بازدید 9791
بازتاب

فساد عجیب در تبلیغات محیطی فوتبال ایران؛ ۱۷۰میلیارد کو؟

هیچ شرکتی حاضر نشد در مزایده تبلیغات محیطی لیگ ایران شرکت کند چرا که سازمان لیگ رقم بالایی را به عنوان کف قرارداد اعلام کرده بود. این مبلغ حدود ۱۷۰ میلیارد تومان بوده است! این رقم هم ترفندی از سوی مسئولان سازمان لیگ بوده تا شرکت‌ها و متقاضیان را از حضور در مزایده فراری دهند
کد خبر: ۱۰۸۴۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹ 25 October 2021

سازمان لیگ فوتبال ایران که از برگزاری منظم و حرفه‌ای مسابقات هم عاجز است و بعد از بیست و یک دوره هنوز نتوانسته به ثبات لازم در برنامه ریزی برسد، سالهاست که با وجود کسب درآمد ناقص و مدیریت ناکام خود، تبلیغات محیطی را در اختیار انحصاری خود گرفته تا از این طریق بتواند برای فوتبال باشگاهی درآمدزایی کند، اما هر چه می‌گذرد بر ابهامات این اقدام سازمان لیگ و معترضانش اضافه می‌شود.

به گطارش تابناک ورزشی، چند ماه مانده به شروع بیست و یکمین دوره رقابت‌های لیگ برتر اطلاعیه‌ای از سوی سازمان لیگ منتشر شد که طی آن از شرکت‌ها و نهاد‌های متقاضی خواسته شده بود برای در اختیار گرفتن تبلیغات محیطی فوتبال اقدام کنند، اما پس از سپری شدن زمانی که برای تحویل پاکت‌ها در نظر گرفته شده بود هیچ شرکتی حاضر نشد در این مزایده شرکت کند چرا که سازمان لیگ رقم بالایی را به عنوان کف قرارداد اعلام کرده بود.

هر چند این رقم هم از سوی سازمان لیگ به طور رسمی شفاف سازی نشد و مثل سایر موارد در تاریکخانه این سازمان باقی ماند، اما این مبلغ حدود ۱۷۰ میلیارد تومان بوده است که با وجود پا پیش گذاشتن دو شرکت برای گرفتن پاکت ثبت نام، در نهایت به خاطر همین رقم بالا این دو شرکت هم حاضر نشدند در مزایده شرکت کنند.

در این مورد گفته می‌شود که این رقم هم ترفندی از سوی مسئولان سازمان لیگ بوده تا شرکت‌ها و متقاضیان را از حضور در مزایده فراری دهند و در نهایت کار بازهم در دست برخی افراد خاص باشد تا هر طور که خواستند قرارداد ببندند و هر طور که خواستند با شرکت‌ها و برند‌های مختلف پشت صحنه مراودات خاص خود را داشته باشند.

فساد عجیب در تبلیغات محیطی فوتبال ایران؛ ۱۷۰میلیارد کو؟

زمانی که عقد قرارداد‌ها و گرفتن اسپانسر‌ها در اختیار یک شخص خاص باشد و او مسئول این کار تلقی گردد طبیعی است که امکان هر گونه لابی ، زد و بند و فسادی وجود دارد و رقم‌هایی که در قرارداد وارد می‌شود با رقم‌هایی که رد و بدل می‌شود متفاوت خواهد بود. شاید به همین خاطر است که برخی افراد تمایل نداشتند شرکتی در مزایده شرکت کند تا کار همچنان در اختیار خودشان باشد.

این اتفاق در شرایطی دوباره تکرار شده است که سازمان لیگ نسبت به دوره‌های گذشته هیچ شفاف سازی نکرد که چقدر از محل تبلیغات محیطی درآمد داشته و چقدر آن سهم باشگاه‌ها شده و چقدر به سایر بخش‌ها رسیده است.

طبیعی است که وقتی شفاف سازی لازم در این مورد صورت نگیرد و نهاد‌های نظارتی هم به این ماجرا ورود نکنند، برخی اشخاص خاص که در این ماجرا دخیل هستند به خود اجازه می‌دهد هر طور که می‌خواهند قرارداد‌ها را ببندند و با شرکت‌ها و برند‌ها توافقات دیگری هم داشته باشند!

سازمان بازرسی که در سال‌های اخیر نفوذ و ورود خوبی به فدراسیون‌های ورزشی داشته و بر قرارداد‌های مالی آن‌ها نظارت داشته است چرا به قرارداد‌های منعقد شده در سازمان لیگ ورود نمی‌کند و پشت پرده این توافق‌ها را بررسی نمی‌کند تا مشخص شود چه کسانی از این وضعی نفع می‌برند و ثمره توافق پشت پرده چه مسائلی است.

منبع: خبرگزاری مهر

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
تا وقتی پول فوتبال ایران از بیت المال و مالیات مردم تامین میشه این فساد و دزدی هست.
حضور بازرسی کل کشور درفدراسیون فوتبال ضروری است.
خدا لعنتشون کنا
خدا وکیلی یه جای سالم و بدون مشکل هست
ازدوستان گرامی
ازحضرات عزیز درکمال احترام اگر جایی هست
رانت فساد دزدی کلاهبرداری رشوه ریاکاری بیکارکردن مردم ندادن حق حقوق اولیه ساختن قانون برای دیگران نه برای خود تعطیل کردن صنایع مادرتعطیل کردن واردات صادرات پیچوندن پول مردم ازطریق بانکها دست توجیب خلایق ایران خودروسایپابلیط هوایی
زمینی مشکل مسکن ازدواج سردرگمی جوانها شرکتهای لبنی غذایی قبروسنگ قبراگرجایی سالم مانده بفرمائید تادولتمردان سریع ترتیب اثربدهند باتشکر ومن الله التوفیق
ناظرین را درهمان(سایر بخشها) جستجوکنید.
آدرس 170 ميليارد پول را از آقاي تاج " بازنشسته سپاه پاسداران و جانباز محترم " بپرسيد.
تاوقتی تلویزیون حق پخش را به باشگاه ها پرداخت نکنه فوتبال ما هیچ پیشرفتی نخواهد داشت
ببین چه خبره تو مملکت هر کسی تو ایران به پست ومقامی میرسه یه چنگک بزرگ میگیره دستش وچندتا هم میده دست فکو فامیلش بلد میفتن به جون بیت المال همینجوری میزنن تا میتونن میچاپن میبرن هیچ کسیم نیست که به اینا چیزی بگه .... به خدا قسم اگر میتونستم پوستشونو میکندم توش کاه پرمیکردم .
هر وقت معلوم شد ميلياردها تومان از ثروت اختلاس شده اين كشور كجا رفته اين هم مشخص ميشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر