن شرایط قانونی نکردید. مگر شهردار انقلابی تهران که قرار بود مو را از ماست بی قانونی بکشد با همین شرایط عدم داشتن شرایط قانونی انتخاب نشد ؟ اینهم روی آن .
اساسنامه فدراسیون سابقه قضاوت و داوری را به عنوان سابقه مدیریت محسوب کرده ولی ایشان کمک داور بوده و قضاوت نکرده .
ماشین امضا را خوب اومدید ...رییس جمهور ما رییسی نقش مشابهه رو دارد...کلا کسایی میان سر کار کار که چشم گفتن خوب بلدن..
باز جای شکرش باقیه که این بابا میدونه فوتبال چیه نه مثل قبلیا که سردار بودن و فقط میدونستن توپ گرده مثل این بود که علی دایی رو ببرین سوریه بکنین فرمانده عملیات
هر دم این باغ بری می رسد ! از نتایج مدیریت حوزوی / نظامی بر کشور !
یه جوری تیتر زدیم کمکداور بارنشسته آدم فکر میکنه بالاتر از سی سال سابقه کار داره این که هنوز پنجاه سال هم سن نداره توی دولت آنقدر بالاتر از سی سال سابقه داریم که اگر اونا رو بازنشسته کنند بیست درصد مشکل بیکاری مملکت حل میشه خداکند همه بازنشسته ها مثل ایشون باشن حالا اگر تو گرفتن پست ایرادی وارده اون رو باید کارشناسان فن نظر بدن نه من تماشاچی فوتبال
سلام فدارسیون فوتبال مرکز فساد وباندبازیاست معلوم نشدجناب تاج با آن شبکه فسادمالی چطوررصاف صاف می گرددوالان چگونه یک کمک داوربدون هیچ سابقه مدیریتی رییس فدراسیون می شود؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس